Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:01

Wauw. Wat een heerlijk huis leek mij dat ook. En mooi al die veranda. Weet je waar het uiteindelijk voor is weg gegaan?


CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:48

ChantalSmook schreef:
Wauw. Wat een heerlijk huis leek mij dat ook. En mooi al die veranda. Weet je waar het uiteindelijk voor is weg gegaan?


Het staat volgens mij nog te koop! Ik denk ook dat we dit huis wel onder de vraagprijs hadden kunnen aankopen, het staat al sinds juni in de verkoop en de bewoner is er al uit.

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:29

En, we kunnen donderdagochtend terecht om te bezichtigen, dus de woning houd ik nog even voor mezelf! :D

Yipee
Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:36

CCCCC schreef:
En, we kunnen donderdagochtend terecht om te bezichtigen, dus de woning houd ik nog even voor mezelf! :D


Super! Hopelijk bevalt het. Snap dat je het niet zomaar gaat delen.

Wij hebben nu ieder geval definitief weer 2 bezichtigingen ingepland staan. Dit keer iets meer richting klushuis. Lijkt niet extreem hoor. Geen ervaring verder mee maar op de een of andere manier spreken de huizen ons aan. Ik vind het belangrijkst dat de basis gewoon goed is. Een keuken is bijvoorbeeld toch smaakgevoelig, dus dan is zelf doen wellicht beter. Alleen totaal geen ervaring mee met iets verbouwen natuurlijk.

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:53

Yipee schreef:
CCCCC schreef:
En, we kunnen donderdagochtend terecht om te bezichtigen, dus de woning houd ik nog even voor mezelf! :D


Super! Hopelijk bevalt het. Snap dat je het niet zomaar gaat delen.

Wij hebben nu ieder geval definitief weer 2 bezichtigingen ingepland staan. Dit keer iets meer richting klushuis. Lijkt niet extreem hoor. Geen ervaring verder mee maar op de een of andere manier spreken de huizen ons aan. Ik vind het belangrijkst dat de basis gewoon goed is. Een keuken is bijvoorbeeld toch smaakgevoelig, dus dan is zelf doen wellicht beter. Alleen totaal geen ervaring mee met iets verbouwen natuurlijk.


Leuk! Welke plaatsen? Ik heb even teruggelezen en zie ook dat je in Nieuwegein zoekt? Ook de huizenmarkt hier is op zijn minst gezegd overspannen. Hoorde van een vriendin dat een collega van haar flink had overboden op een woning in Fokkesteeg en dat die er uiteindelijk met +60k uit is gegaan.. In Fokkesteeg!! Daarom zoeken wij wat zuidelijker nu!

Heb je Zaltbommel ook al overwogen? Relatief prima prijzen voor wat je krijgt!

horsii
Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:07

Onze bezichtiging was niets. Zag er op de foto's tip top uit maar viel ontzettend tegen..nog nooit zo'n slecht geplaatste badkamer gezien, alle muren moeten gestuct worden en alle kozijnen beneden vervangen, ook vd openslaande deuren. Hout van de schuur rot. En op zolder leek een fikse lekkage bij het dak.
Dus de prijs te duur voor wat er nog gebeuren moet.

Huis in Vlaardingen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/vlaardingen/h ... khoeve-10/

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:17

Wij gaan de huizengekte ook in, maar dan als 'verkopende partij' mijn oma is bijna 2 maanden geleden overleden en opa 1 1/2 jaar terug. Zij hebben een groot rijtjes huis aan de waterweg in De Bilt. Echt behoorlijk groot. In de basis super onderhouden, kozijnen enzo prima in orde, maaarrrrr ze hebben het huis ooit 'nieuw' gekocht en alles is wel echt verouderd. Dus er moet wel heel veel nieuw in, keuken, badkamer etc.... buren hebben het huis (zelfde staat) in 13 dagen verkocht voor 570.000.... , maar dat is een hoekhuis. mega tuin op 5 min van Utrecht en loopafstand van het centrum, we zetten in op 510.000. Is nog niet op funda, foto's worden maandag gemaakt... ben zo benieuwd. Ik ben er verder alleen niet echt bij betrokken, mijn ouders wel.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:24

horsii schreef:
Onze bezichtiging was niets. Zag er op de foto's tip top uit maar viel ontzettend tegen..nog nooit zo'n slecht geplaatste badkamer gezien, alle muren moeten gestuct worden en alle kozijnen beneden vervangen, ook vd openslaande deuren. Hout van de schuur rot. En op zolder leek een fikse lekkage bij het dak.
Dus de prijs te duur voor wat er nog gebeuren moet.

