Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 13:39

Dromen mag, maar ik streef ernaar mijn dromen ook echt uit te voeren. Wat zou jouw ideale woonplek /huis zijn? Maar wat dan ook wel realistisch kan zijn. En wat heb je nu?

We zouden graag minimaal 2000m2 grond willen zodat ik de mogelijkheid heb om wat kleinvee te houden (schapen, kippen) en een moestuin. Een zonnig terras. Een huis waar vandaan je de buren niet of nauwelijks ziet. Max een uur rijden van een stad, dichtbij bos.
Een huis niet al te groot max 150m2. Maar wel met een bijgebouw of garage van steen. Een huis met veel licht, eventueel een serre zou fijn zijn maar geen must. Wat we graag mee willen nemen of in een nieuw huis weer zien is m'n 5 pits gasfornuis. Een huis welke niet compleet verbouwd moet worden, de stijl kunnen we uiteraard veranderen maar niet dat iets gelijk moet door bijvoorbeeld lekkage of iets.

Het liefst ergens met meer zon :)) als we de mogelijkheid hebben willen we ook best naar een ander land, ergens met bergen, schone lucht en veel groen.

Wat hebben we nu:
Rijtjeshuis van ongeveer 115m2 met drie verdiepingen, hondenpark aan het einde van de straat, supermarkt in de wijk. Brede rustige straat voor het huis en parkeerplaats voor de deur, maar aan het einde van de straat een 80 weg die je in de tuin hoort. De tuin is wel zonnig en redelijk groot voor een rijtjeshuis denk ik zo'n 25m2.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:51

Ik woon nu nog bij mijn ouders in een rijteshuis met 2 verdiepingen in een woonwijk. Een verschrikking in mijn ogen (niet het wonen bij mijn ouders, maar de woonwijk :'). Vind het erg gezellig met mijn ouders.)

Ik droom er al jaren van om een eigen tiny house te gaan bouwen en dan in het buitenland te gaan wonen, midden in de natuur waar het heerlijk rustig is. Zou nog niet weten welk land, misschien richting Scandinavië. Andere gaaf idee lijkt het mij om een bus te verbouwen en dan gewoon van plek naar plek te trekken.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:53

Een huis buitenaf geschikt voor dubbele bewoning. Een deel voor mij en een deel voor mijn dochter en kleinzoon. Hoeft niet groot of luxe.
1 tot 2 hectare grond om een mooie paddock paradise van te maken met een ruime binnenpaddock. Gedeelte zand met stro ligplaatsen en een voerhek en vrije uitloop de tracks op.
Mooi stuk tuin met speel- oefen plek voor de hond en een eigen tuin voor dochter en kleinzoon.

In mijn hoofd al 100 x ingericht, nu nog geluk in de loterij...

Woon nu met dochter en kleinzoon in eengezinswoning met tuin (70m2) en paard op pensionstal.
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 13-07-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:54

Dat lijkt me prima mogelijk, moonsparkle, zeker als je inderdaad geen problemen hebt met verhuizen naar een ander land. Genoeg bokkers die in Frankrijk een vergelijkbaar huis hebben gevonden :D

Wij willen in de toekomst aan boord van onze zeilboot gaan wonen, en ook uiteindelijk ermee op reis.
Op het moment wonen we in een (huur)huis in het buitengebied, 4000m2 weiland met paarden, moestuin enz, dus dat wordt wel een flinke omschakeling!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:08

Mijn huis (vrijstaande kleine bungalow) en tuin zijn al ideaal voor mij, maar liever had ik gehad dat de buren op wat meer afstand zaten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:16

Iets vrijer als nu, met garage en bijkeuken aan het huis vast. Iets grotere woonkamer. Leefkeuken met openslaande deuren naar de tuin. Veranda aan het huis vast. En ruime oprit met mogelijkheid voor stalling caravan en trailer naast het huis. Hoef niet buitenaf te wonen, maar wel wat meer in het groen als nu. Wel graag alle voorzieningen in de buurt die ik nu ook heb.

