[FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jeska2
Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:43

Ah super leuk! Ik heb mijn mini balkon ook laatst opgeknapt. Het is echt 2x1 meter en was vooral veel beton, dus erg saai! Ik heb er houten ‘tegeltjes’ opgelegd en dat maakt het al een stuk gezelliger. Wilde ook graag zo’n pallet bank maar dat paste dan weer nét niet! Dit is het resultaat:

[ img ]

[ img ]

Gina <3 (Zizi Top x Krack C)


x_Jeanine_x
Berichten: 9083
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:44

Ik heb geen balkon :+
Maar je hebt van die leuke vlonder delen, geloof bij de Ikea zoals Birgit hierboven, vind ik altijd sfeervol.
Ook kan je kunstgras goed gebruiken op een balkon.

Eigenhuis en tuin heeft laatst ook een balkon opgeknapt.
https://www.eigenhuisentuin.nl/tuin/balkon

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:46

Heb je die kistjes ook nog behandeld met iets om het rotten tegen te gaan? Aan zo iets zit ik ook te denken aan de voorkant. Maar goed, moet eerst wel een nieuwe keuken in (september) dus de regeltjes komen daarna pas.

Jeska2
Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:48

Nee niet behandeld maar ik heb een soort overkapping boven mijn balkon dus ze worden eigenlijk nooit nat. En zoveel kosten ze niet, dus moet ik ze vervangen dan is dat prima te doen!

Gina <3 (Zizi Top x Krack C)

nafkedemi
Berichten: 1294
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:58

Oké hier een inimienie balkon...
[ img ]

Mona81
Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:22

Heel gezellig die balkons! Wij hebben helaas echt maar 1 vierkante meter, precies de zwaai van je deur. Dus daar kan ik echt niks mee :(
Ik heb er wel vlonders gelegd zodat de katten er kunnen liggen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:09

Jeska2 schreef:
Nee niet behandeld maar ik heb een soort overkapping boven mijn balkon dus ze worden eigenlijk nooit nat. En zoveel kosten ze niet, dus moet ik ze vervangen dan is dat prima te doen!


Dat scheelt, ik heb geen overkapping nee.

YentlShots
Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:21

Leuk topic , ik zal van ons balkon ook eens een fotootje maken (studentenhuis). Al is het nu nog niet heel interessant haha. De meiden hebben er vorig jaar houten tegeltjes in gelegd, en momenteel is het nog een beetje saai. Ik wil meeega graag een balkonbar maar veel te duur, niet iedereen wilt daaraan meebetalen en ikzelf ben heel erg van het inrichten van dat soort dingen dus dat zou op mij neerkomen. Vandaar dat ik hem waarschijnlijk zelf ga maken. Een aantal stukken hout goed schuren, een mooi kleurtje uitkiezen en ben van plan om het met lijmklemmen aan het balkon vast te maken. We hebben namelijk een ronde stalen reling.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben misschien? Foto komt er zsm aan!

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:30

[ img ]
[ img ]

Op ons balkon past niks, maar op de galerij bij de voordeur wel. Het is overdekt (glas) dus de plantjes doen het geweldig goed daar!
Poes heeft z’n eigen plantje:kattenkruid

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:35

Wat enorm leuk! :+:

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:45

Super leuk Morrie al die plantjes! waar heb je die rekken vandaan?

Mijn balkon wordt zwaar verwaarloost, we zitten er ook nooit :Y)

[o]

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:47

ArankaM schreef:
Super leuk Morrie al die plantjes! waar heb je die rekken vandaan

Van de Action :D

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:43

Morrie schreef:
ArankaM schreef:
Super leuk Morrie al die plantjes! waar heb je die rekken vandaan

Van de Action :D

Goede tip! Kom vaak genoeg bij de Action, maar had ze niet gezien

[o]

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:48

Ik zie een hoop mooie balkons voorbij komen! Hopelijk hebben jullie tips voor mij :)
Ik zoek naar een handige en gezellige indeling voor mijn balkon. Doordat er 2 deuren zijn, is er maar weinig ruimte beschikbaar en ik zou toch graag iets van een zitmeubel willen hebben. Wat er nu staat nodigt niet bepaald uit :+ De beschikbare ruimte is links van de deuren 52 cm, rechts 106 cm. Breedte is 85 cm. Iemand een idee?

