[VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:05

Wanneer je veel sanitair en keuken in zwart tinten gaat doen is het nemen van een waterontharder misschien niet zo verkeerd, scheelt je heel veel kalkaanslag en je hoeft veel minder te poetsen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 12:45

bigone schreef:
Wanneer je veel sanitair en keuken in zwart tinten gaat doen is het nemen van een waterontharder misschien niet zo verkeerd, scheelt je heel veel kalkaanslag en je hoeft veel minder te poetsen.


Dat is wel een goeie inderdaad! Ga ik mij even in verdiepen :)

Voor de betonlook fans, gisteren de bar bij mijn moeders bedrijf in de beton look gezet, erg tevreden met hoe het lijkt :) Was een oude donkerbruine bar.


[ img ]

[ img ]

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:55

wauw....gaaf!!!!

DubbelFun
Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:00

Hoe heb je dat gedaan ??
Ziet er goed uit +:)+

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:15

Wauw echt heel gaaf!

Jullie hebben echt veel werk al gedaan!

Persoonlijk had ik de keuken anders ingedeeld, het werkblad zou voor mij te klein zijn.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 14:13

DubbelDun schreef:
Hoe heb je dat gedaan ??
Ziet er goed uit +:)+

Monster_tos schreef:
Dankjullie wel allemaal :)

De betonlook is een speciale verf die ik bij De Oude Bank in Zwolle haal. In de verf zitten een soort van witte siliconen balletjes. Met een grote blokkwast smeer je dit op de muur, en dan gaan die bolletjes stuk en komt er dus iets van witte verf bij je kleur, hiermee krijg je de kleur verschillen. Hoe meer je de verf uitstrijkt hoe lichter en egaler hij wordt. Wij wouden hem juist een beetje ruig, dus lekker grof geverfd :)
Wij hebben destijds voor 7 euro een workshop bij ze gevolgd, daar konden we lekker even oefenen en de techniek onder de knie krijgen. Het is wel vrij simpel, vooral niet in rechte banen verven, maar juist alle kanten op.
Zit wel nog een speciale primer onder die we ook daar gekocht hebben.

De badkamer krijgt ook een wandje in deze stijl, maar dan veel donkerder. Beetje richting lood. Ze hebben nu geloof ik 15 verschillend kleuren dus voor elke smaak wel wat te vinden :) En je kan dus gaan voor heel egaal met weinig verschillen of grof zoals wij gedaan hebben. En alles er tussen in :D

https://de-oude-bank.nl/cms/


Mezelf even gequote van 2 pagina's terug :)


Toverbal schreef:
Wauw echt heel gaaf!

Jullie hebben echt veel werk al gedaan!

Persoonlijk had ik de keuken anders ingedeeld, het werkblad zou voor mij te klein zijn.


Heb er ook over nagedacht om het stuk voor het kleine raam nog mee te trekken de keuken in, zodat we meer werkblad hadden, maar dan zou de eettafel in de woonkamer moeten komen te staan. En dan gingen we liever voor wat minder oppervlakte qua keukenblad.
Keuken waar we uit kwamen was nog net wat kleiner, dus hier al best blij mee :)

En ik zet vriendlief altijd met snijplank aan de keukentafel :D

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Tymone
Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:31

Ibbel schreef:
Oooh, ik zou die kruipruimte onmiddellijk nog dieper uitgraven en er een grote kelder van maken! Niets fijner dan een kelder met stahoogte.

Die tuin is trouwens prachtig Mien Ruys-jaren 70 ook :))



Aangezien er veel water in de omgeving is, is dit wellicht niet heel wenselijk. Ja zult dan snel een vocht issue kunnen krijgen.

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 16:41

Tymone schreef:
Ibbel schreef:
Oooh, ik zou die kruipruimte onmiddellijk nog dieper uitgraven en er een grote kelder van maken! Niets fijner dan een kelder met stahoogte.

Die tuin is trouwens prachtig Mien Ruys-jaren 70 ook :))



Aangezien er veel water in de omgeving is, is dit wellicht niet heel wenselijk. Ja zult dan snel een vocht issue kunnen krijgen.


Had ik nog niet eens over nagedacht, maar wel waar :j

Vandaag zijn de zonnepanelen geplaatst *\o/*

[ img ]

En vanaf het dak kan je mooi zien dat we echt snel in de tuin aan de slag moeten.. Vergeet ook steeds dat er achter de coniferen nog een terras ligt :') Hoog tijd dat we die er uit halen!

[ img ]

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Anoniem

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:08

:') nu je het zegt

Mooie paarse bloemen rechts <3

juval
Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:58

wat ga je veel ruimte overhouden als die coniferen weg zijn!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:50

Leuk om te volgen! Wat hebben jullie al enorme stappen gemaakt zeg! Petje af! :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:55

Prachtige keuken!

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 16:09

Dankjullie wel :)

Afgelopen weekend bijna al het schilderwerk af kunnen maken. Helaas zie je daar niks van.. Is witte lak over witte grondverf -O- Maar moet ook gebeuren, en nu tenminste wel af :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:45

Wat zit er in dat vierkantje coniferen?
Een meditatie plekkie?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:41

Ik zou die plek in het midden snoeien maar wel laten staan, heerlijk zo’n totaal verscholen hoek <3 jullie hebben toch een grote tuin of vergis is me daarin? Jullie gaan als een speer!

