Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:47

Ook mij mag je wel een pb sturen :)


flooooo
Berichten: 2557
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:52

Mij ook wel hoor, of ik er verstand van heb is een tweede.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Queelens
Berichten: 8018
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:53

Logt er aan waarvan verstand haha, maar je mag mij een pb sturen.
Wij gaan als het goed is volgende week weer bij een huis kijken. Zelfde leuke straat als waar we laatst heel ver met een huis in onderhandeling waren en denk dat deze zelfs leuker is. Dus ben benieuwd :D

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:12

Plukje schreef:
Mijn zorgen waren voor niets! 12 bezichtigingen gehad! Wat een leuke mensen allemaal zeg. Superleuk om te zien en horen hoe enthousiast iedereen werd. Ik eet echt mijn schoen op als er niet binnen anderhalve week een bod ligt.


Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is?

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:28

Ik ben gisteren even kennis gaan maken met de nieuwe buren. Die had ik over de app al gesproken over de zonnepanelen, maar het was ook wel fijn om ze even te zien.

En ik heb m'n nieuwe badkamer uitgezocht. Dat is nogal een gedoe als je iets heel specifieks wil, maar dat wordt straks super mooi <3

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:49

lucifertje schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is?

Lief dat je ernaar vraagt! Nog niets concreets, maar het stel wat het meest enthousiast was komt as maandag met hun aankoopmakelaar langs. Ik hoop zo dat zij het kopen, want ik gun mijn buren zulke leuke nieuwe mensen!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:52

Wat leuk, Vjestagirl. +:)+

Wanneer maak je eigenlijk kennis met je nieuwe buren? Wat is daarin gebruikelijk ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 19:06

Ik denk dat ik een van de eerste dagen even aanbel voor we de badkamer gaan slopen :')

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 19:57

Ik ben ook sinds kort rustig aan het rondkijken. Zoek heel specifiek dus het is vooral op de loer liggen. Hier wisselt het qua biedingsoorlog wel nogal heb ik het idee. Staan vooral best wat oude woningen voor bijzondere bedragen te koop, soms ook waar echt bijna alles hersteld moet worden. Staan dus gewoon best wat woningen maanden/jaren te koop in deze huizengekte daardoor (west NL...)
Wil liever wel verbouwen dan niet, maar de uiteindelijke kosten moeten wel in verhouding staan tot de evt. waarde later in de markt dus dat houd me dan toch echt tegen nu.

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:33

Vjestagirl schreef:
Haha ja zeker waar


Gaat jouw huis niet ook in de verkoop denk je?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 04:03

Tiggs schreef:
Vjestagirl schreef:
Haha ja zeker waar


Gaat jouw huis niet ook in de verkoop denk je?


Gezien het een sociale huurwoning is: ik betwijfel het ten zeerste.

Mbt het kennismaken met de buren; ik gok dat ik er wel héél erg vroeg bij was :'). Maar we appen al, en dan vind ik het fijn om elkaar een keertje gezien te hebben. Kon ik ze ook vast waarschuwen voor de herrie van het slopen van de badkamer...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

claudiadvx
Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:16

Hoi :wave:
Mag ik mij ook melden hier?
Samen met mijn vriend opzoek naar een koophuis omgeving terapel en vanmiddag gaan we ons eerste huis bezichtigen!
Nog tips waar we echt op moeten letten/naar moeten vragen?

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:24

Lioony schreef:
Ik ben ook sinds kort rustig aan het rondkijken. Zoek heel specifiek dus het is vooral op de loer liggen. Hier wisselt het qua biedingsoorlog wel nogal heb ik het idee. Staan vooral best wat oude woningen voor bijzondere bedragen te koop, soms ook waar echt bijna alles hersteld moet worden. Staan dus gewoon best wat woningen maanden/jaren te koop in deze huizengekte daardoor (west NL...)
Wil liever wel verbouwen dan niet, maar de uiteindelijke kosten moeten wel in verhouding staan tot de evt. waarde later in de markt dus dat houd me dan toch echt tegen nu.


Wij waren helemaal niet van plan om te verhuizen. Pas over een jaar of 5. Maar dit huis stond al lang te koop in de buurt van mijn dochters.
Wij zijn voor de lol gaan kijken, helemaal leuk.
Alleen er moet wel een aannemer in om het te moderniseren.
Die is nu precies 1 week aan het werk en alles is verwijderd(je komt altijd meer tegen).
Maandag gaat hij al aan de opbouw begonnen.
Maar iedereen die het huis heeft gezien, vindt het zo passen bij ons, ik ben helemaal happy ;)
Maar ik vind zo'n verbouwing wel een grote uitdaging, ook al hoef ik niets te doen ;)

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:36

Electra63 schreef:
Lioony schreef:
Ik ben ook sinds kort rustig aan het rondkijken. Zoek heel specifiek dus het is vooral op de loer liggen. Hier wisselt het qua biedingsoorlog wel nogal heb ik het idee. Staan vooral best wat oude woningen voor bijzondere bedragen te koop, soms ook waar echt bijna alles hersteld moet worden. Staan dus gewoon best wat woningen maanden/jaren te koop in deze huizengekte daardoor (west NL...)
Wil liever wel verbouwen dan niet, maar de uiteindelijke kosten moeten wel in verhouding staan tot de evt. waarde later in de markt dus dat houd me dan toch echt tegen nu.


Wij waren helemaal niet van plan om te verhuizen. Pas over een jaar of 5. Maar dit huis stond al lang te koop in de buurt van mijn dochters.
Wij zijn voor de lol gaan kijken, helemaal leuk.
Alleen er moet wel een aannemer in om het te moderniseren.
Die is nu precies 1 week aan het werk en alles is verwijderd(je komt altijd meer tegen).
Maandag gaat hij al aan de opbouw begonnen.
Maar iedereen die het huis heeft gezien, vindt het zo passen bij ons, ik ben helemaal happy ;)
Maar ik vind zo'n verbouwing wel een grote uitdaging, ook al hoef ik niets te doen ;)


Is het ook! Maar daardoor kun je er wel je eigen draai aan geven natuurlijk en gewoon alles netjes isoleren etc. Gelukkig wel genoeg kennis op dit gebied in mijn omgeving dus daardoor is verbouwen an sich ook niet echt een drempel.
Maar mocht in de toekomst een woning met meer ruimte of slaapkamers nodig zijn dan moet je wel beetje quite kunnen draaien en dat is waar ik toch beetje bang voor ben door deze piek in de huizenprijzen.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:36

Lioony schreef:
Electra63 schreef:


Wij waren helemaal niet van plan om te verhuizen. Pas over een jaar of 5. Maar dit huis stond al lang te koop in de buurt van mijn dochters.
Wij zijn voor de lol gaan kijken, helemaal leuk.
Alleen er moet wel een aannemer in om het te moderniseren.
Die is nu precies 1 week aan het werk en alles is verwijderd(je komt altijd meer tegen).
Maandag gaat hij al aan de opbouw begonnen.
Maar iedereen die het huis heeft gezien, vindt het zo passen bij ons, ik ben helemaal happy ;)
Maar ik vind zo'n verbouwing wel een grote uitdaging, ook al hoef ik niets te doen ;)


Is het ook! Maar daardoor kun je er wel je eigen draai aan geven natuurlijk en gewoon alles netjes isoleren etc. Gelukkig wel genoeg kennis op dit gebied in mijn omgeving dus daardoor is verbouwen an sich ook niet echt een drempel.
Maar mocht in de toekomst een woning met meer ruimte of slaapkamers nodig zijn dan moet je wel beetje quite kunnen draaien en dat is waar ik toch beetje bang voor ben door deze piek in de huizenprijzen.


Ik heb mijn huidige woning afbetaald en voor veel meer verkocht dan ik er ooit voor betaald heb.
Deze nieuwe woning is levensloopbestendig en we steken er een flink bedrag in.
Ik ga ervan uit, dat dit onze laatste woning is en deze niet hoeven te verkopen.

Maar het is sowieso altijd een beetje moeilijk om te weten waar je goed aan doet.

Wij weten niets van verbouwen, maar wel hebben we familie die we om raad kunnen vragen.
Maar ik heb erg veel vertrouwen in onze (kleine) aannemer. De man van een oud-stadgenootje.
Hij komt ook met goede ideeën.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:05

Ja als je levensloopbestendig kan kopen is het geen probleem. Dat is bij mij dus niet het geval daarom mijn twijfel..

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:48

Wat is levensloop bestendig kopen?

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:53

Nikass schreef:
Wat is levensloop bestendig kopen?


Mogelijkheid tot alle voorzieningen op de begane grond.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:02

lucifertje schreef:
Nikass schreef:
Wat is levensloop bestendig kopen?


Mogelijkheid tot alle voorzieningen op de begane grond.


Klopt, alles is bij ons nieuwe huis gelijkvloers.

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:03

Nikass schreef:
Wat is levensloop bestendig kopen?


Een huis kopen wat je zo aan kunt passen dat je er de rest van je leven kunt blijven wonen ook als je oud en minder soepel wordt. Dat kan dus idd zijn dat je je voorzieningen naar de begane grond kan verplaatsen, maar kan bijvoorbeeld ook zijn dat je ruimte hebt voor een traplift, niet hoeft te douchen in het bad maar een inloopdouche met ruimte voor een krukje/zitje hebt, geen drempels hebt liggen etc.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:35

In mijn geval dat er evt ruimte tot gezinsuitbreiding is :D

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:10

Dat kan ook natuurlijk. :D
Off-topic: ik ben zo met huizen bezig, dat ik je onderschrift las als ‘courtage is the magic that turns dreams into reality’ _O-

Ik vind investeren in een huis een lastige. Vaak doe je dat meer voor jezelf dan voor anderen. Wij hebben hier voor heel veel geld verbouwd en ondanks de piek in de huizen krijgen wij het maar net terug. Dat zal misschien schelen als je alles zelf kunt doen, maar wij zijn afhankelijk van aannemers.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:16

Fitzroy schreef:
Dat kan ook natuurlijk. :D
Off-topic: ik ben zo met huizen bezig, dat ik je onderschrift las als ‘courtage is the magic that turns dreams into reality’ _O-

Ik vind investeren in een huis een lastige. Vaak doe je dat meer voor jezelf dan voor anderen. Wij hebben hier voor heel veel geld verbouwd en ondanks de piek in de huizen krijgen wij het maar net terug. Dat zal misschien schelen als je alles zelf kunt doen, maar wij zijn afhankelijk van aannemers.


Als je er lang genoeg woont, haal je het er wel uit.
Wij besteden ook alles uit, maar ik doe de verbouwing voor mijn eigen woongenot, zodat we er straks met plezier wonen en zie het niet als een investering om winst mee te maken. Maar dit is sowieso mijn laatste huis, dus sta je er anders in :D

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:28

Dat denk ik ook wel, Electra. Wij wonen hier nu 15 jaar dus dat is best lang. Maar ik heb hier altijd met enorm veel plezier gewoond. Het was mijn intentie ook niet om winst te maken, maar het is wel fijn als je het geld van de verbouwing ook terugziet in de verkoopprijs.
Ik merk wel dat ik daardoor huiveriger geworden ben om weer veel te investeren in een volgend huis.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:16

Fitzroy schreef:
Dat denok ik ook wel, Electra. Wij wonen hier nu 15 jaar dus dat is best lang. Maar ik heb hier altijd met enorm veel plezier gewoond. Het was mijn intentie ook niet om winst te maken, maar het is wel fijn als je het geld van de verbouwing ook terugziet in de verkoopprijs.
Ik merk wel dat ik daardoor huiveriger geworden ben om weer veel te investeren in een volgend huis.


Ja dat begrijp ik.
Mijn huidige woning is afbetaald en de huizenprijzen zijn natuurlijk in 35 jaar heel erg gestegen, al onze investeringen hebben wij er in veelvoud uit. Wij woonden heel erg goedkoop.
Dus wij hebben geluk, dat dit nu voor ons een goed moment is.

Maar proberen een huis te vinden, wat bijna 100% af is en naar je smaak? Dan heb je bijna geen extra kosten? En ook niet de stress van een verbouwing.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Felinde, Kim_S, Tyke en 24 bezoekers