[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 13:27

DubbelDun schreef:
Jong spul is ook gewoon leuk om naar te kijken. Goede keus !
Wel is het zaak om vooraf met de eigenaren goede afspraken te maken over wanneer en hoe vaak langs komen, zéker nu je zelf ook nog zo druk bent.


Ja precies, super leuk! En wil het langskomen inderdaad om die reden op afspraak doen. En vind het bovendien veel te lekker om gewoon in pyjama naar de paarden te kunnen gaan :+


missfalki schreef:
Wow dat ziet er goed uit je ideeën op de plattegrond,
heb zelf nog niet helemaal duidelijk wat nu de zomerwei is en wat je winterwei …

En dat van die opfok plek voor 2 veulens is een goede tussenoplossing :j

Groet Karin.


Op de plattegrond is de rechterhelft winterwei en de linkerhelft de zomerwei. Echt wei is het alleen natuurlijk niet meer :+ . Maar dat stuk ligt veel hoger en is sowieso jaarrond (de track) open, dus vandaar "winterwei". Ben benieuwd hoe de nieuwe track links het gaat houden richting het najaar. Maar denk dat de kans redelijk is dat ik die op enig moment moet gaan afsluiten als het echt heel erg nat is. Beetje blub vind ik niet erg, maar als ze echt flink wegzakken moet het wel dicht.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:33

Zou je tzt. dan wel vanuit huis op de winterwei uitkijken? Dat lijkt me fijner dan op de zomerwei, in het opzicht van dat je in de zomer waarschijnlijk de paarden sowieso al meer ziet omdat je zelf meer buiten bezig bent :)

Als je dan in de winter veel meer binnen bezig bent is het wel geinig als je dan toch nog wat leven in de brouwerij ziet.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 13:47

Nou, door ligging van het huis en de stal zie je sowieso een deel niet. Maar als de woonkamer straks op de nieuwe plek zit wordt wordt dat cyaan kleurige streepje ongeveer de schuifpui/glaswand, dus een deel kan je wel zien. En voor het echt te nat wordt in het meest extreme geval sluit ik het af op de oranje streepjes bovenin. Maar ik hoop op de oranje streepjes rond de heuvel. Eventueel kan ik het slingerpad dan wel nog afsluiten of die op termijn bijvoorbeeld verharden.

Sowieso zou mijn wens dan wel zijn om op termijn alle paden geschikt te maken om jaarrond open te blijven. Maar dat vraagt ook wel weer een investering. Alles op zijn tijd...

Afbeelding

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:55

jammer dat je zo ver weg woont ;) anders had ik je lief aangekeken of mijn paard hij jou mocht staan :')
echt super gaaf!!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:21

Prachtige plannen echt heel mooi <3

Mochten de merrieveulens niet lukken, kennis van mij zoekt nog een pensioenplek voor haar paard (gewoon betaald dus niet weggeven) waar ze zo nu en dan eens langs kan / mag komen.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:01

Het wordt met de dag mooier,wordt echt een juweeltje.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:09

Pensioenpaarden is ook een goed idee, maar geeft wel meer kans op wisseling in een kudde en extra aandacht ivm ouderdomsklachten.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:24

DubbelDun schreef:
Pensioenpaarden is ook een goed idee, maar geeft wel meer kans op wisseling in een kudde en extra aandacht ivm ouderdomsklachten.

Is natuurlijk ook afhankelijk van de leeftijd en conditie van t paard. De kans zit erin dat ik mijn paard met vroeg pensioen moet sturen en ook op zoek moet naar n plekje als dit. Dan vallen de ouderdomsklachten wel mee.

Ik lees altijd heel stil mee, omdat ik van klussen niet zoveel verstand heb haha. Stiekem krijg ik nu ook kriebels om iets op te knappen :))

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:43

Begin klein... een heel huis kan altijd nog :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 10:01

pinkie87 schreef:
jammer dat je zo ver weg woont ;) anders had ik je lief aangekeken of mijn paard hij jou mocht staan :')
echt super gaaf!!


Haha dankje, dat zijn altijd leuke complimenten :D :D


Mer1980 schreef:
Prachtige plannen echt heel mooi <3

Mochten de merrieveulens niet lukken, kennis van mij zoekt nog een pensioenplek voor haar paard (gewoon betaald dus niet weggeven) waar ze zo nu en dan eens langs kan / mag komen.

Bedankt voor de tip, ik heb je ook even een priveberichtje gestuurd :)

Birdie60 schreef:
Het wordt met de dag mooier,wordt echt een juweeltje.