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 20:22

Hannanas schreef:
Wat zit er in dat vierkantje coniferen?
Een meditatie plekkie?

:')

Wij hebben het steeds over de kinderhoek, kunnen de neefjes en nichtjes veilig spelen :')


Ceetje_bokt schreef:
Ik zou die plek in het midden snoeien maar wel laten staan, heerlijk zo’n totaal verscholen hoek <3 jullie hebben toch een grote tuin of vergis is me daarin? Jullie gaan als een speer!


De hele tuin moet een afgesloten hoek worden :D Bij het zoeken naar een huis had ik 2 tuin eisen: Hij moest groot zijn, en zo te maken dat ik in de zomer streeploos bruin kan worden, of te wel in mn blote kont in de tuin kan liggen :o

Gelukkig is de tuin groot genoeg om helemaal af te sluiten zonder dat het claustrofobisch wordt *\o/*

En het is ook nog eens super gezellig, vandaag kwam ik deze leukerds tegen

[ img ]

[ img ]


En bij het verplaatsen van een rodendron ontdekten we een familie van salamanders (denk ik)

[ img ]

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Anoniem

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:30

Leuk al die beestjes :D , hou wel van een groene tuin

santie
Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:58

[quote=

Voor de betonlook fans, gisteren de bar bij mijn moeders bedrijf in de beton look gezet, erg tevreden met hoe het lijkt :) Was een oude donkerbruine bar.


[ img ]

[ img ][/quote]


Wauw!!! Dat is mooi geworden! Waarmee heb je dat gedaan?

Santos_05
Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:52

Wat een prachtige makeover!

Mijn ervaring is op dat het aan het begin snel gaat met veel resultaat, maar aan het einde veel op elkaar wachten. Maar het einde is in zicht!

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:44

Ik volg mee, jullie hebben al heel veel gedaan zeg! Ik ben benieuwd naar de rest.

Webshop - digital art: MoTekent


Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 14:35

Santos_05 schreef:
Wat een prachtige makeover!

Mijn ervaring is op dat het aan het begin snel gaat met veel resultaat, maar aan het einde veel op elkaar wachten. Maar het einde is in zicht!


Dit is helaas zo waar.... -O- We wachten nu al weken op de badkamer, 2 weken geleden zijn ze een dag bezig geweest, en daarna weer niks. Mij maandag toch maar even boos gemaakt, en beloofd dat ze donderdag verder gaan.

Moeten nog 2 leidingen afgekoppeld worden in de grote slaapkamer (met de blauwe betonlook muur), dit gaan ze voor het weekend in ieder geval doen, dan kunnen we daar laminaat gaan leggen. Dan hebben we die kamer in ieder geval ook af.

Echt niks aan zo.. Eind is zo duidelijk in zicht, maar komt geen stap dichterbij op deze manier ;(

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 16:00

Inmiddels een maand verder, en gelukkig wel weer wat dingen kunnen doen. *\o/*

Zo is de toilet praktisch af, moet alleen nog even afgewerkt worden. Levert nu wel al een leuke voor en na foto op :j

Voor:

[ img ]


Na:

[ img ]


Dezelfde tegels die komen in de badkamer ook op de vloer. Daar is inmiddels de vloer verhoogd, het plafond dicht gemaakt en gestuckt en het bad is geinstalleerd. Morgen gaan ze daar een deel van de muren bekleden met dumawall tegels (soort pvc voor de badkamer). Deze worden ook antractiet kleurig, en dan gaan we 2 wanden in een lichte kleur verven. Waarschijnlijk weer een betonlook achtige verf.

[ img ]


Wasbakken zijn inmiddels ook binnen, wasmeubel zijn we zelf nog aan het ontwerpen. Wordt een zwart stalen frame (die is al af) met hierop een boomstamblad. Daar zijn we nog naar opzoek, inmiddels wat offertes opgevraagd.

[ img ]

Ook hebben we de grote slaapkamer zo goed als af. Heb een cursus laminaat leggen gehad van mn vader, en kon dat gelijk mooi oefenen. Ben erg tevreden met hoe het lijkt :)

[ img ]

[ img ]

Achter de witte wand komt de inloopkast

[ img ]

We hadden nog flink wat laminaat over (ik koop liever te wat te veel dan te weinig :') ) en dit heb ik gebruikt in de bijkeuken. Om de ketel komt nog een kast, en de uitsparing bij de deur is voor een verzonken deurmat.

[ img ]

[ img ]


Hopelijk morgen wat nieuwe foto's van de badkamer!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Snadrem
Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:41

Wauw het wordt echt heeeeel gaaf!!!

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:16

Hard gewerkt zeg! Erg mooi aan het worden.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:41

Heel erg mooi allemaal! Knap hoor! +:)+

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, Anoukjuuuhh, ComscoreBot, Jatoby, laura22, NinaZ, SemrushBot en 117 bezoekers