Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 20:58

lifaya schreef:
Jolien, vanuit de ziektewet kan je trouwens ook gewoon een woning kopen he.... ik doe het nu ook (zit in de ziektewet sinds oktober maar verwacht eind dit jaar wel weer te werken bij mijn werkgever) en ben nu bezig met het koopcontract voor het huis wat ik ga kopen. Of zit je volledig in ziektewet zonder werkgever?


Oeps, sorry voor mijn late reactie!
Geen idee, ik had een makelaar erover gebeld maar die zei heel duidelijk dat, dat niet kon. Ik heb wel een vaste werkgever en ben inmiddels weer aan het reïntegreren.

Maar...ik heb een woning en ik ben er echt enorm blij mee!
Een aantal bezichtigingen gehad in een complex met 8 appartementen. Prachtig pand met echt mooie woningen, allemaal ruime studio's.
Na een aantal afwijzingen kwamen de 2 kleinste kamers vorige week donderdag beschikbaar ter bezichtiging dus daar ben ik toch maar gaan kijken, ondanks dat het wel klein zou zijn. Maar, dat viel echt 100% mee! Wat zat daar een geweldig leuke woning bij. Een half uur na de bezichtiging kwam al het verlossende telefoontje dat ik vandaag kon tekenen voor het huurcontract. *\o/*

Ik moet nog wel een paar dagen wachten tot de vloer ligt, het houtwerk is geschilderd en de keuken weer netjes is, maar dan wordt het ook allemaal superstrak opgeleverd.
Hierbij een aantal foto's. Het is dus 1 grote ruimte, met in het midden het keukenblok en de badkamer.

Allereerst het supervette trappenhuis. <3 Het is een monumentaal pand en verhuizingen mogen alleen buitenom via de brandtrap omdat ze het risico niet willen nemen dat er iets beschadigt.
[ img ]

(De klusjesman krijg ik er niet bij)
[ img ]

De keukenkastjes worden allemaal nog netjes gemaakt. Koken gaat elektrisch, hiervoor zet ik een kookstel op een lage koelkast.
[ img ]

De badkamerdeur. Die wordt ook nog gewit. :=
[ img ]

Het stuk rechts naast de schouw wordt de zithoek. Links daarvan komt de eethoek en een buffetkast. Deze muur wordt in de kleur Early dew geverfd.
[ img ]

[ img ]

Toegang tot het balkon.
[ img ]

Mijn eigen buitendeel. Eigenlijk dus onderdeel van de brandtrap dus ik mag het niet afsluiten maar ik mag het wel inrichten dus hier komt waarschijnlijk een grasmat te liggen en een rietmat tegen de reling zodat het er wat knusser uitziet.
[ img ]

Het slaapgedeelte. Het is in het echt een stuk breder dan op de foto.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Uitzicht vanaf de slaap"kamer" richting de zithoek.
[ img ]

Een mooi lichte gevel.
[ img ]

Vrijdag zal ik waarschijnlijk de sleutels krijgen dus komend weekend gaan we dan schoonmaken, de muur een kleur geven, lampen en gordijnen ophangen en het balkon aankleden.
Het weekend daarna zal er weinig gebeuren want dan heb ik een bruiloft en verjaardag maar waarschijnlijk zal er het weekend van de 29e verhuisd worden.

Inmiddels heeft mijn ex ook een huis gekocht en hij krijgt 12 augustus de sleutel. Morgenavond komt de makelaar hier om alles voor de verkoop van het huis te bespreken. Spannend joh!
Maar het is wel heel fijn dat we allebei nu iets hebben gevonden en dat we er ook allebei zo snel in kunnen zodat we nu eindelijk verder kunnen.


Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:19

Gefeliciteerd met je nieuwe plek! Ziet er mooi uit. Denk dat je er heel goed wat van kan maken.

Mer1980
Berichten: 18815
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:50

Gefeliciteerd Jolien, mooi plekje hoor <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Schuur_
Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:57

Ziet er een heel leuk plekje uit Jolien! Ook een prachtig trappenhuis en nog een ruim balkon om lekker buiten te zitten.

Laat je ook foto;s zien als je het ingericht hebt?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 23:06

Dankjulliewel! Ik vind het wel leuk om jullie op de hoogte te houden. :j

De afgelopen dagen hebben we veel schoongemaakt, opgeruimd en uitgezocht qua spullen.
Zaterdag komen de nieuwe meubels en apparaten dus dan kan ik alvast wat gaan inrichten.

Hierbij alvast een voorproefje van mijn mooie geverfde muur.
Ik ben al jaren verliefd op die kleur.
De kleur van de nieuwe vloer was nog even een verrassing maar ik ben er heel blij mee.
[ img ]

En het balkon is ook al een beetje gezellig gemaakt.
[ img ]

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 23:18

Prachtig! HEt ziet er al echt mooi uit!
En het trappenhuis <3 Ik zou er een stoeltje neer zetten en er een paar uur naar kunnen staren :P

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:12

Kombi muur/vloer is mooi. Ik hoop dat je op die vloer niet elk stofje ziet liggen :D
Je balkon ziet er nu net zo uit als een klein tuintje. Dar randje tegels staat ook erg gezellig,.

Amethyst_
Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:51

Hey Jolien,

Na een tijdje meelezen toch even een berichtje. Wat fijn dat je weer terug naar je hometown kan komen. In welke wijk is dit? Dat trappenhuis is echt to die for, zo mooi! Binnen no time kan je, je dit eigen maken. Wordt leuk!

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012

Rennie89
Berichten: 37243
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:34

Mooi huisje! Gefeliciteerd!!!

Maar eff voor duidelijkheid, ik wacht nu op akkoord van hypotheek (moet gewoon goedkomen, we hebben gebeld van te voren) en dan heb ik mijn huis :) dus kopen in ziektewet is 100% zeker mogelijk zolang je vaste aanstelling hebt.

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 18:22

Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties.

Cayenna, ja mooi he? Je zou het haast doen hahaha.

DD, dat vond ik ook wel ja. Ik had het sowieso in de bol om die kleur op de muur te doen dus gelukkig past het bij de vloer. Anders had ik dat idee moeten loslaten en daar ben ik nooit zo goed in dus in dit geval was het een lucky shot. :P
Ik verwacht het eigenlijk niet en anders een extra reden om het schoonmaken goed bij te houden. Gelukkig kan dat tussendoor ook met een zachte bezem.
Dat randje tegels paste precies, de grasmat was net 30 te kort en de vlondertegels van Ikea zijn precies 30 cm. Het moest zo wezen, denk ik. ;)
Daar komen nog plantenpotten op te staan, die neem ik mee uit onze huidige tijd. En tegen het onderste deel van de balustrade komt nog een scherm, ik denk iets van rietmatten of bamboe.

Amethyst, leuk om toch even een reactie van je te krijgen. :) Je weet wat ik altijd zei he? Als ik de kans krijg om terug naar Zwolle te gaan... En nu ben ik er weer. Wel iets eerder dan ik destijds dacht maar ik klaag niet.
Het is aan de Willemskade, tegen het spoor van het Kamperlijntje aan. De treingeluiden lig ik (letterlijk) niet wakker van, die hebben we hier ook.

lifaya, dankjewel!
Ik lees ook wisselende verhalen hierover. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel even lekker zo. Van koop naar huur vind ik een relatief makkelijke stap als ik kijk hoeveel gedoe mijn ex nu heeft met dubbele hypotheek enzo. Dat zijn dingen waar ik me liever niet druk om maak als het niet hoeft. En aangezien ik minstens 12 maanden moeten huren, heeft het ook geen zin om daarmee bezig te zijn, al zou ik het willen. Een soort van gedwongen stabiliteit. :=

Ik heb inmiddels ook al contact met twee medehuurders, die trof ik ook bij een paar eerdere bezichtigingen dus het was erg leuk om elkaar zaterdag weer zo tegen te komen, uiteindelijk allemaal in de woning van onze voorkeur. Allemaal blij dus en nu al gezellig. :D

Komende zaterdag worden de wasmachine, combimagnetron, kookstel en koelkast door een speciaalzaak en als het goed is staat Ikea dan ook op de stoep met mijn nieuwe bank, eettafel, kledingkast en buffetkasten en die ga ik dan beginnen in elkaar te zetten met een vriendin. Heerlijk klusje. :)

Ik heb vanmiddag ook gebeld met het verhuisbedrijf en de verhuizing vindt waarschijnlijk plaats op 2 juli. Er komt nog iemand kijken naar wat er allemaal mee moet en dan krijg ik ook verpakkingsmateriaal. Zit ik met 60 verhuisdozen van mezelf. :')
Het grappige is dat ik in eerste instantie 30 dozen had besteld bij Gamma maar die waren zoekgeraakt bij de post dus Gamma had nog eens 30 dozen op hun kosten verzonden en vervolgens werden ze afgelopen weekend alle 60 bezorgd.
Maar nu blijkt dus dat het verhuisbedrijf hun eigen dozen uitleent zodat ze zeker weten dat het allemaal degelijk is als ze ermee gaan slepen. _O-
Ik kan nu dus nog niet echt iets gaan inpakken, hooguit spul wat ik tussendoor zelf kan meenemen.

Oh en dinsdag komt de fotograaf, ook weer een ding wat we dan kunnen afvinken. :list:

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:40

Ik meende die tegels al alszijnde van Ikea te herkennen. Ik heb de donkergrijze versie in mijn douche liggen (vond de vloertegels afschuwelijk en geen zin om opnieuw te tegelen : )

Vaak kun je verhuisdozen al eerder ophalen, maar de dozen van de Gamma kun je natuurlijk altijd gebruiken voor spullen die je zelf al wilt overhalen.

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 18:46

DubbelDun schreef:
Ik meende die tegels al alszijnde van Ikea te herkennen. Ik heb de donkergrijze versie in mijn douche liggen (vond de vloertegels afschuwelijk en geen zin om opnieuw te tegelen : )

Vaak kun je verhuisdozen al eerder ophalen, maar de dozen van de Gamma kun je natuurlijk altijd gebruiken voor spullen die je zelf al wilt overhalen.


Haha, ideaal zijn ze he? Ik vind het alleen even een gemartel om ze in elkaar te klikken.
Zijn die tegels niet te glad als ze nat worden?

Ja, waarschijnlijk komt iemand komende vrijdag om te kijken wat er allemaal mee moet en dan neemt diegene direct verpakkingsmateriaal mee. En anders komt dat ook wel goed.
De dozen bewaar ik in ieder geval, sowieso inderdaad om tussendoor alvast wat dingen over te brengen maar uiteindelijk moeten de dozen van het verhuisbedrijf ook weer terug en ik wil ook het één en ander in een opslag zetten dus dan is het ook wel goed dat ik zelf al iets heb om de spullen in te bewaren.
En wat ik niet kan gebruiken, heeft mijn ex wel wat aan.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:50

Ik ben verliefd
Wat een leuk appartement

Veel Suc6 met verhuizen
En daarna lekker genieten van ons mooie Zwolle

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:53

Jolien87 schreef:
Haha, ideaal zijn ze he? Ik vind het alleen even een gemartel om ze in elkaar te klikken.
Zijn die tegels niet te glad als ze nat worden?
Ik moest sommigen een stukje kleine maken, maar afkorten onder de afkortzaag ging prima.
Het in elkaar klikken ging hier prima overigens.

Ik was ook een beetje huiverig voor glad zijn, maar dat is absoluut niet het geval, óók niet als er klodders douchegel op de vloer liggen :)

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:27

passen de dozen van de gamma niet in de doos van de verhuizers... dat zou nog makkelijker zijn. of is het allemaal standaard maat die verhuisdozen.

ik had alles even snel nagelezen well fijn dat je een huisje hebt gevonden.

The end

Amethyst_
Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:37

Jolien87 schreef:
Amethyst, leuk om toch even een reactie van je te krijgen. :) Je weet wat ik altijd zei he? Als ik de kans krijg om terug naar Zwolle te gaan... En nu ben ik er weer. Wel iets eerder dan ik destijds dacht maar ik klaag niet.
Het is aan de Willemskade, tegen het spoor van het Kamperlijntje aan. De treingeluiden lig ik (letterlijk) niet wakker van, die hebben we hier ook.


