Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:47

Hoe kan je trouwens zien of en hoeveel er nog op het bouwblok mag ?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:04

Claudia iets meer dan een week zo uit mijn hoofd. Marc moet wachten tot hij de foto's heeft en dat duurt even. Fotografe stuurt dat spul allemaal naar een lab in verwegistan :+ Daar worden ze bewerkt en die stuurt ze dan weer naar Marc. En grijnz ja ik had niet anders van hem verwacht. Berg je maar 4 bezichtigingen in 1 week is niks :+ :') :') Ik heb voor zaterdag nog 3 op het programma staan.

Heb medelij met die architect. Die man heeft het zo druk. Werd je ook niet lichtelijk zenuwachtig van hem? Hij stuiterde mij bijna teveel door het huis :')

Ja die in Kloosterhaar had ik gezien. Ook Overijssel staan aan in mijn zoekopdracht. Maar is idd te zuidelijk. Boven budget hangt erom. Kijk als een huis af is, is over dat boven budget gaan nog te doen. Bij een bouwval geen optie.

Danielle, ja die ja. Ik heb overigens al met de makelaar contact gehad. Die is nog steeds in afwachting van financiering en mocht het niet lukken, wat ze niet verwachte maar je weet maar nooit, zou ze contact met me opnemen.
Die in Jubbega is veel en veel te duur. Ze hebben nu nieuwe foto's gemaakt, en de kamers waarop het echt duidelijk te zien was staan er niet meer op. Dat ding heeft een lekkage/vochtprobleem. En geen kleintje. Op de foto van de woonkamer kan je het ook nog zien (foto 6) maar ook in de keuken zie je rare plekken op de muren en plafond, net als in de slaapkamer die wel op de foto staat.
Maar nee hoor niet uit de richting. Wij hebben geen richting, het mag West Groningen zijn, Friesland, Drenthe, Kop Overijssel. Ik heb alleen een verbod gelegd op het aardbevingsgebied.

Wederhelft heeft nu 1 gezien in Schoonoord en hij is er blijkbaar weg van. Tis ook echt geen verkeerd huis, maar hij gaat mega tegen de schuurruimte aanlopen (heb ik hem ook al gezegd).
https://www.funda.nl/koop/schoonoord/hu ... yN_hUBqgRI

@Hobbyhorse gemeente bellen. Op de kadasterkaart kan je wel zien hoeveel bouwblok is, maar niet hoeveel erop mag in totaal.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:19

Oeh Rina die is ook wel erg mooi en op een super, super mooie plek....

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:04

Rina, ik was niet thuis toen de architect hier was gelukkig _O-
Mijn man werd wel lichtelijk gestoord van hem hahaha.
Maareuhm 4 bezichtigingen in een week?
Ik werk ook nog en heb 3 kids en 2 honden.
Dan doet hij er maar 4 op 1 dag want ik zou niet weten hoe ik dat anders moet doen :')

Die in Schoonoord is ontzettend leuk zeg.
Kan je niet evt in de toekomt een schuur bijbouwen of de huidige uitbreiden?

Edit: wij zoeken ong in dezelfde prijsklasse als jij.
Alleen hebben wij als eis dat het huis vrij nieuw moet zijn, vrijstaand, 4 slk en ruime tuin.
Moet zeggen dat dat ook best een uitdaging is in deze omgeving.

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:00


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:32

Claudia hahahaha ik geloof je man direct :D En ja ik heb al verschillende weken 4 bezichtigingen in 1 week gehad.... Ehm ja ook ik werd er gek van. Ik werkte op dat moment ook nog 3 middagen in de week. Hij probeert ze wel altijd op 1 dag te plannen. Maar eerlijk dan wordt je er ook gek van, al die mensen die door je huis stuiteren.
Wil je in Dld blijven? of terug naar NL?? In Duitsland is het idd erg lastig wat te vinden. Hoor dat van alle kanten.

Die in Schoonoord is niet verkeerd, en ja er mag bijgebouwd worden (200 m2 wederhelft heeft de gemeente al gebeld). Maar dat gaat dan over de max. kwa wat hij wil investeren. Plus ik zie het nut er niet van in. In de kleine schuur kan je 2 boxen kwijt (met de perceelgrootte zullen er dan toch echt paarden uit moeten, ik ga echt niet blijven hikken zoals het nu gaat). En wederhelft, die overigens nog veel meer ruimte nodig is voor zijn bromfietsen dan ik voor de paarden, zal echt gewoon genoegen moeten nemen met de andere schuur. Het enigste wat ik dan wel wil is een carport voor de auto en trekker. Ik wil het blik wel onder dak hebben.

@Hobbyhorse al gezien. Maar die 2,5 Ha gaan je ook 150.000 euro kosten (50.000 per Ha is vrij normaal/bijna laag in die hoek) en dan is hij boven budget helaas.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:36

ClaudiaHS, op donderdag was de makelaar hier. Maandag de fotograaf en kreeg dinsdag al het voorbeeld van de brochure en advertentie. Daar hebben we iets aan laten wijzigen en toen stond het woensdag op Funda. Is maar 1 druk op een knop voor ze zeiden ze.

Toen vrijdag 6 kijkers, dus moest ik 3 uur weg zijn. Makelaar rekent voor elke kijker half uur. Daarna op maandag nog 2, maar toen hadden mensen al geboden. Op dat bod gereageerd op dinsdag en woensdag waren we rond.

Ik moest even geopereerd, maar 2 dagen daarna bouwkundige keuring en week daarop de taxatie van de kopers. De overdracht staat op 25Okt.

En wij gaan 30Sept verhuizen, dus hebben nog even tijd om leeg te halen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:25

Rina we gaan ook terug naar NL.
We willen een stuk kleiner en nieuwer dan we nu hebben.
Wat we willen kunnen we in DL niet vinden en al helemaal niet hier in de buurt helaas.
Ha grond gaat in NL meer richting de 80.000 ipv 50.000.
Dus 2.5 ha extra kopen is een heel duur grapje.

SP ik denk dat de makelaar het hier niet redt met een half uur per kijker _O-
Zodra huis online staat zal ik hem in het Funda topic delen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:51

ClaudiaHS schreef:
Rina we gaan ook terug naar NL.
We willen een stuk kleiner en nieuwer dan we nu hebben.


Welke hoek van NL?? Wie weet kom ik wat voor jullie tegen.


ClaudiaHS schreef:
Ha grond gaat in NL meer richting de 80.000 ipv 50.000.


Grondprijzen in NL kan je opzoeken per regio, en die kloppen ook wel aardig. Die hoek van Nijeveen zit je ongeveer op een 50 a 55 ;) Helemaal bovenin tegen de wadden is het echt heel duur. Daar is grasland ook zelfs duurder dan landbouwgrond. En bij ons hier in de omgeving in Dld. is land zo duur. Ze vragen hier zelfs al 100.000 voor een Ha. als je het al kan krijgen. Land verkopen is hier jezelf failliet verklaren.


ClaudiaHS schreef:
ik denk dat de makelaar het hier niet redt met een half uur per kijker

Grijnz hier ook niet. Marc doet er pak em beet 1,5 uur over. De Duitse makelaar waarmee hij samenwerkt is sneller. Die slingert ze in een uur erdoor. Ik heb al mensen gezien die op een bepaald moment niet meer wisten waar ze nu precies in het huis liepen _O-

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:30

Citaat:
De Duitse makelaar waarmee hij samenwerkt is sneller. Die slingert ze in een uur erdoor. Ik heb al mensen gezien die op een bepaald moment niet meer wisten waar ze nu precies in het huis liepen _O-


Hahah _O-

Wij zoeken in Overijssel.
Manderveen, Tubbergen, Albergen, Fleringen, Geesteren, Vriezenveen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:38

Wij hebben meerder dubbele huizen bekeken in Dld, ook met 2 ha, maar waren we niet uren bezig. Kregen wel de tijd op zich, maar meer dan een half uur per huis niet binnen geweest.