Huis in Vlaardingen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/vlaardingen/h ... khoeve-10/


Jammer zeg, zo op de foto's ziet het er inderdaad heel mooi uit, helemaal mijn smaak ook!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:00

Vind het er op de foto's inderdaad ook erg mooi uit zien! Jammer dat het zo tegenviel.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:13

Jammer horsie daarom doet onze makelaar ook altijd 360 graden foto’s,
Dan kan je zulke dingen zien .
Sommige mensen moeten gewoon niet zelf klussen :Y)

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:05

Dat is een fantastische locatie Mer, de huizen daar zijn altijd snel weg voor veel teveel geld (sorry), zelfs opknappers. Zal vast ook snel verkopen!

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:10

Horsii, jammer dat er zoveel negatief was. De badkamer ziet er idd niet heel netjes uit op foto, maar verder beneden lijkt het idd best aardig.

horsii
Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:49

Ach na m'n studie verder kijken(juli).
Er komt vast en zeker iets leuks op ons pad.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Yipee
Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 01:24

Yipee schreef:
CCCCC schreef:

Super! Hopelijk bevalt het. Snap dat je het niet zomaar gaat delen.

Wij hebben nu ieder geval definitief weer 2 bezichtigingen ingepland staan. Dit keer iets meer richting klushuis. Lijkt niet extreem hoor. Geen ervaring verder mee maar op de een of andere manier spreken de huizen ons aan. Ik vind het belangrijkst dat de basis gewoon goed is. Een keuken is bijvoorbeeld toch smaakgevoelig, dus dan is zelf doen wellicht beter. Alleen totaal geen ervaring mee met iets verbouwen natuurlijk.


Leuk! Welke plaatsen? Ik heb even teruggelezen en zie ook dat je in Nieuwegein zoekt? Ook de huizenmarkt hier is op zijn minst gezegd overspannen. Hoorde van een vriendin dat een collega van haar flink had overboden op een woning in Fokkesteeg en dat die er uiteindelijk met +60k uit is gegaan.. In Fokkesteeg!! Daarom zoeken wij wat zuidelijker nu!

Heb je Zaltbommel ook al overwogen? Relatief prima prijzen voor wat je krijgt!


Ja ik denk dat ik weet welk huis. Ik heb daar (en een andere bokker) ook op geboden. Was voor meer dan 75K boven de vraagprijs weggegaan. Dat is mij echt te gek hoor! We zoeken verder in Vianen en omstreken en Culemborg en omstreken. Het moet ook bereikbaar zijn voor forensen naar Den Haag ivm werk van mijn vriend. Maar Zuid Holland trekt ons totaal weer niet.


Horsii, wat jammer van dat huis. Ziet er inderdaad op de foto's helemaal prachtig uit zeg. Dat het soms zo kan tegenvallen he? Hebben wij ook al wel een aantal keer gehad.

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:56

Bizar zeg, wat een prijzen..

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:40

Ik hoop dat ik hier even binnen mag vallen. Hoeveel hypotheek adviseurs en (evt.) aankoopmakelaars hebben jullie bezocht? Of hebben jullie er slechts één benaderd? :)

Rinske
Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:45

Wij hadden eerst een hypotheekadviseur die totaal geen zin had om wat voor ons te doen, dus toen naar Huis & Hypotheek gegaan, die hebben ons echt super geholpen bij alles! Aankoopmakelaar hebben wij niet, maar we hebben wel diverse makelaars bij ons huis gehad. Daarbij echt een fijn gevoel bij de makelaar waar wij ons nieuwe huis ook bij gekocht hebben.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:03

