[VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 19:12

Ja gaat super hard! Het is nu bouwverlof, dus ze werken 3 weken elke dag!

@Stral, ja mega hoog. De nok is 12 meter, ik hoop dat het beetje in proportie blijft. Maar het lijkt mee te vallen! Het niveauverschil wordt echt zolder. We wouden eerst onze technische ruimte daar maken, maar het is allemaal net iets te krap in de hoogte. Ook voor een boiler is het beetje risky om het op hout te zetten, als het ooit gaat lekken,... Technische ruimte komt dus in de 4de kamer / bureau ruimte. Dan houden we nog genoeg over om dat als kamer te benutten normaal!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:40

Ja wij hebben de ventilatie-unit op zolder staan, dacht aan zoiets! :D

huricane
Berichten: 790
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:08

Ik zie dit topic nu pas! Leuk, ik ga volgen.
Mooie steen trouwens :))

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:11

Stral schreef:
Nice! Hoog hè, wordt het niveauverschil onder het dak een slaapplaats of technische ruimte?


Voor mijn gevoel is het een verdieping hoger dan een 'normaal' huis, dus ben ook wel benieuwd hihi

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 21:17

Stral schreef:
Ja wij hebben de ventilatie-unit op zolder staan, dacht aan zoiets! :D


Ja paste bij ons net niet , we hadden 140 en hij had 160 nodig! Boiler ging opzich wel, maar ja als die ventilatie dan toch beneden moest..


Princess_ schreef:
Stral schreef:
Nice! Hoog hè, wordt het niveauverschil onder het dak een slaapplaats of technische ruimte?


Voor mijn gevoel is het een verdieping hoger dan een 'normaal' huis, dus ben ook wel benieuwd hihi


Ja het is ook wel hoog hoor! Ik hoop dat de velux ramen het dak een beetje breken straks. En er komen ook panelen op de voorkant dus dat zal wel schelen. Tot de dakgoot is het 7 meter en tot de punt 12. Het dak is een redelijk grote overspanning, maar we hadden die ruimte nodig dus we hebben het niet platter gemaakt.

Heb omwille van de hoogte ook aan de zijkant die mega raam laten steken, dan heeft het nog wat meer effect! Die is wel echt cool langs de binnenkant ook. Onderstaande foto sta ik er in :+
Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:22

Tof!! Ook om te kuisen straks :') :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 21:23

Stral schreef:
Tof!! Ook om te kuisen straks :') :D


Hahaha ik heb me er al bij neergelegd dat we budget gaan vrijmaken voor een glazen wasser :+ , de rest van de ramen kan ik wel allemaal zelf bij gelukkig!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:24

Echt wel super tof! Wat ben je dan mini in vergelijking joh! Wel een hoge ladder nodig als je gaat ramen lappen hihi

Edit: ramenwasser, slim hihi

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:24

k_m schreef:
Stral schreef:
Tof!! Ook om te kuisen straks :') :D


Hahaha ik heb me er al bij neergelegd dat we budget gaan vrijmaken voor een glazen wasser :+ , de rest van de ramen kan ik wel allemaal zelf bij gelukkig!

Oh kan je die beter meteen alles laten doen toch :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:28

Daarom heb ik overal draai-kiepramen _O-
Gaat lekker zo!

Wij zijn van het weekend verhuisd van de blokhut naar het huis, heerlijk om weer een echte keuken te hebben en warm water uit de kraan :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 20:54

Misschien toch maar zelf ramen wassen nu we de offerte voor de ramen hebben gehad :+

We zijn weer lekker op dreef! Voorkant staat er, en de rechterkant gaat ook goed vooruit! 8-)

Afbeelding

Gisteren en vandaag hebben ze ook gewerkt, ondertussen staat het linkse gedeelte van de zijgevel ook al een stuk hoger! (foto is van gisteren)

Afbeelding

En af en toe krijg ik een taakje, ik kan zelf eerlijk gezegd bitter weinig helpen :+ Maar hier eindelijk een foto van mezelf in actie op de bouw :Y) Stenen mengen zodat we ze met de kraan boven kunnen zetten, scheelt weer gesleur!

Afbeelding

Voorkant is gelijk een stuk minder 'schraal' nu de gevelsteen er tegen staat! (Stenen waren nog nat van het metsen, vandaar het kleur verschil)
Afbeelding

En we zijn ook aan het kijken voor keukens nu. Dat wordt ook nog een duur grapje := Maar het zal allemaal wel mooi worden als het straks af is!!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:13

Mooi hoor!

Jouw uitspraken over de kosten zijn super herkenbaar :')
Ik vond daardoor de laatste fase van de bouw mentaal het lastigste: wel het werk en de kosten maar nul genot ervan, slopend! Maar als je erin zit is het fantastisch :)
Trouwens: vorig jaar een maand lang getwijfeld over de screens en nu ZO blij mee met dat warme weer, echt een aanrader.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:42

Stille meelezer..

Over de glazenwasser; de 1e wasbeurt bij nieuwbouw is vaak duurder omdat er dan meestal meer gezeemd moet worden - cementsluier, plaksel, .. - alsook alle kozijnen, deuren, .. die dan worden meegepakt.

Bij gewone onderhoudsbeurten (buiten 2 wekelijks, binnen maandelijks bvb) zou de prijs wel moeten zakken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:54

Jullie gaan lekker door zo!
Heel verschil elke keer :)
Fijn hé dat je nu gewoon rustig voor een keuken kan kijken, terwijl je als je het laat bouwen alles van te voren al aardig duidelijk moet hebben :j

Wij wonen inmiddels :D
Nog niet alles is af, maar het schiet lekker op. Zo fijn om weer een normale keuken te hebben en een plek om te zitten :j
Wij zitten we nog steeds binnen ons budget, keuken was wat duurder dan gepland en we hebben zelfs de vloer en raambekleding van dat budget afgetrokken wat we er eigenlijk niet bij berekend hadden.Zo te zien gaan we ook wel binnen dat budget blijven.
Binnenkort komen de platen voor het pad :)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:31

Wij hebben vooral draai-kiepramen, maar heel deel waar we alleen met ladders en gedoe bij kunnen laten we doen. 10 euro per 4 weken en ze doen het met een telescoopsteel en osmosewater. 1 keer per jaar grondig op de ladder incl. kozijnen.

Jullie schieten wel op zo al is het vaak de binnenkant die de meeste tijd kost.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:29

BillyJ schreef:
Stille meelezer..

Over de glazenwasser; de 1e wasbeurt bij nieuwbouw is vaak duurder omdat er dan meestal meer gezeemd moet worden - cementsluier, plaksel, .. - alsook alle kozijnen, deuren, .. die dan worden meegepakt.

Bij gewone onderhoudsbeurten (buiten 2 wekelijks, binnen maandelijks bvb) zou de prijs wel moeten zakken.

2 wekelijks?! Wat doe je met je ramen dat ze 2 wekelijks gelapt moeten worden?! Hier gebeurd het 4x per jaar...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 16:20

Stral schreef:
Mooi hoor!

Jouw uitspraken over de kosten zijn super herkenbaar :')
Ik vond daardoor de laatste fase van de bouw mentaal het lastigste: wel het werk en de kosten maar nul genot ervan, slopend! Maar als je erin zit is het fantastisch :)
Trouwens: vorig jaar een maand lang getwijfeld over de screens en nu ZO blij mee met dat warme weer, echt een aanrader.


Ja screens steken bij ons wachtbuizen voor klaar, maar die rib uit ons lijf hebben we voorlopig nog even nodig :+ , Bij ons zitten er wel zo goed als geen ramen op de warmste kant. Hopelijk scheelt dat! En we gaan ook koelen door de vloerverwarming.

