Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:21

Zal ik vanmiddag even maken als ik thuis ben :)

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:13

Oké, let alsjeblieft niet op de half aangevreten muren, half geverfde muren en noem maar op. Woon hier nu sinds een half jaar alleen en wil het dus allemaal schilderen en wat meer aankleden. Het was allemaal niet af, dat moet ik nu alleen doen. Foto's zijn net gemaakt dus jullie zien dat woonkamer op zulke dagen vrij donker is. Gordijnen komen ook nieuwe voor, iets van roljaloezien en siergordijnen ernaast. Die wil ik ook hoger hangen en tot de grond.

Vanaf de bank richting TV, deur gaat naar gang. Elektra moet daar nog even aangesloten en schakelaar erop gezet en natuurlijk schilderen.
Afbeelding

Van naast de tv naar de bank. In het hoekje stond een kachel en muur, dus dat is 'hersteld' maar moet nog glad en geschilderd.
Afbeelding

Vanuit de eetkamer
Afbeelding

Vanaf dezelfde plek naar de keuken, deur is badkamer.
Afbeelding

Badkamer deur en kast ernaast, die kastdeuren wil ik eigenlijk weghalen en dan houten planken in de donkere kleur van radiatorombouw
Afbeelding

Eetkamer vanuit de woonkamer
Afbeelding

En vanaf de andere kant bij de schuifpui
Afbeelding

Close up van vloer en salontafel (eettafel is van dezelfde serie)
Afbeelding

Kussentjes zijn trouwens wit met roze en blauw/paarsig. Accessoires zijn ook beetje oud roze. Wil nog plaid, kleed en kussens maar loop vast haha. Ook weet ik niet of ik de eettafel zo wil laten staan of juist in de lengte wil zetten. Tafeltje tussen de 2 banken in wil ik vervangen, dat is de oude salontafel. Ook TV meubel wordt een keer vervangen. Ik was trouwens alle vazen en accessoires aan het verzamelen, vandaar dat er zo veel lege dingen op radiator ombouw staan. :') Ook heb ik alle fotolijsten van de muur gehaald, die wil ik vervangen namelijk. Wil iets voor achter de bank en op de lange witte muur. Ik twijfel alleen over de kleuren, groen heb ik dus al gehad. Ik weet niet of ik de lange witte muur een kleur wil geven en de andere kan wit en de groene muur dus andere kleur en de rest wit of juist andersom.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:39

Het is allemaal erg donker en door de verschillende kleuren wat rommelig.
Ik zou de meeste muren licht houden en dan één rechte muur een accentkleur, maar ook die niet in een donkere kleur.

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:45

Ja, die verschillende kleuren waren ook niet mijn keuze. ;) Ik had een lichte eikenhouten vloer, met dus 1 groene muur in de woonkamer (die lichter is in het echt dan op de foto trouwens) en in de eetkamer die muur met deuren grijs behang, maar de andere kant wit. Alleen ex vond dat wit niks, dus die heeft in de woonkamer 3 muren lichtbruin geverfd en was begonnen aan de groene muur antraciet maken :=

Dat schilderen ga ik sowieso de komende weken doen, eerst alles maar wit, dan kan ik misschien ook beter zien wat wel of niet kan qua kleur op 1 muur. Ik wilde sowieso in dezelfde 'kleur' blijven, dus grijs met wit, maar moet even zoeken naar een mooie kleur grijs. Wel licht.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:01

@mywishmax wel een lekkere ruimte hoor. En zeker in de staat waarin het nu verkeerd. Ik krijg er wel inspiratie van. Alles wat je doet wordt een verbetering.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:01

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:07

_Aine schreef:
MyWishMax: Leuke ruimte om mee te spelen :j Ben benieuwd hoe het is als het meer naar je wens is.

Ik heb net even een foto gemaakt van mijn (vind ik zelf :P ) geweldige vintage jaren 60 kastje. We zitten nu in een huurhuis en we hebben maar een klein budget beschikbaar voor het inrichten, maar ik vind het toch best leuk om op deze manier een fijn voelend Thuis te creëeren :) Er komt nog een loper, maar daar moet ik nog naar op zoek.
[ [url=m/sgGf3a.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk!!

Mwm leuk huis! Mooie ruimten ben benieuwd wat je er van gaat maken

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:17

@aine: mooi tijdloos ontwerp. ik mis een mooie messing sleutel op het deurtje :)

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:23

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:00

@Emita

Afbeelding

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:47

Wat zouden jullie voor het raam hangen qua gordijnen bij tuindeuren (beide kunnen open) en er zit zowel links als rechts ook nog een raam naast?
Liefst wel af te sluiten tegen de zon/warmte.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:53

Iets tegen de zon/warmte moet je aan de buitenkant doen, dat is véél effectiever! Als je even geen geld hebt voor de originele buitenjaloeziën of (rol)luiken kun je ook gewone simpele/goedkope smalle witte kunststof jaloeziën nemen. Bij de Kwantum hebben ze die ik ook heb voor aan de deur en die kun je aan de onderkant in een houdertje vastzetten zodat ie niet gaat wapperen.
https://www.kwantum.nl/gordijnen-raamde ... 21-0444022

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:28

_Aine wat een gaaf kastje! Lekker tijdloos en die plant maakt het af :D

MuSLi heel gaaf!!! Dat is hoe ik het ongeveer in mijn hoofd heb (maar dan in de woonkamer).



Ik heb meteen nog een vraag. Gezien het koopcontract getekend is: welke kleur zouden jullie in de slaapkamer doen? Ik heb net een nieuw bed en kast gekocht, die wordt geleverd de week van de sleuteloverdracht. De kleur van de slaapkamer is nu te donker.

Als eerst het bed dat ik heb gekocht:

Afbeelding

En de kast (schuifdeur)
Afbeelding


Dit is hoe de kamer er nu uit ziet (afmeting 3m x 2.17m dus is wel klein. Het bovenstaande bed dat ik heb besteld is 180cm x 200cm en ik wil het bed dus naast het raam/balkon plaatsen, zodat de kast in de kamer links tegen de muur aan kan. De kast is 195cm breed en 220 hoog.). Maar de vraag is dus: welke kleur past het best in deze slaapkamer met het bovenstaande bed en kast? :D

Afbeelding

Afbeelding

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:54

Oei, dat is wel een kleine kamer voor zo'n groot bed én een grote kast. Benieuwd hoe dat straks gaat passen! Met jouw plattegrond: kan je dan nog wel naast je bed stappen?

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:01

Sting schreef:
Oei, dat is wel een kleine kamer voor zo'n groot bed én een grote kast. Benieuwd hoe dat straks gaat passen! Met jouw plattegrond: kan je dan nog wel naast je bed stappen?

Als je hem naast het bed zet aan de bredere kant van de slaapkamer hou je 120cm over voor de kast.
Zn kast is vaak ook wel een meter diep. Dan hou je 20cm over.

In dit geval zou ik geen kast in de kamer plaatsen.

Even voor de verbeelding.
Mijn slaapkamer is 2,50m bij 3,50. Ik heb ook een bed van 180 bij 200.

Dit pad hou ik naast mijn bed over terwijl mijn bed aan 1 kant tegen de muur staat.

Afbeelding

En dit is van achter mijn bed.

Afbeelding

Dit zijn funda foto’s met breedhoeklens.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 14-06-19 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:10

Nee zo’n kast is 60 diep. Het is krap maar geen bergruimte is ook niks. En een kleiner bed scheelt wel wat, maar ook dat blijft krap. Ook met een 140 x200 bed. Ik zou er verder een lichte kleur bij doen en verder heel erg rustig houden.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 00:11

Ik weet dat het krap is. Daarom is er ook nog de optie om de kast in een andere kamer te plaatsen, als ik echt denk: dit wordt hem niet... . Dit is het plattegrond van het huis (met de inrichting van hoe de huidige mensen het hebben, ik ga wel wat dingen anders doen)
Afbeelding


En even een schematische plattegrond van de kamer en hoe ik het wil (met mijn prachtige paint-skills :D :+ )
Afbeelding

Mocht het echt niet passen, dan zet ik hem in dat tweede kamertje tegen de muur aan. Want ik heb nog niet echt een idee wat ik daar wil neerzetten verder, behalve mijn elektrische piano :D

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 00:20

Hier is de slaapkamer ook redelijk vol met bed en kledingkast, maar daardoor meer ruimte in de andere kamers.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:22

Wat een vreselijk onhandige indeling om de opening van je enige balkon* in de slaapkamer te maken en nog zo dat je er dus ook niet fatsoenlijk een bed in kwijt kunt.
*ik neem aan dat je aan de voorkant géén balkon hebt ??

Als dat het geval is dan zou ik de hele slaapkamer verplaatsen naar waar nu de eethoek staat en die ruimte afsluiten met een leuk half-doorzichtig gordijn en de eettafel neerzetten in de kamer met het balkon.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:04

Dat halve muurtje vind ik ook erg onpraktisch, zo midden in de woonkamer. Pas je bijna niet om je eettafel heen. Slaapkamer is net te klein lijkt me inderdaad! @Emita: Welk 2e kamertje bedoel je? Want ik zie op je plattegrond niet echt ruimte 'over'.

TinkerTreas

Berichten: 3665
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:04

Emita schreef:
Ik weet dat het krap is. Daarom is er ook nog de optie om de kast in een andere kamer te plaatsen, als ik echt denk: dit wordt hem niet... . Dit is het plattegrond van het huis (met de inrichting van hoe de huidige mensen het hebben, ik ga wel wat dingen anders doen)
[ Afbeelding ]


En even een schematische plattegrond van de kamer en hoe ik het wil (met mijn prachtige paint-skills :D :+ )
[ Afbeelding ]

Mocht het echt niet passen, dan zet ik hem in dat tweede kamertje tegen de muur aan. Want ik heb nog niet echt een idee wat ik daar wil neerzetten verder, behalve mijn elektrische piano :D


Weet je zeker dat je bed zo past? Want 180x200 is je matras maat. Dus je bed ombouw is groter.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:16

Sting schreef:
Dat halve muurtje vind ik ook erg onpraktisch, zo midden in de woonkamer. Pas je bijna niet om je eettafel heen. Slaapkamer is net te klein lijkt me inderdaad! @Emita: Welk 2e kamertje bedoel je? Want ik zie op je plattegrond niet echt ruimte 'over'.


Ik heb geen eettafel, en die hoef ik ook niet. Met het 'tweede kamertje' bedoel ik dus waar op de plattegrond nu wel een eettafel staat. Dat was vroeger ook een slaapkamer, maar de muur is eruit gebroken. Ik weet nog niet of ik hier een slaapkamer van wil maken ja of nee. Ik ben alleen, dus heb in principe geen tweede slaapkamer nodig.


TinkerTreas schreef:
Weet je zeker dat je bed zo past? Want 180x200 is je matras maat. Dus je bed ombouw is groter.


Nee ik weet het niet zeker (al denk ik van wel, het is een boxspring en het lijkt me niet dat het hoofdbord breder is dan 17 cm). Als het geleverd wordt ga ik eerst kijken of het bed er zo in past. Zo niet, dan zet ik hem neer zoals de huidige bewoners het hebben, en dan gaat de kast dus op de plek waar de eettafel staat. :j

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:18

DubbelDun schreef:
Wat een vreselijk onhandige indeling om de opening van je enige balkon* in de slaapkamer te maken en nog zo dat je er dus ook niet fatsoenlijk een bed in kwijt kunt.
*ik neem aan dat je aan de voorkant géén balkon hebt ??

Als dat het geval is dan zou ik de hele slaapkamer verplaatsen naar waar nu de eethoek staat en die ruimte afsluiten met een leuk half-doorzichtig gordijn en de eettafel neerzetten in de kamer met het balkon.


Er zit inderdaad geen balkon aan de voorkant..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:23

Maar ga je het dan niet lastig vinden dat je dan bijna niet bij je balkon kan?
Ik had denk ik een kleiner bed besteld.De oplossing van dubbeldun vind ik ook niet slecht,in het ex slaapkamertje je bed en dan heb je in de nu slaapkamer ruimt voor je kast en je piano en kan je makkelijk bij je balkon komen zonder langs je bed te moeten wurmen.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:27

Ik zou (er vanuitgaande dat de muur niet dragend is.. de muur tussen de twee slaapkamers uit halen, de oude muur opbouwen en er 1 grote slaapkamer van maken. Nu heb je nergens bergruimte en je kan ook je bed eigenlijk niet fatsoenlijk kwijt zo.