Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:53

Nou, stond vandaag ook weer een geschikt huis op funda. Meteen om half negen toen de makelaar bereikbaar was gebeld. 'Ik moet u even terugbellen.' Tijd later zelf weer gebeld zodat ik niet meer bij de telefoon hoefde blijven. 'Ik zal u later vandaag terug bellen.'

Nou ik ben benieuwd. In elk geval al zo veel interesse dat ze niet weten hoe ze de bezichtigingen gaan doen, ik gok dat dat weer een kijkdag en inschrijven wordt... :(

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:48

upendo schreef:
Wat zijn in jullie ogen 'afschrikkende' voorwaarden?
Een bouwtechnische keuring? Een bod ovv financiering?


Keuring geen probleem, huis is drie jaar oud...
Maar Ovb verkoop eigen huis is er wel eentje

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:39

Kijk, dat verheldert wat. :)

Scheelt, wij huren nu nog dus hoeven geen huis te verkopen. Al hebben we besloten om nog even te wachten met kopen. We zitten niet op een schopstoel en de huizenprijzen zijn exorbitant. Zeker met wat wij willen, grond (evt. + huis) voor de paarden aan huis.

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:57

Mijn koopcontract is getekend :D hypotheekaanvraag is al uitgezet heb nog enkele stukken nodig daarvoor maar dat komt goed. Ik kan niet wachten :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 03:15

Ik heb vanmiddag ook Mn voorlopig koopcontract getekend. De makelaars drukten me nog even op het hart dat die brief erbij echt een hele slimme zet was, zeker in zo’n overhitte markt als hier. Dus als het kan: schrijf er een persoonlijke brief bij waarom je zo graag/nodig daar zou willen wonen en dat de nood hoog is!


Ik ben echt super blij en heb ook wel even een traantje gelaten *\o/* ik kom uit een hele zware periode (privésfeer) en dit is echt wat ik nodig had om door te kunnen. Dus alles echt snel regelen, ik wil er zsm in :D

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:51

upendo schreef:
Kijk, dat verheldert wat. :)

Scheelt, wij huren nu nog dus hoeven geen huis te verkopen. Al hebben we besloten om nog even te wachten met kopen. We zitten niet op een schopstoel en de huizenprijzen zijn exorbitant. Zeker met wat wij willen, grond (evt. + huis) voor de paarden aan huis.


Absoluut zijn de prijzen hoog... en de betaalbare huizen met grond zijn zo weg of enorm aan verbouwing toe :+

Wij hebben natuurlijk ons huis wel te koop, maar ik zou absoluut niet akkoord (willen) gaan met allerlei opknap- en/of verbouwingseisen (m.a.w. verkoper moet dit of dat nog uitvoeren voor verkoop).
OVB eigen huis ook niet, wij willen ook wel eens door.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:09

Weet iemand of een VAB woning (voormalig agrarische bedrijfswoning) moeilijker te financieren Is?

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:54

Iemand ervaring met Huispedia? Heb mn huis er eens opgezet en nu echt een superbod gekregen....

We moeten alleen eerst zelf iets anders vinden ja, lastig.. Wat een markt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:14

Emita schreef:
De makelaars drukten me nog even op het hart dat die brief erbij echt een hele slimme zet was, zeker in zo’n overhitte markt als hier.

Dit inderdaad! Vriendin van mij die had ook een brief erbij met wie ze was, dat ze het idee had dat er veel contact onderling was in de buurt en ze dat ook zocht. En dat het niet uitmaakte wat de verhuisdatum zou worden. Zat niet boven de vraagprijs, sommige andere er ver boven, maar is het wel geworden. Bleek 2 huizen verder familie te wonen van de verkopende partij en een leuke nieuwe buur vonden ze daardoor belangrijker :+

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:30

manmanman wat een ellende en gedoe allemaal. Ik ben bijna blij met mijn enorme studieschuld waardoor ik voorlopig toch niet kan kopen :')

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:08

De huidige huizenmarkt is echt om moedeloos van te worden ;( Ten tijde van de crisis konden wij niet kopen...bedrijf van mijn vriend was nog in opbouw en té jong.

Nu kunnen we eindelijk kopen maar is het a. onbetaalbaar en b. verkocht terwijl je met je ogen knippert.

Inmiddels heb ik alle eisen al bijgedraaid maar zelfs nu lukt het niet.

We overwegen zelfs om het er maar bij te laten en uiteindelijk te emigreren naar ons (familie)huis in Tsjechië maar ook dat is financieel een strop. Onze huur,vrije sector,is nu al exorbitant hoog en blijft stijgen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:52

Fijn dat zo ene brief heeft geholpen.

