Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:25

Relaxed schreef:
Zo'n klein bad is drama, of koude voeten of koude knieën of koude schouders :+
Als ik op zolder mijn badkamer ga maken komt er een van 170, wil gewoon volledig onder water kunnen liggen :')


Dat is wel een minimale maat inderdaad. Ik ben klein maar heb toen een bad van 1.80 laten installeren. Bleek bij verkoop ook de juiste keuze.
Helaas nu geen bad, hopelijk in het volgende huis ooit weer.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:39

Een kort bad is meestal dieper, zodat je wel helemaal onder water kunt.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:47

_Lorette_ schreef:
Een kort bad is meestal dieper, zodat je wel helemaal onder water kunt.


Oké dat klinkt wel logisch eigenlijk. Ben benieuwd hoe dat ligt/zit.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:15

Wat een gave badkamer Kaka, heel gewaagd en zou het nooit zo bedenken, maar heel sfeervol <3

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:56

_Lorette_ schreef:
Een kort bad is meestal dieper, zodat je wel helemaal onder water kunt.

Mijn man stak in ons vorige huis aan alle kanten boven het bad uit... Voor hem dus én te kort én te ondiep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:06

Achterom schreef:
_Lorette_ schreef:
Een kort bad is meestal dieper, zodat je wel helemaal onder water kunt.

Mijn man stak in ons vorige huis aan alle kanten boven het bad uit... Voor hem dus én te kort én te ondiep.


Idd, moet gewoon lekker breed, hoog en diep zijn. Mijn zusje heeft zo'n fijn groot bad.

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:57

MxW schreef:
Daantj__ schreef:
Ik vind de indeling van je vriend echt niet gek hoor. En tja dat raam voor de douche. Dan maar wat folie er tegenaan of melkglas erin of iets. Maar ik denk dat je dat sowieso wel zou willen in de badkamer. Want als je bij jouw indeling de douche uit stapt sta je ook ‘voor’ het raam. Wel wat er vanaf. Maar iemand recht tegenover zou het nog kunnen zien. En tja zo grote blok voor de wasmachine neemt toch veel ruimte weg. Nu is het bij binnenkomst wat gek maar heb je daarna wel ruimte en ‘lucht’. En kan je het zo indelen dat het wel ruimtelijk lijk, met ruime inloopdouche . Midden in de ruimte staat nog gekker zo groot blok. Voor het raam ook. Dus dan is de enige optie naast het raam. Maar maak je weer een gekke hoek in je badkamer waardoor indelen weer lastiger wordt. En het daardoor ook krapper aan gaat voelen.

Heb je jouw indeling al eens uitgetekend? Ik denk dat het namelijk niet eens ‘zou kunnen’ praktisch gezien. Als je de wasmachine in de hoek zet naast het raam. Dan kun je denk ik het deurtje niet eens volledig open doen zonder dat je ermee tegen de wc pot aan zit. Dus dat wordt dan elke keer wurmen om het te vullen en te legen. En trek je je schone was uit de machine langs de wc pot heen. Wasmachine voor het raam is ook niet echt een optie. Want dan heb je hetzelfde probleem dat je geen ruimte over hebt voor de wasmachine omdat je dan met het wastafmeubel zit. En die kan je niet veel verder naar de deur doen. Want dan kan je de badkamer niet meer in komen, zit er te weinig ruimte tussen het meubel en de douche. En daarnaast heb je dan ook vrij weinig ruimte voor het bad om erin te komen. Want aan 1 kant dus de wasmachine ervoor en aan de andere kant de wc of de wastafel. Daarnaast zou je bad maar maximaal 1,30 breed kunnen zijn. Maar zelfs hoekbaden zijn vaak nog 1,50 breed. Ze zullen er vast wel zijn in een wat kleiner versie. Maar goed of je daar dan relax in ligt is ook maar de vraag.

Ik zou zelf persoonlijk liever voor 1 fijne en echt ruime inloopdouche kiezen (liefst ook zeker 0.9 of 1 meter breed aan de korte zijde) en bewegingsvrijheid om je bijvoorbeeld af te drogen of aan te kleden, dan voor een bad waar je niet lekker in kan liggen en een douche die eigenlijk ook net te krap is en waar je nergens kan staan en af drogen zonder je te stoten.

Heb je niet een zolder of gangkast over waar je een aansluiting kan maken voor de wasmachine?


Bedankt voor je reactie, genoeg om over na te denken, fijn!

Inmiddels zijn we het er allebei over eens dat de wasmachine naar zolder gaat. Dat geeft ons dus weer wat meer ruimte. We hebben nu het volgende idee:

[ [url=m/hQOuYN.png]Afbeelding[/url] ]

We moeten nog even in overleg met papa hoeveel cm er nou af gaat voor de douche wanden. Ik heb nu rekening gehouden met 20cm, maar wellicht is dit meer of minder. Liefst zou ik tussen de wc en het bad ook een wandje hebben, maar alleen als je dan nog lekker de ruimte hebt als je op de wc zit.

Het bad is misschien klein (130), maar ik ben er al heel blij mee. We hebben nooit een bad gehad dus ieder bad is beter dan niets <3

Waar nu de wasmand staat wil ik misschien toch een verwarming en de handdoeken hebben, maar hier zijn we nog niet over uit.


Kan je het bad niet voor het raam plaatsen?
Douche gelijk als je binnen komt rechts met een betegelde zijwand en dan het toilet ernaast.
Wastafel op dezelfde plek en de radiator ernaast aan de kant van de deur. Wasmand tussen wastafel en bad?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:34

Even terugkomend op de kranen van een pagina terug. Wij wouden eerst ook zwarte kranen maar hebben nu voor dit gekozen;

Afbeelding

Afbeelding
(Op deze tegel)

Ben er echt mega verliefd op! Kost wat maar dan heb je ook wat haha.
Over 12-14 weken wordt de badkamer geleverd als het goed is. Vandaag komt de aannemer langs. Heb er echt zoveel zin in !

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:44

Is dat dat gunmetal? Of hoe heet dit?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:32

Durf het niet te zeggen. Uit mijn hoofd was het zwart geborsteld staal. Maar verder geen idee.
Duurzamer (qua schoonmaken) dan zwart, aangezien zwart een coating is en dit het materiaal zelf.

Edit: Ik heb gummetal even gegoogled en ziet er inderdaad zo uit!

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:54

Relaxed schreef:
Achterom schreef:
Mijn man stak in ons vorige huis aan alle kanten boven het bad uit... Voor hem dus én te kort én te ondiep.


Idd, moet gewoon lekker breed, hoog en diep zijn. Mijn zusje heeft zo'n fijn groot bad.


Het zal heus zijn dat niet iedereen lekker in een klein bad past of dat je gewoonweg voorkeur hebt voor een groot bad (wie niet, zou ik zeggen...) Maar wil je een bad en heb je geen ruimte voor 1.80 m of meer, dan zijn er gelukkig kleine en diepere badkuipen, waardoor mensen in een kleine badkamer toch kunnen badderen en dan niet meteen onderkoeld raken. :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:17

Ik vind dat gunmetal heel mooi :j Zwart vind ik ook mooi, maar het lijkt me inderdaad een ramp om schoon en onbeschadigd te houden, en... Ik vind het zo'n trend dingetje? Ineens heeft iedereen het :o Omdat ik hier nog max 4 jaar wil blijven wonen ben ik zelf gewoon voor zo neutraal mogelijk gegaan, dus gewoon chroom.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:19

Ik ben uiteindelijk enorm blij dat wij gewoon een 1,80 bad kunnen plaatsen, maar anders was er een kleinere gekomen hoor. Alles beter dan geen, ik mis het zo enorm.