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:23

Ik ben 14, dus natuurlijk woon ik nog met mijn moeder.
Wij wonen in een rijtjeshuis, met 18 dieren niks te klagen.
Maar voor de toekomst heb ik nátuurlijk een droomhuisje.

Mijn droom is ten 1ste paarden aan huis, dat is áltijd al zo geweest en een eigen weide op 15km afstand is niet hetzelfde, :+ . Het liefst heb ik een klein, mini huisje, soort caravan. En daaromheen dan een stuk grond voor mijn paarden! 3 stallen met uitloop, deel bestraat, 2 weide's, kleine rijbak\paddock en dan nog een schuur voor hooi\spullen opslag. Mij maakt het niet uit of het nou in Nederland is of ergens anders(In Europa) of waar in Nederland.
En met vrachtwagen-chaffeur(Mijn opleiding) hoop ik het ook mogelijk te maken. :Y)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:27

Wij wonen eigenlijk grotendeels in ons droomhuis.

Klein huis, maar veel tuin en ruimte buiten, fijn dorp en we staan zo in het veld en achterom wandelen we zo het bos in.

Enige nadeel is dat we buren hebben, die had ik liever niet gehad. Maar dat is ook het enige nadeel wat ik nu kan bedenken. :D

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:36

Home is where the heart is. Als ik maar niet te ver van mijn dieren zit.Dat gaat momenteel wel.Maar mijn ideale ommuurde landgoed met alle dieren thuis,dat kan ik helaas niet betalen!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:42

Hier helaas iets minder realistisch om een idealer plaatje te bereiken dan we al hebben voor ons.
Wij wonen momenteel in een ruim rijtjeshuis in een dorp aan de rand van de randstad. Dorp ligt vlak naast 'onze' stad, maar ook aan de rand van zowel groengebied met landbouw, duinbos en recreatiegebied, op korte fietsafstand van bvb de boer waar mijn paard staat. Dit is voor ons echt de ideale locatie qua gemak, levendigheid en toch rust en groen op steenworp afstand.
Wij zouden voor geen goud buiten de Randstad/ver van stedelijkheid gaan wonen. Eigenlijk specifiek al niet verder van 'onze' stad als nu.
Meer buitenruimte, zodat bvb paard aan huis kan zou ik wel supergeweldig vinden natuurlijk. Er zijn hier in de buurt een aantal zeer mooie vrijstaande woonboerderijen met wat land en bvb stallen. Maar omdat die woningen hier zo ontzettend schaars zijn moet je dan echt meerdere miljoenen mee gaan nemen.
Dus tenzij we de loterij winnen is het helaas niet realistisch. Maar dromen kan altijd! En ondertussen zijn we erg tevreden met wat we hebben, wat al heel dicht bij ons ideaal komt.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 16:30

8nnemiek schreef:
Dat lijkt me prima mogelijk, moonsparkle, zeker als je inderdaad geen problemen hebt met verhuizen naar een ander land. Genoeg bokkers die in Frankrijk een vergelijkbaar huis hebben gevonden :D

Wij willen in de toekomst aan boord van onze zeilboot gaan wonen, en ook uiteindelijk ermee op reis.
Op het moment wonen we in een (huur)huis in het buitengebied, 4000m2 weiland met paarden, moestuin enz, dus dat wordt wel een flinke omschakeling!


Ik wist niet dat je nu ook zo'n fijn huurhuis had. Ik had wel gelezen over de zeilboot, heel gaaf dat jullie je droom achterna gaan. Ik ben momenteel ook heel erg aan het uitzoeken wat eventueel een geschikt land /plek zou zijn. Of dat we in Nederland de woondroom realiseren en dan elke winter naar de zon gaan :') dan kunnen we onze banen wel blijven uitvoeren wat in een ander land niet zo makkelijk zal gaan.

Anoniem

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:51

Buitenland een vrijstaand huisje, niet te groot met veel land . Paar schapen wat pony's , eventueel ruimte voor ballonvaarten vanaf huis .

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:59

Grote boerderij met bijgebouwen voor de dieren lekker veel land en een ruime, afgezette tuin waar de kinderen veilig in kunnen spelen.

