Bankstel veilig vervoeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Bankstel veilig vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 08:07

Vanavond gaan we met de trailer een bankstel ophalen. Ik zit nu op internet te kijken hoe we dat het beste aan kunnen pakken om hem veilig en onbeschadigd thuis te krijgen. Ik kan alleen niet zo veel informatie vinden daarover. Met folie en dekens inpakken, dat staat er wel.

Maar hoe zet je de banken neer? Op elkaar, of misschien beter van niet in verband met beschadigen? En hoe zet je ze vast in de trailer? Hebben jullie tips voor me?


DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bankstel veilig vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:14

Hoe groot is de trailer :) want naast elkaar is natuurlijk het beste.
Als dat niet mogelijk is kun je de ene bank gewoon neerzetten en dan de stoelen of 2e bank er omgekeerd boven op. Als je piepschuim hebt om er tussen te leggen geeft dat geen beschadigingen. Kleden er om om het schoon te houden is wel handig :)

tamary
Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:17

Hoe slecht is de weg en hoe ruig de rijstijl? Want met een redelijk laag zwaartepunt zoals een bank dat heeft, zal die al niet zo snel schuiven of de vloer moet spekglad zijn. In elk geval naast elkaar dus en met dekens, etc. er tussen. Ik heb destijds allerlei dozen en kleiner spul in trailer verhuisd, niks stond vast, maar gewoon 1 laag op de grond (en zadel over de voorstang) was niet zo ver, maar wel drempels, helling en klinkerstraatjes. 0 schade of schuiven.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 08:20

Het is een anderhalf paards Atec trailer zonder tussenschot, maar die is niet breed genoeg om er twee naast elkaar te zetten. Banken zijn 90 cm diep. Misschien is een open aanhanger makkelijker? Ik weet eigenlijk niet of die er in 1.80 breedte zijn.

Edit: de banken zijn 70 cm hoog, dus kan ze ook op de achterkant zetten misschien. Maar dan nog; de trailer is geen 1.45 mtr. breed dacht ik.

Bij ons in de wijk zijn er wel wat verkeersdrempels inderdaad, maar verder valt het mee
Laatst bijgewerkt door Niqui op 17-06-19 08:33, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bankstel veilig vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:29

Dan dus de 2e methode; omgekeerd op elkaar. Vaak passen voorkant en hogere rugdeel prima op elkaar.

Esther
Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:32

Een bank gewoon neerzetten, dekens er op en de ander op de kop bovenop. Als je een beetje normaal rijdt is er niets aan de hand, een bank heeft geen eigen wil zoals een paard wel heeft. :D

Wij hebben de trailer al regelmatig gebruikt om mensen te helpen verhuizen, ideaal. Dichte aanhanger, ruim, hoog genoeg om in te staan en met een steekwagen rijd je zo de klep op. Wij lieten wel de stangen er in zitten voor de stevigheid.

Sprakeloos

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 08:36

Ja, dat kan natuurlijk ook, op elkaar :) . Dat van die steekwagen is een goed idee.

Edit: een steekwagen kan niet volgens mijn man. Gewoon tillen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Irene793, Niniane, Tink89, Winterram en 29 bezoekers