Dankje! Het is ook echt zo genieten hier <3

Gisteravond nog even een paar paaltjes weer geplaatst en toen was dit mijn uitzicht. En aangezien ik nogal visueel ingesteld ben en een levendige fantasie heb zie ik al mijn plannen ook zo voor me <3

(Links kan je net de poel zien. Ongeveer in het midden van het beeld zou dan de heuvel komen. En vanaf waar ik sta begint dan ongeveer het slingerpad met wilde begroeiing en hopelijk zo'n wilgentunnel).
Afbeelding

DubbelDun schreef:
Pensioenpaarden is ook een goed idee, maar geeft wel meer kans op wisseling in een kudde en extra aandacht ivm ouderdomsklachten.

Hebben we het ook wel over gehad hoor. Maar pensioenpaarden hebben gemiddeld genomen wel wat meer haken en ogen dan jong grut. Natuurlijk het risico op (op enig moment) extra zorg. En ik zie ook wel veel pensioenpaarden met pijn lopen omdat de eigenaar nog geen afscheid wil nemen. Dat is een keus die iedereen voor zichzelf moet maken natuurlijk, maar als ze hier staan ben ik de gene die het arme dier steeds moet zien. Dus tja, dan moet je al net het juiste paard en de juiste eigenaar hebben....


CRos95 schreef:
DubbelDun schreef:
Pensioenpaarden is ook een goed idee, maar geeft wel meer kans op wisseling in een kudde en extra aandacht ivm ouderdomsklachten.

Is natuurlijk ook afhankelijk van de leeftijd en conditie van t paard. De kans zit erin dat ik mijn paard met vroeg pensioen moet sturen en ook op zoek moet naar n plekje als dit. Dan vallen de ouderdomsklachten wel mee.

Ik lees altijd heel stil mee, omdat ik van klussen niet zoveel verstand heb haha. Stiekem krijg ik nu ook kriebels om iets op te knappen :))


We zijn hier ook aan begonnen zonder enig verstand van klussen :')

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:49

Je advertentie ziet er goed uit! ;)

Groet Karin.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:04

Stille meelezer hier maar je zou bijna een veulen kopen alleen al om die op te laten groeien op deze fantastische plek! De advertentie ziet er super uit en denk zeker niet dat je lang hoeft te zoeken

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:41

Ohhh zo gaaf!!! :oo Wat een inspiratie heb jij zeg.. dit gaat zo'n geweldig plekje worden! En inderdaad, wat Amber_anne zegt... je zou er bijna een merrieveulen voor kopen :')

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:18

missfalki schreef:
Je advertentie ziet er goed uit! ;)

Groet Karin.

Dankje!


Amber_anne schreef:
Stille meelezer hier maar je zou bijna een veulen kopen alleen al om die op te laten groeien op deze fantastische plek! De advertentie ziet er super uit en denk zeker niet dat je lang hoeft te zoeken


Awwww, dankje <3
Dat soort reacties betekenen veel voor me :o


xXutopiaXx schreef:
Ohhh zo gaaf!!! :oo Wat een inspiratie heb jij zeg.. dit gaat zo'n geweldig plekje worden! En inderdaad, wat Amber_anne zegt... je zou er bijna een merrieveulen voor kopen :')

Dankje :D :D
Een leven lang dromen en wensen en ideeën verzamelen en nu eindelijk de plek ernaar om me helemaal uit te leven :D :D
(Nou ok vooruit... Nog enigszins gelimiteerd door tijd en geld enzo :D )

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:03

Jullie gaan als de brandweer zeg!
En wat een herkenbare plannen.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 10:01

Robijntjah schreef:
Jullie gaan als de brandweer zeg!
En wat een herkenbare plannen.


En dan zie je wat er allemaal nog moet gebeuren en dan voelt het vooral als er is nog lang niet genoeg gebeurd :+ Maar goed, het kan ook allemaal niet in 1x...

De laatste tijd in totaal 48 palen geplaatst. Nog maar 12 te gaan... Nog een klein stukje langs de weg en de palen rond de poel moeten nog. Maar gisteren wel de stroom allemaal door gekoppeld :D

En dus ook weer een mooie geul gegraven om de stroom onder de track door te kunnen trekken.
Afbeelding

"Niks gebeurd hier"
Afbeelding

Nieuwe track staat nu overdag van 's ochtends tot 's avonds laatste voerronde open. Ze staan nog steeds graag en veel rond de poel maar gaan ook regelmatig weer even naar de 'oude track'. Had vanochtend ook nog 6 palen willen doen, maar het regent behoorlijk. Hopelijk wordt het later vandaag nog droog en anders wordt het vanzelf een dagje later. Als die laatste 12 palen ook staan blijft de track gewoon 24/7 open.

