Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:45

Oef, dat lijkt me ook lastig als je niet allebei kunt kijken. Dan moet je wel heel zeker weten wat jullie allebei zouden vinden van een huis.
Je moet er toch vaak even een rondje doorheen lopen om te voelen of het huis je daadwerkelijk aanspreekt.

Wij krijgen dinsdag de fotograaf voor ons huis, gelukkig is het meeste al wel aardig netjes. Ik heb mijn ex vriendelijk doch dringend verzocht om zijn eigen kamers ook op te ruimen en nu maar hopen dat hij het een beetje netjes maakt. Ik vind dat zo lastig om dan los te laten.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 09:46

Ik heb nu zoiets raars... De taxateur is vorige week donderdag geweest. Hij heeft de woning bekeken en foto's gemaakt.
Gisteravond ontving ik ineens een email van de taxateur dat de foto's van de voorgevel en het straatbeeld mislukt zijn en niet bruikbaar voor het taxatierapport. Of ik zelf even wat foto's wilde maken en deze kan opsturen.

Ik vond dit heel erg raar... Maar misschien ligt het aan mij. Wat vinden jullie hier nou van? :roll:

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:49

Wij gaan morgen nog bij een woning kijken. Eigenlijk ietsje te duur wat wij willen (kunnen het wel lenen maar willen geen megahypotheek), moet ook nog wel iets gemoderniseerd worden.
Dus kijken of het wat is en of ze willen zakken en dan maar stukje voor stukje moderniseren

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:00

Emita, lui. Je betaald ervoor. Hij maakt fouten met de fotos. Mag hij het ook zelf oplossen lijkt me

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:13

Emita schreef:
Ik heb nu zoiets raars... De taxateur is vorige week donderdag geweest. Hij heeft de woning bekeken en foto's gemaakt.
Gisteravond ontving ik ineens een email van de taxateur dat de foto's van de voorgevel en het straatbeeld mislukt zijn en niet bruikbaar voor het taxatierapport. Of ik zelf even wat foto's wilde maken en deze kan opsturen.

Ik vond dit heel erg raar... Maar misschien ligt het aan mij. Wat vinden jullie hier nou van? :roll:

Ik zou hem ook zelf terug laten komen.. Hij is toch de expert en je betaalt hem een paar honderd euro......

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:20

Mijn huis staat nu 2 weken tekoop en nog niet de beloofde storm loop helaas

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:37

o0eefje0o schreef:
Mijn huis staat nu 2 weken tekoop en nog niet de beloofde storm loop helaas


Hier ook niet.

Vrijdag wel 3 kijkers en maandag 1. Hopelijk zit er iemand tussen die het wilt

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:43

Hier nogsteeds wachten op mail of we mogen bezichtigen. Nog een heel mooi huis gezien, stuk groter ook maar helaas net boven budget..

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 11:44

Nou hè, dat vond ik dus ook. En mijn adviseur zei ook dat ik hem terug moest laten komen :+ Dus ik heb even gebeld dat ik het belachelijk vind dat ik zelf foto's moet maken, en dat ze dus maar op eigen houtje nog een keer langs moeten gaan voor die foto's.


Of moet ik soms het taxatierapport ook zelf schrijven? 8)7

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:45

En jezelf betalen dan. Stuk goedkoper

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:46

Hier echt weinig nieuwe huizen. De afgelopen 2 weken geen enkel huis (van de maar 4/5 potentiële) waar we zouden willen kijken. Ik wil dit jaar nog verhuizen ja. :')

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:52

plutolover schreef:
o0eefje0o schreef:
Mijn huis staat nu 2 weken tekoop en nog niet de beloofde storm loop helaas


Hier ook niet.

Vrijdag wel 3 kijkers en maandag 1. Hopelijk zit er iemand tussen die het wilt


Aangezien ons huis binnenkort ook in de verkoop komt, ben ik wel benieuwd naar wat voor huizen het zijn, welke regio en welke prijsklasse?

Mag natuurlijk ook per pb.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:15

Ook hier absoluut geen run op ons huis. We hebben het uiteindelijk wel verkocht, maar wel voor een stukje minder dan we hadden gehoopt. Ik denk dat het er heel erg uitmaakt waar je precies een woning zoekt. Wij wonen in Twente en onze woning stond voor net iets meer dan 2 ton te koop.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:28

Volgens mij maakt het qua run best uit of het huis in/dichtbij een grote stad staat, of in een meer landelijk gebied (excl. landelijk randstad )?
Laatst bijgewerkt door Swah op 19-06-19 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:31

Hier in de randstad (regio Rotterdam) loopt het storm...

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:33

Hier regio Arnhem/Nijmegen ook. Dichtbij grote steden, én natuur. Ook veel mensen die vanuit het westen komen.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:40

Mss iemand hier nog interesse in ons huis. Staat nog nergens te koop, uitgebreide info via pb.
- omgeving Den Bosch
- VP tussen de 300k en 350k

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:48

joliene schreef:
Ook hier absoluut geen run op ons huis. We hebben het uiteindelijk wel verkocht, maar wel voor een stukje minder dan we hadden gehoopt. Ik denk dat het er heel erg uitmaakt waar je precies een woning zoekt. Wij wonen in Twente en onze woning stond voor net iets meer dan 2 ton te koop.


Balen zeg! Hoop dat de schade nog meevalt! :(

Hoop toch stiekem dat we in ieder geval quitte spelen.
Hypotheekadviseur die we in de arm hebben genomen voor aankoop van andere huis gaf wel aan dat het hier geen probleem zou vormen. Maar het is toch altijd maar weer afwachten.

