Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:01

horsii schreef:
julius_juut schreef:
Gister weer een 'sorry je bent het niet geworden' telefoontje gehad. -O-

Vandaag weer bij een huis kijken. Zowel huis als perceel zijn veel kleiner dan we zouden willen en niet op een mooie plek maar goed, je moet wat.


Balen zeg. Moeten jullie ook echt weg?


Ja we moeten er over een paar maanden uit zijn inderdaad, anders zouden we ook echt niet in deze markt gaan proberen te verhuizen. Veel te veel stress. :P


Het huis van vandaag was hem ook niet. Echt te klein voor twee mensen die geen koppeltje zijn, en ook flink verzakt wat me nogal zorgen baart. Oh, en op erfpacht waar een twintigste penning van toepassing was, dus ook 5% van de aankoopprijs nog betalen aan de werkelijke eigenaar. -O-

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167


horsii
Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:27

Dat is inderdaad niets. Balen dat jullie echt weg moeten.
Wij willen wel weg maar hoeven niet. Dus bieden ook geregeld wel fors over maar wel reëel gekeken.

Nu een bezichtiging aangevraagd bij een huis in Overijssel.
Overijssel is voor vriendlief alleen de nummer drie van de drie provincies.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:32

Is iig nog wel binnen de top 3 :+ Hier laatste tijd alleen huizen in Groningen of ver bovenin Drenthe die voldoen aan de zoekcriteria. Schiet niks op zo.. ons zoekgebied stopt toch wel bij de lijn Zwolle. En dat is al best ver.

horsii
Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:41

idinn schreef:
Is iig nog wel binnen de top 3 :+ Hier laatste tijd alleen huizen in Groningen of ver bovenin Drenthe die voldoen aan de zoekcriteria. Schiet niks op zo.. ons zoekgebied stopt toch wel bij de lijn Zwolle. En dat is al best ver.


Ja daar hebben wij ook last van , Drenthe Friesland en Groningen.
En dat zijn de drie provincies die wij absoluut niet willen.
Heel herkenbaar haha.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

horsii
Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:42

Hm zie net dat het huis sinds 37 min op Facebook staat en al 14 reacties..
Vanmiddag om 1530 bezichtiging aangevraagd via copaan dus hopelijk lukt bezichtigen in ieder geval.
Volgende week vrijdag twee weken op vakantie dus bezichtigen zal er zoiezo om hangen.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:54

Eindelijk weer eentje binnen zoekgebied.. maar ja bellen heeft op zaterdag geen nut. Bezichtiging knop dan maar en maandagochtend even bellen. Meestal lukt dat, vorige keer was het van "oh jah ik zie jullie naam op mijn bellijst staan". Hopelijk nu weer :)

Julius, wat een gedoe met die datum in zicht. Is tijdelijk huren ook geen optie? In deze markt de eisenlijst halveren is ook zonde. Je koopt duur, dus dan kan het ook maar beter goed zijn allemaal..

horsii
Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:18

Hopelijk lukt het om een plekje te bemachtigen idinn
Naar watvoor iets zijn jullie opzoek.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:40

Huis vanaf 80m2 en perceel vanaf 1000m2. We huren nu een huisje van 50m2 en de huisbaas heeft een paar hectare rondom. We zijn dus verwend qua vrij wonen met kippen en moestuin aan huis. Daar willen we niet geheel op inleveren.

En of het dan (half) vrijstaand of een rijtje is.. zolang de grond er maar bij zit.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:08

idinn schreef:
Eindelijk weer eentje binnen zoekgebied.. maar ja bellen heeft op zaterdag geen nut. Bezichtiging knop dan maar en maandagochtend even bellen. Meestal lukt dat, vorige keer was het van "oh jah ik zie jullie naam op mijn bellijst staan". Hopelijk nu weer :)

Julius, wat een gedoe met die datum in zicht. Is tijdelijk huren ook geen optie? In deze markt de eisenlijst halveren is ook zonde. Je koopt duur, dus dan kan het ook maar beter goed zijn allemaal..



Huren is ook moeilijk op het moment, het was de bedoeling hier tot de dood te wonen dus staan nergens ingeschreven, en particuliere huur is amper te krijgen/niet te betalen. -O- Komt bij dat huur met een stukje grond überhaupt niet lijkt te bestaan onder de 1000 euro de maand aan kale huur, en dan kunnen we net zo goed de tijd tot de markt instort overbruggen op een camping.


Gewoon stijfkoppig alle contactmogelijkheden gebruiken werkt inderdaad wel eens. :D Beter overmatig enthousiast overkomen dan niet doen en weer achteraan de rij staan. :P

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Flowery
Berichten: 2442
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:27

Ons appartement staat sinds vandaag op funda en 3 uur later waren alle tijdsblokken voor de bezichtigingen al vol :D Nu hopen dat er een mooi bod gedaan wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:29

Huur zonder grond bestaat in deze regio al amper onder de €1000. Het is allemaal zo duur -O-

We hadden het laatste bezichtigingsplekje. Dus dinsdag weer een uitstapje *\o/* Huis lijkt wel erg populair, dus het zal wel niks worden. Als we het waard vinden kunnen we tot ongeveer 10% overbieden..

Maar goed, vorige huis had ook zeer veel kijkers en uiteindelijk maar 5 biedingen.

xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:42

Spannend hoor, Flowery! Hoeveel bezichtigingen doen jullie in totaal?

Idinn, ik ben heel benieuwd! Hopelijk sluit het aan bij wat jullie zoeken.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben vanochtend een bod gedaan en het is geaccepteerd. Niet eens heel bizar hoeven overbieden, maar de vraagprijs was dan ook al vrij stevig. We wachten nog wel even de bouwkundige keuring af, aangezien onze vorige koop daarop is geklapt := Maar hopelijk valt het mee en kunnen we straks echt zeggen dat we een huis hebben gekocht!

Flowery
Berichten: 2442
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:56

Volgens mij 17, totaal 8,5 uur en ik dacht dat ze 30min per bezichtiging aan zouden houden :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:14

xSwanHeart schreef:
Spannend hoor, Flowery! Hoeveel bezichtigingen doen jullie in totaal?

Idinn, ik ben heel benieuwd! Hopelijk sluit het aan bij wat jullie zoeken.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben vanochtend een bod gedaan en het is geaccepteerd. Niet eens heel bizar hoeven overbieden, maar de vraagprijs was dan ook al vrij stevig. We wachten nog wel even de bouwkundige keuring af, aangezien onze vorige koop daarop is geklapt := Maar hopelijk valt het mee en kunnen we straks echt zeggen dat we een huis hebben gekocht!


Wat fijn! Een voorzichtige *\o/* *\o/* *\o/* dan maar?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

horsii
Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:05

Voorzichtig alvast gefeliciteerd

Hier helaas bezichtigen al vol. Raar want direct op copaan gereageerd (1530u) kwam pas paar uur later op Facebook en dag erna op Funda.
Ach lekker bijna op vakantie en even niet aan die kl.te huizen denken haha
Konden indien dit het huis voor ons was minimaal 23 procent overbieden dus beetje jammer.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Earth
Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:08

xSwanHeart schreef:
Spannend hoor, Flowery! Hoeveel bezichtigingen doen jullie in totaal?

Idinn, ik ben heel benieuwd! Hopelijk sluit het aan bij wat jullie zoeken.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben vanochtend een bod gedaan en het is geaccepteerd. Niet eens heel bizar hoeven overbieden, maar de vraagprijs was dan ook al vrij stevig. We wachten nog wel even de bouwkundige keuring af, aangezien onze vorige koop daarop is geklapt := Maar hopelijk valt het mee en kunnen we straks echt zeggen dat we een huis hebben gekocht!


Oh wat goed! Voorzichtig gefeliciteerd :D
Hier is ons huis naar schatting momenteel verdubbeld in prijs. Er staat hetzelfde huis te koop met minder ruimte, en die staat voor de dubbele prijs te koop nu := Ik moet echt op mijn handen zitten om niet te gaan verkopen maar er staat ook niks fatsoenlijks te koop nu dus dat komt wel goed :')
Laatst bijgewerkt door Earth op 11-10-21 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth het reisbureau.

Gnome
Berichten: 8442
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:09

xSwanHeart schreef:
Spannend hoor, Flowery! Hoeveel bezichtigingen doen jullie in totaal?

Idinn, ik ben heel benieuwd! Hopelijk sluit het aan bij wat jullie zoeken.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben vanochtend een bod gedaan en het is geaccepteerd. Niet eens heel bizar hoeven overbieden, maar de vraagprijs was dan ook al vrij stevig. We wachten nog wel even de bouwkundige keuring af, aangezien onze vorige koop daarop is geklapt := Maar hopelijk valt het mee en kunnen we straks echt zeggen dat we een huis hebben gekocht!



