Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:46

Emita schreef:
*\%/* *\%/* *\%/* Ik ben het geworden!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Kan het bijna niet geloven... Ik was nog iets overboden (iemand had 81 euro meer geboden), maar door mijn bijgevoegde brief hebben ze voor mij gekozen *\%/* *\%/*


Gefeliciteerd!

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:58

Hoe gaat het hier met de kopers/verkopers? :) nog ontwikkelingen?

Wij hebben vandaag 2 bezichtigingen op de planning. Eentje lijkt favoriet, maar de vraagprijs is ook al wel meteen de max van ons budget.... en daar is open huis vanmiddag. Ik ben bang dat er meteen veel interesse is. Bij overbieden houd het voor ons op.... :\

De nieuwe aanvoer op funda gaat niet heel hard hier, het is toch vakantietijd....

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:06

Wij hebben gisteren de makelaars over de vloer gehad. Zat echt een enorm verschil in qua aanpak maar hebben bij 1 een goed gevoel. Huis gaat eerst de stille verkoop in en als het niet verkocht is op funda later dit jaar.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 09:05

Ik ben ook benieuwd hoe het hier met iedereen gaat!

Zelf ga ik morgen het koopcontract tekenen. Kijk er echt zo erg naar uit! Zit ook al elke dag meubelzaken af te struinen :+ Maar eerst maar even de taxateur afwachten... Hopelijk schat hij het huis op de juiste waarde zodat ik niet te veel eigen geld hoef in te leggen - dan kan ik dat gebruiken voor meubels :D

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:46

Ik duim mee voor de taxatie!!!

Wij gaan morgen weer bezichtigen. Ik merk wel dat ik maar gewoon op niks hoop, want als er nog 40 anderen komen kijken is de kans dat het wat wordt gewoon klein.

Huis waarop we hadden willen bieden had al meerdere biedingen ‘ver boven de vraagprijs’ gehad volgens makelaar. Dus bod laten zitten. Nu 3 weken later staat het huis nog steeds op Funda zonder ‘onder bod’ of ‘verkocht onder voorbehoud’ erbij...

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:50

Wij gaan vrijdag 2e bezichtiging doen, dit keer met aankoopmakelaar.

Spannende tijden...

Succes voor iedereen! En veel plezier morgen TS!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:55

Mag ik mij hier ook melden als huurder? :+

Helaas zijn wij nog niet zo ver om te kopen en ben ik 2 jaar geleden bij mijn vriend ingetrokken. We wonen in een buurt waar ik mij absoluut niet op mijn gemak voel en ik wil dan ook graag wat anders. Op meerdere sites ingeschreven, met zoekprofiel maar wij zitten hier relatief goedkoop voor het woonoppervlak dat wij hebben dus we gaan er vaak hoe dan ook op achteruit. Vind ik niet zo'n ramp als we in een fijne buurt terecht komen. Ik reageer op alles wat aan onze eisen voldoet, wil dan graag een bezichtiging plannen maar we worden nieteens uitgenodigd -O- Ik bel naar de bedrijven die de huizen aanbieden maar wordt weer terug gestuurd naar de site om via daar te reageren, dan krijgt u zsm reactie. En dan gaat er een week voorbij en hoor je nog niks. Nu een huisje gezien waar ik echt verliefd op ben geworden, en zou zo graag gaan kijken, maar helaas blijft reactie vanuit het bedrijf uit...

Iemand die dat herkent? Iemand die weet hoe je een beetje opvalt en op zijn minst wordt uitgenodigd om te kijken?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:14

blingpiggy schreef:
Hoe gaat het hier met de kopers/verkopers? :) nog ontwikkelingen?

Wij hebben vandaag 2 bezichtigingen op de planning. Eentje lijkt favoriet, maar de vraagprijs is ook al wel meteen de max van ons budget.... en daar is open huis vanmiddag. Ik ben bang dat er meteen veel interesse is. Bij overbieden houd het voor ons op.... :

De nieuwe aanvoer op funda gaat niet heel hard hier, het is toch vakantietijd....



Hier precies dezelfde situatie! :D

En vanavond gesprek met makelaar voor ons huis.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:15

Emita schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het hier met iedereen gaat!

Zelf ga ik morgen het koopcontract tekenen. Kijk er echt zo erg naar uit! Zit ook al elke dag meubelzaken af te struinen :+ Maar eerst maar even de taxateur afwachten... Hopelijk schat hij het huis op de juiste waarde zodat ik niet te veel eigen geld hoef in te leggen - dan kan ik dat gebruiken voor meubels :D


Yeah superfijn voor je! *\o/*

LoveUggs, dat is wel heel frustrerend. Zeker omdat je daar zo graag weg wilt. Ik denk dat het bot gezegd een kwestie van geluk is. Er zijn momenteel zoveel mensen op zoek naar een huis dat je echt in de rij staat.

Wij krijgen vanavond iemand van de makelaar om de verkoop van ons huis te bespreken. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat.

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:05

Ryder schreef:
Ik duim mee voor de taxatie!!!

Wij gaan morgen weer bezichtigen. Ik merk wel dat ik maar gewoon op niks hoop, want als er nog 40 anderen komen kijken is de kans dat het wat wordt gewoon klein.

Huis waarop we hadden willen bieden had al meerdere biedingen ‘ver boven de vraagprijs’ gehad volgens makelaar. Dus bod laten zitten. Nu 3 weken later staat het huis nog steeds op Funda zonder ‘onder bod’ of ‘verkocht onder voorbehoud’ erbij...


Irritant he!! -O- Wij hadden ook een huis op het oog waarvoor we niet eens mochten bezichtigen, want er waren ''al 3 partijen in beeld'' toen ik belde. Nu 4 weken later is de status nog steeds niet aangepast, hij staat nog steeds op beschikbaar.... :( Dus mn vriend heeft er een mailtje aan gewaagd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:27

LoveUggs schreef:
Mag ik mij hier ook melden als huurder? :+

Helaas zijn wij nog niet zo ver om te kopen en ben ik 2 jaar geleden bij mijn vriend ingetrokken. We wonen in een buurt waar ik mij absoluut niet op mijn gemak voel en ik wil dan ook graag wat anders. Op meerdere sites ingeschreven, met zoekprofiel maar wij zitten hier relatief goedkoop voor het woonoppervlak dat wij hebben dus we gaan er vaak hoe dan ook op achteruit. Vind ik niet zo'n ramp als we in een fijne buurt terecht komen. Ik reageer op alles wat aan onze eisen voldoet, wil dan graag een bezichtiging plannen maar we worden nieteens uitgenodigd -O- Ik bel naar de bedrijven die de huizen aanbieden maar wordt weer terug gestuurd naar de site om via daar te reageren, dan krijgt u zsm reactie. En dan gaat er een week voorbij en hoor je nog niks. Nu een huisje gezien waar ik echt verliefd op ben geworden, en zou zo graag gaan kijken, maar helaas blijft reactie vanuit het bedrijf uit...

Iemand die dat herkent? Iemand die weet hoe je een beetje opvalt en op zijn minst wordt uitgenodigd om te kijken?


Helaas erg herkenbaar. Je hoort niks meer terug. Erachteraan bellen geeft geen resultaat ook. Ik zit al 4 jaar in die situatie -O- en niks helpt. Mijn zoekregio is echt enorm groot maar range waarin ik kan reageren is heel klein en met mij nog tig andere kandidaten met wel werk en een vaste baan. Dan komt mijn financiele situatie gewoon achteraan in de rij
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-06-19 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

M_aaike_

Berichten: 367
Geregistreerd: 01-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:28

blingpiggy schreef:
Ryder schreef:
Ik duim mee voor de taxatie!!!

Wij gaan morgen weer bezichtigen. Ik merk wel dat ik maar gewoon op niks hoop, want als er nog 40 anderen komen kijken is de kans dat het wat wordt gewoon klein.

Huis waarop we hadden willen bieden had al meerdere biedingen ‘ver boven de vraagprijs’ gehad volgens makelaar. Dus bod laten zitten. Nu 3 weken later staat het huis nog steeds op Funda zonder ‘onder bod’ of ‘verkocht onder voorbehoud’ erbij...


Irritant he!! -O- Wij hadden ook een huis op het oog waarvoor we niet eens mochten bezichtigen, want er waren ''al 3 partijen in beeld'' toen ik belde. Nu 4 weken later is de status nog steeds niet aangepast, hij staat nog steeds op beschikbaar.... :( Dus mn vriend heeft er een mailtje aan gewaagd.


Dit is overigens iets wat heel vaak gebeurd. Het huis wat ik kocht, kwam pas op verkocht een paar dagen voor ik de sleutel kreeg.

Makelaars zijn daar redelijk laks in en wachten met het veranderen van de status tot de onder voorbehoud in het koopcontract is verlopen. Dat is vaak wel iets langer dan 3 weken. Daarnaast is iedere nieuwe beller/mailer er weer een voor in de portefeuille. Op die manier had ik het eerste handje vol kijkers voor mijn te koop staande woning. De status op Funda zegt dus helaas helemaal niets.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:41

Mocht je een status willen weten van een woning kan je het beste even bellen. :D Bij ons komt een woning op 'verkocht onder voorbehoud' zodra beide partijen de voorlopige koopovereenkomst hebben getekend, omdat de koop dan pas officieel is. De woning komt op 'verkocht' te staan als het voorbehoud verlopen is, wat meestal 4 tot 6 weken in beslag neemt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:46

Goh, hier gaat dat niet zo. Zolang de woning op beschikbaar staat kun je altijd bellen en een bezichtiging plannen. Ik ben nog nooit terug naar de site gestuurd of “later terug gebeld”

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:57

Wij zoeken wel iets specifieks, maar de markt lijkt een beetje stil te komen liggen. Hoor het om me heen ook dat mensen weinig nieuw aanbod tegenkomen.

Wij hebben ook al meerdere keren voor een huis gebeld waar de status nog beschikbaar was, maar de makelaar vertelde dat het al weg was.
Een paar andere keren dat we telefonisch ondervraagd werden. In mn hele leven nog nooit meegemaakt als we een woning wilden bezichtigen. En ja, vaak voor niks, omdat het dan toch tegenvalt en je meerdere huizen bekeek.

Een ander huis wat we zijn gaan bekijken, had na ons ook kijkers. Was op een vrijdagmiddag. Daarna is er direct geboden en dat stond ook direct op Funda zo.

Er zijn wel wat huizen die al langer te koop staan en dan twijfel je wel; mankeert er wat aan, of klopt de status niet.....
Hebben bijv voor een huis gebeld waar al meteen werd verteld wat er aan mankeerde, dus die viel wel af.

De huizen waar steeds open dagen worden georganiseerd gaan we niet eens kijken. Mijn man kan echt niet binnen een week vrij nemen. De laatste die we belden, had week erop op doordeweekse dag een open dag.
We zoeken op meer dan 100km en de prijzen liggen al ver boven de waarde van enkele jaren terug, dus gaan niet meedoen aan krankzinnig bieden. Op 100km doe je ook niet in de pauze.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:03

Naja bij dat specifieke huis zei de makelaar dat hij plat werd gebeld en het huis dus snel een andere status moest krijgen. Natuurlijk snap ik dat Funda niet de hoogste prio heeft maar 3 weken (inmiddels 3,5 week) vind ik toch lang.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:07

Mijn huis hebben we nu prijs verlaagd hopelijk komen er nu meer kijkers

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:16

karuna schreef:
Helaas erg herkenbaar. Je hoort niks meer terug. Erachteraan bellen geeft geen resultaat ook. Ik zit al 4 jaar in die situatie -O- en niks helpt. Mijn zoekregio is echt enorm groot maar range waarin ik kan reageren is heel klein en met mij nog tig andere kandidaten met wel werk en een vaste baan. Dan komt mijn financiele situatie gewoon achteraan in de rij