Het lijkt inderdaad best uit te maken waar het huis staat (m.u.v. het westen natuurlijk).
Wij waren dan ook wel heel kritisch t.o.v. onze nieuwe plek.
Denk dat er meer animo is voor de plaats waar we nu wonen. :') Ook geheel andere prijsklasse dan dat we aangekocht hebben.

Succes voor degenen die het huis nog moeten verkopen!

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:52

Met name huizen onder of rond de twee ton gaan hard. Hoe hoger het segment hoe minder gegadigden. En natuurlijk zijn nog steeds minder kopers in het oosten en noorden dan in het westen.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:46

Myfairytale schreef:
joliene schreef:
Ook hier absoluut geen run op ons huis. We hebben het uiteindelijk wel verkocht, maar wel voor een stukje minder dan we hadden gehoopt. Ik denk dat het er heel erg uitmaakt waar je precies een woning zoekt. Wij wonen in Twente en onze woning stond voor net iets meer dan 2 ton te koop.


Balen zeg! Hoop dat de schade nog meevalt! :(

Hoop toch stiekem dat we in ieder geval quitte spelen.
Hypotheekadviseur die we in de arm hebben genomen voor aankoop van andere huis gaf wel aan dat het hier geen probleem zou vormen. Maar het is toch altijd maar weer afwachten.

Het lijkt inderdaad best uit te maken waar het huis staat (m.u.v. het westen natuurlijk).
Wij waren dan ook wel heel kritisch t.o.v. onze nieuwe plek.
Denk dat er meer animo is voor de plaats waar we nu wonen. :') Ook geheel andere prijsklasse dan dat we aangekocht hebben.

Succes voor degenen die het huis nog moeten verkopen!


Ja hoor. Bijna 60 duizend euro overwaarde, dus we mogen niet klagen. :9

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:08

DanielleB schreef:
Wij gaan morgen nog bij een woning kijken. Eigenlijk ietsje te duur wat wij willen (kunnen het wel lenen maar willen geen megahypotheek), moet ook nog wel iets gemoderniseerd worden.
Dus kijken of het wat is en of ze willen zakken en dan maar stukje voor stukje moderniseren


Hier dezelfde situatie... we gaan binnenkort voor een tweede keer kijken samen met aankoopmakelaar. Hopelijk hebben we dan ook wat meer inschatting van de klus-kosten.

Zie ik net een nieuw huis op funda... die is dan wel weer instapklaar, en iets lager in prijs dus ik ga alweer twijfelen.... _O- _O- maar das dan weer een hoekhuis en die andere vrijstaand. Toch ook maar bezichtiging voor gepland, zoveel mogelijk kijken en vergelijken :D hoewel hier de verse aanvoer op funda ook niet veel is de laatste weken.... :\

Wat maf, Emita.... ik zou ook denken; die prutser komt maar lekker terug inderdaad! :\

Succes voor de verkopers! :)) Ons appartement was binnen en week verkocht.... boven verwachting!! Hij is expres wat lager in de markt gezet om zoveel mogelijk kijkers te trekken, die uiteindelijk boven vraagprijs gingen bieden. Die strategie heeft dus goed gewerkt. Maar het zal per regio ook veel verschillen.

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:15

Hier wonen we in het noorden en zeiden makelaars ook dat het steeds harder ging maar toch zelf een leuk huis kunnen vinden op de ‘normale’ manier haha. Gewoon zelf makelaar bellen voor bezichtiging en dan nachtje slapen of je verder wilt of niet. ( geen lage prijsklasse dat zal denk ik wel gescheeld hebben).

Als ik al die hier ellende zo hoor om iets te kopen..

Nu ons eigen huis dus nog in de verkoop. Wie interesse heeft mag pben :D .
Ouder woonboerderijtje bij Oosterwolde (Friesland ).

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:19

Ik ervaar dat toch net iets anders.

Wij komen zelf wel ui het westen/stad en hebben een aantal jaren in het Noorden gewoond. Wat daar tot 7jr geleden bijv 175.000 was met een klein stukje grond gaat nu echt wel voor 3 ton en dan is er amper iets aan gedaan.
Er zijn denk ik juist mensen meer landelijk gaan wonen, hebben een kans gezien om iets groter te kopen en iets met grond tegen lagere kosten.

In ons dorp op de veluwe gaat het wel redelijk vlot qua verkoop, maar dat was voor de gekte al een beetje. Het is alleen niet zo gek als landelijk. De huizen zijn ietsjes gestegen, maar weinig gaat met open dagen en er wordt ook niet gek overboden.
Gewoon een aantal kijkers en mensen die de vrpr bieden.

Ik denk dat het komt omdat onze woonplaats niet zoveel mensen van buitenaf trekt.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:25

Hier is dat toch echt anders hoor... Een huis uit 1980, tussenwoning, gaat minimaal weg voor €250/255.000... en dan wordt er vaak nog overboden..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:09

Maar het ligt eraan wat de mensen gewend zijn en wat de doelgroep is. Hier zijn de vanaf prijzen altijd al wat hoog geweest. Er is niet echt een echt grote stad heel dichtbij. En mensen van buitenaf moesten altijd al duurder kopen.

Zit je nou bijv naast een grote stad waar de gekte is en stijgen daar de prijzen zo, dat mensen naar plaatsen net buiten de stad trekken, nemen die de gekte wat mee.

In het Noorden waar we hebben gekeken naar de huizen met grond is het denk ik gewoon gaan stijgen, omdat mensen meer te besteden hadden en er voor meer mensen een mogelijkheid kwam zo iets vrijstaand en met grond te kopen.