De binnenrand hebben op beide delen overigens nog wel prikpaaltjes op de rechte stukken, maar als ze er daar doorheen gaan staan ze op de wei ipv op straat. Moet uiteindelijk ook allemaal vervangen door echte palen, maar heeft minder haast en het was ook handig om eerst de plannen even concreet uit te werken voor je bezig blijft met palen weer uitgraven ook etc.

En ik moet even met de bosmaaier rond, want de nieuwe track heeft nog wel veel begroeiing :+ . Nu alles doorgekoppeld is zakte de 'prik' gelijk van ong. 7000~8000V naar 4000~5000V. Denk/hoop dat dit weer omhoog gaat als er niet een half weiland meer tegen de draden zit. En heel deel van de bomen/struiken die ik (flink) had teruggesnoeid, zijn ook hard hun best aan het doen de omheining weer te bedekken :+ .

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:09

Ja met dit groeizame weer ga je je niet vervelen :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 17:59

JudithO schreef:
Ja met dit groeizame weer ga je je niet vervelen :D


Gelukkig is het wel leuk werk :D

Vanmiddag knapte het weer gelukkig een heel stuk op, dus in het zonnetje toch even bezig geweest met palen bij plaatsen! Alle palen langs de weg staan nu *\o/* . Daar ben ik heel blij mee. Nu alleen nog 6 palen langs de binnenkant van de poel en dan durf ik de track ook 's nachts open te laten :D

Zoals je kan zien hebben ze ook met nu al zo'n 12 uur per dag op de track nog best wat gras te gaan haha. En daarna gaan ze straks elke dag wat uren op de wei, dat is ook allemaal ontzettend lang en mooi uitgebloeid inmiddels.
Afbeelding

Tussen de paaltjes en de bomen zit overal ten minste een meter en gaan we dus in het najaar een meidoorn haag aanplanten.

Misschien doe ik die laatste 6 paaltjes vanavond nog even en anders morgen.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:41

Meidoorn wordt wel snel breed hoor, daar heb je dan wel veel snoeiwerk aan als je die minder dan een meter breed wilt houden :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 13:36

pmarena schreef:
Meidoorn wordt wel snel breed hoor, daar heb je dan wel veel snoeiwerk aan als je die minder dan een meter breed wilt houden :)


Ik wil hem wat dichter op de bomen aanplanten, dus dan kan hij beide kanten op een cm of 80 groeien. Misschien nog steeds aan de smalle kant, maar nou ja dat gaan we zien. In het 'ergste' geval kunnen we de omheining altijd nog weer uitgraven en toch nog wat verder naar binnen plaatsen :+

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:01

Zo ontzettend gaaf!! <3

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 22:34

Na een hele dag regen knapte het weer vanavond toch nog op, dus mooi de laatste palen rond de poel kunnen zetten!

Afbeelding

Eén van de reeën die ik regelmatig zie was ook van de partij <3
Afbeelding

Heerlijk idyllisch zo in de ondergaande zon klussen op je eigen track <3
Afbeelding

Morgen voor de verandering weer eens wat geld naar DS brengen voor extra palen :+ . Wil de laatste drie haakse bochten op de winter track ook een afgevlakte hoek geven en heb twee extra palen nodig om de doorgang naar de track te verplaatsten naar de paddock. Maar ik neem maar gelijk weer een volle lading mee met ook op een start met de slingerpaadjes O:)

Verder wil ik morgen de laatste witte prikpalen vervangen weer door groene nu ik die allemaal weer vrij heb. Dat lijkt zo enorm veel mooier!

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:00

Ziet er top uit!

Misschien dat ik het gemist heb maar wanneer gaan jullie binnen iets doen?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 08:47

Amber_anne schreef:
Ziet er top uit!

Misschien dat ik het gemist heb maar wanneer gaan jullie binnen iets doen?


Dankje!

We wachten met binnen aanpakken tot het nieuwe dak erop zit. Oorspronkelijk dat dat in het voorjaar zijn gebeurd, maar door ziekte bij de aannemer is die hele planning dus opgeschoven.

Nu moet ik zeggen dat we er in de eerste instantie natuurlijk van baalden, maar inmiddels zijn we er een soort van blij mee. Het is ook wel heel fijn dat we nu op ons gemak op het terrein bezig kunnen. We kunnen nu mooi rustig alles opruimen en het terrein weer wat overzichtelijk maken.

We zijn wel al bezig om binnen de voorbereidingen te doen in de zin van spullen verder uitzoeken en weg doen etc. We hebben nu toch twee slaapkamers behoorlijk vol staan die helemaal leeg zullen moeten om daar straks de boel te kunnen strippen.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:53

Scheelt wel dat je dan buiten af kan maken en niet met twee dingen tegelijk bezig hoeft te zijn. Ben Ben hoe het er uiteindelijk binnen uit gaat zien