Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:31

Gimme_Joy schreef:
2 ton voor een studio van 31 m2 op die lokatie vind ik abnormaal. Helemaal als ik zie wat ik er eerst voor zou betalen.

Eisen zijn er niet echt. Gewoon een leuke eensgezinswoning in een fijne buurt. Mijn ouderlijk huis ging weg voor 275k. In Amstelveen.


Maar dat is niet van toepassing wat het eerst waard was. Dat is de huidige markt. Ons huis is als duurste ooit verkocht nu in dit hofje. Toen we vorig jaar de makelaar lieten komen, was het zelfs nog 6000 euro lager te koop gezet dan dit jaar. En daarvoor gingen ze nog voor 20.000 en 30.000 minder.

Wij hebben ooit een huisje bekeken in Emmer Compas. Dat was toen 170.000 met ruimte voor een paar paardjes.
Nu keken we naar iets gelijks en was het 299.000 en dan moest er nog van alles aan gebeuren. Is echt niet een dure omgeving, maar zo gaat dat.
Het viel wel onder ons budget, maar je gaat toch denken wat als de markt instort, want het verschil is groot.

Maar de feiten zijn dat als je de afgelopen tijd iets wil kopen, je de prijs moet betalen die ervoor staat. Als je zelf dat appartement zou bezitten, ga je hem ook niet goedkoper wegdoen, omdat je zelf ooit minder hebt betaald. In deze markt ben je dan dief van eigen portemonnee.

Amstelveen ligt tegen Amsterdam en hele wijken waren vroeger zelfs veel duurder dan Amsterdam.


DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:53

Klopt, mijn huisje heb ik straks als het goed is voor een kleine 30.000 winst verkocht in 2,5j tijd dat ik hem heb. Uiteraard wel wat dingen gedaan, maar niet voor zoveel geld. De tijd is gewoon anders.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:31

DanielleB schreef:
Miranda, linkje naar funda van jullie huis? Als je het niet wil is ook prima uiteraard ;)

Oeh geen ervaring mee vionnesem...

Hahah ik ken genoeg mensen die willen juist vloerbedekking in de slaapkamer. Begrijp het wel, maar vind het foeilelijk (en er ligt vloerverwarming dus is ook niet nodig)


ik vind het naast foeilelijk ook nog eens heeeul erg vies :)

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:18

Hoe zo dan? Je stofzuigt toch, mag ik aannemen?
Ik vind het juist heerlijk, lekker ‘s nachts op je blote voeten naar het toilet. Moet er niet denken om op een kale laminaatvloer te lopen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

dems75
Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:07

Fitzroy schreef:
Hoe zo dan? Je stofzuigt toch, mag ik aannemen?
Ik vind het juist heerlijk, lekker ‘s nachts op je blote voeten naar het toilet. Moet er niet denken om op een kale laminaatvloer te lopen.


Daar heb je sloffen voor ;) Die schiet ik zo aan als ik naar het toilet moet, maar gelukkig hoef ik echt nooit 's nachts te plassen!

If it's not an icelandic, it's just a horse

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:12

Vroeger had bijna iedereen vloerbedekking en dan ook door het hele huis. Was echt niet vies als je geen hele gekke dingen doet en het goed bijhoudt.

Ik had toen een vriendin met astma en haar ouders gingen alle stoffering vervangen. Dus vloerbedekking en gordijnen gingen weg voor luxaflex en plavuizen.
Later toen mijn broer een longontsteking had en we het erover hadden met een arts, zei die; In een huis met stenen vloer en luxaflex dwarrelt er juist meer stof rond. In de vloerbedekking blijft het zitten en dat zuig je er natuurlijk uit.

Ik had het tot 12jr geleden nog in onze eigen slaapkamer. Ik vind het echt warmte geven qua sfeer. En half hoog of hoogpolig is heerlijk aan je voeten :)

We hebben nu de hele verdieping laminaat en vind het net een kantoor worden eigenlijk.