BillyJ schreef:
Stille meelezer..

Over de glazenwasser; de 1e wasbeurt bij nieuwbouw is vaak duurder omdat er dan meestal meer gezeemd moet worden - cementsluier, plaksel, .. - alsook alle kozijnen, deuren, .. die dan worden meegepakt.

Bij gewone onderhoudsbeurten (buiten 2 wekelijks, binnen maandelijks bvb) zou de prijs wel moeten zakken.


Ja sowieso zal dat nu uiteindelijk ook niet iets zijn waar we arm van gaan worden, hopelijk :') 2 wekelijks is best veel! Wij hebben eigenlijk geen doorgaand verkeer, hoop dat dat ook scheelt met stof enz..

Goldie schreef:
Jullie gaan lekker door zo!
Heel verschil elke keer :)
Fijn hé dat je nu gewoon rustig voor een keuken kan kijken, terwijl je als je het laat bouwen alles van te voren al aardig duidelijk moet hebben :j

Wij wonen inmiddels :D
Nog niet alles is af, maar het schiet lekker op. Zo fijn om weer een normale keuken te hebben en een plek om te zitten :j
Wij zitten we nog steeds binnen ons budget, keuken was wat duurder dan gepland en we hebben zelfs de vloer en raambekleding van dat budget afgetrokken wat we er eigenlijk niet bij berekend hadden.Zo te zien gaan we ook wel binnen dat budget blijven.
Binnenkort komen de platen voor het pad :)


Dankjewel! Ja zeker voor met 2 man er aan te werken vind ik echt dat het super erg opschiet. Wat leuk dat jullie er al wonen!! Dan heb je inderdaad waar voor je geld nu. De tuin zal bij ons ook wel echt tot laatst worden gehouden ja.


zonnebloem18 schreef:
Wij hebben vooral draai-kiepramen, maar heel deel waar we alleen met ladders en gedoe bij kunnen laten we doen. 10 euro per 4 weken en ze doen het met een telescoopsteel en osmosewater. 1 keer per jaar grondig op de ladder incl. kozijnen.

Jullie schieten wel op zo al is het vaak de binnenkant die de meeste tijd kost.

Dankjewel! Ja de binnenkant gaat ook nog een hele klus zijn. Januari / februari komen ze bepleisteren, dat gaat ook gelijk een heel ander zicht zijn.


Leuk dat er nog best wat mensen volgen!! Dankjewel voor de leuke reacties!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:41

Het mooie aan screens meteen steken is dat ze achter de façade verwerkt zitten, als ik van iets spijt heb is het dat ik er niet meer gestoken heb (maar goed, we hadden nog een halve rib nodig enzo :') ).
Wat bedoel je met wachtbuis? De elektriciteit daar? Hebben jullie die ook al klaar dan?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:57

Laten we hopen dat wij het niet te hard gaan missen dan :+

Ja er zitten lege buisjes klaar in de gevel steen zodat ze later niet meer in de gevel en binnen moeten boren voor screens. Verder moet de elektriciteit nog gebeuren! Dit zijn van die lege buisjes.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:03

Slim!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 21:02

Gevelsteen zit erin! Volgend weekend koepel timmeren, en dan de rest van het dak! :):)

Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:17

Mooi hoor!

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:37

Gaaf hè hoe alles op papier ineens werkelijkheid wordt!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 16:56

Dankjullie! Ja echt tof om te zien.

De koepel staat erop en ze zijn nu bezig aan het dak. Denk binnen 2 weken al aan de pannen beginnen *\o/* . Ramen zijn opgemeten en die komen de week voor kerst of vlak na nieuwjaar.... spannend!

En ik ga heeeeeel blij zijn als ze niet meer dat dak op moeten. Kan het echt niet aanzien zo hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:50

Ziet er goed uit! Mooie steen uitgekozen. Hoe hoog is de nok?