Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:59

Probleem momenteel is helaas niet alleen de mega hoge huizenprijzen maar ook de bouw hanteerd bizarre prijzen. Wij hebben een architect omdat wij een woonboerderij aan het verbouwen zijn maar die geeft echt aan dat er in de bouw in een aantal jaar echt een bizarre prijsstijging heeft plaatsgevonden.

Een kluswoning is leuk maar dan moet je wel bijna alles zelf kunnen of vrienden hebben die dat voor een leuke prijs kunnen uitvoeren. Wij lopen nu echt tegen het probleem aan dat je voor kleine klussen bijna niemand kan vinden omdat goede vaklui knetterdruk zijn en dat merk je ook in de prijs.


plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:03

hier geen overbiedingen. Maar mijn huis is wel verkocht. Nu alles regelen :D

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:57

Ah gefeliciteerd!

Huis waar we waren is helaas de vraagprijs geboden. Zover konden wij net niet gaan.
Morgen gaan we bij een ander huis kijken. Wel veel kleiner (maar opzich niet erg) maar wel een grote tuin met veel fruitbomen

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:41

Bij ons loopt het ineens storm met bezichtigingen... helaas nog niet met de biedingen :(

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 12:51

Bij mij is de taxatiewaarde zojuist binnen! Ik ben heel blij. Nu door met de hypotheekaanvraag :j

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

dems75
Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:05

Pfff...hier de financiering nu ook rond...hehe

If it's not an icelandic, it's just a horse

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:39

Echt gewoon 0 huizen nieuw binnen de afgelopen tijd. Super frustrerend.

Onderschrift

MyChoice
Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:56

Wij hebben een optie op een nieuwbouwhuis. Ons eigen huis komt dus in de verkoop. Ben benieuwd! Prijsklassen 300-350 op de Utrechtse heuvelrug. Instapklaar (als het je smaak is natuurlijk).

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

spotless
Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:06

Urona447 schreef:
Wij hebben een architect omdat wij een woonboerderij aan het verbouwen zijn maar die geeft echt aan dat er in de bouw in een aantal jaar echt een bizarre prijsstijging heeft plaatsgevonden.

Vergeet hij wel even te vermelden dat de prijzen tijdens de crisis volkomen waren ingestort. De grote bouwbedrijven werkten het vaste personeel er uit onder het mom van "geen werk" (kom je 2 dagen later nog even op die locatie om je laatste spullen op te halen lopen er voor jou 2 uitzendrachten... :? -:(- ) en ZZP'ers werden gedwongen onder de kostprijs te werken om überhaupt nog iets binnen te krijgen.

Ik denk zo maar dat de prijzen nu realistischer zijn.

nuscaniels
Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 01:01

9 juli eerste bezichtiging gepland in een voor mij volstrekt vreemde omgeving. Kan zelf helaas niet eerder en hoop nu maar dat er niet iemand tussendoor komt.

Het leven is als een kerstmuts

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:13

Gister was er voor ons weer een geschikt huisje op funda gekomen dus straks om 9u gelijk bellen en hopelijk kunnen we vandaag kijken en eventueel zelfs de vraagprijs bieden.
Verbouwd is het al, alleen willen we wat zonnepanelen etc. Daar de vraagprijs ligt lang niet aan onze max dus ik hoop echt dat het gevoel net zo is als op de foto's, dan zou het best zo kunnen zijn dat mijn huisje ook snel te koop komt.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 08:24

Spannend DanielleB, ik hoop dat ze meteen vandaag een bezichtiging kunnen inplannen!

Nuscaniels ik ken dat gevoel, en ik zal voor je duimen!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:21

Wij zijn vrijdag gebeld of wij toch nog het huis willen hebben waar we 2de waren geworden. De andere partij had zich toch terug getrokken ivm ziekte. Voor hun heel naar. Maar dus heel onverwachts hebben wij nu ook een huis. Nu alles door lezen en financiering gaan regelen. Gaat doos een hele spannende tijd worden. En een heel groot!! Klus project. Maar gaat kan heel gaaf worden. Als alles rond is, zal ik denk ik en volg toppie maken. Maar hadden dit echt nooit verwacht.

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:33

wat een fijne wending voor jullie!
Heel veel succes *\o/*

helaas zat de makelaar vandaag helemaal vol en kunnen we pas morgen heen. Maar dat geldt dan voor iedereen die vandaag belt dus dat scheelt!

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:18

Hier nog steeds geen succes.

