verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 11:33

In elk vriendenboekje waarin ik ooit heb geschreven staat dat mijn wens een eigen paard is en een woning met ruimte voor dit paard. Dat eigen paard heb ik op mijn 15e gekocht als een groene 3 jarige maar die woning die leek maar niet te lukken.

Ruim 2 jaar geleden hebben wij onze woning te koop gezet met de wens een woning met voldoende grond te kopen en een loods voor mijn man zijn hobby. Na 1.5 jaar op funda en enkele kijkers hadden wij eindelijk een koper, alleen waren de woningen die wij bezichtigd hadden allemaal al verkocht op 1 na. Die ene woning was van vrienden en wij hadden het er al erg vaak over gehad dat het zo gaaf zou zijn als wij daar konden wonen. Laat nu net het toeval zijn dat hun besloten om te verkopen, net toen wij verkocht hadden. Ik was dolgelukkig. ook de prijs was al vaker besproken en was wel aan de hoge kant voor ons maar was net haalbaar. Toen wij alles concreet wilden maken besloten hun echter om de prijs te verhogen met 30.000 euro en zodoende ging dit huis aan onze neus voorbij, samen met een 20 jarige vriendschap.
Ik heb weken gehuild en ons huis is teruggetrokken uit de verkoop, wij durfden het risico niet aan om dakloos te worden omdat er geen enkele geschikte woning meer te koop was in onze regio en prijsklasse en een kleine vakantie woning huren met 2 jonge kinderen en een hoop dieren vonden wij geen optie.
Wij besloten om ons eigen huis dan maar verder te verbouwen en de droom op te geven.

Na bijna een jaar, middenin de verbouwing kreeg ik ineens een link van funda doorgestuurd van een kennis. Dat was ook het enige huis wat in dat jaar tijd in onze prijsklasse met wat grond te koop is gekomen.ik spiekte namelijk nog regelmatig en was dan "blij" dat wij die gok niet genomen hadden om te huren, de prijzen waren zo hoog geworden en er kwam niks geschikts meer online

Die makelaar meteen gebeld en een afspraak gemaakt en erna mijn man ook maar even ingelicht :D
Helaas waren wij niet de enige kijkers die week en werd besloten door de makelaar dat het een "bieden" woning werd. Iedereen kreeg een formulier mee, doe maar een bod en volgende week maken de verkopers een keuze.

Nooit gedacht maar wij hebben de woning "gewonnen". Onze eigen woning is hierop snel in de verkoop gezet en na 6 spannende dagen was deze al verkocht terwijl de tegellijm nog aan het drogen was.

Na 5 lange maanden wachten is het over 2.5 week zover *\o/* <3

De woning wordt volledig verbouwd, de tuin wordt aangepast naar weiland en er komt een loods. Het zal hard werken worden maar ik heb er zin in. Het verdriet wat ik had toen ik er bijna was en het voor mijn neus werd afgepakt voel ik nog steeds maar ik heb nu ontzettend veel zin in onze "het had zo moeten zijn "woning.
Wij hebben 3.5 week de tijd om zoveel mogelijk aan te passen en verbouwen voor wij erin gaan wonen aangezien onze woning op 1 juni opgeleverd moet zijn. daarna is het verbouwen en wonen tegelijkertijd.

Afbeelding

Afbeelding

De plannen:
Er wordt een stuk aangebouwd. De hap rechts op de plattegrond wordt bij de woning betrokken en wordt een verlengde van de woonkamer. De muur achterin de woonkamer gaat er deels uit. Zo krijg je een extra stuk woonkamer/ speelkamer wat dan in verbinding komt met de huiidge bijkeuken, straks leefkeuken. De huidige keuken wordt dan bijkeuken en vermoedelijk een 2e toilet.
Afbeelding

Het kantoor links onder wordt de badkamer. De huidige douche en wc achterin gaan weg en die ruimte wordt de nieuwe keuken met uitzicht op de tuin
Afbeelding
( bijkeuken, wordt keuken)

Afbeelding
dit kantoor wordt badkamer, 2 van de 3 deuren worden dichtgemetseld


en de tuin, 170 meter lang, met als kers op de taart een ruiterpad achter het weiland

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hierachter loopt het nog een 25 meter verder door

Afbeelding


Nog even aftellen en dan kan ik eindelijk beginnen!

Het paardendeel wordt in juni gemaakt. Er komt achter de kiezels met prachtige beelden ( die ik zsm eruit haal, iemand interesse ;) ) tot en met de kersenboom een paddock, deels betegeld met 2 stallen, een zadelkamer en erachter een hooiopslag van 7.5 x 3 ( of 3.5 nog niet helemaal eruit)
daaraansluitend de rijbak die overdag ook open is als paddock van 40 x 20
daarachter komt weiland. Voor 1 juli wil ik het zover mogelijk af hebben en de paarden aan husi te krijgen.

Het paard wat ik op 15 jarige leeftijd kocht, mijn droom, komt eindelijk ook aan huis te staan.
Inmiddels is zij niet meer groen en 3 jarig maar wordt zij morgen 24 jaar oud en is ze al enkele geblesseerd en met pensioen, maar blijkbaar duren sommige dromen gewoon iets langer dan gehoopt maar komen ze uiteindelijk wel uit
If you can dream it, you can do it. All of our dreams can come true if you only have the courage to pursue them

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 11:55

Doordat ik 5 maanden heb moeten wachten heb ik wel voldoende tijd gehad om na te gaan of ik vergunningen nodig had en waar een loods en stallen mochten komen. De loods komt naast het huis te liggen en de stallen achter de woning zodat ik ze vanuit de nieuwe keuken ook kan zien.
De loods is uitgekozen echter is de vloer nog een probleem. Ik had niet gedacht dat een betonnen vloer zo duur zou zijn.
Helaas worden de stallen daardoor niet van kunststof maar van hout.


Boven ga ik zelf als eerste beginnen, alle schrootjes van het plafond af halen en hopen dat de schade erachter meevalt. Muren worden behangvrij gemaakt en afhankelijk van de staat behangen of geverfd, in elk geval een hele lichte grijs/ blauwe kleur. Op de vloer ligt nu zeil en dat wordt geolied naturel eiken laminaat.
Afbeelding

niet dezelfde verf maar kleur lijkt er wel erg op
Afbeelding


De 3 slaapkamers boven

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ja, dit hokje van 3.15 x 2.34 wordt onze slaapkamer. Een kledingkast zal er niet op passen maar er is nog een berging op de bovenverdieping wat een walk in kast wordt.
Aangezien de kinderen meer op hun kamer zitten en spelen dan wij, hebben wij besloten dat hun de grootste 2 kamers krijgen. Wij offeren onze ruimte maar op, mijn weiland en mijn man zijn loods compenseren dat gebrek aan ruimte wel weer

Ondertussen haalt mijn man het dak van de keuken af en kan de metselaar beginnen met de aanbouw en komt hier een nieuw plat dak op. De aanbouw zal nog niet klaar zijn als wij wonen al hoop ik erop dat er dan wel al een dak opzit

Beneden komt er een pvc kliklaminaat vloer en de muren worden lichtgrijs met enkele donkergrijze muren. Keuken is nog niet uitgekozen maar wordt vrij landelijk maar zal vermoedelijk niet meteen gerealiseerd kunnen worden. De oude keuken functioneert nog dus voor zolang kan ik die ook nog gebruiken
De badkamer wordt wel meteen na de aanbouw gemaakt. Aangezien het nu een kantoor is moet al het leidingwerk worden aangelegd. Gelukkig is er nog een aparte douche dus heeft het geen haast. Doordat wij net klaar zijn met het tegenwerk in ons huidige huis waren wij er al vrij snel uit dat het dezelfde tegels worden dan wij nu ook hebben Afbeelding
Dit is ons toilet en deze tegels wil ik ook graag op de badkamer in ons nieuwe huis

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:18

Leukkk!! Een volgtopic :D Ben benieuwd wat voor paradijsje ervan gaat maken :+: Heerlijk, als dromen uitkomen <3

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:23

Tip voor beton: informeer bij nieuwbouwprojecten in de buurt of ze op vrijdagmiddag de restanten bij je willen storten. Halfvolle/driekwartlege betonwagens laten ze het weekend niet over staan, dan kunnen ze bikken ;) Je vloer wordt er misschien wel wat onregelmatiger van omdat er dan in delen gestort wordt, maar kan aardig wat kosten schelen. Het is anders idd heel duur omdat ze speciaal voor jou moeten rijden met een vrijwel lege wagen als ze geen andere klussen hebben.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:27

Wauw wat heb je een prachtig stuk grond zeg. En dan ook nog een ruiterpad erachter. Dat is helemaal geweldig!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:06

Leuk ik volg ook!
Jullie ook al druk aan het inpakken?

