Opzetzwembad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:15


MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 23:08

tjiftjaf schreef:
Ik heb deze en ben er erg tevreden over.
https://www.wehkamp.nl/intex-oplaadbare ... duct_image


Gaat het met deze stofzuiger snel om de volledige bodem proper te maken? Lijkt mij zo'n klein "zuig"gedeelte, maar voor de rest leek deze mij inderdaad best een handig ding.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:51

MoppieFilou schreef:
Welke stofzuiger raden jullie aan voor een intex zwembad? Liefst niet eentje die je aan moet sluiten op de pomp want dat lijkt me zo'n gedoe... En als het kan niet al te duur, hij hoeft dan ook niet de beste van de beste te zijn.

Lees even een paar pagina's terug. Toen heb ik er eentje aangeraden.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 09:37

elnienjo schreef:
MoppieFilou schreef:
Welke stofzuiger raden jullie aan voor een intex zwembad? Liefst niet eentje die je aan moet sluiten op de pomp want dat lijkt me zo'n gedoe... En als het kan niet al te duur, hij hoeft dan ook niet de beste van de beste te zijn.

Lees even een paar pagina's terug. Toen heb ik er eentje aangeraden.


Zal eens kijken!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:00

Ik heb nog even een domme vraag :') . Morgen ga ik de solar matten aansluiten maar aangezien er al water in het zwembad zit moet ik de bijgeleverde afsluitdoppen wel even bevestigen zodat mijn zwembad in tussentijd niet leegloopt. Ik heb alleen geen idee hoe... _O- Je moet uiteraard eerst de stukken die aan de binnenkant van het zwembad zitten weghalen, maar daarvoor moeten die klemmen los. Loopt er dan al geen water weg? Ik hoop dat ik het toch een beetje duidelijk heb uitgelegd...

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:08

MoppieFilou schreef:
Ik heb nog even een domme vraag :') . Morgen ga ik de solar matten aansluiten maar aangezien er al water in het zwembad zit moet ik de bijgeleverde afsluitdoppen wel even bevestigen zodat mijn zwembad in tussentijd niet leegloopt. Ik heb alleen geen idee hoe... _O- Je moet uiteraard eerst de stukken die aan de binnenkant van het zwembad zitten weghalen, maar daarvoor moeten die klemmen los. Loopt er dan al geen water weg? Ik hoop dat ik het toch een beetje duidelijk heb uitgelegd...

Joh, er zit 4 kuub water in. Denk je dat je die paar liter gaat missen?
Gewoon een beetje vlotjes werken, klaar.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:11

ikke schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik heb nog even een domme vraag :') . Morgen ga ik de solar matten aansluiten maar aangezien er al water in het zwembad zit moet ik de bijgeleverde afsluitdoppen wel even bevestigen zodat mijn zwembad in tussentijd niet leegloopt. Ik heb alleen geen idee hoe... _O- Je moet uiteraard eerst de stukken die aan de binnenkant van het zwembad zitten weghalen, maar daarvoor moeten die klemmen los. Loopt er dan al geen water weg? Ik hoop dat ik het toch een beetje duidelijk heb uitgelegd...

Joh, er zit 4 kuub water in. Denk je dat je die paar liter gaat missen?
Gewoon een beetje vlotjes werken, klaar.


Ja maar dan moet ik die doppen er wel eerst in krijgen :') . Ben gewoon bang dat ik het hele gedoe los maak om er dan achter te komen dat ik ze er niet in krijg en mijn zwembad in tussentijd toch leegloopt _O-

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:31

Ik hoef niet alles los te koppelen om doppen erop te doen, die van het zwembad zelf kan over de pompuitlaat, en bij de inlaat kan ik t rooster erafschroeven en dan op dat binnenste past een dop

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:34

Maddy_Paola schreef:
Ik hoef niet alles los te koppelen om doppen erop te doen, die van het zwembad zelf kan over de pompuitlaat, en bij de inlaat kan ik t rooster erafschroeven en dan op dat binnenste past een dop


Dat ga ik proberen!