Mijn man belt, huis 1 is verkocht
Huis 2 krijgt deze week open dag. ML vraagt vrij, maar kan niet op zo kort termijn. We waren gek genoeg wel de eerste die voor dat huis belden.......
Makelaar zou terug bellen, maar niks gehoord
Huis 3, makelaar zou terugbellen, maar horen niks. Zoveelste keer dat ze zeggen terug te bellen, maar je niks hoort.

floorsill, dat is mazzel!!
Danielle, het is ook snel om af te spreken, dus als je morgen kan is dat ook fijn natuurlijk

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:43

Oh vreselijk.. Ja ik heb het idee dat de makelaren het zo druk hebben dat die ene eventuele koper hun niet zoveel deert ofzo.
Dat ze dat soort afspraken snel vergeten of op een lage prio zetten.

Ja ik hoopte echt vandaag want ik ben bang dat het huis snel weg is. Maargoed, morgen zijn de de 1en of 1 van de 1en die komen kijken en diezelfde dag willen we beslissen, dat is vast wel snel genoeg

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:51

Mijn man had laatst zelf 2x terug gebeld en toen raakte mevrouw aan de telefoon geirriteerd. Tja......Dan bel je zelf ook niet snel meer er achteraan, maar je moet wat.

Hadden we ook met bezichtigen. Huis stond al even te koop. Waren bezichtigingen geweest, wij komen en na ons ook mensen. Die mensen voelden blijkbaar daardoor druk en hebben direct geboden en huis was verkocht.
Ondanks de markt, wilden wij toch nadenken en ons niet onder druk laten zetten. Hadden het ook niet gekocht, maar mensen doen het wel een beetje zelf.....Huis had echt onder de vrpr weg gekund en nu is er teveel voor een achterstallig huis betaald. Maar het maakt mensen niks uit, dus prima.

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:02

Klopt hoor.

Wij hebben nu wel wat verschillende woningen bezichtigd en hebben wel een goed beeld bij wat we willen en niet willen en wat we er voor willen geven.
Alle woningen tot nu toe wouden we de vraagprijs niet geven, deze wel (deze vraagprijs ligt ook 24.000 lager dan de anderen en deze is al helemaal verbouwd, dat moest bij de andere woningen nog).

Vandaar dat we morgen ook al gelijk wel de keus kunnen maken. Als er een grote verbouwing moest komen dan hadden we langer moeten nadenken

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:04

Ik en mijn vader zouden binnenkort ook terug iets willen kopen, nu de scheiding bijna rond is en hopelijk de verkoop van het oude huis afgerond zal zijn als mijn moeder niet moeilijk gaat doen kunnen we ook gaan zoeken naar iets kleins. Maar de prijzen vliegen wel uit de pan als ik het zo zie op internet.

Natuurlijk is mijn pa ook al 55 dus nu nog gaan lenen is ook niet zo makkelijk helaas...

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:35

Heel veel succes Evelien. Heel jammer dat er een scheiding is, maar hopelijk kan iedereen weer op goede voet vooruit.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:08

Nou onze nieuwe makelaar laat er geen gras over groeien. Hij staat nog niet eens op Funda, wat contract met hem is nog niet eens ondertekend en de eerste bezichtiging staat al. Fotograaf was er vanmorgen en heeft plaatjes geschoten. Gok dat hij tegen eind van de week wel op het net te vinden is. Ik ben benieuwd. En dan wordt het echt zoeken naar iets wat ons past, en dr staat echt maar weinig wat in de buurt van onze eisen komt te koop :\ De paar die ons wel pasten zijn allemaal al verkocht. En dan hebben we echt geen klein gebied om te zoeken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:40

Tip: Ik zou als je nu een huis te koop hebt staan wel zorgen dat je goed onderhandeld over de makelaarsprovisie.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:47

Hoezo dat? Wat is normaal qua provisie?

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:03

rina schreef:
Nou onze nieuwe makelaar laat er geen gras over groeien. Hij staat nog niet eens op Funda, wat contract met hem is nog niet eens ondertekend en de eerste bezichtiging staat al. Fotograaf was er vanmorgen en heeft plaatjes geschoten. Gok dat hij tegen eind van de week wel op het net te vinden is. Ik ben benieuwd. En dan wordt het echt zoeken naar iets wat ons past, en dr staat echt maar weinig wat in de buurt van onze eisen komt te koop :\ De paar die ons wel pasten zijn allemaal al verkocht. En dan hebben we echt geen klein gebied om te zoeken.

Moeten jullie perse verhuizen?
Ik zet namelijk mijn woning nog niet te koop omdat ik eerst iets geschikts wil vinden en niet straks een huis moet kopen omdat ik die van mij al verkocht had.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:03

Provisie gaat toch per bepaalde prijsklasses?

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower en 95 bezoekers