Ik zeg eerlijk dat wij met verkopen daar niet gevoelig voor zouden zijn. Puur omdat we niet echt verbonden zijn met dit dorp, onze buren en vooral kijken naar de oplevering. Als het echt qua bod niks scheelt, willen we het vast in overweging nemen, maar het zegt niet dat degene die geen brief schrijft, niet even graag dit huis wil.
Als iedereen het gaat doen, zit je alsnog.

Wij hebben ook al heel veel eisen bijgesteld en ons budget omhoog gedaan, maar dan lijkt het toch ook erg lastig en zijn we bang voor een 3e keus huis, waar je toch niet echt gelukkig wordt. En met de huidige prijzen, zal je ergens toch een langere tijd moeten blijven wonen denk ik.

Buitenland hebben we ook naar gekeken. Eerst was het budget zo dat we nog een 2e huisje in buitenland konden kopen, maar dat is inmiddels bij budget opgeteld.
Nu denken we; dan maar nu naar buitenland en we zien wel in de toekomst. Waarom wachten tot we te oud zijn.

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:39

Wij hebben vanochtend de 2e bezichtiging gedaan met aankoopmakelaar, vanmiddag een bod gedaan en... het is geaccepteerd!! *\%/* *\%/*

Zo ongelooflijk blij!

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:53

Myfairytale schreef:
Wij hebben vanochtend de 2e bezichtiging gedaan met aankoopmakelaar, vanmiddag een bod gedaan en... het is geaccepteerd!! *\%/* *\%/*

Zo ongelooflijk blij!

Gefeliciteerd!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:05

idinn schreef:
Emita schreef:
De makelaars drukten me nog even op het hart dat die brief erbij echt een hele slimme zet was, zeker in zo’n overhitte markt als hier.

Dit inderdaad! Vriendin van mij die had ook een brief erbij met wie ze was, dat ze het idee had dat er veel contact onderling was in de buurt en ze dat ook zocht. En dat het niet uitmaakte wat de verhuisdatum zou worden. Zat niet boven de vraagprijs, sommige andere er ver boven, maar is het wel geworden. Bleek 2 huizen verder familie te wonen van de verkopende partij en een leuke nieuwe buur vonden ze daardoor belangrijker :+

Mijn zus heeft de rondleidingen van haar huis zelf gedaan en het ook verkocht aan de gene die ze het huis het meeste gunde.Dat was een sympathiek stel die het huis geweldig vonden.Het andere koppel bood wel meer maar ze vond die mensen niet zo aardig ,die liepen het huis wat af te kraken ,ze zei als ze het niet goed vinden moeten ze het ook niet kopen.Wel kreeg ze sowieso veel meer als haar vraagprijs was.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:53

julius_juut schreef:
Nou, stond vandaag ook weer een geschikt huis op funda. Meteen om half negen toen de makelaar bereikbaar was gebeld. 'Ik moet u even terugbellen.' Tijd later zelf weer gebeld zodat ik niet meer bij de telefoon hoefde blijven. 'Ik zal u later vandaag terug bellen.'

Nou ik ben benieuwd. In elk geval al zo veel interesse dat ze niet weten hoe ze de bezichtigingen gaan doen, ik gok dat dat weer een kijkdag en inschrijven wordt... :(



Hoe ist afgelopen Juut? Of nooit meer wat gehoord?


Wij hebben eerste gesprek met de makelaar gehad om ons huis te koop te zetten. Leuk gesprek gehad. Grappig, hij had het huis als eens eerder verkocht. :D

Nu zelf opzoek naar een ander huis en dan kan deze de markt op.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:15

Nope, niet weer wat van gehoord. XD Lekker. :(

En spannend, het huis te koop!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 06:31

Hier is het voorlopig koopcontract getekend. Zo blij...heerlijk zonder voorwaarden! Nu uitkijken naar ons volgende huis waar we ergens half sept. in kunnen!

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:15

Ir1ne schreef:
blingpiggy schreef:
jeetje, opgekocht? :( Zoveel schade? Mag ik vragen welk dorp? (evt per PB?). Wij zien hele leuke huizen staan in de aardbevingsgebieden, en dan ga je je afvragen.... hoe erg is het daar nu echt? Mijn vriend staat er wat nuchterder in.... We wonen nu ook in de aardbevingsregio (maar niet het ergste deel, zeg maar...). Dus ik ben wel beetje nieuwsgierig naar jullie verhaal...

