Wat is een goede slotenmaker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Wat is een goede slotenmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 23:01

Hoi bokkers, ik heb een nieuw slot nodig voor mijn woning. Gewoon een cilinderslot is voldoende, de deur met dit slot (mijn woning) bevindt zich achter andere afgesloten deuren in het gebouw.

Nu zou ik het liefst morgen al het nieuwe slot willen laten installeren. Een rondje googlen levert mij wel inspiratie maar ik weet nog steeds niet welke slotenmaker nou betrouwbaar is en goed werk levert. Daarom de vraag wat de ervaringen van bokkers zijn hiermee? Welke bedrijven zijn aan te raden?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat is een goede slotenmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:10

Een cilinderslot vervangen is toch geen rocket science? Wij hebben dat gewoon zelf gedaan. Ff googlen op cilinderslot opmeten en dan weet je wat je moet bestellen qua maat. Je hebt youtube filmpjes hoe je zoiets vervangt.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 23:14

O sorry hoor :') Niet iedereen is zo handig als jij, blijkbaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:31

Koper schreef:
O sorry hoor :') Niet iedereen is zo handig als jij, blijkbaar.

Koper….het is 1 schroef…dan stop je de sleutel in het slot en die draai je een beetje terwijl je ondertussen zachtjes trekt en als alles gelijk zit trek je hem er zo uit. De nieuwe gaat er ook weer zo in.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wat is een goede slotenmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:42

Ik zou hier ook geen slotenmaker voor bellen. Eerder een vriend, familielid, buurman of kennis vragen dit te doen als ik het zelf niet kon, maar het is echt heel simpel.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 23:45

janderegelaa schreef:
Koper….het is 1 schroef…dan stop je de sleutel in het slot en die draai je een beetje terwijl je ondertussen zachtjes trekt en als alles gelijk zit trek je hem er zo uit. De nieuwe gaat er ook weer zo in.

Niet dus, daarom vond ik het er al zo ingewikkeld uitzien :') Na nog wat meer speurwerk blijkt dat mijn slot een oplegslot is. Zo'n jaren 30 ding. En het is echt niet zo eenvoudig om daarvan de cilinder te vervangen.

Daarom dat ik nog steeds iemand zoek die bekwaam en betrouwbaar is, en die dit voor mij kan doen.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:51

Cylinder vervangen is echt makkelijk, daar hoef je echt geen slotenmaker voor te laten komen.
Op YouTube staan genoeg filmpjes en de bouwmarkt heeft cylinders.

Niet alle slotenmakers op Google zijn betrouwbaar, de meeste bovenaan zeker niet, die rekenen een vermogen voor een klein klusje.
Een beetje klusser kan dit ook voor je doen als je het niet zelf durft, een slotenmaker heb je eigenlijk alleen nodig als je de sleutel niet meer hebt.

Edit, ik zie net je bericht, klusser zoeken dus. Werkspot werkt super voor mij.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:53

Koper schreef:
janderegelaa schreef:
Koper….het is 1 schroef…dan stop je de sleutel in het slot en die draai je een beetje terwijl je ondertussen zachtjes trekt en als alles gelijk zit trek je hem er zo uit. De nieuwe gaat er ook weer zo in.

Niet dus, daarom vond ik het er al zo ingewikkeld uitzien :') Na nog wat meer speurwerk blijkt dat mijn slot een oplegslot is. Zo'n jaren 30 ding. En het is echt niet zo eenvoudig om daarvan de cilinder te vervangen.

Daarom dat ik nog steeds iemand zoek die bekwaam en betrouwbaar is, en die dit voor mij kan doen.

Dan vervang je toch gewoon het hele slot en niet alleen de cilinder. Dat is nog steeds goedkoper dan een installateur.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:54

Ah van een oplegslot naar een gewoon cilinderslot is inderdaad wel wat lastiger. Persoonlijk zou ik hiervoor eerder een klusjesman vragen dan een slotenmaker. Een betrouwbare slotenmaker vinden schijnt wel een flinke klus te zijn, het merendeel rekent bizar veel.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 23:56

zonnebloem18 schreef:
Ah van een oplegslot naar een gewoon cilinderslot is inderdaad wel wat lastiger. Persoonlijk zou ik hiervoor eerder een klusjesman vragen dan een slotenmaker. Een betrouwbare slotenmaker vinden schijnt wel een flinke klus te zijn, het merendeel rekent bizar veel.