Sem_ schreef:
Ik hoop dat ik hier even binnen mag vallen. Hoeveel hypotheek adviseurs en (evt.) aankoopmakelaars hebben jullie bezocht? Of hebben jullie er slechts één benaderd? :)


Ik heb er maar eentje, familiebedrijf dat zowel hypotheekadvies doet als onderhandelingen. Ze doen de onderhandelingen op basis van no cure no pay zolang we zelf de bezichtigingen doen en de hypotheek via hun afsluiten. Dat lijkt mij wel een eerlijke deal. Plus dat ze heel eerlijk zijn over welke buurten ik wel en niet moet zijn, wat huizen echt waard zijn en wat ik ongeveer kan verwachten qua uiteindelijke prijzen :j Ze stonden goed aangeschreven en had er een goed gevoel bij, dus voorlopig doen we het even zo.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:09

Ryder schreef:
Dat is een fantastische locatie Mer, de huizen daar zijn altijd snel weg voor veel teveel geld (sorry), zelfs opknappers. Zal vast ook snel verkopen!


Absoluut heb je helemaal gelijk in, de markt is idioot. Tsja dan maar goed gebruik van maken. :o

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:13

Hier geen aankoopmakelaar, wel een financieel adviseur. Maar dit is een bekende van ons. Kan het wel echt aanraden, hij houdt het hele hypotheek-traject in de gaten en heeft al met meerdere (papierwerk) problemen geholpen waar we zelf denk ik niet uit waren gekomen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:39

Dank voor de reacties! :)

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:01

Mijn vriend was binnen gelopen bij een verkoop makelaar en die adviseerde een bepaalde aankoop makelaar. In contact klikte het en vooralsnog is de communicatie vlot.

We hebben mondeling een akkoord bereikt met de verkopers van het huis in de stille verkoop. 1 december technische keuring en de hypotheek adviseur gaat nu uit puzzelen wat voor consequenties het gaat hebben als we een hypotheek willen voor 12 maanden.. hoop dat daar geen gekke dingen uit komen.
Aankoop makelaar vond de vraag prijs oke aangezien er 15 zonnepanelen op liggen maar adviseerde het bod te doen met ligt van ter over name. Ze verwacht wel voor de vraagprijs taxatie te krijgen.
Uiteindelijk gingen ze niet akkoord voor de lijst ter overname en hebben we daar nog 3500 euro op geboden. (Verlichting, grote ingebouwd kast, jaloezien van vorig jaar beneden en badkamer en rolgordijnen op slaap kamer en 4 rolluiken waarvan 1 elektrisch. Deze zijn wel 13 jaar oud en officieel afgeschreven vandaar dat ze adviseerden de all in prijs. Maargoed het hangt en online las ik al dat ze wel langer mee kunnen. Dus het streept denk ik de kosten weg als we raam bekleding kast en verlichting nieuw hadden gewild en scheelt nu wel wat werk daaraan.

Moest wel lachen want in onderhandeling wilden ze niet nog 1000 euro zakken maar wel extra ter overname een dressoir erbij. Dat ding is al jaren oud denk ik. Maar ach we hebben een caravan met veranda en daar komtie wel van pas nog.

Dus nu bouwkundig rapport afwachten en het hypotheek voorstel komt deze week hopelijk met consequenties voor een langere looptijd! En dan kan de koop overeenkomst opgesteld worden.

Spannend allemaal.


Rinske
Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:21

Waarom een hypotheek voor 12 maanden? Kun je het binnen een jaar aflossen?

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:09

Sorry hypotheek aanvraag haha.
Nee was dat maar waar. Dit gaat gewoon netjes een 30 jaren plan worden.
Oplevering kan pas half oktober..

J0anieke
Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:31

Ik had een aantal huizen bezichtigd met verkoop makelaars en dat verschil per makelaar vond ik al heel groot als kijker. Wij hebben toen 1 van de verkoop makelaars waar we ons heel prettig bij voelde gekozen als aankoopmakelaar. Beste keuze ooit geweest. :D

    Alana. ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers