Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:03

idinn schreef:
Ik had een lager tegenbod gedaan ... gewoon €2000 onder de VP. Mafketels _O-

Nee, als ze terugbellen dat ze wel een coulance regeling willen treffen, van 25.000 minder dan de VP :')


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:08

ynskek schreef:
linda2008 schreef:
Nou ik heb wel maximaal geleend, dat was ook wel nodig om überhaupt een huis te kunnen kopen :+ (overigens wel rekening mee gehouden dat de markt volledig kan instorten, huis onder water kan komen te staan enz. waardoor ik bijvoorbeeld een tuin wilde en minimaal 2 slaapkamers zodat ik er altijd zou kunnen blijven wonen :j )


In je eentje max lenen snap ik. Als stel het max op 2 inkomens lenen vind ik wel wat anders.

Wat je nu kan lenen is gewoon op jouw inkomen. Daar heeft het inkomen van een ander niet mee te maken. Als je met 2 leent en er gebeurt iets waardoor het daarna op 1 inkomen moet heb je anders wel een probleem.


Precies dit!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:14

Nou zo schotelen makelaars het ook voor. Lager inzetten in de hoop op overbieden. Als dat dan niet komt….

Als je een salaris hebt van 4000-5000 bruto per maand met z’n tweeën kom je volgens mij een heel eind rond die 600.000-800.000 euro mits je met zn tweeen bent. Met zn tweeen kun je meer lenen dan naar rato in je uppie.

Rodevlinder
Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:32

Wij hebben vandaag bezichtigd, waren hekkensluiter. Er zijn 20 bezichtigingen geweest en de makelaar denkt dat hij ver boven de vraagprijs weggaat (ton extra).
Dit willen wij niet bieden, buiten dat alles zwaar gedateerd is zijn ook veel kozijnen rot dus er gaat een hoop geld in.
We twijfelen of we een bod willen doen, denk dat het kansloos is aangezien we maar 25.000 boven de vraagprijs willen gaan bieden.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:34

Ik zou niet naar die blabla luisteren. Gewoon altijd proberen.

horsii
Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:43

Gewoon proberen. Makelaars proberen er gewoon het meeste uit te krijgen.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

MarjanB
Berichten: 16421
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:02

Altijd doen, ze kunnen altijd proberen de prijs op te drukken…

Life is a balance of holding on, and letting things go…

horsii
Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:06

Stiekem ben ik jaloers voor de mensen die in Groningen zoeken. wat een aanbod daar.

Dat is in Noord Holland, noord Brabant, Gelderland en Overijssel toch een stuk minder.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

naomi_mickey
Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:21

Wij hebben vanochtend een telefoontje gehad dat er net een hoger bod was geplaatst dan wij hadden en die is geaccepteerd… Echt balen! Super leuk huis in Loenen voor een mooie prijs in een fijne buurt. Helaas! We gaan weer verder zoeken :)

Op zoek naar een bijrijd- of verzorgpony in de omgeving van Emmeloord! :)

horsii
Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:30

naomi_mickey schreef:
Wij hebben vanochtend een telefoontje gehad dat er net een hoger bod was geplaatst dan wij hadden en die is geaccepteerd… Echt balen! Super leuk huis in Loenen voor een mooie prijs in een fijne buurt. Helaas! We gaan weer verder zoeken :)

Ah balen zeg
Mooie omgeving Loenen

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:52

Monchou schreef:
Gaaf hoor :D Pak je wel goed aan dan :D

Wij hebben zojuist bericht gehad dat ons bod van de VP zonder voorbehouden is afgewezen.
Ze hadden eigenlijk wel gerekend op 40.000 - 50.000 hoger dan de VP.

Maar uit coulance wilden ze nog wel een tegenbod doen van 25.000 boven de VP :')

Haha nou ik heb gezegd dat we niet hoger gaan en dat we lekker verder gaan kijken.
Als ze zich nog bedenken mogen ze terugbellen.


Bizar hè. Hier zie je het in de omgeving ook. Je moet gewoon 50.000 onder je budget zoeken om een beetje kans te maken.

Kijken jullie ook wel eens naar particulier aangeboden woningen?

Ik zocht afgelopen zomer naar een woning voor mij en mijn jonge kinderen. Huur stond ik te kort voor ingeschreven en er is hier een tekort aan huurwoningen. Particuliere huur alleen vanaf 1000 p mnd. Ik kon in principe een huisje kopen als er iets voor een leuke prijs voorbij kwam. Maar er kwam binnen mijn budget niks voorbij op funda en bij makelaars.

