Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:36

oh wat super leuk Ir1ne! Gaan jullie vandaag een bod doen?

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:10

Ja %)

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:22

Ik zou dan wel een tijdsduur aan je bod doen zodat je niet weken in spanning hoeft te zitten. Spannend zeg!

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:27

Ja het is echt gekkenhuis

Wij hebben onze droomwoning gekocht door onze aankoop makelaar. Ben hem nog eeuwig dankbaar denk ik. Zonder hem was ik er nooit tussen gekomen.

Stond twee uur op funda en toen meteen gebeld. Toen konden we pas over 1,5 week door de drukte..
Die avond gewoon brutale schoenen aangedaan en langs gereden en aangebeld. Ze was huiverig (mijn man stond savonds voor de deur) maar toen zag ze dat ik en ons kindje(van 1) er ook waren liet ze ons toe in haar huis. Waauw dit was het *\o/*
Meteen de aankoop makelaar erop gezet en hij heeft er voor gezorgd dat we toch op dag 1 van de bezichtigingen er tussen werden gepropt. (We waren nog niet klaar en volgende koppel belde al aan!)
Na dag 1 is er al een stop op de bezichtigingen gezet met idd eenmalig hoogste bod aangezien iedereen het wou hebben.
Wij hebben wel een bod geplaatst op voorwaarde bouwkundig rapport.
En wij waren het *\o/*
Onze eigen woning die zelfs nog een deel in oude staat was (1880) verkochte we binnen twee weken.

Ik Kan echt een aankoopmakelaar aanrade omdat makelaars onder elkaar meer voor elkaar krijgen dan dat jij belt voor een afspraak.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:28

Dat zou kunnen, maar deze makelaar is denk ik wel eerlijk genoeg om te zeggen wat het plan is. Indruk kreeg ik direct wel.

Ik geloof dat ik niet meer durf :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:43

Ik ben blij dat we geen aankoop makelaar hebben genomen. We hebben te maken met 2 makelaars, voor wat we verkopen en kopen, maar ik vind echt dat ze slecht communiceren. Ze luisteren slecht en onderling op kantoor worden dingen niet doorgegeven etc etc.
Maar we zitten zelf overal bovenop en onze hypotheek adviseur heeft veel gedaan, dus komt wel goed.

En als iedereen een aankoop makelaar neemt, is het aanbod nog steeds te laag om iedereen te voorzien.

Irine, dat is spannend. 8000m2 is wel mooi, zeker met stukje bos enzo. Moet je schriftelijk bieden?? Wij moesten voor een bepaalde datum en tijd een bod mailen. Waren heel veel kijkers geweest, dus was echt lastig wat een goed bod zou zijn. Konden niet te hoog, want dan wordt het niet daarop getaxeerd en willen overwaarde en eigen geld gebruiken voor verbouwen.
Maar wat doe je dan? Waarschijnlijk hebben we teveel geboden, maar dat is maar zo.

Ik heb niet meer op funda gekeken en wil ook niet weten of er nu betere, leukere plekken en huizen te koop staan, hahaha

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:53

Niet op het bedrag getaxeerd worden valt wel mee hoor, dat is alleen als het echt een abnormaal bedrag is voor een type woning, gebeurt niet snel. Wij denken ook dat we te veel hebben geboden (moesten ook op bepaalde dag een bod klaar hebben). Maar goed, we vinden het wel waard en gelukkig overwaarde van mijn huisje, dus dan komt het wel goed.

Hahah ik zit nog wel af en toe te spieken op Facebook vanaf juni, maar gelukkig nog niks tegen gekomen wat ons beter had geleken!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:02

Als we hoger waren gegaan, was dat echt wel een ding geworden. De verkopende makelaar was er met de open dag en daar heb ik mee staan praten. Hij zou een TE hoog bod ook afraden. Juist omdat het meestal onder voorbehoud van financiering is en de verkopers niet wilden dat het daarop zou afketsen.

Wij hadden naast een goed bod ook de beste ontbindende voorwaarden.

En zelf hebben wij daar nu ook naar gekeken. Wij hadden dus al geboden en getekend en ons huis direct in de verkoop. Op woe op funda en op vrijdag 6 kijkers en op maandag weer. Mensen boden wel, maar onder voorbehoud van verkoop eigen woning.
Dat kon ons tijd kosten die we moeten overbruggen, dus wij zijn in zee gegaan met mensen die nu huren.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:08

Ja lastig altijd.
Wij hebben ons huis zonder makelaar onder voorbehoud verkocht, maar hij ligt nog in scheiding..
Daardoor moesten wij ook (voor tijdelijk) een overbruggingshypotheek. De extra kosten die daar voor gemaakt moesten worden, heeft hij betaald.
Maargoed, hij heeft nu tot 27/9 om zijn hypotheek rond te hebben dus ben benieuwd.
Wij gaan pas januari verhuizen, maar wil mijn huis dan eigenlijk ook wel definitief verkocht hebben zodat we geen gebruik hoeven te maken van de overbruggingshypotheek

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:57

Wij zijn ook heel erg blij met onze aankoopmakelaar! Zonder hem hadden we waarschijnlijk direct hoger geboden. Hij was erg vlot met reageren en pakte direct door. Enorme aanrader die man!