Bij de hele luxe huizen zullen ze vast ruimer de tijd nemen, maar er waren 6 kijkers achter elkaar, dus het was gewoon strak gepland.

En de mensen voelde ook wel dat het kijken en actie ondernemen was.

We hebben iets bekeken in Groningen en de mensen na ons hebben het gelijk gekocht. Die voelde ook die druk. Was best een groot huis met grote kavel ook, maar ook half uurtje, brochure en klaar.

Wat we nu hebben gekocht, werden ze plat om gebeld, dus hebben ze het huis open gezet. Wel een beetje de mensen verdeeld, maar in de tijd dat ik daar rondliep, waren er zeker nog 6 mensen/stellen. In 2 dagen totaal 30 kijkers en er hadden er 15 geboden :)

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:02

rina schreef:
Claudia hahahaha ik geloof je man direct :D En ja ik heb al verschillende weken 4 bezichtigingen in 1 week gehad.... Ehm ja ook ik werd er gek van. Ik werkte op dat moment ook nog 3 middagen in de week. Hij probeert ze wel altijd op 1 dag te plannen. Maar eerlijk dan wordt je er ook gek van, al die mensen die door je huis stuiteren.
Wil je in Dld blijven? of terug naar NL?? In Duitsland is het idd erg lastig wat te vinden. Hoor dat van alle kanten.

Die in Schoonoord is niet verkeerd, en ja er mag bijgebouwd worden (200 m2 wederhelft heeft de gemeente al gebeld). Maar dat gaat dan over de max. kwa wat hij wil investeren. Plus ik zie het nut er niet van in. In de kleine schuur kan je 2 boxen kwijt (met de perceelgrootte zullen er dan toch echt paarden uit moeten, ik ga echt niet blijven hikken zoals het nu gaat). En wederhelft, die overigens nog veel meer ruimte nodig is voor zijn bromfietsen dan ik voor de paarden, zal echt gewoon genoegen moeten nemen met de andere schuur. Het enigste wat ik dan wel wil is een carport voor de auto en trekker. Ik wil het blik wel onder dak hebben.

@Hobbyhorse al gezien. Maar die 2,5 Ha gaan je ook 150.000 euro kosten (50.000 per Ha is vrij normaal/bijna laag in die hoek) en dan is hij boven budget helaas.


Deze dan? https://www.vbo.nl/koopwoningen/roswink ... weg-3.html

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:04

Wij hebben vandaag ons finale bod gedaan! Nu een paar dagen nagels bijten.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:09

Oeh spannend!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:26

Spannend Plukje.

Kymalin die staat ook op Funda ;) was dus al gezien.

Ik zal een oog openhouden voor je Claudia.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:46

Oeh wij krijgen waarschijnlijk eerder de sleutel!! Maar betekent wel dat we langer 2 huizen hebben waarschijnlijk..
De man die ons huis wil kopen heeft tot vrijdag om zijn hypotheek rond te hebben en verwacht dat dat niet gebeurt.
Dus dan zet ik het huis dit weekend op Facebook te koop

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:19

Snappend DanielleB! Hoe komt het dat je verwacht dat het bij jullie koper niet gaat lukken?

Wij krijgen vandaag de sleutel!! :D ondanks dat het wachten lang was, is het stiekem toch wel snel gegaan. Gelukkig hoeven we niks te verbouwen, we gaan alleen veel schilderen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:34

Gefeliciteerd Birgit_, hier pas over exact 4 weken de sleutel. Ben meer aan het aftellen dan dat ik dacht dat ik zou doen.