Dat is dicht bij mij! Zit je dan aan de kruising met de Rieteweg? Zit even te mapsen voor de beeldvorming. Leuk, dan woon je heerlijk centraal. Met de trein naar het werk is dan ook goed te doen! Ja ik weet dat je altijd de wens hebt gehouden, dus fijn dat die nu toch uit kan komen :)

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 19:41

ElviraKelan schreef:
Ik ben verliefd
Wat een leuk appartement

Veel Suc6 met verhuizen
En daarna lekker genieten van ons mooie Zwolle


Jaa leuk he? En dat terwijl ik voor de bezichtiging, op basis van de foto's niet zo stond te springen. Maar al met al vind ik dit toch echt de leukste woning van het hele complex. Absoluut niet de grootste woning maar wel het meest praktisch ingedeeld en met een heerlijk balkon. Bij de andere woningen zitten het zit- en slaapgedeelte naast elkaar of je moet je bed in de keuken willen zetten maar bij die van mij is het slaapgedeelte duidelijk apart en kan ik aan de kant van het keukenblok de eet- en zithoek maken. En ik vind het ook wel fijn dat ik geen bovenburen heb.

Christiene, geen idee. Dat zou nog kunnen maar als het goed is wordt ik voor dit weekend gebeld door de verhuizer over hoe en wat en dinsdag komt de fotograaf dus voor die tijd kan ik toch nog niet teveel inpakken.

Amethyst, klopt. :j
Het is aan de kruising waar de busbrug op uit komt, ik zit aan de achterkant.
Spoiler:
Het pand van Maxx

Ja, zo dichtbij de trein vind ik ook heel fijn want het komende schooljaar blijf ik wel in Almere werken.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:57

Ik vind vooral die glas in loodramen leuk en dan te bedenken dat ik in de nieuwbouw woon _O-


MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:01

Zometeen woon ik ongeveer 850 meter van je af. _O- Heerlijke stad he Zwolle! <3

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 15:22

ElviraKelan, maar dat kan ook heel mooi zijn. :j

MarlindeRooz schreef:
Zometeen woon ik ongeveer 850 meter van je af. _O- Heerlijke stad he Zwolle! <3


Ik zie je reactie nu pas! :wow:
Maar dan moeten we zeker een keer afspraken.
Ik vind het geweldig om weer terug te gaan naar Zwolle. *\o/*

Ik heb echt zin om morgen de eerste meubels in elkaar te gaan zetten. Dan wordt ook het witgoed geleverd dus dan ziet het er alweer een stukje echter uit.
Vanmiddag is er iemand van het verhuisbedrijf geweest om op te nemen wat er allemaal mee moet maar de verhuisdatum staat nu in ieder geval op 2 juli.

Volgende week gaan mijn vriend en ik ook al wat spullen die kant op brengen, hij heeft een grote pickup dus daar kan een heleboel in. :D

En ondertussen heb ik een heleboel spullen op de Weggeefhoek gezet die allemaal vandaag worden opgehaald. Heerlijk om zo puin te ruimen.

Alja
Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Huis verkopen en dan huren, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:50

Ff een inbreker, wat leuk dat het allemaal zo goed verloopt.
En je vriend?
Is dat het vriendje van vroeger?
Geniet ervan want dat verdien je!

ONDERSCHRIFTLOOS

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 10:18

Alja schreef:
Ff een inbreker, wat leuk dat het allemaal zo goed verloopt.
En je vriend?
Is dat het vriendje van vroeger?
Geniet ervan want dat verdien je!


Dankjewel, superlief van je! :)
Ja, mijn huidige vriend is ook mijn voorlaatste ex. :j

MissBambi
Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:46

Jolien87 schreef:
Dankjulliewel! Ik vind het wel leuk om jullie op de hoogte te houden. :j

De afgelopen dagen hebben we veel schoongemaakt, opgeruimd en uitgezocht qua spullen.
Zaterdag komen de nieuwe meubels en apparaten dus dan kan ik alvast wat gaan inrichten.

Hierbij alvast een voorproefje van mijn mooie geverfde muur.
Ik ben al jaren verliefd op die kleur.
De kleur van de nieuwe vloer was nog even een verrassing maar ik ben er heel blij mee.
[ [url=m/GtLu68.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het balkon is ook al een beetje gezellig gemaakt.
[ [url=m/myx19d.jpg]Afbeelding[/url] ]


* Kruipt onder meeleessteen vandaan: welke kleur heb je op de muur?

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 10:12

Early dew van Flexa. <3

daantjuhhh
Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:09

Jolien87 schreef:
Early dew van Flexa. <3

Die heb ik ook uitgekozen voor mijn nieuwe huis.
Ik heb de krijt extra mat gekozen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, ComscoreBot, Lalladidoo en 95 bezoekers