Wij hebben het huis sinds juni gekocht en ik kijk ook nog iedere dag op Funda naar andere huizen. O:)
Maar heb geen enkele andere gevonden die ik liever zou willen, zelfs niet met een nog hogere prijs (tot onze max = hoge prijsklasse). Echt zó blij nog steeds. :):)

Succes voor degene die het nodig hebben! +:)+

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:02

Haha, herkenbaar, wij hebben ons huis vorig jaar juli gekocht en ook ik check Funda nog regelmatig :D Gelukkig ook nog niks beters tegengekomen.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:10

Wij wonen nu 1,5 jaar in ons huis. 4 jaar lang heb ik op funda gekeken en sinds de aankoop niet meer er op geweest om voor mezelf te kijken. Nog steeds zo verliefd op ons huis.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:56

superpony schreef:
Ik ben blij dat we geen aankoop makelaar hebben genomen. We hebben te maken met 2 makelaars, voor wat we verkopen en kopen, maar ik vind echt dat ze slecht communiceren. Ze luisteren slecht en onderling op kantoor worden dingen niet doorgegeven etc etc.
Maar we zitten zelf overal bovenop en onze hypotheek adviseur heeft veel gedaan, dus komt wel goed.

En als iedereen een aankoop makelaar neemt, is het aanbod nog steeds te laag om iedereen te voorzien.

Irine, dat is spannend. 8000m2 is wel mooi, zeker met stukje bos enzo. Moet je schriftelijk bieden?? Wij moesten voor een bepaalde datum en tijd een bod mailen. Waren heel veel kijkers geweest, dus was echt lastig wat een goed bod zou zijn. Konden niet te hoog, want dan wordt het niet daarop getaxeerd en willen overwaarde en eigen geld gebruiken voor verbouwen.
Maar wat doe je dan? Waarschijnlijk hebben we teveel geboden, maar dat is maar zo.

Ik heb niet meer op funda gekeken en wil ook niet weten of er nu betere, leukere plekken en huizen te koop staan, hahaha


Ik vind deze verkopend makelaar eigenlijk heel prettig.
We hebben wel wat ruggespraak gehouden met onze hypotheekadviseur.
We hebben het geluk dat we een behoorlijke cent eigen geld hebben, maar dat wil je niet tot de max uitrekken. Gaan we ook niet doen.
Ws bieden wij nu ook teveel. maar wat is het perfecte compromis waard? Deze woning is echt het perfecte compromis tussen wat we graag willen (perfecte plaatje) en wat haalbaar is, en heeft niet teveel aandacht nodig op gebied van constructie van de woning e.d....

Ik vind het echt supersuperspannend. We hebben geluk, dat de koper van ons huis geen haast heeeft, want we hoeven pas in feb uit ons eigen huis. Dat gaat ws de verkopers van deze woning over de streep trekken.
Druk in onderhandeling...... Duimen jullie voor ons?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:57

Ir1ne schreef:
superpony schreef:
Ik ben blij dat we geen aankoop makelaar hebben genomen. We hebben te maken met 2 makelaars, voor wat we verkopen en kopen, maar ik vind echt dat ze slecht communiceren. Ze luisteren slecht en onderling op kantoor worden dingen niet doorgegeven etc etc.
Maar we zitten zelf overal bovenop en onze hypotheek adviseur heeft veel gedaan, dus komt wel goed.

En als iedereen een aankoop makelaar neemt, is het aanbod nog steeds te laag om iedereen te voorzien.

Irine, dat is spannend. 8000m2 is wel mooi, zeker met stukje bos enzo. Moet je schriftelijk bieden?? Wij moesten voor een bepaalde datum en tijd een bod mailen. Waren heel veel kijkers geweest, dus was echt lastig wat een goed bod zou zijn. Konden niet te hoog, want dan wordt het niet daarop getaxeerd en willen overwaarde en eigen geld gebruiken voor verbouwen.
Maar wat doe je dan? Waarschijnlijk hebben we teveel geboden, maar dat is maar zo.

Ik heb niet meer op funda gekeken en wil ook niet weten of er nu betere, leukere plekken en huizen te koop staan, hahaha


Ik vind deze verkopend makelaar eigenlijk heel prettig.
We hebben wel wat ruggespraak gehouden met onze hypotheekadviseur.
We hebben het geluk dat we een behoorlijke cent eigen geld hebben, maar dat wil je niet tot de max uitrekken. Gaan we ook niet doen.
Ws bieden wij nu ook teveel. maar wat is het perfecte compromis waard? Deze woning is echt het perfecte compromis tussen wat we graag willen (perfecte plaatje) en wat haalbaar is, en heeft niet teveel aandacht nodig op gebied van constructie van de woning e.d....