Ik heb in mijn omgeving laten vallen dat ik op zoek was naar een woning en de vraag of ze het mij wilden laten weten als iemand een woning wilde verkopen. Op deze manier ben ik geappt door iemand dat er particulier een woning te koop stond. Enkel met een A4tje achter het raam. Ik heb gelijk gebeld en heb een bezichtiging gepland. Die dag direct na de bezichtiging een bod uitgebracht en ‘s avonds kreeg ik bericht dat ik de woning had. Bizar hoe snel het gegaan was. Zij zat in een positie dat ze niet weg wilde, maar weg moest. Vanwege de emoties wilde ze maar 1,5 kijkdag inplannen en dan al beslissen. Dat is mijn redding geweest. Door het rond vertellen dat ik op zoek was, is er nog een woning op mijn pad gekomen. De ochtend nadat ik gehoord had dat mijn bod geaccepteerd was, werd ik gebeld voor het andere huis. Ik had daar een bezichtiging mogen doen nog voor hij ermee naar de makelaar zou gaan. Gelukkig had ik net een woning en is deze woning veel leuker, maar anders was dit een kanshebber geweest.

Ik denk echt dat op het moment dat mijn woning via een makelaar de verkoop was ingegaan, ik er veel meer voor had moeten betalen en ik het niet had kunnen betalen.

Dus wie weet loont het de moeite een leuke “te koop gezocht” advertentie via FB verspreiden en in de omgeving vertellen wat je zoekt. Nu woonde ik al wel in het dorp waarin ik een woning zocht en ik ken hier heel mensen. Maar wie weet is dit voor sommige mensen een idee.

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:46

Echt heel vreemd inderdaad.. Maar we begrepen van de makelaar dat de verkopers uit elkaar gaan. De vrouw wilde wel verkopen.. de man alleen niet.

@Vayo: Dat is een goed alternatief op het moment dat je in de regio woont waar je een huis zoekt. Maar wij wonen in een andere regio.. helaas..
Daarnaast komt onderhandse verkoop volgens mij niet heel veel meer voor. Simpelweg omdat je vaak de hoofdprijs krijgt als je op Funda gaat.

@naomie: Wat vreselijk balen! -O-

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:19

Monchou schreef:
Echt heel vreemd inderdaad.. Maar we begrepen van de makelaar dat de verkopers uit elkaar gaan. De vrouw wilde wel verkopen.. de man alleen niet.

@Vayo: Dat is een goed alternatief op het moment dat je in de regio woont waar je een huis zoekt. Maar wij wonen in een andere regio.. helaas..
Daarnaast komt onderhandse verkoop volgens mij niet heel veel meer voor. Simpelweg omdat je vaak de hoofdprijs krijgt als je op Funda gaat.

@naomie: Wat vreselijk balen! -O-


Denk het inderdaad ook niet. We hebben zoveel mazzel gehad dat het zo gebeurde. Achteraf hadden ze wel beseft dat het wellicht minder handig is maar ze wilde echt geen beleggers maar mensen die er zelf gingen wonen en het gaf ze ook rust dat het rond was aangezien ze een jaar moesten wachten tot de eigen overdracht van het nieuwe huis. Dus een rond kruipende kind mee van 1 die zich helemaal thuis voelde was een dik voordeel. Denk als ze een half jaar of 3 kwart jaar langer hadden gewacht en dan op funda dat er zo 60k bovenop de vraagprijs kon.

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:46

Iedereen bedankt voor de adviezen die ik heb gekregen na mijn laatste berichtje. Daar hebben we zeker wat aan, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:50

Urona447 schreef:
Ja en ik heb ook het idee dat men vergeet dat het met twee fulltime inkomens nog net te betalen is maar zodra er 1 minder wil gaan werken komen ze in de problemen.


Wij kunnen op 1 loon iets van 6 a 7 ton lenen, maar we hebben voor enkel 3 ton gekocht. Juist om in te dekken, mocht er onverhoopt ooit iets gebeuren. Je ziet idd vaak mensen kopen op 2 lonen en op de max, onverstandig lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:55

Ook een reden om niet voor de max te gaan. Enige reden dat wij beide fulltime werken nu, is zodat ons inkomen hoger is, om ook met studieschuld te vermelden nog hypotheek genoeg te kunnen krijgen. Zodra we een huis hebben en de grootste klussen gedaan zijn, schrap ik een dag werken :')

Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:40

Mindim schreef:
Wij kunnen op 1 loon iets van 6 a 7 ton lenen, maar we hebben voor enkel 3 ton gekocht. Juist om in te dekken, mocht er onverhoopt ooit iets gebeuren. Je ziet idd vaak mensen kopen op 2 lonen en op de max, onverstandig lijkt me.


Op 1 loon 6 a 7 ton? Jeetje dat is wat hier de directeur verdient. Dat zijn bedragen die voor mij echt een enorm ver van mijn bed show zijn. Ik denk dat ik 100-150.000 euro kan lenen in mijn eentje. Daar houdt het bij op.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

horsii
Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:54

Suzanne F. schreef:
Mindim schreef:
Wij kunnen op 1 loon iets van 6 a 7 ton lenen, maar we hebben voor enkel 3 ton gekocht. Juist om in te dekken, mocht er onverhoopt ooit iets gebeuren. Je ziet idd vaak mensen kopen op 2 lonen en op de max, onverstandig lijkt me.