En precies dat hebben we gekocht en trekken we per 1 augustus in. Zin in.... :):)

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:19

Ik zou het liefs een vrijstaand huisje hebben. Hoeft niet groot te zijn, wel 2 verdiepingen. Begane grond en een verdieping. Een mooie, ruime woonkamer. Ruime keuken met een bar. Boven een slaapkamer en een badkamer met een ligbad erin. Een aparte studeerkamer boven met een zithoek om een boek te lezen en een gaming setup.

Buiten een mooie paddock/rijbak met inloopstal. Weiland erbij, ruimte voor 2 paarden en een pony.

Och als ik toch eens de staatsloterij zou winnen...

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:31

Ons ideale droomhuis hebben we 'bijna'
We wonen buitenaf, geen buren binnen een straal van 1 km, hectare grond, paarden bij huis.
3 schuren.

Wat had anders gemogen:
-Het huis had wel de helft kleiner mogen zijn.
We hebben nu ruim 350m2.
-De schuren hadden wel iets bruikbaarder mogen zijn.
-1 schuur is 12x9 maar er staan oude spanten in, geen vloer dus alles op zand en asbest dak.
-Andere schuur is ong 12x10, maar ook oude spanten die ook nog eens heel laag zijn. In het midden een verhoogde vloer van massief beton en allemaal kleine hokjes waar nog geen shet in past.

Het handigste zou zijn beide plat gooien en een nieuwe er op zetten.
Jammer genoeg zit er op de 12x10 schuur recentelijk een nieuw dak.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 17:38

Wel grappig dat ik in de OP aangeef wat ook realistisch is en dat ik toch wat reacties lees over de staatsloterij :') wel leuk om te lezen dat best veel mensen gaan voor klein wonen veel grond

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:16

Ik woon in mijn droomhuis. Vrijstaand, achterkant geen buren, opzij wel maar 1 kant is een bungalow in het bos en dat bos is dichtbegroeid. Huis is perfect van grootte, perceel is ongeveer 900 m2 en tuin ook mooi van grootte, h proeft niet groter want dan wordt het een stuk meer werk. Paard wil ik juist niet aan huis, omdat we dan veels te gebonden zijn. Paard staat aan de overkant bij de overburen, dat is bijna aan huis. :D Voeren doet de overbuurman tegelijk met zijn eigen paarden, buiten en binnen zetten ook. Heerlijk!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:12

moonsparkle schreef:
Wel grappig dat ik in de OP aangeef wat ook realistisch is en dat ik toch wat reacties lees over de staatsloterij :') wel leuk om te lezen dat best veel mensen gaan voor klein wonen veel grond

Ruimte om me heen vind ik heel belangrijk. M'n huis zelf hoeft niet groot te zijn en is dat ook niet. Ik heb voldoende ruimte. M'n perceel is bijna 900m2 maar had gerust het dubbele mogen zijn. Vooral om wat minder dicht bij de buren te zitten.

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:27

Mijn droom is om ooit zelf een huisje te bouwen (ik kijk veel naar Tiny Houses momenteel) midden in de natuur waar ik een moestuin kan hebben en kipjes kan houden. Momenteel woon ik drie hoog en wil ik heel graag verhuizen, maar dit is niet haalbaar met de markt van nu.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:04

Opgegroeid op de boerderij.

Daarna verhuist naar een flat vlakbij het centrum
En nu sinds een week in een rijtjeshuis met eigen oprit en privé achtertuin. <3

Ik ben voor het moment helemaal tevreden
Maar in de toekomst droom ik wel van een mooi klein boerderijtje met genoeg ruimte voor 2 paarden een erf/huishond, 2 stalkatten en 2 mini varkentjes

Met daarnaast wellicht een huisje in Frankrijk aan zee of zo.