Ik vind het echt supersuperspannend. We hebben geluk, dat de koper van ons huis geen haast heeeft, want we hoeven pas in feb uit ons eigen huis. Dat gaat ws de verkopers van deze woning over de streep trekken.
Druk in onderhandeling...... Duimen jullie voor ons?


Doe ik! :D En ook voor plukje. :j

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:07

Ik duim ook voor je Ir1ne!
Onze onderhandelingen gaan nog minimaal twee weken duren. We moeten de verkoper echt een beetje tijd geven om aan het idee te wennen. Daarnaast en we willen nog met onze bouwbegeleider langs en hij is komende week op vakantie. Wij hebben gelukkig ook geen haast. Als anderen geïnteresseerden zich melden, dan moeten ze ons daarvan op de hoogte brengen, zodat we dan alsnog sneller kunnen schakelen.
Nog even spanning aan deze kant dus! (stiekem vind ik het ook wel fijn, want ik moet ook nog beetje wennen aan deze enorme stap)

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:36

De makelaar belde, volgens afspraak vandaag, maar had nog geen nieuws. Gatverdarrie wat spannend :)


Waarom moeten jullie verkopers ruimte hebben Plukje?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:49

Ir1ne schreef:
Waarom moeten jullie verkopers ruimte hebben Plukje?

Het betreffen bijzondere mensen. We denken dat de oude baas eigenlijk niet weg wil, maar zich een beetje om heeft laten praten om de boel te koop te zetten. Vervolgens jaagt hij alle geïnteresseerden weg . Zijn dochter is ook heel bijzonder. Ze bewijzen in ieder geval niet voor zichzelf te kunnen zorgen. Het hele huis is zwaar vervuild en de mensen zelf willen niet weg bij bezichtigingen en zitten ongewassen in de badjas in het huis. Ze hebben heeeul veeul katten, een paar honden en een paar slecht uitziende paarden. Het is een trieste bedoening, maar wij houden vol en geven ze tijd om aan een mogelijk vertrek te wennen.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:40

Plukje schreef:
Ir1ne schreef:
Waarom moeten jullie verkopers ruimte hebben Plukje?

Het betreffen bijzondere mensen. We denken dat de oude baas eigenlijk niet weg wil, maar zich een beetje om heeft laten praten om de boel te koop te zetten. Vervolgens jaagt hij alle geïnteresseerden weg . Zijn dochter is ook heel bijzonder. Ze bewijzen in ieder geval niet voor zichzelf te kunnen zorgen. Het hele huis is zwaar vervuild en de mensen zelf willen niet weg bij bezichtigingen en zitten ongewassen in de badjas in het huis. Ze hebben heeeul veeul katten, een paar honden en een paar slecht uitziende paarden. Het is een trieste bedoening, maar wij houden vol en geven ze tijd om aan een mogelijk vertrek te wennen.


Oh hemeltje, dat wordt in witte pakken dat huis reinigen straks, je gaat toch wel een volg topic maken he?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:46

Hele aparte situatie dan. Ik zou wat terughoudend zijn en ook niet teveel vertellen. Je kan mensen natuurlijk niet dwingen om te verkopen.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:51

superpony schreef:
Hele aparte situatie dan. Ik zou wat terughoudend zijn en ook niet teveel vertellen. Je kan mensen natuurlijk niet dwingen om te verkopen.

Dat is ook zo. Maar goed, zo lang het huis op Funda staat en ze met ons in gesprek blijven, blijven wij geïnteresseerd.
We gaan het zien. Als ze het huis uiteindelijk toch uit de verkoop halen, dan gaan we op zoek naar iets anders moois. Vooralsnog is dit het enige huis waar we interesse in hebben, dus we voelen ook geen angst om in de tussentijd andere huizen aan ons neus voorbij te zien gaan.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:55

Moet nog even officieel worden vastgelegd...... maar als het goed is hebben we het huis!!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:02

Alvast voorzichtig gefeliciteerd dan ! :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:09

Ir1ne schreef:
Moet nog even officieel worden vastgelegd...... maar als het goed is hebben we het huis!!


Zorgen dat je snel voorlopig koopcontract kan tekenen. Na die 3 dagen bedenktijd, ben je dan van het ergste wel af.

Onze ontbindende voorwaarden lopen binnenkort af en de banken zijn zoooooooo langzaam. Ook is de communicatie soms om op te schieten, maar ja..........

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:25

superpony schreef:
Ir1ne schreef:
Moet nog even officieel worden vastgelegd...... maar als het goed is hebben we het huis!!


Zorgen dat je snel voorlopig koopcontract kan tekenen. Na die 3 dagen bedenktijd, ben je dan van het ergste wel af.

Onze ontbindende voorwaarden lopen binnenkort af en de banken zijn zoooooooo langzaam. Ook is de communicatie soms om op te schieten, maar ja..........


Ja doen we, de makelaar heeft nog niet zo lang geleden gebeld :)

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:00

Ons huis staat sinds vanmiddag op Funda..
Ik vind het echt mega spannend allemaal