Op 1 loon 6 a 7 ton? Jeetje dat is wat hier de directeur verdient. Dat zijn bedragen die voor mij echt een enorm ver van mijn bed show zijn. Ik denk dat ik 100-150.000 euro kan lenen in mijn eentje. Daar houdt het bij op.


Ik denk dat dat bijna niemand lukt hoor in zijn eentje. Mij lukt dat ook echt niet.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Rodevlinder
Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:03

Mindim schreef:
Urona447 schreef:
Ja en ik heb ook het idee dat men vergeet dat het met twee fulltime inkomens nog net te betalen is maar zodra er 1 minder wil gaan werken komen ze in de problemen.


Wij kunnen op 1 loon iets van 6 a 7 ton lenen, maar we hebben voor enkel 3 ton gekocht. Juist om in te dekken, mocht er onverhoopt ooit iets gebeuren. Je ziet idd vaak mensen kopen op 2 lonen en op de max, onverstandig lijkt me.

Wauw, dat kunnen wij samen lenen :')

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:05

Mindim schreef:
Urona447 schreef:
Ja en ik heb ook het idee dat men vergeet dat het met twee fulltime inkomens nog net te betalen is maar zodra er 1 minder wil gaan werken komen ze in de problemen.


Wij kunnen op 1 loon iets van 6 a 7 ton lenen, maar we hebben voor enkel 3 ton gekocht. Juist om in te dekken, mocht er onverhoopt ooit iets gebeuren. Je ziet idd vaak mensen kopen op 2 lonen en op de max, onverstandig lijkt me.

Ik was wel nieuwsgierig wat je moet verdienen om 6-7 ton te kunnen lenen, dat is 100.000 - 120.000 euro bruto per jaar (zeg maar 8.000 - 9.000 euro bruto per maand). Ben benieuwd wat voor beroep je dan hebt. Zelfs mijn directeur verdient dit niet :D Oh en je maandlasten zijn dan 2.200 euro bruto.


Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:11

De maandlasten zijn dan zo wat even hoog als mijn hele netto inkomen. :')

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

XladyX
Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:15

x_spekkie_x schreef:
Ik was wel nieuwsgierig wat je moet verdienen om 6-7 ton te kunnen lenen, dat is 100.000 - 120.000 euro bruto per jaar (zeg maar 8.000 - 9.000 euro bruto per maand). Ben benieuwd wat voor beroep je dan hebt. Zelfs mijn directeur verdient dit niet :D Oh en je maandlasten zijn dan 2.200 euro bruto.


Bijvoorbeeld een hoge internationale functie bij een groot bedrijf. Of een eigen onderneming bijvoorbeeld. Hoeft trouwens niet te betekenen dat je 8/9 bruto per maand op je rekening terugziet, dit gaat dan vaak ook als investering de onderneming of als aandelen het bedrijf weer in.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:20

In het bedrijfsleven is dit toch niet zo’n gek salaris? Ik ken echt wel mensen die dit verdienen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MarjanB
Berichten: 16421
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:28

Ik ook hoor, mijn tante werkte bij Shell internationale functie als consultant voor technische installaties. Die is begin 50 heeft het eea aan vastgoed en gaat nu lekker reizen :D

Neemt niet weg dat ze enorm veel druk op dr schouders had en zich staande moest houden in een mannen wereld. Dat heeft wel zijn sporen achter gelaten.

Geld is leuk maar niet tegen elke prijs. Vind een leuke baan veel belangrijker

Life is a balance of holding on, and letting things go…

flooooo
Berichten: 2563
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:53

Urona447 schreef:
Ja en ik heb ook het idee dat men vergeet dat het met twee fulltime inkomens nog net te betalen is maar zodra er 1 minder wil gaan werken komen ze in de problemen.


Wij kunnen op 1 loon iets van 6 a 7 ton lenen, maar we hebben voor enkel 3 ton gekocht. Juist om in te dekken, mocht er onverhoopt ooit iets gebeuren. Je ziet idd vaak mensen kopen op 2 lonen en op de max, onverstandig lijkt me.[/quote]
Ik was wel nieuwsgierig wat je moet verdienen om 6-7 ton te kunnen lenen, dat is 100.000 - 120.000 euro bruto per jaar (zeg maar 8.000 - 9.000 euro bruto per maand). Ben benieuwd wat voor beroep je dan hebt. Zelfs mijn directeur verdient dit niet :D Oh en je maandlasten zijn dan 2.200 euro bruto.[/quote]

Dit is inderdaad wat mijn man in zijn directiefunctie verdiende. Niet altijd iets om jaloers op te zijn hoor, werkweken van 80 uur zijn heel normaal. Dus als je het terugrekent naar uren valt het wel mee wat een directeur verdiend eigenlijk. Wij hebben gelukkig niet zoveel hypotheek nodig dus kunnen het ook op 1 salaris doen. Zoeken wel in die prijsklasse.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beestenfreak, denisesilver, Geralda1994, Goldwynn, Gompernikkel, Laure, Mizsz_Kitty, ogidni, Pferdchen, santaju, saphire, spookyskippy en 65 bezoekers