Voorzichtig gefeliciteerd!!

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:34

Gefeliciteerd met het geaccepteerde bod en balen van de bezichtigingen!

Hier komt alles ineens dichtbij. Vrijdag gaan we naar de notaris. We moeten zo de rekening gaan betalen aan notaris met alles. Dat gaat pijn doen..

anca
Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:01


hartelijke groeten,
anca

xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:29

Dank voor de felicitaties! :)

Flowery schreef:
Volgens mij 17, totaal 8,5 uur en ik dacht dat ze 30min per bezichtiging aan zouden houden :)

Zo, dat zijn er behoorlijk wat zeg! Daar komt vast wel een mooi bod uit


Earth schreef:
xSwanHeart schreef:
Spannend hoor, Flowery! Hoeveel bezichtigingen doen jullie in totaal?

Idinn, ik ben heel benieuwd! Hopelijk sluit het aan bij wat jullie zoeken.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben vanochtend een bod gedaan en het is geaccepteerd. Niet eens heel bizar hoeven overbieden, maar de vraagprijs was dan ook al vrij stevig. We wachten nog wel even de bouwkundige keuring af, aangezien onze vorige koop daarop is geklapt := Maar hopelijk valt het mee en kunnen we straks echt zeggen dat we een huis hebben gekocht!


Oh wat goed! Voorzichtig gefeliciteerd :D
Hier is ons huis naar schatting momenteel verdubbeld in prijs. Er staat hetzelfde huis te koop met minder ruimte, en die staat voor de dubbele prijs te koop nu := Ik moet echt op mijn handen zitten om niet te gaan verkopen maar er staat ook niks fatsoenlijks te koop nu dus dat komt wel goed :')

Jeetje, verdubbeld in prijs :wow: Voor jullie natuurlijk lekker, maar idioot is het wel zeg!


horsii schreef:
Voorzichtig alvast gefeliciteerd

Hier helaas bezichtigen al vol. Raar want direct op copaan gereageerd (1530u) kwam pas paar uur later op Facebook en dag erna op Funda.
Ach lekker bijna op vakantie en even niet aan die kl.te huizen denken haha
Konden indien dit het huis voor ons was minimaal 23 procent overbieden dus beetje jammer.

Balen zeg! Wat is copaan eigenlijk? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wel lastig hè, dat het nooit stopt. Soms duurt het gewoon te lang en wil je een pauze inlassen, maar dan ben je ook weer bang dat je iets mist (ik wel in ieder geval). Lukt het jullie om tijdens je vakantie echt niet te kijken?


Steenbok12 schreef:
Gefeliciteerd met het geaccepteerde bod en balen van de bezichtigingen!

Hier komt alles ineens dichtbij. Vrijdag gaan we naar de notaris. We moeten zo de rekening gaan betalen aan notaris met alles. Dat gaat pijn doen..


Wat spannend! Inderdaad even pijnlijk om het geld kwijt te zijn, maar heerlijk als je straks lekker op je nieuwe stek zit. Geniet ervan!

horsii
Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:49

Ik kan wel kijken maar we gaan naar zuid Frankrijk/Spanje. Dus zeer waarschijnlijk vallen bezichtigingen ook in de vakantie.

Copaan is een soort Funda van aankoop makelaars.
Huizen komen daar vaak wat eerder op als op Funda.
Indien het voor een bepaald percentage aan je zoek criteria voldoet krijg je een mail van een nieuwe match.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:57

Oh, grappig dat dat copaan heet. Wij hebben ook zo'n systeem, maar dat heet Move. Maar dat is dus iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:08


Kriel
Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:06

Heeeee........ ik stuit helaas nu pas op dit topic. Jammer!! Ik heb namelijk net alles achter de rug.
Nou ja, bijna dan, het verhuizen moet nog.

Na 2,5 jaar zoeken, giga overboden worden of huizen bezichtigen die het net niet zijn, heb ik mijn droomhuis gevonden.
De heer des huizes was pas overleden en de dame des huizes zou alleen achter blijven. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en via via gevraagd of ze wilden verkopen. Dat was het geval en gelukkig werd het me ook gegund.

Mijn eigen huis was gelukkig ook snel verkocht. Met een ton overwaarde inmiddels..... heel fijn :-)

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:53

Leuk, Kriel! Moet je nog lang wachten tot de overdracht?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 101 bezoekers