Wat als een wet vervallen is?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 17:53

Halo allemaal!

Ik heb een vraagje, weet even niet meer wat en waar ik het allemaal moet gaan zoeken haha. Ben bezig om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een aanhanger achter mijn scooter. Vooral regel en wet technisch. Nu had ik een wet gevonden waarin een hoop stond over maten etc.

Nu stond in de wet het volgende. Vooral punt 3 uit deze wet was voor mij van belang.

[ img ]

Het te vervoeren object is namelijk al 3.40 meter. Maar er staat dat deze wet vervallen is, maar kan nergens vinden hoe dat dan nu zit....zijn er bokkers die hier raad mee weten?

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:13


"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:16


The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:19

Prrrr schreef:
De wet zoeken die nu wel van toepassing is: https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... Afdeling15

De afstand van twee meter kan ik in de wet niet meer terugvinden, maar ik zou ook niks van 3,5 meter achter een brommer willen vervoeren :n


Er staat wel iets over die 2 meter:

Artikel 5.15.6 1

Eisen
Wijze van keuren
1.
Motorfietsaanhangwagens en bromfietsaanhangwagens mogen:
a. niet breder zijn dan 2,00 m
b. niet hoger zijn dan 1,00 m.
Lid 1 en 2: visuele controle. In geval van twijfel wordt gemeten, waarbij artikel 5.1a.1 van toepassing is.
2.
In afwijking van het eerste lid, onderdeel a, mogen bromfietsaanhangwagens achter een bromfiets op twee wielen niet breder zijn dan 1,00 m.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:20

Een aanhanger van 3.40 meter achter een bromfiets? Dat lijkt me eigenlijk niet echt de bedoeling.

Edit: ik lees alleen iets over de breedte en de hoogte maar niks over de lengte.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 10-06-19 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:21

Gaat over breedte en hoogte, maar niet over lengte. Dat stond er eerder kennelijk wel in (maximale afstand van de achterkant van de aanhanger tot de achteras is twee meter, maar die vind ik niet meer terug. Ook geen andere bepaling die de lengte van het samenstel beperkt).

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

juval
Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:28

bedoel je zo'n soort surfplankkar? heb ik wel voor achter de fiets gezien maar niet achter een brommer..

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

EvelijnS
Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:07

Ik verplaats je topic naar HTT, omdat het over voertuigen gaat.

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 14:54

Bedankt voor de reactie's. Heb inderdaad even die wet die jij stuurde uit zitten pluizen Prrrr maar ik kan ook helemaal niks meer over lengte vinden.

Heb ook even naar huidige aanhanger constructies etc zitten kijken. En even goed zitten googlen op ervaringen. En moet zeggen dat ik begin te twijfelen. Wettelijk gezien zou het dus moeten mogen als je aanhangertje aan de regels voldoet verder. Maar vraag me toch ook wel een beetje af of ik dat in de praktijk wel zou willen....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Natasja71
Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:01

Misschien gewoon even bij het plaatselijke politiebureau binnenlopen buiten spitstijden en navragen met de juiste lengte-,breedte-, hoogtematen bij de hand incl scooter ervoor?
Met even een copietje van je scooterpapier erbij?

En dan even opschrijven waar ze dat gevonden hebben (mocht je ooit eens aangehouden worden door een andere agent?)

Alles van waarde is weerloos-Lucebert

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:17

Ik noem even een dwarsstraat: kun je dit niet navragen bij het CBR?

M. 21-07-2017. <3

Anoniem

Re: Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:02

Kun je het niet opvragen bij het RDW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:13

Natasja71 schreef:
Misschien gewoon even bij het plaatselijke politiebureau binnenlopen buiten spitstijden en navragen met de juiste lengte-,breedte-, hoogtematen bij de hand incl scooter ervoor?
Met even een copietje van je scooterpapier erbij?

En dan even opschrijven waar ze dat gevonden hebben (mocht je ooit eens aangehouden worden door een andere agent?)

De politie kent niet alle wetten, dan ga ik liever voor 'better safe than sorry', al sta je wel stevig in je recht als je aan kunt tonen dat de politie het aangaf ;) Grootste kans op een duidelijk antwoord heb je denk ik bij het RDW.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Wat als een wet vervallen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:15

Maar even praktisch gezien: hoe wil je dan bochten en rotondes etc fietsen?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT, Ubermetrics en 88 bezoekers