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:19

Ik heb de zolder al gesorteerd, speeltoestel van de kinderen is afgebroken maar echt ingepakt nog niet. Wij wonen nog 5 weken in ons huidige huis en de meeste spullen heb ik nog nodig.
Ik wil als wij de sleutel krijgen dagelijks al een trailer vol mee die kant opnemen, met spullen uit het tuinhuis, garage en zolder.

Ik ben net daar geweest om het speeltoestel en de weipaaltjes er al neer te leggen. er staan wel nog wat bijgebouwen vol puin waarvan ik morgen eens de makelaar wil bellen of die wel leegeruimd worden. De bijgebouwen blijven staan, dat staat in het contract ( worden meteen afgebroken, zo rot als het maar kan zijn) maar alle puin die erin en omheen staat wil ik liever niet ook nog zelf afvoeren

Het uitzicht vanuit de wei het bospad op
Afbeelding


en het tuinhuis waarvan ik hoop dat deze binnen de aankomende 2 weken gewoon verdwijnt. De stoeptegels kan ik goed gebruiken maar het hele hok staat vol met rommel en ook overal hoopjes met takken, afval etc. verspreidt door de hele wei
Afbeelding

Afbeelding

en een stukje van de wei tot aan het bospad. Hier staan helaas aan de linkerkant ook erg veel struiken en jonge bomen die allemaal eruit moeten en diverse composthopen van jaaaaaren sparen. Het perceel is 20 meter breed maar links staan zeker 5 meter struiken en bomen vanaf de omheining.

Afbeelding


en alvast kennis gemaakt met de buren

Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:11

Wat leuk zeg! Ik volg :D

Anoniem

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:40

Wat een gaaf project! Ik kom ook volgen :D

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:05

Die compost kun je mooi gebruiken toch?

Echt een mooi stukje grond zo, en dat ruiterpad is naturlijk ook wel erg fijn zo!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:14

Ik bok niet meer veel, maar dit soort topics vind ik heerlijk om te volgen! Wat een mooi stekkie hebben jullie uiteindelijk gevonden <3 Ben enorm benieuwd hoe het er straks uitziet als je klaar zijn!

Mag ik vragen in welke regio het ongeveer is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:22

Wat een prachtige plek! En direct aan het bos gelegen ook nog! Wauw!

Libera schreef:
Die compost kun je mooi gebruiken toch?!


Dit dacht ik ook :D.

Hoe groot is jullie “tuin”?

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:26

Mooi plekje!

Schrootjes, wij hebben ze hier ook net allemaal weg. Wij durfden het niet aan de weg te halen omdat we bang waren dat wat er achter dat nog ergers was. Wij hebben ze hier afgetimmerd met gips en das best mooi geworden

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 19:42

Humpiedumpie schreef:
Wat een prachtige plek! En direct aan het bos gelegen ook nog! Wauw!

Libera schreef:
Die compost kun je mooi gebruiken toch?!


Dit dacht ik ook :D.

Hoe groot is jullie “tuin”?



3400m2 totale oppervlakte incl huis, waarvan 3000m2 paardengedeelte wordt ( 800m2 rijbak, 300/400 m2 paddock afhankelijk hoe het uiteindelijk het beste past en uitkomt en het overige deel wordt weiland) voor nu een new forester, een shet en een pre maar uiteindelijk is dat alleen de pre en de shet. De nf is 24 en kwakkelt al enkele jaren nadat zij zwaargewond is geraakt aan haar been. De ene maand vind ik haar top eruit zien en de maand erna staat zij weer op de bute. Voor nu ziet ze er weer als zichtzelf uit en denk ik dat zij nog meekan Vorige maand had ik bijna een afspraak gemaakt om dr in te laten slapen.
De compost is nog niet echt compost, het zijn meer flinke bergen met takken en bladeren waar al flink muizen inzaten, en ik haaaat muizen

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 19:51

Maartje_M schreef:
Mooi plekje!