[ img ]

Dakota F12+1 / L1+4

CaVaLaPhoto
Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:44

Ik volg ook even. Moet mijn balkon binnen een maandje even kittenproof hebben en daarna wil ik het ook wat leuker (en katveilig) aankleden. Lijkt mij heel fijn om met mooi weer lekker buiten te zitten met een drankje en laptop op de schoot of zo, of alleen katten op schoot uiteraard. Ben dus vooral aan het dubben over een zitplaats waarbij ik niet mijn hele balkon in beslag neem :')
Tot nu toe heb ik dit, wil deze week nog even de action binnen lopen voor leuk aankleedspul. Ben momenteel kattengras aan het kweken en die rieten stoel is al zo oud en kraakt al als je er naar kijkt, dus daar op zitten als je meer dan 10 kilo weegt is niet echt aan te raden, maar wie weet kan ik er nog wat mee als decoratiestuk of zo :Y)
[ img ]
[ img ]

Edit:
Die schuine verbogen paneel wordt nog vervangen door 2 rechte panelen. Wil niet dat zich straks een kitten er tussenin klem zet := En heb nog een net liggen om op te hangen voor als ze omhoog klauteren via het doek.

Koper
Berichten: 30220
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:28

Zo'n rieten stoel is heel erg fijn als kattenchillstoel. Kussetje d'r op en klaar. Eigen plekkie voor je kat.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Kimmie
Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:08

Rieten stoel inderdaad mooi. Maar zou overwegen deze weg te doen.. neemt 'veel' ruimte in beslag en je kunt er zelf niet eens op zitten. Ik weet niet wat de afmetingen zijn maar eventueel een pallet lounge bank van maken? Erg gemakkelijk en kussens zijn kant en klaar te koop. Je kunt genoeg andere chill plekjes voor ee kat creëren die minder ruimte innemen

CaVaLaPhoto
Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:52

Precieze afmetingen weet ik zo niet, heb enkel de lengte gemeten voor het net dat ik nog moet spannen en dat is 3 meter. Diepte zal iets van 1,5 tot 2 meter zijn? Dus niet heel veel ruimte, maar wel bewegingsruimte als je iets neer zet :)) maar ben vanwege die ruimte en dat ik zelf ook iets te zitten/liggen wil hebben ook aan de twijfel of ik de rietenstoel wel of niet hou.

Kimmie
Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:07

Standaard pallets hebben een afmeting van 120×80. Als je er twee voor elkaar zet en tegen een kant aan zet heb je een lekkere lounge gedeelte en nog ruimte aan de andere kant om eventueel te lopen/bloempotten neer te zetten.

Ook gedacht aan de ondergrond? Of je daar iets mee wil? Kunstgras, houten tegels?

CaVaLaPhoto
Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:32

Heb even zitten meten en tekenen :P Heb ook even nagedacht over de ondergrond, maar naast dat ik het mooi wil hebben, wil ik het ook praktisch hebben straks met 2 kleine kittens er bij := Weet nog niet in hoeverre houten tegels en kunstgras praktisch gaat zijn als er eentje een kots- of plasongelukje gaat hebben, of mee wilt helpen in ompotten van plantjes of hun gras :+ Dat er wel iets aan de ondergrond gedaan moet worden is denk ik wel aan de foto's te zien, moet op zn minst even goed geschrobd worden :))
Heb ook even aangegeven wat vast staat op mijn snelle tekeningetje. Heb nog 2 stopcontacten verstopt zitten naast/achter de rieten stoel, een gootje van ongeveer 20 cm breed dat van de woningbouwvereniging vrij moet blijven liggen en heel handig de deur in het midden :Y)
[ img ]

xNavatu
Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:23

Ohh wat lekker zeg zoveel ruimte :))
Ik zou die rieten stoel alleen houden als je nog plek over hebt, eerst prio aan andere dingen haha :D Hij is wel echt heel erg leuk!

Jeska2 schreef:
Ah super leuk! Ik heb mijn mini balkon ook laatst opgeknapt. Het is echt 2x1 meter en was vooral veel beton, dus erg saai! Ik heb er houten ‘tegeltjes’ opgelegd en dat maakt het al een stuk gezelliger. Wilde ook graag zo’n pallet bank maar dat paste dan weer nét niet! Dit is het resultaat:

[ [url=m/zXqo9a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/chQJ1I.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind die tegeltjes zoo leuk haha! Had ze zelf ook wel gewild, maar er lag hier al een soort van hout op de grond.. helaas niet zo mooi maargoed. Ook weer niet zo lelijk dat het eruit moet, haha.
Ik ben ons balkon ook aan het opknappen! Als ie klaar is zal ik ook een fototje delen. Het word hoe dan ook een verbetering want so far is ons balkon eigenlijk altijd het rommelhoekje van het appartement geweest waar de plantjes verpot worden, hahaha. Dit is de before in ieder geval:


[ img ]

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Kimmie
Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:14

Ik vind deze houten vloer van jou ook niet lelijk hoor, misschien goed schoonmaken, opnieuw schuren en iets van lakken/beitsen?

Kimmie
Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:42


tyleysmiley
Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:01

Ooh die tafeltjes zijn te leuk <3

Kimmie
Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:36

tyleysmiley schreef:
Ooh die tafeltjes zijn te leuk <3


Xenos :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, daphiena, Gee, Gittta, LaraCroft, pluklief, pol013 en 65 bezoekers