Ook hier een mini paradijsje in wording.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 15:25

Niet heel veel verder.
We moeten erg veel rekening houden met de buren dus het grote werk schiet niet op :+

Afbeelding
Dit is voor nu de enige update. Een nieuw kleed _O-
Waarvan ik nog niet eens weet of ie hier blijft liggen of naar de serre gaat.

Verder vooral heel veel bakspullen een plaatsje zien te geven:

Afbeelding
:')

En hebben we een deur besteld voor in de serre.
Levertijd 6 weken .. -O-

Maar dit is het idee:

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:00

Vind het kleed daar wel heel mooi liggen! :j

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 18:09

Nou. De woonkamer is bijna af. Echt nog even de puntjes op de i.
Hier en daar een plint, de muur nog bijwerken, kussentjes op de bank, dingen aan de muur en 2 kleine ronde stoeltjes komen er nog bij en dan is het voorlopig goed zo.

Heb besloten het kleed even te laten liggen. Het is maar een kleed maar ik vind het mooi en het is me heel dierbaar :o

Afbeelding
Afbeelding
Kastje in de keuken ingeruimd


Afbeelding
Tv meubel. Sinds 7 maanden hebben we dus weer een tv. Heb m eigenlijk helemaal niet gemist :')


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de rest. Sorry voor de zwartego vlekken. Maar daar staat iets wat ik niet op internet wil :o

En ondertussen ook een containertje puin gevuld *D


Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:05

Wauw... echt een hele mooie woonkamer geworden zo!! :+: en als je het niet had gezegd, had ik die zwarte vlakken niet eens gezien haha. Kastje in de keuken is ook echt heel erg tof <3

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:17

Prachtige woonkamer hoor <3 heel erg mooi.

Maar rekening houden met de buren? Zijn ze zo lastig of kunnen jullie alleen in de avond verder klussen?

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 11:24

Thanks allemaal. :o

Renee ben blij dat je dat zegt. Meningen zijn echt heel sterk verdeeld haha. Super grappig.

Utopia bij jullie schiet het ook echt op zeg!

Mer1980 de buren hebben een kleine van een jaar of 2 -2,5 en die slaapt tussen 12 en 16.
Dan mogen we niet klussen van de buren. Ze zijn al een paar keer aan de deur geweest.
Dus dan schiet het niet echt hard op..


Afbeelding
Had ook nog een trapje neer gezet maar vriendlief vindt het niks :P

Vind het echt moeilijk hoor, een huis inrichten -O-

Anoniem

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:43

Ik vind het prachtig! En die trap, helemaal gaaf!

Oh dat klinkt wel als een gezellige start zo met de buren :=
Kunnen jullie niet tot een compromis komen?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:48

Jaaa die trap is gaaff juist!! <3

Nou idd... wel fijn dat de buren zo moeilijk lijken te zijn... -O- Dan kun je steeds net niks doen, lekker dan...

Thanks, wij maken inderdaad ook wel stappen, maar het echte verbouwen komt volgend jaar denk ik ergens, nu is het even 'eigen maken' en hoognodige dingen aanpassen. Verder bekijken hoe we eigenlijk leven met de paarden en hoe we dat het best in kunnen richten :P

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:12

Alhoewel ik de buren aan de ene kant best begrijp (niets zo frustrerend als een slecht slapend kind) vind ik niet dat ze jullie dit mogen vragen.

Mijn kleine sliep gelukkig prima in de herrie (was net een toen we begonnen) tijdens de verbouwing.

De trap zelf vind ik heel erg leuk, alleen op die plek lijkt het zo wat druk te worden.

En ik vind jullie inrichting erg geslaagd!

BelgenGek

Berichten: 2240
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:20

Even off topic, hoe bevalt je de keukenmachine, die kleine links bovenop de plank?

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:50

Jes schreef:
Alhoewel ik de buren aan de ene kant best begrijp (niets zo frustrerend als een slecht slapend kind) vind ik niet dat ze jullie dit mogen vragen.


Nou inderdaad. Toen onze oude buren weg gingen, kwam er in dat huis een nieuwe badkamer en keuken. Dit werd door een bedrijf gedaan, dus die houden er ook geen rekening mee dat ik nog een kleine heb die toen nog 's middags sliep.
En tuurlijk baalde ik als ze net herrie gingen maken terwijl hij net op bed lag, maar dat is dan even niet anders hoor.

Nu moet ik zeggen dat mijn buren er uit zichzelf wel rekening mee hielden dat ik jonge kinderen heb. Dus 's avonds rond 7 uur maakten ze geen herrie meer.
Maar dan nog, een verbouwing geeft nu eenmaal overlast. Maar het is maar tijdelijk.

Toen ze de douche eruit gingen breken, ben ik bij mn ouders gaan zitten en heb ik mn zoontje daar laten slapen 's middags.

Het wordt wel gaaf zeg!

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:40

wat een mooi paleisje ben je ervan aan het maken!!
ik vind jouw/jullie stijl echt geweldig <3
als ik alleen al kijk naar de serre!! ben benieuwd naar boven :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:01

Prachtig kleed!

Hier ook verbouwende buren toen mijn dochter net geboren was. Omdat slaaptijden amper te voorspellen zijn konden wij geen specifieke tijden geven toen ze het vroegen (uit zichzelf)
Wel hadden we aangegeven dat we het fijn zouden vinden als er vanaf 19.30/20.00 niet meer in de aangrenzende muur geboord zou worden :)
Daar hebben ze super fijn rekening meegehouden en dat zoveel mogelijk in de ochtend gedaan.
En als het even niet anders kon, dan kwamen ze dat vooraf zeggen zodat het niet als verrassing kwam.

Vind dat je best wensen moet kunnen bespreken met dergelijke situaties, maar soms gaan mensen wel ver hoor...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:47

Ik vind jullie wel ontzettend coulant naar de buren toe zeg... Ik heb nooit aan iemand gevraagd of ze even konden stoppen met klussen. En ik heb ook vaak genoeg gevloekt als één van de buren bv met de badkamer bezig was en de jongste (of beiden!) wakker werden. Of als een buurman in de muur ging boren. Je kunt niet van mensen vragen om de hele middag niets te doen. Élke middag het werk stil te leggen.

Maar ja, wil je meteen op die voet beginnen met je buren... :(

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 15:53

Wat een lieve en leuke reacties <3

De buren.. sja.. heel lastig.
Ik wil idd niet op verkeerde voet beginnen.
Maar dit is wel verdomd lastig.
Natuurlijk begrijp ik ze.
Maar ook voor hun duurt het zo alleen maar langer.
In het weekend mogen we tussen 12 en 4 niks doen. Tegen half 5 is het paardenvoeren dan zelf eten en dan gaat het alweer tegen half 8. Dus zal er ook niet veel meer gedaan worden. Gezien het dan weer bijna kinder bedtijd is.
Idem met de doordeweekse avonden.
Vriendlief is pas om half 7 thuis. Dus dan kunnen we ook niks -O-

"Gelukkig" heb ik momenteel genoeg andere dingen aan mijn hoofd die nog moeten.
Maargoed eens moeten we echt verder.

Halverwege oktober komen ze hier een overkapping plaatsen in de tuin {:}

Belgen gek hihi. Scherp oog.
Hele fijne machine :j

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:06

"mogen niks doen" jemig. Daar zou ik wel echt enorm over vallen. Dat ze vragen of je er misschien rekening mee wil houden ala. Maar eisen dat jullie niks doen? Dat gaat wel heel ver. Geloof dat ik dan toch zou kijken of jullie in redelijkheid nog eens om de tafel kunnen (want je wil zo dichtbij natuurlijk ook niet gelijk een zware burenruzie), maar dit is toch niet werkbaar zo...

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:34

Die buren hebben jullie goed onder de duim zo! :=

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 16:40

Nouja heel eerlijk.

Voor nu kunnen we er omheen plannen.
Maar dat zal straks ook niet gaan.
Als vriendlief aan de bovenverdieping gaat beginnen moet hij toch echt even door.

En als er terzijnertijd een andere keuken komt. Sja je kan niet van een bedrijf verlangen dat ze daar omheen kunnen plannen.
Dus zoveel mogelijk houden we er rekening mee.

Maar tot op zekere hoogte natuurlijk. En dat begrijpen zij ook. Moet van 2 kanten komen uiteindelijk.

Zo zijn we wat schilderijtjes op aan het hangen. En dat doen we nu met de schroefmachine ipv de boorhamer.
Kost wat meer kruim maar scheelt wel aanzienlijk in het geluid.

Edit. Vind het sowieso apart. Want eigenlijk hoor je mekaar amper .. ondanks dat je vast zit aan elkaar.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:19

Mogen we niets doen? Jullie zijn goed gek :+ hun hebben beide handen gepakt toen jullie een vinger uitstaken. Wat een asociaal gedrag van je buren :n

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:28

Maar je maakt het jezelf ook moeilijk om in de tijd dat je wel wat kan doen te gaan voeren en zelf te eten.Daar zou ik zelf al in gaan schuiven.En er is toch ook genoeg te doen waarmee je geen herrie moet maken. Is het werk wat dringend gedaan moet worden doe je een briefje in de bus, sorry voor de overlast maar morgen word er tussen die en die tijdg geboord ,gebroken of wat dan ook.