Wij hebben ongetwijfeld meer eisen, moet in de buurt zijn ivm werk, en max 800 pm, en dan zit daar een verschil van bijna 150€ tussen met wat we nu betalen. Wij hebben nu 83 m2 maar gaan er qua woonruimte op achteruit, terwijl we meer moeten gaan betalen. Maar dat neem ik voor lief als we in een iets fijnere buurt terecht komen. Daarnaast heb ik nu 3 supermarkten tegenover mijn huis, zelfs dat hoeft voor mij niet :+ maar als er wat voorbij komt en ik reageer dan krijg ik nieteens reactie.. -O- erg frustrerend als je graag wil gaan kijken. En al het andere is binnen no-time al verhuurd, en kan je al geen afspraak meer plannen. Succes met jou zoektocht! Het is zo vervelend als je ergens weg wilt en het kan niet, of je hoort maar niets..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:37

Mijn belangrijkste eis heb ik al noodgedwongen los moeten laten, namelijk gelijkvloers zonder trappen. -O- dat is al helemaal niet te vinden. Ik moet dus al van een nu aangepaste woning naar een met trappen zonder een enkele aanpassing. En dan maar duimen dat ik in de tussentijd niet achteruit ga. %)

Andere eis die ik niet los kan laten, mijn scootmobiel moet ik kwijt kunnen. Heb er een woning om moeten laten schieten omdat ik hem domweg nergens kwijt kon, niet in huis. Voor mocht niet van de gemeente en achterpad was smaller dan wettelijk is toegestaan en daar kwam ik dus ook niet.

Regio is al heel erg vergroot. Werk is niet van toepassing ivm wao. Mijn sociale leven zit in een hoek maar ik reageer al op huizen daar 40 km vandaan. En zelfs dan zijn ze er niet. :n of huisdieren niet toegestaan enz. Kortom onmogelijk. -O-

Aanbod kwa koop kijk ik wel naar. Wat er uberhaupt komt zit boven de 230 ongeveer. Daaronder 0 nieuws maar afgelopen 3 maanden zijn er 5 huizen bijgekomen of zo. :roll:

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:00

Het viel ons ook op dat Funda vaak ver achterloopt met de status van een huis. Heel frustrerend want vaak blijkt een huis dan allang verkocht te zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:02

Daarom raden ze ook aan op de website van makelaars te kijken en Facebook pagina. Funda krijgt de leftovers.

Wij hebben ook niet bepaald veel eisen.

Eisen:
- grotere tuin
- badkamer met bad of plek voor een bad
- moderne (iets grotere) keuken
- energiezuinig, label A of B.

En het liefst:
- in dezelfde wijk als nu
- netjes afgewerkt, liefst woning vanaf 2005.

En dan nog binnen ons budget. :D

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:09

Giolli schreef:
Daarom raden ze ook aan op de website van makelaars te kijken en Facebook pagina. Funda krijgt de leftovers.

Dat werkt alleen als je een zeer beperkte regio wilt wonen.
Dan alsnog zijn er soms wel 10+ makelaars actief.
Ook zijn er huizen die te koop staan door een makelaar die (fysiek) niet in de regio zit.
Vooral in het buitengebied zie je dat.

Wij zoeken in een (zeer) ruime regio... dan is dat niet haalbaar om "alle" makelaars in de gaten te houden helaas.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:12

Als ik dat hier zou moeten doen moet ik zeker 35 makelaars in de gaten houden als het er niet meer zijn.

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:13

Wat frustrerend karuna :(:) voor de gemiddelde huizenzoeker is het aanbod al beperkt, maar met scootmobiel dus helemaal drama....
De huurmarkt is ook niet makkelijk nee.

Wat eisen betreft; voor ons is locatie het belangrijkst met oog op openbaar vervoer (vrij lange reistijd en OV wordt volledig vergoed, auto niet). Vriend wil een garage of op zijn minst een groot tuinhuis voor zijn motor.
En een bad lijkt me lekker! :D maar daar probeer ik me niet meer op blind te staren, dat sluit toch veel huizen uit merk ik.
En we zijn geen klussers :\

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:24

Wat ik jammer vind van Funda is dat ik niet kan zoeken op bv (een mogelijkheid) van slaapkamer/badkamer op de begane grond.

En bv aantal slaapkamers (of wat mogelijk is).