Ja hoor dat mag je vragen. Ik heb geen geheimen.
We hebben praktisch geen schade.
Vrijstaande woning in een heel klein dorpje zonder voorzieningen, Tjuchem(4 km van Siddeburen).

De NAM heeft een opkoop regeling, waarvoor we ons hebben aangemeld, voor huizen die moeilijker te verkopen zijn of speciale situaties enz enz. Heeft in principe niet zoveel met schade te maken ;)
We willen nu Gewoon graag verder ipv blijven hangen, zijn we echt aan toe na 4 jaar.

Ons huis zit naast t dorpshuis, wat misschien wat afschrikt en het heeft maar 2 slaapkamers. 3e kun je maken, maar ja, dat kost geld :)


Oh, ik dacht dat de NAM alleen de half ingestortte huizen opkocht! Niet dus....

Mooi om bij een aantal toch goed nieuws te lezen! *\o/*

Ik ben even klaar met funda.... het toppunt was een huis dat gisterochtend op funda kwam. Meteen gemaild. Krijg ik ook meteen mail terug dat hij al is verkocht.... |o _-:(

We gaan nog wel een huis voor de tweede keer bezichtigen :) Heeft alleen een super kleine oprit. Nu denkt mijn vriend ''even'' zelf een extra oprit te kunnen maken van de vrij grote voortuin, maar wat ik zo op internet vind blijk je daar eerst een vergunning voor te moeten hebben. Waardoor bij mij de twijfel weer toeslaat.... want eigenlijk zoeken we toch wel redelijk instapklaar.

@superpony; daar ben ik dus ook bang voor, dat je te snel eisen gaat bijstellen of je budget maar omhoog schrapt... en dan met een derde keus eindigd. Ik ben wel realistisch dat niet ALLE eisen gaan lukken, maar waar trek je de grens.....

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:39

Ligt erg aan de buurt waar je zoekt,bij mij in de straat zijn huizen al verkocht voor er zelfs een makelaars bord in de tuin staat.Dan zien we alleen een bord van de makelaar komen met verkocht er op. Nu staat er 1 stuk grond te koop met een bord van een makelaar maar op zijn site kunnen we de grond niet vinden.We zouden interesse in de grond hebben,helaas weet ik dat de eigenaar er van nu voor 3 maand in tenerife zit en ik heb zijn telefoon nr niet.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:41

Beatje, Maar dan bel je toch de makelaar ... neem aan dat daar het telefoonnummer zelfs op het bord staat.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:54

Evelijn schreef:
Beatje, Maar dan bel je toch de makelaar ... neem aan dat daar het telefoonnummer zelfs op het bord staat.

:') :D Je hebt gelijk,zo simpel heb ik helemaal niet aan gedacht :o Wat erg.Dat komt omdat alles tegenwoordig on-line staat.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:59

blingpiggy, dat dus..... En ik weet zeker dat we teveel betalen. De focus ligt nu heel erg op de lage rente, maar mensen vergeten echt dat een huis misschien ooit verkocht moet worden en het niet altijd zo blijft.

Ik verwacht niet dat de prijzen weer halveren naar wat ze 6jr geleden bijvoorbeeld waren, maar iets zakken kan wel. In het gunstigste geval blijven de prijzen stabiel.

Toen wij 8jr geleden nog in het Noorden woonden en daar keken, waren de huizen echt d ehelft van wat ze nu zijn.

Dat bellen voor huizen die al verkocht zijn, herken ik heel goed. En soms raken de makelaars nog geirriteerd ook, maar het staat er als beschikbaar op, dus niet onze schuld.
Laatst belden wij voor een huis met 2ha en daar was al op geboden. Klein gesprek, paarden dit en dat. Komt ze met een soortgelijke woning die we op hun site maar moesten bekijken.......Zat 1000m2 bij. pfffff

Maar op Funda wordt ook veel verkeerd ingevuld. Dan denk ik; joepie een nieuw aanbod waar we zoeken en dan is het een eengezinswoning waar ze bij de grond 99999 hebben ingevuld.......Zo iirtant, tuintje is maar 200m2.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:06

Joh, huizen hier in de straat staan op Funda maar worden onderhands verkocht, dus volkomen nutteloos. Plukken wij de vruchten van zo zijn onze beste vrienden nu onze buren, maar vraag me af wat het nut is van een huis op Funda als het niet beschikbaar is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:17

Ik denk voor de cijfers. Makelaars willen toch weten hoeveel vraag er is, waar veel vraag naar is etc. En makelaars kunnen zich zelf zo promoten, want makelaars die veel en snel verkopen, zijn geliefd.