[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:38

Wat een prachtige plaatjes <3 <3

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:43

Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet :)

Overigens heb ik mijn isolatoren aan de weidekant zitten (niet aan de track-kant), dat scheelt een hoop gedoe met buitenbochten :D

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 18:59

Amber_anne schreef:
Scheelt wel dat je dan buiten af kan maken en niet met twee dingen tegelijk bezig hoeft te zijn. Ben Ben hoe het er uiteindelijk binnen uit gaat zien

We hebben ideeën genoeg in elk geval :D


DubbelDun schreef:
Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet :)

Overigens heb ik mijn isolatoren aan de weidekant zitten (niet aan de track-kant), dat scheelt een hoop gedoe met buitenbochten :D


Hier wisselt het een beetje haha. In de (scherpe) bochten haal ik het cord buiten om haha.


Vandaag ook weer aardig wat uurtjes bezig geweest :D

Tussen paddock en bestaande track stonden nog 4 oude vergane palen die er nog uit moesten. En er was nog een dubbele rij cord omdat in het voorstadium er nog zoveel gedaan moest worden op de track dat het handig was dat cord apart van elkaar was. Dat is nu niet meer nodig.

Zo was het;
Afbeelding

Die oude dingen zijn een partij zwaar joh! Vergde echt flink wat graafwerk en uiteindelijk met touwen er uit moeten trekken haha.
Afbeelding

Ziet er echt enorm veel beter uit :D
Afbeelding

Helemaal klaar is het nog niet. Die oude biels moet er nog uit (is ook best verrot). En er staat nog 1 mislukt paaltje :+ . Hele lieve vriendin was toen helemaal in het begin wezen helpen en die had ook 1 paaltje gedaan. Heel scheef en veel te diep hihi. Dus die wil ik nog even weer uitgraven en opnieuw doen. Er moet dan nog weer een nieuwe kastanjepaal in en dan wil ik ook een wat bredere doorgang daar zodat loonwerker eventueel ook met tractor de paddock op kan.

En verder nog een doorgang gemaakt van de paddock naar de nieuwe track. Daar moest ook een paaltje voor worden uitgegraven (was veel te dun om als eindpunt te kunnen dienen). En de poort die aan de zijkant zat heb ik verplaatst naar een wat smaller punt omdat daar geen paarden meer doorheen hoeven. Voor mezelf echter wel handig om een poortje te behouden zodat ik met de mestkruiwagens niet door de paddock heen hoef (loopt een stuk zwaarder in dat mullere zand dan over de track).

Ze kunnen nu zo vanaf de waterbak hun persoonlijke racebaan op :D
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:01

Ziet er goed uit :)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 00:10

Nou nog waterbak foto’s! *\o/* mét paarden erin natuurlijk :P .

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:53

Dat gaat er echt heerlijk uitzien +:)+

Hier ook allerlei rotte bielzen bijna 10 jaar geleden. Maar de kern is vaak nog heel stevig dus hier staat een aantal 10 jaar later nog steeds, ze staan niet vervelend in het zicht en zijn niet essentieel dus we keken dat even aan :D

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 09:33

balance schreef:
Nou nog waterbak foto’s! *\o/* mét paarden erin natuurlijk :P .


Sorry voor de teleurstelling, maar de waterbak is letterlijk dat, een waterbak :+ :D Daar heb ik de paarden liever niet :') .

De poel willen we wel ook inloopbaar maken, maar dat heeft even wat meer voeten in de aarde en zal sowieso niet meer dit jaar zijn.
Afbeelding


pmarena schreef:
Dat gaat er echt heerlijk uitzien +:)+

Hier ook allerlei rotte bielzen bijna 10 jaar geleden. Maar de kern is vaak nog heel stevig dus hier staat een aantal 10 jaar later nog steeds, ze staan niet vervelend in het zicht en zijn niet essentieel dus we keken dat even aan :D


Ik moet zeggen dat ik ook niet had verwacht dat deze toch nog stiekem zo stevig zou zijn met hoe zacht hij aan de buitenkant is. De bielzen die langs de zijkant van de paddock liggen/lagen zijn wel zo vergaan dat ik ze in mijn eentje makkelijk oppak en ze zo ongeveer uit elkaar vallen als je er naar kijkt :D

Nou ja, deze uitgraven heeft ook geen haast. En het is er maar 1, dat scheelt ook haha.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:02

Als er toch nog een goede kern in zit dan zijn ze ook handig om schuur-borstels aan te bevestigen waar ze lekker langs kunnen schuren :)

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 11:34

Nog eens kritisch gekeken naar die resterende biels, maar de kern is ook helemaal zacht. Dus toch maar geen schuurstation van maken... Maar wellicht is het wel een idee om een nieuwe te kopen ervoor :D

Gisteren even een dagje onderhoud gegaan (overal langs met de bosmaaier en wat snoeiwerk). Tja, dat komt gewoon bovenop alle achterstand wegwerken natuurlijk :D Ook nog wat plantjes Jacobskruid en ridderzuring gespot, dus die ga ik zo eruit halen.