Nee, niet van oplegslot naar cilinderslot. Maar de cilinder in een oplegslot vervangen, of het oplegslot vervangen door een ander oplegslot. Ik vind het een prettig slot, en qua stijl past het bij het huis.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:58

Zo'n beetje iedere aannemer/timmerman/klusjesman kan dit wel voor je doen.
Qua betrouwbaarheid: viavia werkt vaak het beste.

Oh en als je zelf gewoon het juiste slot koopt weet je ook zeker dat er geen sleutels worden achtergehouden ofzo ;)

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 00:02

Tja, iemand die eventueel sleutels achterhoudt en daar kwaad mee wil zou dan ook heel toevallig de sleutels moeten hebben van de deuren die je tegenkomt voordat je bij mijn deur bent ;)

Dank jullie wel voor de ontzettend nuttige tips. Als ik iemand kende die dit voor mij kon doen zou ik niet mijn toevlucht zoeken tot bokt voor advies. Ik ben echt letterlijk niks opgeschoten.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:04

Geloof me, elke beetje handige klusser kan dit, daar heb je geen slotenmaker voor nodig.
Nogmaals werkspot!

En als je namen wil weten van klussers is het wellicht handig om aan te geven waar je ongeveer woont.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:05

Koper schreef:
Tja, iemand die eventueel sleutels achterhoudt en daar kwaad mee wil zou dan ook heel toevallig de sleutels moeten hebben van de deuren die je tegenkomt voordat je bij mijn deur bent ;)

Dank jullie wel voor de ontzettend nuttige tips. Als ik iemand kende die dit voor mij kon doen zou ik niet mijn toevlucht zoeken tot bokt voor advies. Ik ben echt letterlijk niks opgeschoten.

Bel gewoon een lokale timmerman en vervang het hele slot. Dat is goedkoper dan de arbeid om de cilinder te vervangen.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 00:33

Mensen. Ik vraag niet om de goedkoopste oplossing. Ik heb net een nieuwe baan waarmee ik er ruim 800 euro in de maand op vooruit ga. Niet dat ik die nou persé aan een slot wil uitgeven maar ik heb zeg maar de ruimte.

Ik vraag om ervaringen met slotenmakers. Op werkspot kan ik zelf ook kijken en dan weet ik nog net zo weinig. En van klusjesmannen weet ik ook niet wie er wel of niet betrouwbaar zijn.

Maar goed, laat maar. Ik ga wel even googlen wie er hiervoor langs kan komen.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:34


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:34

Even googlen op slotenmaker in jouw buurt en dan kijken of er reviews zijn.

En anders maar gewoon de gok nemen.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:38

Mijn ervaring met slotenmaker
Sleutel kwijt dus zelfde dag een afspraak maken = spoed
Slot eruit boren en nieuw slot erin + sleutel = 500 euro

Ik zou vooral vooraf een prijs opgave doen en ook vragen wat het kost als je op een andere dag de afspraak maakt ipv voor morgen (mocht het geen haast hebben)

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Wat is een goede slotenmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:45

Koper welke regio zoek je?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:29

Beste Koper, ik weet iemand maar die woont in Friesland, als jij in Limburg woont gaat hij daar echt niet heen, hoeveel geld je ook biedt.

Je schiet niets op hier omdat je het vaag houdt. Zeg dan ik zoek iemand die mijn slot kan vervangen zo snel mogelijk omgeving ……. Klaar.
Dat doe je niet, je geeft alleen aan dat je niets op schiet, maar nogal logisch, Nederland is groot en het heeft weinig zin iemand aan te bevelen die 200 km verderop woont.

De reden waarom ik Werkspot zeg is dat er daar reviews gegeven worden en er mensen reageren die de klus graag voor je willen uitvoeren. Ik heb daar hele goede ervaringen mee, beter dan Google, maar goed.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Wat is een goede slotenmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:35


Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:35


frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Wat is een goede slotenmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:31

vh beveiliging in Vught

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:43

Ik zou via Google een bedrijf is de buurt zoeken die gecertificeerde sloten levert. Even recensies checken en dan is dat heus wel betrouwbaar.
Over het algemeen plaatsen die bedrijven ook.

Vooraf even offerte opvragen, dan weet je zeker dat de prijs niet opeens veel hoger uitvalt