Wij krijgen houtlook tegels op de vloer en beton look tegen de muren. Zwarte kranen erbij ook. Toilet wordt ook houtlook met beton en zwart sanitair. Hebben nu ook een zwarte douche en als je hem gewoon schoon houdt dan blijft ie mooi zwart

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:10

Angelaa2 schreef:
Kan je het bad niet voor het raam plaatsen?
Douche gelijk als je binnen komt rechts met een betegelde zijwand en dan het toilet ernaast.
Wastafel op dezelfde plek en de radiator ernaast aan de kant van de deur. Wasmand tussen wastafel en bad?


Dat is letterlijk de huidige indeling :+

We willen de boel nu anders inrichten omdat we een grotere (inloop) douche willen. De douche is nu krap 70*70 en heeft deuren die je weg kunt klappen, omdat je anders amper langs de douche de badkamer in kunt lopen. Een vaste wand daar plaatsen kan dus niet.

En past er naast de inloopdouche nog een klein bad in de badkamer dan is dat mooi meegenomen. Ik heb een bad gezien van 130*70, maar mijn vriend kwam ook al aan met een rond bad. Een kleiner bad is inderdaad vaak dieper, dus ik denk dat het wel te doen moet zijn. Het lijkt me vooral handig in de toekomst met kleintjes.


@Sanso wat een mooie kranen!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:57

Onze badkamer is ook zo goed als af. Alleen nog planken in het nisje boven het bad. We hebben ook gunmetal kranen, al heetten ze bij ons zwart chrome geborsteld.

Afbeelding

Foto van de andere kant moet ik nog even maken, hebben daar 2 inbouwkranen en een grote ronde spiegel

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:09

Kirstenn schreef:
Onze badkamer is ook zo goed als af. Alleen nog planken in het nisje boven het bad. We hebben ook gunmetal kranen, al heetten ze bij ons zwart chrome geborsteld.

[ [url=m/KGzRmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van de andere kant moet ik nog even maken, hebben daar 2 inbouwkranen en een grote ronde spiegel


Mooi!

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:56

Kirstenn schreef:
Onze badkamer is ook zo goed als af. Alleen nog planken in het nisje boven het bad. We hebben ook gunmetal kranen, al heetten ze bij ons zwart chrome geborsteld.

[ [url=m/KGzRmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van de andere kant moet ik nog even maken, hebben daar 2 inbouwkranen en een grote ronde spiegel


Wauw, heel mooi!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:58

Mooi!!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:05

@Kirstenn: wauw, mooi!

Ik ben trouwens wel even benieuwd! Ben aan het freubelen met de nieuwe badkamer (komende maand mogen we wrs sanitair etc gaan uitzoeken voor het nieuwbouwproject). Wat voor kleur badkamermeubel zouden jullie doen? Ik denk dat ik een houtlook tegelvloer wil die doorloopt op de wc- en douchemuur, om de ruimte wat groter te laten ogen. En ik vind het ook gewoon mooi haha. De overige muren worden tegels met marmer-motief (waarvan dit motief een beetje beige/bruine kleur heeft op een witte tegel). Kranen + douche waarschijnlijk zwart of gunmetal. De muur achter de wc loopt trouwens niet helemaal tot het plafond (dat is een muurtje van 1,20 waarschijnlijk, dus ruimte om spullen op te zetten) maar dat kreeg ik niet gedaan in het programma.

Niet op de specifieke meubels letten, kon niet drie dezelfde modellen vinden met andere kleuren :)). Wil uiteindelijk een dubbele wastafel met een kast ernaast, of een enkele wastafel en twee kasten. Even aankijken wat straks kan en wat we precies willen.