Schrootjes, wij hebben ze hier ook net allemaal weg. Wij durfden het niet aan de weg te halen omdat we bang waren dat wat er achter dat nog ergers was. Wij hebben ze hier afgetimmerd met gips en das best mooi geworden


Dankjewel, ik heb vandaag nog met het gezin in het bos gewandeld nadat de weipaaltjes afgeladen waren. Ik kan echt niet wachten tot ik elke dag met de honden of te paard in die bossen kan wandelen en rijden. Het voelt echt als thuis komen <3
Volgens de verkopers die ook de eerste bewoners zijn moet het er achter de schrootjes nog netjes uit zien en is het puur gedaan omdat het toen in de mode was. Nou ja, ik zal het wel zien want de dag dat ik de sleutel krijg hang ik aan het plafond om die krengen eraf te trekken. Niet iedereen heeft hetzelfde idee bij "netjes" dus of het er echt nog goed uitziet en het alleen een keer witten is zie ik dan wel

De woning is trouwens gebouwd in 1950 en er zijn 2 keer stukjes aangebouwd. Een badkamer was er vroeger niet alleen een toilet en een handpomp en teil om in te wassen. Later is er een aanbouw gekomen met een douche in een hokje en ernaast een wc. De ruimtes zijn daardoor alleen erg onlogisch geworden, hokje na hokje en nu willen wij die indellig meteen aanpakken.

Afbeelding

Afbeelding

In deze badkamer passen wij niet met een gezin van 4. Ook zal het wennen zijn aangezien in ons huidige huis alles in de voorgaande jaren vernieuwd en verbouwd was en wij een ruime badkamer met bad en douche hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Voorlopig is het prima maar zodra de aanbouw gebouwd is wil ik graag het kantoor tot badkamer ombouwen. Als dat klaar is is het budget ook op -O- en gaan wij doorsparen voor de keuken. De huidige keuken is nog prima, verouderd en erg klein voor wat wij nu gewend zijn, maar deze is wel nog te gebruiken en dan kan ik de eettafel ed wel al in de bijkeuken kwijt
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 14-04-19 19:55, in het totaal 3 keer bewerkt

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:52

Ik volg, ben heel benieuwd wat je er van gaat maken

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:28

Gefeliciteerd met het verwezenlijken van jullie droom!
Ik verplaats het topic wel even naar HTT ;)

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 01:04

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!! Ik ben super benieuwd wat jullie er uiteindelijk van gaan maken, dus ik volg graag!

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:56

Wat gaaf! Van harte gefeliciteerd

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:04

Ik volg!

Wat hadden jullie het huidige huis mooi verbouwd zeg, helemaal mijn ding.

Van de nieuwe woning gaan jullie vast weer wat prachtigs maken.

joyce83

Berichten: 5208
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:03

Nou ik ga hier ook maar volgen maar kom zeker in het echt kijken en helpen als ik kan :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:22

Zo gaaf!!! Volgens mij kan ik het nog herinneren dat ik eens ergens in een topic heb gelezen dat dat ene huis aan jullie neus voorbij is gegaan om een erg nare manier. Lekker van je af schudden, want dit heeft gewoon zo moeten zijn. Echt letterlijk een lot uit de loterij :D

Als je het op een slimme manier indeelt, en dat ga je ook doen zo te lezen, kun je er echt prima ruimte van maken. Ik heb voorheen mijn shetlanders gehad om 2200m2 en daar kon nog makkelijk een paard bij door de manier van indelen.

Ik ga het volgen, want ik ben gek op dit soort topics :D

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:26

Ik volg ook, altijd leuk om te zien hoe anderen een huis verbouwen/indelen etc.
Voor de paarden ook genoeg ruimte... wil je een rijbak aan huis en misschien is een PP-gang rond de wei een idee ??

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:28

Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:41

Leuk, ik ga jullie volgen! Leuk project, prachtig plekje! Nouja, plekje... :D