Ik kan me ergens wel wat voorstellen bij geluidsoverlast hoor,zeker als er geen einde aan lijkt te komen.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 18:12

Alsof wij non stop aan het slopen zijn..

De buren vinden een gaatje boren en een stuk hout zagen al overlast.
Dat moet toch echt gebeuren.

En mijn hele planning omgooien voor hun ?
Da's een beetje van de zotte, niet?

We moeten ons hooi stomen voor de paarden en dat is nu precies allemaal uitgekiend. Gezien de stomer tijd nodig heeft. We beginnen al extra om 4 uur sochtends met stomen (timer ;) ) om zo alles in 1 dag gepropt te krijgen.
Daarnaast heeft 1 van de 2 tijdsgebonden medicatie die niet zomaar te verzetten is.
En dan hou ik van regelmaat. Dus iedere dag voeren op hetzelfde tijdstip en niet in een weekend of op een vrije dag het roer om.

Na een werkdag krijg ik tegen een uur of 6 half 7 toch wel honger en ben ik niet van plan te wachten tot acht uur half 9 als de kleine weer naar bed gaat.

Ik wil en hou rekening.
Maar ik ga niet mijn leven omgooien voor de buren.
Dat vind ik echt gekkenwerk.

We zijn geen jaren verbouwing aan het doen...
Als we door kunnen is het in een paar weken gepiept.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:03

Stille meelezer word steeds mooier zo.
Maar hier ook een dochter van net 2 jaar en een buurman waar in zijn huis geklust word. Maar zeg daar niets van kleine slaapt er gewoon doorheen. Zitten van 8 uur s morgens tot 5 bezig. Ja ik hoor het wel maar zo komt het wel af. Onze dochter slaapt tot 9 uur s morgens en s middags van 2 tot 5 . Zelf zit ik ook altijd bezig als zij slaapt ga dan rustig stofzuigen naast haar bed

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:55

Onze oudste sliep gewoon door vuurwerk heen dat voor z’n raam afgestoken werd met de jaarwisseling. Terwijl iK passerende auto’s al op de babyfoon hoorde. ^)

Misschien toch eens om de tafel... Ze kunnen je toch wel 1 dag in de week tegemoet komen? Door de week hebben ze al geen last van jullie. Op zondag is het ook wel zo netjes om een beetje rustig aan te doen (ja sorry, ik ben echt heel ouderwets :P ) . Maar dan kunnen ze die zaterdag toch wel even slikken en gewoon weer doorgaan...

Jeetje. Ik zou bijna zeggen dat ik daar wel een burenruzie voor over heb. -O- :x

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 00:46

stille meelezer hier....dat van de buren gaat wel erg ver...komt er eigenlijk gewoon op neer dat jullie maar 1 ochtend hebben waarin effectief geklust mag worden ( op zondagochtend flink boren is namelijk ook weer zoiets) en dan in het weekend in de avond nog een paar uurtjes.
Want zoals ik het begrijp is er doordeweeks niet echt tijd voor ivm werk en met een kleine bij de buren kan je ook in de avond niet lang door gaan.
Ik vind het dan wel erg ver gaan om te eisen dat jullie in het weekend de hele middag niks mogen doen....noem mij een aso, maar ik denk dat ik daar na 1 weekend echt wel schijt aan had gehad; toch zeker voor de zaterdag in elk geval. Zo komt er toch ook nooit een eind aan...ook voor hun wat betreft lawaai. Ik had ze dan toch echt gemeld dat toch zeker op zaterdag er gewoon geklust wordt, omdat er anders geen eind aan komt en we beiden alleen maar langer in de herrie zitten.
Als er nu al 5 volle dagen geklust werd; ja, dan kan ik me er wat bij voorstellen, maar jullie moeten het werk juist voornamelijk in het weekend proppen.
En wat meerderen al aangeven vanuit hun eigen ervaring; op die leeftijd slapen ze overal doorheen over het algemeen.

En wat je zegt; als er een andere keuken komt, gaan die mannen die het plaatsen echt niet het werk stil leggen voor de middag; kost hun ook geld; zitten ze ook in de herrie.

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: Ook hier een mini paradijsje in wording.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:26

hoe gaat het ondertussen met klussen en de buren??