[VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:43

Oh wat leuk ik zie dit nu pas, kom even volgen, wij hebben een oud kantoorpand gekocht en die moet omgebouwd worden tot woonhuis, er staan dus wel muren, maar daar houd het dan ook wel zo een beetje mee op :+ altijd leuk om te zien hoe anderen het aanpakken

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 16:23

Stral schreef:
Je dampkap zit niet in je eiland? Dan zou ik voor een standaard gaan en niet in de plaat, volgens mij toch nog altijd krachtiger en handiger te poetsen plus als je plaat moet vervangen ooit zit je wel gebonden daaraan denk ik?

Nee klopt, zit echt tegen die muur waar het nu staat. In de plaat is ook wel echt duur, ben ook bang dat ik eens een kapotte plaat heb, dat het dan gelijk zo veel geld kost.

Ook vind ik dit soort dampkap wel mooi staan. Zeker omdat we ook zwarte klinken nemen, kranen, een stalen deur,...

Afbeelding


Faelynn schreef:
Oh wat leuk ik zie dit nu pas, kom even volgen, wij hebben een oud kantoorpand gekocht en die moet omgebouwd worden tot woonhuis, er staan dus wel muren, maar daar houd het dan ook wel zo een beetje mee op :+ altijd leuk om te zien hoe anderen het aanpakken

Wow cool ! Ga je dan ook voor een industriele stijl gaan? Lijkt me ook wel cool als je daar bv veel met beton enzo kunt werken!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:26

Dat is denk ik wel mooi ja bij je keuken!
Wij hebben een plafond unit boven het eiland. Wilde geen hangende omdat je daar anders tegenaan kijkt en wilde ook niet in de plaat. Werd ons zelfs afgeraden in de keukenzaak _O- die verkoper was er duidelijk niet heel erg fan van :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 16:33

Ja iedereen die het heeft is wel fan, en het leek me ook wel schoner dan een hangende. Maar als ik nu zo die 3d tekening zie, vind ik het eigenlijk wel mooi passen. Maakt de keuken toch meer af.

Mijn schoonzus en broer hebben ook een hangende boven het eiland, stoten er vaak hun hoofd aan in het begin :+ Dan is zo een inbouw in het plafond ook wel echt mooi idd!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:25

Goldie schreef:
Dat is denk ik wel mooi ja bij je keuken!
Wij hebben een plafond unit boven het eiland. Wilde geen hangende omdat je daar anders tegenaan kijkt en wilde ook niet in de plaat. Werd ons zelfs afgeraden in de keukenzaak _O- die verkoper was er duidelijk niet heel erg fan van :+

Idem hier; niemand die echt fan was en ook voor een plafondunit gekozen. Wij konden niet weg naar buiten dus dat was dan de enige optie. Tevreden over! Ik ben alleen zo slecht in onthouden wanneer je wat moet onderhouden/kuisen :')

Zo’n hangende is denk ik qua functionaliteit nog altijd het beste. Krachtige motor. Nadeel van zo’n inbouw in je kookplaat: die motor moet dan in je kastenblok zitten, neemt veel plaats in.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:27

Citaat:
Wow cool ! Ga je dan ook voor een industriele stijl gaan? Lijkt me ook wel cool als je daar bv veel met beton enzo kunt werken!


Ja het is nu niet echt een mooi kantoorpand hoor, heeft niet de industriele look in ieder geval, vooral een hele oude look haha, maar ga daar wel een klein beetje mee werken betreft interieur straks.
[HTT] Verbouwing, op zoek naar ideeën in dit topic heb ik de foto's van het pand staan, maar zal tegen de tijd dat we gaan beginnen misschien ook nog wel een volg topic maken :j

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 17:48

Oh leuk straks eens kijken!

Ik bedenk me ook dat ik het heel fijn vind om een lampje boven m’n vuur te hebben. Dus een is een hangende ook fijner.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 08:24

Gisteren lang aan het uit tekenen geweest, maar dit zou het moeten worden. (Let niet op de ingetekende meubels)
Afbeelding

Boven tafel en in de garage zijn gewone lampen. Ik ga er vanuit dat ik met 1 lamp wel
Toe kom in de garage? Links en rechts hiervan zitten namelijk dak koepels..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 20:10

Zo, zaterdag gaat de betonplaat er in. De week erna lang weekend dus dan gaan ze 3 dagen metsen! Spannend hoe de boven verdieping zich gaat vormen!
Afbeelding
Afbeelding

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:52

Jaa wat gaaf! De eerste laag staat er gewoon al. Jullie zijn zo te zien ook de eersten die zijn gaan bouwen, weet je al wat er op de rest van de kavels terechtkomt/wie jullie buren worden?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 23:32

Ja leuk hè gaat echt snel zo!

De overburen weten we al, die bouwen beetje in dezelfde stijl. De mensen daar achter (op de foto ook aan het werken) die bouwen meer een hoeve stijl. De loten naast ons worden verloot door de gemeente, maar dit moet nog gebeuren. Dus daar weten we nog niks van! We krijgen wel nog 5 buren links, 2 keer half open, en dan staat er nog 1 lot te koop via de makelaar.

Ben heel benieuwd hoe de verkaveling straks ook wordt! Maar het fijnste van al vind ik dat we in de avond echt het zonnetje lekker op ons terras gaan hebben en in de keuken en eetkamer! Nu er een ‘dak’ op zit kunnen we echt goed zien hoe het licht binnen komt.
Afbeelding
Dit is vanuit de woonkamer kijkend naar de keuken <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 23:07

Nog een een update voor de stille volgers hopelijk :+

Beton op de verdieping is gestort, vorige week hebben ze flink doorgewerkt een hele dag!
Afbeelding

En we hebben zondag 's avonds lekker frietjes gegeten op de bouw, echt super gezellig!

Afbeelding

Verlengd weekend vanaf donderdag, dus dan gaan ze 3 dagen door metsen!! Ben benieuwd, als je ziet wat ze op 1 dag alweer verzet hadden!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:34

Ja wat tof om te zien! En inderdaad als stille volger bijna stalker :') volgde je topic met Callista vanaf het begin en toen meegegaan naar deze.

Heel mooie lichtinval ook!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:03

Ik kijk al uit naar de housewarming, Kelly :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:06

Leuk! Haha ik herinner mij ook mijn eerste “lunch” hier vorig jaar, zo zalig :D Ze gaan echt vlot om niet alle dagen te kunnen werken!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 23:46

maylotje schreef:
Ja wat tof om te zien! En inderdaad als stille volger bijna stalker :') volgde je topic met Callista vanaf het begin en toen meegegaan naar deze.

Heel mooie lichtinval ook!

Ah super lief! Soms vraag ik me wel af of ik niet te veel privé deel zo op internet. Maar het is zo leuk om terug te kijken ook..
Laurievc schreef:
Ik kijk al uit naar de housewarming, Kelly :D

Haha, dat zal nog wel effe duren vrees ik :+

Stral schreef:
Leuk! Haha ik herinner mij ook mijn eerste “lunch” hier vorig jaar, zo zalig :D Ze gaan echt vlot om niet alle dagen te kunnen werken!


Ze vliegen echt! Ben daarstraks paar uur weg, en bam had ineens een slaapkamer, niet te doen zijn ze!

Super mooie zons ondergang vandaag <3

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 20:08

Vandaag predallen op de verdieping 8-) Zaterdag beton er op, en dan kunnen we aan de zolder beginnen!

Een update:

Voorkant
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

En alvast klein stukje gevelsteen gemetst <3

Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:59

Mooie steen!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:38

Mooi! Welke voeg ga je nemen? :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 11:52

Normaal een lichte voeg! Misschien klein beetje crème er in. Als er wat meer staat gaan we eens wat stalen zetten, dan kunnen we het eens beter bekijken! Wij zijn zelf heel blij met de steen, lang over getwijfeld ook :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 22:50

Even een foto update 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk een heel huis zo! Nu eerst alle snelbouw zetten, en dan heel het bouw verlof gevelsteen metsen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:54

Update 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:02

Zo dat gaat ineens hard zeg, mooi!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:04

Nice! Hoog hè, wordt het niveauverschil onder het dak een slaapplaats of technische ruimte?

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:09

Wauw wat gaaf!!!