Televisie in buitengebied help

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 06:58

Zelfde probleem hier gehad. Digitenne werkte echt rampzalig en van de beloofde 30Mb kwam er op een niet winderige dag maar 7 bij mijn huis aan. Op een wel winderige dag daalde dat tot 1 (en het waait hier bij de zeedijk altijd :') ). Tegelijkertijd iets via Wi-Fi doen en tv kijken zat er niet in. Beeld was sowieso heel traag en schokkerig. En met storm zwart.

Nu via KPN een speciaal buitengebied kastje gekregen (gratis). Voor 4G in het buitengebied. Werkt echt prima. De ontvangst is nu (bijna) altijd 20Mb. Nog steeds niet de beloofde 30, maar dit vind ik acceptabel.

In huis komt het binnen via het 4G kastje en met kabel, of draadloos via antenneversterkers die je inplugt in tv en router gaat het naar de tv.

Oh en omdat Kpn het heel vervelend voor me vond (Ik moest er wel even een traantje om laten door alle frustratie (=9× bellen met wisselende beloftes)) kreeg ik een jaar gratis film1

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Televisie in buitengebied help

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:03

zelfde probleem hier al heb ik canal digitaal... ik zet de tv uit als beeld stoort en ga wat andses doen..

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Televisie in buitengebied help

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:59

Dat hadden wij ook na de veranderingen van KPN wij hebben een nieuwe antenne van KPN gekregen en nu probleem opgelost niet meer zwart om de haverklap

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:02

Wij hadden net voor we naar glasvezel gingen (via glasvezel buitenaf) kpn buitengebied. Dan krijg je een 4gmodem

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:03

git schreef:
Canal digital hebben wij. Ontvangst met schotel en zo"n kastje. Het beeld valt eigenlijk alleen op zwart als er storm of onweer is.


Hier hetzelfde.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Televisie in buitengebied help

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:08

Wij wonen ook in the middle of nowere.

Voor de tv hebben we een schotel met canal digitaal. Werkt prima alleen met storm soms geen beeld maar dat is zelden.

Voor internet en telefoon hebben we Telfort met 5 mb dat binnen komt... wow...
Dus dat is best langzaam maar wij krijgen binnenkort gelukkig glasvezel.

In de slaapkamer digitenne van KPN dat vaak wel werkt maar soms ook ruk is.

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:42

kamsel schreef:
Glasvezel is hier net aangelegd, maar 1600 euro aansluitkosten en maandelijks hogere abonnementskosten.. Dat was het ons niet waard.


Hier ook het geval %) terwijl in het dorp er niemand iets voor hoefde te betalen >;) nou dan laat maar zo graag kijk ik nou ook weer geen tv

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:09

kamsel schreef:
Glasvezel is hier net aangelegd, maar 1600 euro aansluitkosten en maandelijks hogere abonnementskosten.. Dat was het ons niet waard.

Dat is best veel die aansluitkosten, zoveel was het hier lang niet. Vraag dat dus zeker na wat dat jou gaat kosten, TO! Bovendien wordt je huis gewoon meer waard als het er ligt.
De maandelijkse kosten voor een totaalpakket met internet, tv, vaste telefoon vind ik niet hoog. Daar betaal ik maar iets van 68 euro voor.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:11

Hier ook ... bijna alle huizen om ons heen glasvezel. Behalve wij en we vinden het te duur om binnen te laten leggen.

Wij hebben adsl via een 4g modem. We zitten eigenlijk precies op de grens met België en dus in het buitengebied. Maar dit werkt super!

We hebben het via KPN.
Vodafone is hier waardeloos qua ontvangst.

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:17

git schreef:
Canal digital hebben wij. Ontvangst met schotel en zo"n kastje. Het beeld valt eigenlijk alleen op zwart als er storm of onweer is.

Wij hebben dit ook, werkt prima. Bij storm geen last van zwart beeld, alleen bij zware buien/onweer en hevige sneeuwval.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:18

Saul schreef:
Hier ook ... bijna alle huizen om ons heen glasvezel. Behalve wij en we vinden het te duur om binnen te laten leggen.

Wij hebben adsl via een 4g modem. We zitten eigenlijk precies op de grens met België en dus in het buitengebied. Maar dit werkt super!

We hebben het via KPN.
Vodafone is hier waardeloos qua ontvangst.

Maar hoe kan dat nu te duur zijn als je het gezamenlijk met de buurt had laten doen? Ik weet niet eens meer wat ik er voor kwijt was, zo hoog was het bedrag hier dus kennelijk niet. Maar als ik niet mee had gedaan en later zou willen dan zou het zeker hoger zijn geweest. En het geeft zoveel gebruikersgemak en niet meer de storingen die ik voorheen had.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Televisie in buitengebied help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 09:38

Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat we zeker niet de enige zijn met dit probleem.
Ik begrijp dat zo'n 4G kastje voor het buitengebied alleen is als je digitale televisie afneemt, dus dat zouden we dan moeten veranderen.
Jammer dat Canal Digital via de schotel ook wisselende resultaten geeft, dat in combi met dat wij hier eerst ook een schotel hadden die het niet goed deed zorgt ervoor dat ik dat niet aandurf.
Even door prakizeren maar.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Televisie in buitengebied help

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:05

Bij ons was er kabel aangelegd in het buitengebied.Een grijs kastje aan de weg kabel tot de buren.Buren wonen 200 meter verder.Tja,we konden wel aan gesloten worden,maar moesten alles zelf regelen.Dus een aannemer de geul laten graven enz.De kabel zou dan gelegd worden tot de voordeur.En dat koste dus een kapitaal.Toen een schotel en nu sinds kort glasvezel.

Barchetta

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:07

Digitale televisie is niet nodig, je hebt alleen een internetabonnement van KPN nodig. Heb er wel tv erbij, kwaliteit is goed, blij dat ik geen schotel meer heb.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Televisie in buitengebied help

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:16

Wij hebben ook Canal Digitaal en die doet het meer dan prima.
Hooguit 2-3x per jaar met hele hevige onweersbuien dat het beeld weg is.

Mensen hier die klagen over traag internet....wij hebben minder dan 1 mbit over de telefoonlijn _O-
Onze straat is bijna 8 km lang en er staan 12 huizen aan.
Maaaaaar sinds een maand ligt er glasvezel klaar in de berm om aangesloten te worden. *\o/*

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Televisie in buitengebied help

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:31

ik heb vorige maand digitenne opgezegd. Werd mij te duur. Ik heb nu via internet/chromecast NLZiet, Netflix en Videoland. Kwaliteit is niet altijd goed, maar we kunnen alles kijken wat we willen zien. (en goedkoper)

Ze zijn hier in de buurt nu bezig met inventariseren voor glasvezel. Digitale Stad is een actie begonnen en Glasvezel Buitenaf is hier ook op ingesprongen, met als resultaat dat beide partijen de 50% niet gaan halen :(
Als het via Digitale Stad wordt aangelegd betekent dat dat het gratis zou zijn voor ons (als je een abonnement afsluit binnen 2 maanden na oplevering). Ik hoop dat het zover komt. Vandaag is de laatste dag voor inschrijven en de teller staat pas op 38%.

Succes!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:32

Hier ook al jaren Canal Digitaal , bevalt heel goed, veel zenders, alleen bij echt slecht weer gaat het beeld wel op zwart...

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 10:33

juval schreef:
ik heb vorige maand digitenne opgezegd. Werd mij te duur. Ik heb nu via internet/chromecast NLZiet, Netflix en Videoland. Kwaliteit is niet altijd goed, maar we kunnen alles kijken wat we willen zien. (en goedkoper)

Ze zijn hier in de buurt nu bezig met inventariseren voor glasvezel. Digitale Stad is een actie begonnen en Glasvezel Buitenaf is hier ook op ingesprongen, met als resultaat dat beide partijen de 50% niet gaan halen :(
Als het via Digitale Stad wordt aangelegd betekent dat dat het gratis zou zijn voor ons (als je een abonnement afsluit binnen 2 maanden na oplevering). Ik hoop dat het zover komt. Vandaag is de laatste dag voor inschrijven en de teller staat pas op 38%.

Succes!

Ja als je kijkt hoeveel duurder digitenne in een paar jaar is geworden schrik je.

Ook niet handig dat er twee partijen tegelijk actie gaan voeren :S

9jinte9

Berichten: 505
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:39

Ik weet niet of het al is genoemd. Maar wij hebben een 4G versterker/modum gekregen van KPN. Deze is gratis beschikbaar voor het buitengebied. Daardoor kunnen we gewone digitale televisie van KPN ontvangen omdat het ervoor zorgt dat je internet snel genoeg wordt. Digitenne of een schotel zijn daardoor niet meer nodig.

Wij wonen ook in een buitengebied zonder kabel of iets dergelijks. Eindelijk kunnen we nu normaal televisie kijken zonder dat een schotel steeds uitvalt met regen of onweer!