Oké. Onmogelijk. Maar dromen mag.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:24

Appartement/loft met leuk dakterras. Penthouse zou onrealistisch zijn, maar wel dat idee. :j

(paard dan gewoon op pension met weidegang op normale reisafstand)

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:38

Mijn droomhuis wat ik ooit hoop te realiseren is een woonboerderij met karakter, moderne elementen en een openhaard. In de tuin een zwemvijver en een boomgaard. Ik wil geen dieren aan huis ivm de verzorging en oppas die je hiervoor nodig hebt als je weg wil.
De enige eis die ik verder heb is een station op fietsafstand is en dat een rechtstreekse verbinding is naar Utrecht.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:56

moonsparkle schreef:
Dromen mag, maar ik streef ernaar mijn dromen ook echt uit te voeren. Wat zou jouw ideale woonplek /huis zijn? Maar wat dan ook wel realistisch kan zijn. En wat heb je nu?

We zouden graag minimaal 2000m2 grond willen zodat ik de mogelijkheid heb om wat kleinvee te houden (schapen, kippen) en een moestuin. Een zonnig terras. Een huis waar vandaan je de buren niet of nauwelijks ziet. Max een uur rijden van een stad, dichtbij bos.
Een huis niet al te groot max 150m2. Maar wel met een bijgebouw of garage van steen. Een huis met veel licht, eventueel een serre zou fijn zijn maar geen must. Wat we graag mee willen nemen of in een nieuw huis weer zien is m'n 5 pits gasfornuis. Een huis welke niet compleet verbouwd moet worden, de stijl kunnen we uiteraard veranderen maar niet dat iets gelijk moet door bijvoorbeeld lekkage of iets.

Het liefst ergens met meer zon :)) als we de mogelijkheid hebben willen we ook best naar een ander land, ergens met bergen, schone lucht en veel groen.

Wat hebben we nu:
Rijtjeshuis van ongeveer 115m2 met drie verdiepingen, hondenpark aan het einde van de straat, supermarkt in de wijk. Brede rustige straat voor het huis en parkeerplaats voor de deur, maar aan het einde van de straat een 80 weg die je in de tuin hoort. De tuin is wel zonnig en redelijk groot voor een rijtjeshuis denk ik zo'n 25m2.


Je beschrijft redelijk ons huidige huis :D. Schapen op 2000m2 is trouwens wel wat krap, zeker als daar ook nog huis, bijgebouw, voortuin, etc. vanaf moet. Ik zou zelf hier niet schapen durven houden. Kippen kan zeker wel, geiten ook.

Ik zou zelf graag nog wat meer grond willen zodat schapen of paard/pony aan huis (in de toekomst) mogelijk zou zijn. Voor nu vermaak ik me wel met wat we hebben. Ik had zelf graag ook een iets groter huis, grotere woonkamer gewild, grotere slaapkamers. Keuken is ook nog niet helemaal mijn smaak maar daar zijn we mee bezig. Verder alles wat netter mbt isolatie. En de buren hadden nog wel iets verder weg gemogen. Maar al met al zit ik al behoorlijk op de plek waar ik van droomde!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Wat zou jouw ideale woonplek/huis zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:08

Onze huidige plek, midden in het bos en toch een weidt uitzicht doordat we op 550m wonen. 7.5 hectare bos en land. Geïsoleerde stal van bijna 400m2 een huis van 190m2, rijbaan, longeerring en ontzettend veel km bospaden en ook nog vlakbij het water. Dichtstbijzijnde basisschool 3min, supermarkt 10min, stad 20 en 30 min. Love it!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:43

MacavityL schreef:
Appartement/loft met leuk dakterras. Penthouse zou onrealistisch zijn, maar wel dat idee. :j

(paard dan gewoon op pension met weidegang op normale reisafstand)

Ja dit, zonder paard dan haha. Ik woon veel liever in een mooie loft, groot dakterras erbij, heerlijk! Voor de honden is een tuin leuk, maar die zouden een dak terras ook prima vinden. Ik zit zelf toch niet in de tuin, op een dakterras zou ik eerder zitten. En dat is ook makkelijker bij te houden. En dan wel op korte afstand bos enzo om te wandelen.

Ik hoef niet een lading grond, dat moet je ook allemaal bijhouden en dat is niet mijn ding. Plus ik hou ervan om in een drukkere omgeving te wonen, niet in the middle of nowhere.