Een [***] kopen, maar welke?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
yvetjes
Berichten: 920
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 08:00

Hoi bokkers,
Over een paar weken start de (ver)bouw van onze boerderij. Het lijkt mij Supergaaf om naast de foto’s die we gaan maken ook regelmatig (wekelijks) een filmpje te maken met een drone van de vorderingen.

Ik verwacht verder niet dat ik verder fanatiek ga worden met de drone. Soms nog wat recreatiefilmpjes bij vrienden of trainingen of zo.

Maar dan; ik zie door de bomen het bos niet. Welke drone zouden jullie me aanraden en welk bedrag moet ik dan aan denken? Kan ik al iets aardigs aanschaffen met 100,- bijvoorbeeld?

Graag jullie tips/advies!

Wees jezelf, anderen zijn er al genoeg.....


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 08:06

Mijn man heeft er net een gekocht, maar voor 100€ kan je denk ik geen vinden. Moet wel een nulletje bij dan.
Let ook goed op de regels waar je mag vliegen. Je mag niet overal zomaar vliegen, daar staan hoge boetes op.
Maar boven je eigen boerderij mag het iig wel.

[o]

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:06

100 euro niet, maar voor ongeveer 450-500 euro kun je iets kopen wat nog niet op de markt is, maar wat eind deze maand komt. Een drone met enorm goede specs van xiaomi. Het gaat om de xiamoi fimi d8 se. Ik heb hem als start-up gekocht voor 300 euro en ik ben heel benieuwd! Ik krijg hem deze maand hopelijk binnen en ga uitgebreid testen!

AmyJamess
Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:15

verootjoo schreef:
Mijn man heeft er net een gekocht, maar voor 100€ kan je denk ik geen vinden. Moet wel een nulletje bij dan.
Let ook goed op de regels waar je mag vliegen. Je mag niet overal zomaar vliegen, daar staan hoge boetes op.
Maar boven je eigen boerderij mag het iig wel.


Met een drone vliegen is toch overal verboden?

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:17

AmyJamess schreef:
verootjoo schreef:
Mijn man heeft er net een gekocht, maar voor 100€ kan je denk ik geen vinden. Moet wel een nulletje bij dan.
Let ook goed op de regels waar je mag vliegen. Je mag niet overal zomaar vliegen, daar staan hoge boetes op.
Maar boven je eigen boerderij mag het iig wel.


Met een drone vliegen is toch overal verboden?


Nee, er zijn strenge regels.
In woonwijken en boven andermans huis is het verboden.
Je mag wel boven weiland vliegen, maar dan niet boven de tuin en de boerderij geloof ik. Tenzij die van jezelf is. En op de hei, bos, strand mag je wel vliegen.

[o]

Ryder
Berichten: 1489
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:19

Ik raad je als je boven de bebouwde kom wil vliegen de vlieg veilig app aan, dan kun je checken of je wel mag vliegen waar je wil. Boven eigen terrein mag wel maar omdat je op hoogte ook al gauw buren zou kunnen filmen zitten er wel haken en ogen aan.

_mexx_lady_
Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:26

Hier hebben ze de grote van DJI en laatst ook die hele kleine opvouwbare stond van DJI.
Erg leuk speelgoed, even wennen met vliegen maar beide hebben hartstikke mooi beeld!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:48

Ik heb de Mavic Air van DJI. Heerlijke drone! Lekker licht en compact, maar enorm veelzijdig en heel gemakkelijk te vliegen door mensen die er niet zo ervaren mee zijn. Zo heeft hij allelei automatische standen, en kun je bv HDR foto’s maken en panorama enz, allemaal automatisch.
Prima kwaliteit ook, 4k video etc.

Ik zou inderdaad wel even kijken of je in jouw omgeving mag opstijgen (mag bv niet bij vliegvelden in de buurt, de drone gaat dan simpelweg echt niet de lucht in), niet boven openbare wegen, niet boven aaneengesloten bebouwing, niet boven mensen en er zijn ook regels voor Natura2000 gebieden.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

yvetjes
Berichten: 920
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 13:17

Dank voor alle tips!

Het is echt voor onszelf, en ik denk voor 1,5 jaar. We wonen ten westen van Amersfoort in het buitengebied. We hebben niet te maken met buren (die zijn er iig niet op tegen). En we hebben een rondom ons perceel veel weilanden.

Simpele drone met filmcamera is alles wat ik zoek. We gaan de boerderij op de voorgevel na slopen en opbouwen. Lijkt me geweldig om te filmen.

Ik ben wel een nitwit met dit soort spul, dus eenvoudig bedienen is wel belangrijk.

Wees jezelf, anderen zijn er al genoeg.....

Maartje__
Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:21

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/ hier kun je zien waar je wel en niet mag vliegen.

Ik zou ik jouw geval voor DJI spark gaan. DJI mavic air is nog leuker maar gelijk ook prijziger. Over besturen hoef je je bij DJI in ieder geval geen zorgen te maken, dat is echt heel simpel. Even kwartiertje oefenen op een open weiland zonder bomen en je hebt het onder de knie :)

[edit] Nog toevoeging, voor 100 euro ga je mijns inziens niks fatsoenlijks vinden. Als je hem trouwens voor trainingen wil gebruiken (er vanuit gaat dat je bedoelt paardrijden), hou rekening met het geluid. Mijn DJI mavic Air maakt echt een ko-lere herrie en daarbij kan ik echt niet in de buurt van een paard komen.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:48

(mini) Drones met een klein bereik (20- 30 meter) en korte vluchtduur (6-9 minuten) kun je al onder de 100€ kopen (in in Portugal in elk geval, maar ik neem aan dat de prijzen online gelijk zijn) en het lijkt me dat zoiets voor filmen van verbouwing wel voldoende is?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:19

Die goedkope modellen hebben het nadeel dat de belichting en filmkwaliteit gewoon echt heel slecht is. Vaak flink overbelicht, veel ruis.. Of je moet een oudere DJI drone kopen, tweedehands. De Phantom 2 vision heeft een vrij goede camera, prima ding.. alleen geen automatische shots enzo. Die moet je handmatig vliegen. En die kun je met een beetje mazzel wel voor jouw budget vinden op marktplaats.

Qua geluid valt het hier wel mee tussen de paarden, of mijn paarden zijn gewoon echt heel makkelijk :+ Maar ik kan er echt met de drone vlak boven hangen, en meneer kijkt eens omhoog en vreet verder :')

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:43

8nnemiek schreef:
Die goedkope modellen hebben het nadeel dat de belichting en filmkwaliteit gewoon echt heel slecht is. Vaak flink overbelicht, veel ruis.. Of je moet een oudere DJI drone kopen, tweedehands. De Phantom 2 vision heeft een vrij goede camera, prima ding.. alleen geen automatische shots enzo. Die moet je handmatig vliegen. En die kun je met een beetje mazzel wel voor jouw budget vinden op marktplaats.

Qua geluid valt het hier wel mee tussen de paarden, of mijn paarden zijn gewoon echt heel makkelijk :+ Maar ik kan er echt met de drone vlak boven hangen, en meneer kijkt eens omhoog en vreet verder :')


Daarom heb ik die in de pre-sale gekocht. Die kost als je hem nu besteld 450-500 euro en de specs zijn echt super (zeker voor dat geld). https://www.fimi.com/fimi-x8-se.html. Ik ga hem uitgebreid testen!

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:47

Tja, ik weet niet wat voor een eisen mensen stellen aan filmpjes van een verbouwing...
Ik ging er maar vanuit dat het geen bioscoop kwaliteit hoeft te zijn, om het maar zo te zeggen.
Uiteindelijk is alle waar naar zijn geld, maar het is niet zo dat je bakken geld uit hoeft te geven.
Ik zoek er toevallig een om te kijken waar de paarden uithangen en wil daar ook niet teveel aan uitgeven, zodoende stuitte ik op die minidrones en andere goedkope. Uiteindelijk is het bereik gewoon niet genoeg, dus ik red het er niet mee, maar als je je eigen huis wilt filmen is dat natuurlijk anders.

Tweedehands is natuurlijk inderdaad ook een goede optie! Plenty mensen die steeds het nieuwste van het nieuwste willen of meer mogelijkheden en de oudere weg doen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

xJennifx
Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:01

DJI mavic pro. Kwalitatief heel erg goed en fijn in gebruik. Hieronder kun je eventueel wat beelden zien.

https://youtu.be/8iThGOG5_O4


Zou het misschien een optie zijn om iemand met een drone een bedrag te betalen om 1 keer per week/twee weken te laten komen om wat te filmen en dit allemaal naar jullie toe te sturen? Aangezien een goede drone wel prijzig is.

Dicha v. Johnson
M1+9

yvetjes
Berichten: 920
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 19:30

Mooie beelden xJennifx!

Iemand inhuren had ik nog niet aan gedacht. Missch wel een idee, want het gaat om wekelijks een kwartiertje (regio Amersfoort).
Voor een beetje enthousiaste drone eigenaar misschien een leuke testcase, en voor mij een besparing voor de aanschaf.
Ik zal een advert op bokt-markt zetten!

Een drone aanschaffen voor 450,-? Nope, we moeten juist besparen gezien de hoge kosten van de verbouwing. Vandaar dat ik dacht aan ca 100,-

Wees jezelf, anderen zijn er al genoeg.....

ClaudiaHS
Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:48

Wij hebben de Syma x8g.
Wel iets duurder dan jouw budget maar hij maakt erg mooie foto's en filmpjes.
Ik zal straks een kijken of ik hier een foto kan plaatsen.

Edit: deze had ik nog op de telefoon staan.
Dit is dus ons huis

[ img ]

ingvdh
Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:10

Ik heb een parrot AR2.0 drone, 2e hands wel voor dat geld te koop.

Maar als het een beetje waait dan ben je hem kwijt en mag je zoeken, voordeel is wel dat zodra hij buiten bereik is dat hij automatisch landt. Hij is overigens wel snel buiten bereik, je bedient hem via de bluetooth verbinding van je GSM en die heeft zo zijn beperkingen.
Maar als je alleen een beetje boven je huis wil vliegen moet het voldoende zijn.

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:07

Hoe zou de nieuwe DJI Mavic mini zijn? Mis je die active tracking en obstacle avoidance tov de Spark? De mini heeft wel 3-weg gimbal en een langere vliegtijd. Voor DJI begrippen mss ook nog wel soort van ok qua prijs.

Meer idd als speelgoed en af en toe eens een leuk filmpje maken.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:45

De paarden moeten nog even wennen. := Niet te laag en niet te dicht bij en dan valt het best mee.

Maar eens vaker doen zodat ze een beetje kunnen wennen. Vandaag was natuurlijk wel grijs & grauw.

[ img ]

It's not how good you are, but how good you want to be!

neile
Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:58

Ik volg even, ik zou ook graag voor dezelfde doeleinden een drone aanschaffen. Er was mij parrot aangeraden?

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:47

neile schreef:
Ik volg even, ik zou ook graag voor dezelfde doeleinden een drone aanschaffen. Er was mij parrot aangeraden?


Welke Parrot hebben ze je aangeraden?

It's not how good you are, but how good you want to be!

neile
Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:46

Daar durf ik geen antwoord op geven, gezien ik alleen de merknaam heb onthouden. Excuses!

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.


Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:49

Alle merken hebben er ook zoveel... := Is die Ryze Tello nog wat? Kost nog geen 100 euro en gewoon bestuurbaar vanaf je telefoon.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:27

Nadeel van zo een kleine speelgoed drone is dat hij al waarschuwing begint te geven bij het minste zuchtje wind. :=

Viel mij nog mee hoe stabiel hij was bij windkracht 3 a 4.


It's not how good you are, but how good you want to be!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers