Ook hier een mini paradijsje in wording.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:13

Ik vind dit ook redelijk onrealistisch over komen en zou dan ook denken; jammer maar helaas.

Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe ruimtes, goed aan de opruim geweest zeg!

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 10:17

Dat vind ik dus ook.
We hebben tot op heden er veel rekening mee gehouden.
Telkens gestopt. Maar dit kan echt niet dagelijks... daar hebben wij de tijd ook niet voor.

Wat dat betreft moet ik echt wennen aan buren hebben :o

Normaal horen we mekaar niet.
Alleen dus nu boven. Maargoed alles is kaal er ligt niks op de vloer dus het is extra gehorig.

Zij geven geen thuis als we het over extra isolatie hebben.
Vanuit onder isoleren is namelijk gemakkelijker.
Maargoed dan isoleren wij wel. Geen probleem. Brengt alleen wel extra herrie met zich mee want dan moet onze vloer er eerst uitgebroken worden :Y).

Morgen gaat vriendlief een begin maken. Ben benieuwd! Zal blij zijn als het klaar is :o

Anoniem

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:22

Dat kan ik me voorstellen haha.

Ja weet je, als zij geen cm mee willen geven zou mijn flexibiliteit ook als sneeuw voor de zon verdwijnen inderdaad :o

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:30

Meelezers meld zich :wave:
Ik heb zelf ook drie slapende kinderen 's middags, maar die slapen door klusgeluiden heen hoor. Zeker als je twee weken vrij hebt genomen om te klussen en dat netjes meldt, zie ik het probleem niet.
's Avonds zou ik lastiger vinden.

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:38

Ziet er al goed uit!
En elke dag tussen 12 en 4 geen geluid zou voor mij ook nooit mogelijk zijn. Jammer dan, het moet ook realistisch blijven.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:56

Ja gewoon lekker doorgaan hoor. Wij hadden ook van die vreselijke zeikburen, maar zaten echt aan de avonden en zaterdag vast. Dus die hadden ook mooi pech. Hadden geen zin om er een 5 jaren plan van te maken voor hun. :')

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:38

Ik geef je ook gelijk hoor. Ik heb zelf een zoontje met autisme, die heel gevoelig is voor bepaalde geluiden.
Maar toen onze buren aan het klussen waren, heb ik er zelf voor gezorgd dat ik die tijden zo min mogelijk thuis was.
Ik kan toch niet van de buren verwachten dat zij daarom niet gaan klussen.
Al was ik wel blij dat ze 's avonds niet bezig waren, althans niet met boren enzo ;)

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 11:49

Nou gelukkig.
Ben dus niet zo idioot als dat de buren mij doen laten denken.

In de avond zal er niet veel gebeuren. Ik lig er namelijk zelf meestal al rond 21 uur in vanwege werk en van te voren doen we de paarden en wordt er natuurlijk zelf gegeten.

Klustijd zal tussen 8 en 17/18 uur zijn.

Vraag me wel af of ze bij de overburen ook klagen. Hun jongens kloten soms wel tot diep in de nacht met scooters of steken vuurwerk af.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:51

Ik vind dat hele nette klustijden hoor

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 14:22

Vind jullie echt al ontzettend teveel rekening houden met de buren :j
Toen onze buren bezig waren was ik net bevallen dus 24/7 thuis. Kregen netjes de vraag of we last van ze hadden :) Heb alleen aangegeven dat we het niet zo fijn vonden als na 19.30 nog de klopboor in de aangrenzende muur gezet werd :)
Dat konden ze ook begrijpen en hebben ze dus ook niet gedaan :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:08

TS zoals ik al eens eerder schreef vond/vind ik jullie veel te lief en meewerkend naar de buren.
Ik heb 3 kinderen waarvan er twee nog slapen 's middags (waarvan er een 4 dagen op school is) hier zijn de werklui uiteraard gewoon bezig, de muur tussen de verbouwing en waar we al kunnen wonen grenst aan de kinder slaapkamers, ze slapen er gewoon doorheen.
Ik ga zelf ook rustig staan boren, zagen, schuren, stofzuigen als ze slapen.
Wat ze van jullie vragen is gewoon onredelijk.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 15:16

Gelukkig.
Bedankt allemaal.

Heb nu iig een voorbeeld hoe wij het niet gaat doen qua kinderen. :D

De buurman stuurde net een appje dat zijn vrouw en zoontje de komende 2 weken elders zullen verblijven en slapen. :=

Prima. Maar dan niet zeuren als we een dag niet klussen :P
En ze voor niks vertrokken zijn.

Vriendlief lief heeft er zin in om te beginnen.
En voor mij iedere dag een verrassing als ik thuis kom *\o/*

Anoniem

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:20

Ook een oplossing :=

Ik ben zooo benieuwd wat jullie ervan gaan maken!

Lys_PPA

Berichten: 1339
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:47

Saul schreef:
Gelukkig.
Bedankt allemaal.

Heb nu iig een voorbeeld hoe wij het niet gaat doen qua kinderen. :D

De buurman stuurde net een appje dat zijn vrouw en zoontje de komende 2 weken elders zullen verblijven en slapen. :=

Prima. Maar dan niet zeuren als we een dag niet klussen :P
En ze voor niks vertrokken zijn.

Vriendlief lief heeft er zin in om te beginnen.
En voor mij iedere dag een verrassing als ik thuis kom *\o/*


Heb je topic even doorgelezen. Wat een leuk en knus huisje en wat zijn jullie al goed bezig geweest! Superfijn die paardjes aan huis en de uitrijmogelijkheden..