Maar goed, ik ben opgegroeid met gordijnen, vloerbedekking, een sprei op het bed en vind alles tegenwoordig wel snel kaal.

DubbelFun
Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:22

Wat het probleem geeft is het fijnstof en dit kan in kombinatie met huismijt bij astma een allergische reactie geven.
Sommige vloerbedekking houdt idd het fijnstof beter vast dan gladde vloerbedekking (dat is geen rocket science :D ) maar wil dat met vloerbedekking écht nut hebben dan moet je vaak en heel goed stofzuigen én speciale filters in je stofzuiger hebben die daar ook geschikt voor moet zijn. En daar ontbreekt het dus vaak aan.

Ik denk dat je met een goede fijnstofluchtreiniger voor in huis beter af bent.

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:43

Met huisdieren vind ik vloerbedekking echt ranzig.

In mijn huis heb ik het rap verwijderd.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:10

DubbelDun schreef:
Wat het probleem geeft is het fijnstof en dit kan in kombinatie met huismijt bij astma een allergische reactie geven.
Sommige vloerbedekking houdt idd het fijnstof beter vast dan gladde vloerbedekking (dat is geen rocket science :D ) maar wil dat met vloerbedekking écht nut hebben dan moet je vaak en heel goed stofzuigen én speciale filters in je stofzuiger hebben die daar ook geschikt voor moet zijn. En daar ontbreekt het dus vaak aan.

Ik denk dat je met een goede fijnstofluchtreiniger voor in huis beter af bent.


En vroeger was het normaal en hoorde je amper iemand daarover.

Wij hadden honden en katten. Mijn broer was zwaar gehandicapt, maar liggend op zijn rug kon hij wat door huis schuiven. En we speelden altijd op de grond. Echt niks van gekregen........

vionnesem
Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:35

Stel; wij doen nu een bod op een huis. De verkopers geven aan dat zij pas eind februari begin maart eruit willen. En wij doen nu een bod en dat wordt geaccepteerd. Dan heb je bedenktijd (6weken als ik het goed heb?) Wordt die bedenktijd langer/voorlopig koopcontract omdat het nog bijna een half jaar duurt voordat zij eruit zijn? Of hebben we dan een half jaar een voorlopig koopcontract

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:42

Bedenktijd is toch maar 3 dagen? Daarna heb je alleen de ontbindende voorwaarden nog, voor als je de financiering niet rond kunt krijgen. Maar dat is geen bedenktijd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ryder
Berichten: 1489
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:47

Dan heb je inderdaad die periode een voorlopig koopcontract. Als het goed is spreek je iets van een bankgarantie af zodat beide partijen zekerheid hebben.

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:48


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

vionnesem
Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:55

Fitzroy schreef:
Bedenktijd is toch maar 3 dagen? Daarna heb je alleen de ontbindende voorwaarden nog, voor als je de financiering niet rond kunt krijgen. Maar dat is geen bedenktijd.


Ik haal het inderdaad door elkaar! Maar wij zouden dan de financiering rond moeten maken maar betalen pas vanaf we tekenen bij de notaris

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:01

vionnesem schreef:
Fitzroy schreef:
Bedenktijd is toch maar 3 dagen? Daarna heb je alleen de ontbindende voorwaarden nog, voor als je de financiering niet rond kunt krijgen. Maar dat is geen bedenktijd.


Ik haal het inderdaad door elkaar! Maar wij zouden dan de financiering rond moeten maken maar betalen pas vanaf we tekenen bij de notaris


Inderdaad wordt pas bij het tekenen bij de notaris het geld naar de verkoper/bank overgemaakt.

SjonnieZ
Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:17

dems75 schreef:
Fitzroy schreef:
Hoe zo dan? Je stofzuigt toch, mag ik aannemen?
Ik vind het juist heerlijk, lekker ‘s nachts op je blote voeten naar het toilet. Moet er niet denken om op een kale laminaatvloer te lopen.


Daar heb je sloffen voor ;) Die schiet ik zo aan als ik naar het toilet moet, maar gelukkig hoef ik echt nooit 's nachts te plassen!