Plukje, hoop dat jullie goed nieuws hebben gehad ondertussen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:47

Ohhh dat zou balen zijn Danielle. Verwacht je het wel snel via FB te verkopen? Lees is het een makkelijk verkoopbaar huis? Anders zou ik de makelaar aan de oren trekken, dat die het huis zo snel mogelijk dan weer in de reguliere verkoop zet. En mss heeft die nog wel een klant die zoekt.

Gefeliciteerd Birgit.

Nuscaniels nog even.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:58

De koper van ons huis heeft al een maand uitstel gekregen en hij ligt in scheiding en is ZZPer. Daarom lastig voor hem om de hypotheek rond te krijgen.

@Rina, ja ik verwacht dat het wel makkelijk verkoopt. Het is een gerenoveerde oud-bejaardenwoning (hoekwoning met eigen oprit + redelijke tuin) in de lagere prijsklasse.
Bij deze koper heb ik het nog niet eens te koop gehad maar via via hoorde ik dat hij wat zocht.
Dus ik denk dat we het eerst paar weken zelf gaan proberen en dan evt via de makelaar te doen.

Ah leuk Birgit! Hoe lang hebben jullie gewacht?
Wij hebben begin juli het koopcontract getekend

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:37

Aha ik snap em. Ja als het nog niet eens bij een makelaar te koop heeft gestaan zou ik dat vermoedelijk ook eerst proberen. Een makelaar heb je snel genoeg.

Vandaag weer 2 bezichtigingen, heet dus ik heb nu last van WOG :') :+ Zal mezelf zo wel een schop geven :P
Maar ik heb wel afgelopen zaterdag lol gehad. Toen mocht wederhelft ook eens genieten van de bezichtigingen }:) Die kwam er tot nu toe te gemakkelijk vanaf. We hadden zaterdag 3, en hij werd bij de 2e al kriegel _O- Beetje genoegdoening voor mij }>

flooooo
Berichten: 2563
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:16

Rina, Oosterboerweg in Meppel dan? Staat een leuke opknapper voor weinig geld met 10.000 en grond bij te kopen, ook paardenstallen en grote schuur aanwezig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:43

Wij gaan van het weekend alles in orde maken voor de paarden en krijgen maandag de sleutel.

Ons huis is verkocht per 25Okt. Ontbindende voorwaarden lopen tm 7Okt, maar denk wel dat ze het rond krijgen. Anders hebben we ook meer dan 1 maand dubbele huizen en lasten, maar was binnen een paar dagen verkocht, dus terug in de verkoop zal ook geen ramp zijn.

Wel dat het dan al leeg staat misschien. Soms hebben mensen daar moeite mee. Maar goed, zetten we er wel weer wat in.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:52

flooooo schreef:
Rina, Oosterboerweg in Meppel dan? Staat een leuke opknapper voor weinig geld met 10.000 en grond bij te kopen, ook paardenstallen en grote schuur aanwezig.


Die vind ik niet. Zelfs niet via vriendje google. Niet toevallig al verkocht?

En opknapper is ook even een ding. Ik ben echt wel handig, 2 kamers boven heb ik compleet zelf opgeknapt, muren gestuct, plafond erin, laminaat gelegd. Maar wederhelft is beter in slopen dan weer opbouwen. Ik had dus 2 klussen boven, die beide slaapkamers. Wederhelft alleen maar 1 kleine WC. Mijn klussen zijn allang af, die wc nog steeds niet :x :x :x :roll:
Dus een klushuis, tot in beperkt zolang ik de klus zelf kan doen anders niet.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:02

nuscaniels schreef:
Plukje, hoop dat jullie goed nieuws hebben gehad ondertussen.

We hebben net gehoord dat ze hopen aan het einde van deze week reactie te kunnen geven. Het gaat om meerdere erfgenamen en een notaris die iets van ons bod moet vinden, dus daarom neemt dit wat meer tijd in beslag.