Jullie zijn echt erg sociaal tov jullie buren. Wij wonen vrijstaand, maar hebben toentertijd aangebeld bij onze buren met excuses voor de eventuele overlast en dat we hopen zsm klaar te zijn. Snappen ze dan niet dat als jullie smiddags niet klussen het uiteindelijk veel langer duurt?

Nu zijn we zelf bijna klaar, en zijn de buren aan onze andere kant aan het verbouwen (en dat gaat wel een aantal jaren duren hoor) := :=

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:56

Maar ts heeft in april haar huis gekocht en spreekt over verbouwingen tot maart.Dat je als buur daar dan wel eens klaar mee bent snap ik wel.Toch fijn dat ze nu zelf voor een oplossing gezocht hebben en vriendlief 14 dagen goed door kan werken.

Lys_PPA

Berichten: 1339
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:12

Ik snap zeker dat je er klaar mee kunt zijn, ben ik ook wel eens als ik de buurman de hele dag met zn shovel over het terrein hoor rijden (dat achteruit rij piepje :') :') ) Maarja, het is hun goed recht en zo hebben we allemaal wel eens iets (niet perse verbouwen, maar mijn buren hebben regelmatig late zomeravonden en de buren van mn vorige woning hadden kinderen die op zondagochtend vroeg in de tuin rond aan het rennen waren). Je mag gewoon blij zijn als iemand er rekening mee wil/kan houden, maar verwachten dat iemand automatisch zoiets doet is niet correct in mijn ogen.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 16:54

Beatje als je het topic gelezen hebt dan kun je zien dat wij het huis in februari gekocht hebben. Toen enkel een muur er uitgehaald hebben, verder alleen gestukt, geschilderd en de boven verdieping kaal gemaakt.

Daarna vanaf medio april niet veel meer kunnen doen wegens een overlijden.

Er is dus meer dan een half jaar niet geklust.

Vriendlief is gister weer voor het eerst bezig geweest in het gedeelte wat zij kunnen horen.

Dus als je er dan al klaar mee bent na 10 minuten heb je het zwaar.

Edit:
Ja we hebben tussendoor nog een beetje getext en geverfd, wat meubels naar binnen gedaan en welgeteld 14 gaatjes geboord en in de wei gewerkt.
Daar kun je toch niet wakker van liggen lijkt me ..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:02

Je klaagt in augustus al over je buren, en daarvoor zal alles ook niet ineens klaar zijn geweest.Maar blijkbaar mag er alleen gezegd worden dat je gelijk hebt.
Mijn buren zijn toevallig even lang aan het klussen en ik schrik regelmatig van de slijptollen en het geluid wat ze produceren. Nu heb ik geen kleine kinderen die slapen of nachtdiensten te draaien.Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand er op een gegeven moment klaar mee is.
Maar ik zal ontstippen want ipv van een paardeparadijs topic is het ontaard in een wat heb ik akelige buren topic.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 17:06

Jeetje ergens last van ?
Wij zijn niet continu aan het klussen geweest.
Of de buren moet last hebben gehad van de verfroller.

Wat zijn 14 gaatjes op bijna een jaar tijd?

Ik hoef geen gelijk te krijgen. Maar om nou te zeggen dat wij al bijna een jaar lang alleen met slijptollen bezig zijn vind ik een beetje raar.

In augustus stonden de buren aan de deur omdat vriendlief 1.5 gaatje geboord had.

En later stonden ze aan de deur omdat we boven over de kale vloer liepen.
En nu stonden ze weer aan de deur en doen ze moeilijk.

Ze hebben meer dan een half jaar rust gehad. Omdat wij helaas andere prioriteiten hadden en dan willen we de draad terug op pakken en dan mag dat niet.
Kom nou eens effe...

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:19

Wat een leuk plekje maken jullie ervan. En fijn dat je vriend 2 weken vrij is kan hij heel wat doen. De buren moeten niet zo zeuren. De kinderen leren er alleen maar van om door te slapen. Jullie zijn op normale tijden bezig. Er zijn mensen bij die denken dat alles om hun kind draait.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:52

OleJon schreef:
Wat een leuk plekje maken jullie ervan. En fijn dat je vriend 2 weken vrij is kan hij heel wat doen. De buren moeten niet zo zeuren. De kinderen leren er alleen maar van om door te slapen. Jullie zijn op normale tijden bezig. Er zijn mensen bij die denken dat alles om hun kind draait.


_/-\o_

Jullie hebben een prachtig plekje, ga dat op jullie manier heerlijk inrichten, verbouwen is jullie leven en laat dat door niemand afpakken.
Buren blijven zeikers je ziet wel van die programma dat er eigenlijk niks of weinig aan de hand is maar dat bij de mensen zelf is en kinderen die kunnen aan alles wennen of leren.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:31

Nou als ik naast jullie woonde zou ik blij zijn! Hier zijn ze al maanden bezig met het verbouwen en luid ook elke dag om 8u beginnen en om 18u klaar soms wel tot 22u

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:31

Leg vast een doosje oordopjes klaar als de buuf weer nachtdienst heeft :+

Ik ben heel benieuwd hoe het er over 14 dagen uit ziet!!

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:59

Lekker dat jullie door kunnen nu, het word al mooi!
Haha die buren , sneu is dat.
Hier zijn ze vanaf februari al met het spoor bezig, vanaf s morgens 7 uur tot s avonds soms wel 8/ 9 uur draaien de kranen inclusief bijbehorende Nederlandstalige muziek keihard door. Ik stoor me er niet meer aan _O- zou voor je buren vast een drama zijn _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:57

Ohhh heerlijk die open haard <3 :+:

En wat een gezeik met je buren. Je overdrijft niet hoor, en je topic verandert er ook niet door :n Fijn dat ze nu lekker weg zijn, kan je vriend fijn die 2 weken doorbikkelen, ben benieuwd! :D