Dat komt nog wel *D

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:25

Fitzroy schreef:
Hoe zo dan? Je stofzuigt toch, mag ik aannemen?
Ik vind het juist heerlijk, lekker ‘s nachts op je blote voeten naar het toilet. Moet er niet denken om op een kale laminaatvloer te lopen.


daantjuhhh schreef:
Met huisdieren vind ik vloerbedekking echt ranzig.

In mijn huis heb ik het rap verwijderd.



Hierom.... hahaha.
Ik wil graag kunnen dweilen. Als je veel en vaak naar binnen en buiten loopt, vind ik vloerbedekking geen fijne optie.
Maar he, ieder zn eigen voorkeur toch :)
SjonnieZ schreef:
dems75 schreef:

Daar heb je sloffen voor ;) Die schiet ik zo aan als ik naar het toilet moet, maar gelukkig hoef ik echt nooit 's nachts te plassen!



Dat komt nog wel *D



nou, dan ben ik zeker vroeg begonnen :') want ik moet dat wel hoor! slofjes aan idd.

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:54

Pfffd hier bijna alleen maar succes verhalen! Onze woning staat al 3 mnd tekoop! Woning die we zelf onder voorbehoud gekocht hadden hebben we helaas moeten annuleren.

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:02

Dat is wel balen Eefje.. Geen optie om de vraagprijs iets naar beneden te schroeven zodat je net even wat andere kijkers krijgt?

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:05

o0eefje0o schreef:
Pfffd hier bijna alleen maar succes verhalen! Onze woning staat al 3 mnd tekoop! Woning die we zelf onder voorbehoud gekocht hadden hebben we helaas moeten annuleren.

Dat is balen.
Zijn er al wel kijkers geweest?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:28

Er zijn 6x kijkers geweest! En de vraagprijs is al omlaag volgens de makelaar zelfs al te laag dus we wachten af! Staat nu ook niets na wens online dus dat scheelt. Maar wel zuur overal hoor je over gekte op de huizenmarkt en daar merk je nu niets van zelf

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:32

Weet de makelaar waarom de mensen geen interesse hadden?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:37

Ja de wijk staat mensen niet aan! Is 50% huur 50% koop in de blok.
En de keuken is gedateerd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:26

Jeetje, dat is balen!

Moet toch niet uitmaken als de wijk verder gemengd is. Kan je niet wat stylen? Laten zien hoe de keuken kan worden na verbouwen. Nieuw zou ik geloof ik niet doen, want dan is het ook weer niet goed en niet naar smaak.......

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:30

Hier gaat het ook niet zo snel hoor Eefje. Goed wij hebben dan wat te koop in Duitsland, is toch net even anders dan als je wat in Nederland verkopen wilt. Maar veel, heel veel kijkers (zeker 2x per week een bezichtiging), en toch gaat het ook hier niet zo snel. Ik had ook gehoopt dat hij nu ondertussen wel een keer verkocht zou zijn zoals de huizengekte op het moment is.
Ik hoor heel veel, het is toch wel heel erg groot. Tja dat was op de foto's toch wel te zien denk ik dan maar.

Maare vraagje voor de rest. Wij zitten er serieus over na te denken dat als die van ons verkocht is, eerst wat te gaan huren. Reden er staat en echt niks te koop wat ons aanstaat, maar ook de prijzen die nu gevraagd worden beginnen echt belachelijk te worden. Huizen met bouwkundige problemen met prijzen waarvan je echt denkt hoe komen ze erop (gebruik maken van de huizengekte). Maar goed wij zoeken dus iets met land voor de paarden, en ben wel een stukje schuurruimte nodig, maar die heb ik als huurobject nog niet gevonden. Iemand sites/ ideeën hoe je die vind??

Ja de opties van ergens dan maar in de buurt van een evt. nieuw huis een stuk land huren oid wordt allemaal ook meegenomen. Ik was al begonnen met spitten, maar dacht mss is er hier iemand die nog een optie had die ik niet gevonden heb :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paloedie en 23 bezoekers