Had hem al geprobeerd op de pompuitlaat te bevestigen, maar kan het dat je er best wat kracht op moet zetten?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:37

Maddy_Paola schreef:
Ik hoef niet alles los te koppelen om doppen erop te doen, die van het zwembad zelf kan over de pompuitlaat, en bij de inlaat kan ik t rooster erafschroeven en dan op dat binnenste past een dop

Hoe ziet dat er uit? Heb je daar 'n foto van?

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:46

Bij het zwembad zelf zaten van die zacht rubberen dingen die je normaal met de bult naar buiten in t gat doet, die doe ik bij de inlaat met de bult naar binnen erover, past precies en waterdruk houdt m op zn plek
Afbeelding
Op de uilaat doe ik t omcirkelde dopje op de foto, enige dopje wat bij de pomp zelf zat, in t donker kan ik zelf geen foto maken 8)7

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:48

Oh da's handig. Zal 'ns kijken of dat dopje ook in mijn doos van ongebruikte onderdelen zit.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:49

Afbeelding

Dit is zo ongeveer de set die bij de pomp zat qua in en uitlaten, die zwarte doppen zaten al bij t zwembad

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 23:18

Dat kleine zwarte dopje heb ik ook nog liggen! Heb alleen de simpele uitlaat die bij de filterpomp zat gebruikt, dus daar gaat ie niet over passen denk ik. Die andere zwarte doppen heb ik ook nog liggen, maar die moeten dus met de bolle kant naar de binnenkant van het zwembad wijzen of? :') Dat zou verklaren waarom het bij mij niet lukte... _O-

Edit: De laatste foto is hoe mijn filterin en -uitlaat eruitzien. Nu ik het zo op de foto zie zou het dus gewoon moeten werken om die stukken eraf te draaien zonder dat er aan de rest van de constructie iets verandert, en dat ik dan daarover de doppen kan doen?

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:33

Ik draai idd de grote dingen eraf en doe de doppen met de bolle kant richting zwembad erop, uitlaat wel als pomp uit is anders drukt de pomp m er weer af

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 23:33

Maddy_Paola schreef:
Ik draai idd de grote dingen eraf en doe de doppen met de bolle kant richting zwembad erop, uitlaat wel als pomp uit is anders drukt de pomp m er weer af


Top, bedankt!! Moet wel lukken dan denk ik!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:45

Maddy_Paola schreef:
Ik draai idd de grote dingen eraf en doe de doppen met de bolle kant richting zwembad erop, uitlaat wel als pomp uit is anders drukt de pomp m er weer af


Dat doe ik hier ook inderdaad! Loopt amper water uit, die grote zijn zo los gedraaid en dan die dop er direct op zetten. Nog geen minuut werk hier. Ik koppel dus niks los van de pomp zelf, die blijft mooi staan met slangen eraan.

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:10

MoppieFilou schreef:
Ik heb nog even een domme vraag :') . Morgen ga ik de solar matten aansluiten maar aangezien er al water in het zwembad zit moet ik de bijgeleverde afsluitdoppen wel even bevestigen zodat mijn zwembad in tussentijd niet leegloopt. Ik heb alleen geen idee hoe... _O- Je moet uiteraard eerst de stukken die aan de binnenkant van het zwembad zitten weghalen, maar daarvoor moeten die klemmen los. Loopt er dan al geen water weg? Ik hoop dat ik het toch een beetje duidelijk heb uitgelegd...


Wanneer ik de filter in mijn pomp wil vervangen, zet ik de pomp (uitgeschakeld) altijd op het randje van het zwembad. Als de pomp hoger staat dan het waterniveau, kan ik de pomp gewoon openmaken, zonder dat het water uit mijn zwembad loopt. :)*
Zou dit met het aansluiten van de solarmatten ook niet zo werken? Dus de pomp zo hoog mogelijk zetten, de slang achter de pomp losmaken (bij de pomp) en de slang boven waterniveau houden. Dan kan je de solarmat hierop aansluiten. Als je voor het afkoppelen een nieuwe slang tussen de pomp en de mat al aan de solarmat hebt vastgemaakt, kan je deze nu aan de pomp koppelen, zodat de cirkel weer rond (en waterdicht is). Dan pas de pomp en de mat op grondniveau brengen.
Werkt waarschijnlijk het makkelijkst wanneer je een tafel naast je zwembad kunt zetten, waarop je de pomp kunt neerzetten en de mat kunt neerleggen. En als je over een stel extra handjes beschikt......

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 16:02

Saskia_D schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik heb nog even een domme vraag :') . Morgen ga ik de solar matten aansluiten maar aangezien er al water in het zwembad zit moet ik de bijgeleverde afsluitdoppen wel even bevestigen zodat mijn zwembad in tussentijd niet leegloopt. Ik heb alleen geen idee hoe... _O- Je moet uiteraard eerst de stukken die aan de binnenkant van het zwembad zitten weghalen, maar daarvoor moeten die klemmen los. Loopt er dan al geen water weg? Ik hoop dat ik het toch een beetje duidelijk heb uitgelegd...


Wanneer ik de filter in mijn pomp wil vervangen, zet ik de pomp (uitgeschakeld) altijd op het randje van het zwembad. Als de pomp hoger staat dan het waterniveau, kan ik de pomp gewoon openmaken, zonder dat het water uit mijn zwembad loopt. :)*
Zou dit met het aansluiten van de solarmatten ook niet zo werken? Dus de pomp zo hoog mogelijk zetten, de slang achter de pomp losmaken (bij de pomp) en de slang boven waterniveau houden. Dan kan je de solarmat hierop aansluiten. Als je voor het afkoppelen een nieuwe slang tussen de pomp en de mat al aan de solarmat hebt vastgemaakt, kan je deze nu aan de pomp koppelen, zodat de cirkel weer rond (en waterdicht is). Dan pas de pomp en de mat op grondniveau brengen.
Werkt waarschijnlijk het makkelijkst wanneer je een tafel naast je zwembad kunt zetten, waarop je de pomp kunt neerzetten en de mat kunt neerleggen. En als je over een stel extra handjes beschikt......


Die manier was idd ook eerst het plan, maar hoeveel handen ik ook heb, twee matten van elk 1,2m x 1,2m er aan vastmaken op een hoger niveau dan het zwembad wordt lastig :\

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:35

Ik heb het bad zojuist leeg laten lopen. Met de regen kan ik die pomp nooit aan zetten waar het zwembad nu staat dus dikke ellende. Ik zet m als er goed weer aan komt wel weer op op een betere plek.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:01

Voor wie zich nog afvroeg wat zo'n zwembad met je gras doet. :o hij staat nu dan ook op de tegels.
Afbeelding

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:01

ingedebruijn schreef:
Ik heb het bad zojuist leeg laten lopen. Met de regen kan ik die pomp nooit aan zetten waar het zwembad nu staat dus dikke ellende. Ik zet m als er goed weer aan komt wel weer op op een betere plek.


Waarom niet aan als het regent? Zowel de pomp als de kabels kunnen ertegen.
Stekker aansluitingen van bijv verlengsnoer naar stekker van filter in een speciale houder doen en niks aan de hand.
Hier zit het in een plastic bakje zodat de aansluiting droog blijft.
Zo staat het al jaren.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:06

Bij mij staat de pomp gewoon dag en nacht buiten (onder 'n tafeltje) en hij kan prima draaien als het regent. De stekker zit in zo'n stekkerbeschermer en de verlengsnoer is geaard.
Overigens zwem ik gewoon elke dag, het water is nooit onder de 19 graden geweest de afgelopen 2 maanden.

HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:26


crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:39

Hier ook een heleboel zaadjes van de berken. Mijn vijver zit ook vol, dat wordt weer scheppen de komende dagen