De ruimte met een houten meubel (idee is dat dit hout dezelfde kleur is als de vloer, maar die kon ik niet vinden in het programma haha).
Afbeelding
Afbeelding

Wit (ik denk dat zwarte/antraciete handvaten hier wel mooi bij zijn):
Afbeelding

Donkergrijzig bruin:
Afbeelding


Wat denken jullie?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:07

Welk programma heb je hiervoor gebruikt?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:07

Ik vind dat zwart Chrome geborsteld het gewoon net niet. En daarnaast viel het ons in de showroom ook onwijs op hoeveel vingerafdrukken je erop zag. Wij willen dan ook echt voor zwart gaan, dan maar wat vaker poetsen of gewoon de douche afdrogen :o

We zijn nog aan het oriënteren (lees: sparen haha), maar ik heb 2 vragen die ik jullie wil stellen.

- Ik zou graag nisjes willen met houten planken erin. Dus echt hout, geen houtlook tegel. Weet iemand welk hout je dan het beste kan gebruiken?
- Onze badkamer is een... uitdaging qua ruimte. Ik heb hier al eerder eens gepost en na puzzelen hebben we de juiste indeling wel gevonden denk ik (ideeën zijn nog altijd welkom hoor :D). Neemt een vrijstaand bad minder ruimte in?

Voor jullie idee de badkamer nu en getekend hoe we het willen:
Afbeelding

Ons plan nu:
Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:10

Scum schreef:
Welk programma heb je hiervoor gebruikt?

Floorplanner!

@Denise: Ziet er uit als een goede indeling voor de ruimte! Is een inloopdouche alleen niks? ipv zo'n deurtje?

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:15

IMANDRA schreef:
@Kirstenn: wauw, mooi!

Ik ben trouwens wel even benieuwd! Ben aan het freubelen met de nieuwe badkamer (komende maand mogen we wrs sanitair etc gaan uitzoeken voor het nieuwbouwproject). Wat voor kleur badkamermeubel zouden jullie doen? Ik denk dat ik een houtlook tegelvloer wil die doorloopt op de wc- en douchemuur, om de ruimte wat groter te laten ogen. En ik vind het ook gewoon mooi haha. De overige muren worden tegels met marmer-motief (waarvan dit motief een beetje beige/bruine kleur heeft op een witte tegel). Kranen + douche waarschijnlijk zwart of gunmetal. De muur achter de wc loopt trouwens niet helemaal tot het plafond (dat is een muurtje van 1,20 waarschijnlijk, dus ruimte om spullen op te zetten) maar dat kreeg ik niet gedaan in het programma.

Niet op de specifieke meubels letten, kon niet drie dezelfde modellen vinden met andere kleuren :)). Wil uiteindelijk een dubbele wastafel met een kast ernaast, of een enkele wastafel en twee kasten. Even aankijken wat straks kan en wat we precies willen.

De ruimte met een houten meubel (idee is dat dit hout dezelfde kleur is als de vloer, maar die kon ik niet vinden in het programma haha).
[ [url=m/gDE0Xh.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gvfwlP.png]Afbeelding[/url] ]

Wit (ik denk dat zwarte/antraciete handvaten hier wel mooi bij zijn):
[ [url=m/pLVpR6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Donkergrijzig bruin:
[ [url=m/Qy5Egd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat denken jullie?

Meeste kastjes zijn greeploos. Ik zou iets zoeken dat mooi past bij de tint die je in je marmeren tegels krijgt. Zowel wit als hout kan denk ik mooi staan.

Hoe diep wordt je douche?

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:18

Vrijstaand bad neemt niet minder ruimte in volgens mij. Indeling lijkt me prima zo. Inloopdouche zonder deur moet minimaal 1,5m zijn begreep ik. Qua hout, geen idee. Ieder hout werkt als het vochtig wordt volgens mij.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:40

veerledec schreef:
Meeste kastjes zijn greeploos. Ik zou iets zoeken dat mooi past bij de tint die je in je marmeren tegels krijgt. Zowel wit als hout kan denk ik mooi staan.

Hoe diep wordt je douche?


Wil denk ik geen greeploze kastjes, vind dat zelf niet zo fijn. Heb nu ook grepen in mijn badkamer! Mijn douche is van deurpost tot muur zo'n 1,60m gok ik.