Verder heb ik de hooibak die nog op de track naast de paddock stond verplaatst naar de nieuwe plek op de nieuwe track. Dan is hem verzwaren met stenen weer lastig, eerst alle stenen er weer uit haha :D

Fuchs is echt een geweldige schat, maar niet altijd het meest heldere licht :') :')
"NIET eerlijk dat ik geen hooi krijg". Duurde ongeveer 10min pruillippen en toen bedacht hij zich toch dat hij ook even om kon lopen zodat hij ook bij de hooibak kon haha.

Afbeelding

Verder lak gehaald voor de kozijnen buiten. Daar wil ik ook binnenkort mee beginnen als het lang genoeg mooi weer is.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:11

LOL, maar eindelijk viel het kwartje.
Ik had gister die van mij een nieuw vliegenmasker dit keer mét oren omgedaan... ze dacht uren dat haar oren niet meer konden bewegen; die bleven strak naar achteren staan :D

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:04

MarliesR schreef:
Nog eens kritisch gekeken naar die resterende biels, maar de kern is ook helemaal zacht. Dus toch maar geen schuurstation van maken... Maar wellicht is het wel een idee om een nieuwe te kopen ervoor :D

Gisteren even een dagje onderhoud gegaan (overal langs met de bosmaaier en wat snoeiwerk). Tja, dat komt gewoon bovenop alle achterstand wegwerken natuurlijk :D Ook nog wat plantjes Jacobskruid en ridderzuring gespot, dus die ga ik zo eruit halen.

Verder heb ik de hooibak die nog op de track naast de paddock stond verplaatst naar de nieuwe plek op de nieuwe track. Dan is hem verzwaren met stenen weer lastig, eerst alle stenen er weer uit haha :D

Fuchs is echt een geweldige schat, maar niet altijd het meest heldere licht :') :')
"NIET eerlijk dat ik geen hooi krijg". Duurde ongeveer 10min pruillippen en toen bedacht hij zich toch dat hij ook even om kon lopen zodat hij ook bij de hooibak kon haha.

[ [url=m/dAHr4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder lak gehaald voor de kozijnen buiten. Daar wil ik ook binnenkort mee beginnen als het lang genoeg mooi weer is.


Arme fuchs, moet ‘ie nog omlopen ook ... :D
En inderdaad, in die waterbak kunnen ze niet badderen. Geen last van vogels die hem als bad en kakplaats gebruiken?

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 20:48

DubbelDun schreef:
LOL, maar eindelijk viel het kwartje.
Ik had gister die van mij een nieuw vliegenmasker dit keer mét oren omgedaan... ze dacht uren dat haar oren niet meer konden bewegen; die bleven strak naar achteren staan :D

Oh haha, dat soort dingen zijn hilarisch :D


balance schreef:
Arme fuchs, moet ‘ie nog omlopen ook ... :D
En inderdaad, in die waterbak kunnen ze niet badderen. Geen last van vogels die hem als bad en kakplaats gebruiken?

Om te badderen is hij te diep en gelukkig is er nog niet in gepoept. Er zijn wel meerdere vogels die er uit meedrinken, maar dat is alleen maar grappig :D


Vandaag naast een stukje weideonderhoud ook even bezig geweest met de hooizolder verder klaarmaken voor het eerste hooi. Met het alleen nog wel even lang genoeg droog worden dat er daadwerkelijk gemaaid kan worden....

Maar nog even de laatste zadel- en tuigdragens die er hingen weggehaald en de eerste lading pallets naar boven gedaan.

Daarna even een start gemaakt met de hogedrukreiniger. Wat een verschil maakt dat al zeg :wow: . Van het stalgebouw ook een deel gedaan. Sommige plekken daar zijn echt té vies om nog weer wit te krijgen, maar ziet er hoe dan ook al een stuk schoner uit!
Afbeelding

Afbeelding


Stalgebouw gaan we voorlopig ook niet meer doen dan met de hoge druk er over aangezien we sterk overwegen om die met hout te gaan laten bekleden in een later stadium. Dan is het zonde om er nu nog veel geld in te stoppen qua verven.
Afbeelding

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:58

Zo, ik vond dit topic een paar uur geleden en ben dol op dit soort dingen dus heb het in 1x uitgelezen. :') Dus bij deze volg ik ook!

Nog gecondoleerd met arme Savino en de poes... :(

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:41

Het wordt er toch al een stuk beter door. De dakpannen even onder de HDS zou ook geen kwaad kunnen, nu zijn ze zo begroeid dat ze kapot kunnen vriezen.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:53

Zo dan, dat is toch al een heel verschil :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 23:55

Knapt wel op hoor!!

Wij hebben ook een wit huis en je ziet snel de strepen, maar nu doet mijn man het met de terrasreiniger, hahaha

Dakpannen heb ik zelf geen verstand van, maar we woonden bij veel dakwerkers in de omgeving en ik vroeg een keer iets over die glimmende pannen. Die voorkomen aanslag en mos geloof ik en kan je ook als laagje aanbrengen meen ik. Dan blijf je niet bezig. Maar moet wel mogen natuurlijk bij monument.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 00:22

Ik vind dat mos wel wat hebben. En het isoleert

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 06:42

Mos vreet de dakpannen aan en maakt ze poreus. Dat doet de hds volgens mij ook als je er te dicht op staat ermee.

Je kunt het beter gewoon een keer goed vegen. Dat hebben we hier ook gedaan en daarmee kan het huis er weer even tegenaan.

De gevel ziet er een stuk beter uit!

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:14

Hier doen ze vaak speciaal spul op het dak, soort poeder waar de mos van doodgaat. Je kunt ook gewoon waspoeder gebruiken en dan strooi je het gewoon boven bij de nok, de eerst volgende keer dat het regent gaat alle mos dood. Daarna kun je het er zo af vegen :)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:09

Dat 'glimmende spul' heb je ook in een matte uitvoering en beschermt je pannen idd tegen mos en dus kapotvriezen. Tegenwoordig kunnen pannen professioneel gereinigd worden, voorzien van een coatlaag en zo weer terug het dak op. Dan gaan ze nog eens een 'levenlang' mee :)

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:52

Zo dat ziet er meteen een stuk beter uit zeg +:)+ Wordt meteen een bewoond huisje ipv een in het bos verscholen vergeten huisje, zeg maar :D

Was je niet bang dat je de stukken van de gevel zou spuiten? Blijkbaar is die witte laag toch degelijk spul +:)+

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 09:56

Ik vind het mis stiekem ook wel leuk om te zien haha, ik zou best een sedum dak willen hebben. Maar qua kosten en draagconstructie gaan we dat niet doen (misschien wel tzt op de kapschuur).

Maar ga aan deze pannen niks meer doen aangezien het hele dak nog wordt vervangen, als het goed is voor aankomend winter. De pannen die er op liggen zijn echt op en al helemaal poreus. De nieuwe pannen die er op komen hebben overigens ook zo'n speciale coating tegen aanslag!


pmarena schreef:
Zo dat ziet er meteen een stuk beter uit zeg +:)+ Wordt meteen een bewoond huisje ipv een in het bos verscholen vergeten huisje, zeg maar :D

Was je niet bang dat je de stukken van de gevel zou spuiten? Blijkbaar is die witte laag toch degelijk spul +:)+


Nou, het was wel duidelijk dat op de verflaag op het huis wat meer hun best hebben gedaan dan die op de schuur, daar kwam er wel wat wit af :D . Maar op het huis heeft zich goed gehouden! Alleen de donkere rand (die sowieso natuurlijk al flink beschadigd en verkleurd is) heeft er wel wat schade van. Maar alleen de oppervlakkige toplaag.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:59

Zou voor het stucen van buitenmuren überhaupt spul bestaan dat >50 jaar mooi blijft...? Of moet je dat elke pak hem beet 10 jaar ofzo opnieuw laten doen :=

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 10:03

pmarena schreef:
Zou voor het stucen van buitenmuren überhaupt spul bestaan dat >50 jaar mooi blijft...? Of moet je dat elke pak hem beet 10 jaar ofzo opnieuw laten doen :=


Ik heb eerlijk gezegd echt geen flauw idee haha :+
Heb ook eigenlijk geen idee of zij het nog bijgewerkt hebben nadat ze het gedaan hebben. Dat is dus trouwens eens van de weinige dingen die ze dan weer wel hebben gedaan. Veel aangeplant (toen hun het kochten was er alleen nog een grasveld om het huis haha) en ze hebben het huis wit gemaakt. Heb een foto gezien van toen hun het kochten en toen waren het nog gewoon rode bakstenen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:15

Zo dan! Dat is een mooi verschil! :oo
En die Fuchs :')