[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:27

Een muur stuccen is één ding, het verven er van bijhouden is een ander ding. Met een goede coatlaag kan dat eens in de 5 jaar, met spul van een bouwmarkt hooguit 3 jaar :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:10

Ons huis is van 1984 met origineel wit stucwerk. Voor is het 8jr geleden gewit voor de verkoop. Komt niks vanaf als we het afspuiten.
Achter is nog origineel, maar wordt nog steeds wel schoon alleen niet zo door en door wit-wit. Maar weet originele ral kleur niet.

Het is door de buurman destijds gedaan en niet heel netjes, maar het is wit. Hij heeft helaas hier en daar over de kunststof kozijnen geschilderd. Meeste er wel af kunnen krijgen, maar mooi en netjes is anders.

Je ziet hier wel de verschillen wie het bijhoudt en wie niet of niet zo handig is met de hoge druk.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 16:03

Ik denk dat wij volgend jaar opnieuw gaan witten. Maar het is wel fijn dat het nu voor het oog even weer een heel stuk netter is! Maar van dichtbij zie je wel dat het ook eigenlijk even weer 'echt' bijgewerkt moet worden. Maar he, voor de hoeveelheid werk (en verschil in kosten ten opzichte van helemaal opnieuw verven) doe ik het ervoor!

Vandaag het stalgebouw ook afgemaakt. Die krijg ik minder wit dan de gevel van het huis (en tot boven kom ik ook niet haha), maar ook daar scheelt het wel echt enorm! Aannemer gaat volgende keer dat hij er is even inmeten zodat hij een prijsopgaaf kan doen voor de kosten om het met hout te laten bekleden. Dat wachten we sowieso af voor we besloten of we opnieuw gaan witten (en stuc bijwerken) of wel met hout bekleden. Maar hoop enorm op het laatste! Dat zou wel echt heel mooi zijn.

Als "voor" even eentje die ik een tijdje terug had geplaatst toen ze nog met het dak bezig waren.
Afbeelding

En nu na de hoge druk er over. Perfect is het zeker niet, maar ben evengoed heel blij met het resultaat!
Afbeelding

Het kriebelt ook wel om in de stal bezig te gaan. Maar dat is handiger om op te pakken wanneer de doorbraak klaar is denk ik. Bovendien zit er nu een nestje zwaluwen in de stal, en die wil ik ook niet verstoren.
Afbeelding

En tot slot op het nieuwe trackdeel nog alle witte prikpaaltjes vervangen door groene prikpaaltjes nu ik er weer genoeg had. Dat lijkt ook gelijk zoveel beter en meer 'af'!

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:12

Stal is zeker al opgeknapt!! Leuk ook om te zien met de afwerking nu compleet :j Leuk huisje zo <3
Groene paaltjes is wel veel rustiger ja :D Die zwaluuwtjes :+:

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:47

Lekker opgeknapt hoor! Die zwaluwtjes zien er uit alsof ze over 2 weken wel weg zijn, leuke diertjes zijn dat hè :)

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:23

Hier dit jaar geen zwaluwen... ze vonden blijkbaar de vers geverfde muur niet leuk om een nest tegen aan te plakken...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:47

Ik "heb" 4 nesten. :D

Ze zijn wel gedwongen verhuist. Omdat ik een nieuwe schuilstal heb. De oude schuilstal is nu dicht. Ik heb de nestje met een plamuurmesje verwijdert en weer netjes opgehangen. Dat werkte blijkbaar haha.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:28

Haha, ze zijn gelukkig niet extreem kieskeurig, geinig dat hij gewoon weer in gebruik is genomen +:)+

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 19:05

Oh haha wat grappig dat ze toch meeverhuisd zijn :D

Ik vind ze super leuk haha, kleine kamikaze vogeltjes zijn het!

Achter op de track zit overigens een nestje spechten <3 Ook zo gaaf! Perfect rondje gemaakt in een oude dode boom. Heb al een paar keer geprobeerd of ik ze misschien op de foto kan krijgen, maar mamma vogel gaat gelijk in paniek modus als ik ook maar in de buurt kom (lees binnen 15 meter van de boom ben om de track uit te mesten).

En gisteren ook voor het eerst een haas gespot! Die rende echter ook gelijk de andere kant weer op toen de honden hem ook zagen en flink begonnen te joelen haha

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:26

Jonge zwaluwtjes zijn zo leuk! Ik vind het net chagrijnige oude mannetjes met die brede bekkies en dat pluis aan de zijkant van hun koppie :D

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:27

Volop 'wild' dus :D Mócht je ooit een groentetuin willen dan weet je iig dat je hem haas/konijn-proof moet maken :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:42

Ik vind het echt wel opgeknapt. Een beetje van verwaarloosd naar normaal gebruikt zeg maar.

Een nestje is zo leuk........

In een tuinkast die bij onze paarden staat zit een roodborstje. Ze hadden allemaal paardenhaar gebruikt. Laatst een nestje met 7, maar opeens zijn ze klaar en zijn ze weg. Helaas veel kraaien in de buurt, dus denk niet allemaal overleefd.
Nu zitten ze alweer op hetzelfde nestje. Ze hebben er wel nog meer haar bij gedaan.

Kraaien zijn sowieso wel pittig. Wij hebben helaas soms konijnen holletjes, maar vd week had een kraai een jong konijntje half gevild en ontleed. Daarna zag ik hem bij het holletje zitten wachten en z'n snavel erin steken steeds....

Ik laat vaak wel het haar liggen en die kraaien staan er dan echt op te wachten. Geen idee waar die een nest hebben. Ze kunnen echt veel verzamelen in hun snavel.

In het bos ook veel van die perfect ronde holletjes. Mijn man en ik zagen ze weken geleden. Soms 3 pogingen gedaan voor ze eentje echt hadden afgemaakt. Paar weken later hoorden we de kleintjes. Die zijn inmiddels ook allemaal al uitgevlogen.
Als ik die kleintjes zo hoor, hoop ik wel altijd dat de moeder niet ergens is opgegeten ofzo. Lijkt me zo sneu als zo een nest vol op eten zit te wachten.

Het leuke van de roodborstjes vind ik wel dat ze echt aan ons gewend zijn en duidelijk bij ons in de buurt wonen en ook blijven wonen. Totaal niet bang en maken goed gebruik van alles wat aanwezig is.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 14:02

Roodborstjes hebben we hier ook een paar, ontzettend leuke vogeltjes!

De kraaien vind ik wel ontzettend interessant. Vind het jammer dat het jong het niet gered heeft.

Hier met de enorme hitte tussen het werken door even ontspannen en genieten van het uitzicht
Afbeelding

Inmiddels staan ze weer lekker uit de zon in de schuilstal.

Volgend weekend krijgen we veel hulp. Schoonmoeder en haar vriend komen hele weekend helpen en een vriendin uit Arnhem komt ook een dag helpen. Ontzettend fijn, kunnen we mooi even weer wat stappen maken!

Verder waren er weer wat kastanjepalen binnen, dus daar ook 40 van gereserveerd. Kan dan in elk geval laatste 3 haakse bochten ook gaan afvlakken in de binnenbocht en wil het eerste kronkelpad gaan maken op de hoge wei zodat ze daar van het winter ook gebruik van kunnen maken.

Verder nog bezig geweest met die laatste hoek in de woonkamer, daar zit de eerste laag schonmaakrommel op. Tweede laag moet het even iets minder warm voor zijn zodat er goed gelucht kan worden.

Verder hebben we een tweedehands kettingzaag gekocht die net een goede service beurt heeft gehad en ook gelijk goede zaagbroek gekocht en zaaglaarzen (schoenen waren mij een beetje te duur voor hoe vaak we verwachten ermee bezig te zijn). Ook weer een hele uitgave, maar wel heel nuttig hier.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:06

Lekker plekje om even af te koelen zeg <3 Heerlijk!!
Ben benieuwd naar je kronkelpad!

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:52

Wacht even lees ik nu tussen de regels door dat je alsnog wel aan 't werk bent ermee? Met deze hitte? Ik zou de hele dag in dat badje blijven liggen inderdaad. :=

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:16

Zaagbroek en zaaglaarzen...? Er gaat een wereld voor me open :))

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:22

pmarena schreef:
Zaagbroek en zaaglaarzen...? Er gaat een wereld voor me open :))


Wel zo veilig, je zal de eerste of laatste niet zijn die een kettingzaag in zijn voet of been zet :+

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:25

Ik ken er al 2 :+

Kettingzaag is fantastisch! Veel plezier!

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:37

Ook hier gaat een wereld voor me open :')
Veel plezier met je nieuwe aankopen!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:08

Achterom schreef:
Ook hier gaat een wereld voor me open :')
Veel plezier met je nieuwe aankopen!

Dan hebben jullie in het dagelijks leven heel weinig met techniek van doen.
Zelfs voor mij als vonkentrekker is het langs gekomen in al die veiligheidsinstructies die in de loop van de tijd bij elkaar verzonnen zijn (en naar blijkt, niet altijd geheel naar waarheid)

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:10

Die aanname klopt niet ikke :n
De veiligheidsinstructie van mijn man houdt vooral in dat ik er niet aan mag komen :')
Nee, het is vooral dat we met dat spul opgegroeid zijn in een tijd dat je dat allemaal nog niet had.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:21

Achterom schreef:
Die aanname klopt niet ikke :n
De veiligheidsinstructie van mijn man houdt vooral in dat ik er niet aan mag komen :')
Nee, het is vooral dat we met dat spul opgegroeid zijn in een tijd dat je dat allemaal nog niet had.

Maar dat spul bestaat al een jaar of 15 - 20, als het niet langer is.

Wellicht doet jouw kerel er dan verstandig aan om je wat verder te instrueren. Verbieden is wel een erg simpele versie van veiligheidsoplossing. Daar krijg ik geen werk mee uitgevoerd.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:39

Nee, behalve dan als je het zelf doet. Ik vind het prima, vermaak me wel met allerlei andere taken rondom huis met o.a. de bosmaaier, heggeschaar etc.

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 03:02

Had er ook nog nooit van gehoord hoor! Maar laat dat ook lekker aan manlief over, die vindt dat leuk...

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:54

Met wat gezond verstand kom je een heel eind maar met zulke machines is even niet opletten genoeg om jezelf te ontdoen van bijvoorbeeld een paar vingers :+ maar dat geldt ook voor een cirkelzaag, heggenschaar, bosmaaier etc..