.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
8Eveline
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Fujifilm Instax Mini 9 polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:05

Kruitvat heeft om de zoveel tijd ook 2 + 1 gratis acties voor films.

Nog steeds dyslecties


Imagination
Berichten: 684
Geregistreerd: 14-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:22

Biks2 schreef:
Oud topic maar ik ga ook beginnen met het maken van polaroids.
Na best vaak gebruik te maken van wegwerpcamera's kwam ik tot het idee.

Kun je de gemaakte foto's gewoon ergens ophangen of verkleuren ze dan?


Je kunt de foto's een tijdje ergens ophangen, doe dit dan wel op een plek waar geen zonlicht komt. Zonlicht zorgt er namelijk voor dat de foto's vervagen. Het beste is eigenlijk om je foto's op een donkere plek te bewaren, zoals in een doosje of een foto album!

Not all those who wander are lost

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:50

Imagination schreef:
Biks2 schreef:
Oud topic maar ik ga ook beginnen met het maken van polaroids.
Na best vaak gebruik te maken van wegwerpcamera's kwam ik tot het idee.

Kun je de gemaakte foto's gewoon ergens ophangen of verkleuren ze dan?


Je kunt de foto's een tijdje ergens ophangen, doe dit dan wel op een plek waar geen zonlicht komt. Zonlicht zorgt er namelijk voor dat de foto's vervagen. Het beste is eigenlijk om je foto's op een donkere plek te bewaren, zoals in een doosje of een foto album!


Dit klopt inderdaad, maar ik hang ze toch op waar ook zonlicht komt. Voor mij zijn het foto's om van te genieten en niet om in een doosje te doen en nooit meer naar te kijken. Mijn foto's hangen niet de hele dag in de volle zon, maar bijvoorbeeld wel de ochtend of de avond. De eerste foto's die ik 3-4 jaar geleden nam en die nog steeds hangen zijn wel minder kleurrijk, maar je ziet nog steeds goed wat erop staat. De meeste foto's laat ik 3-6 maanden hangen voor ik ze vervang door nieuwe foto's en dat gaat prima.

Biks2
Berichten: 1257
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Fujifilm Instax Mini 9 polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:48

@ mirriezz, dat lijkt me wel een prima oplossing. Leuk!

Ik zit nog wel te twijfelen want je moet de camera wel net op het juiste moment meenemen. Ik zag dat er ook printers zijn die polaroids afdrukken vanaf je telefoon. Vraag me wel af of ze dan ook een vintage look hebben.

8Eveline
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Fujifilm Instax Mini 9 polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:23

Ik heb de instax printer voor de vierkante films. Echt een leuk hebbedingetjes. Je kunt ook meerder afdrukken maken wat leuks is voor met vrienden bv.

Nog steeds dyslecties

Biks2
Berichten: 1257
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:41

8Eveline schreef:
Ik heb de instax printer voor de vierkante films. Echt een leuk hebbedingetjes. Je kunt ook meerder afdrukken maken wat leuks is voor met vrienden bv.

Leuk dat is handig inderdaad!
Komen de foto's er een beetje vintage uit qua belichting? (Vaak achtergrond donkerder).

xSelina
Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Fujifilm Instax Mini 9 polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:47

Wat goed dat ik nu op dit topic stuit. Ik heb thuis een instax mini liplay liggen, maar deze wilt dus niet meer printen… ook als ik een nieuwe film erin doe pakt hij hem niet en gooit dus ook niet die eerste film eruit. Iemand de gouden tip hoe ik m weer aan de praat krijg? :D

8Eveline
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:04

Biks2 schreef:
8Eveline schreef:
Ik heb de instax printer voor de vierkante films. Echt een leuk hebbedingetjes. Je kunt ook meerder afdrukken maken wat leuks is voor met vrienden bv.

Leuk dat is handig inderdaad!
Komen de foto's er een beetje vintage uit qua belichting? (Vaak achtergrond donkerder).

Je kunt het met de app aanpassen als jou smaak wat donkerder is bijvoorbeeld. Ik hou namelijk van wat lichter dus ik licht ze iets op.
Ik vindt de kleuren zelf vintage gevoel geven, niet die mega helder felle kleuren.

Nog steeds dyslecties


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, Ipsilonka, MyWishMax, Tatjanaa, Vagabondo en 32 bezoekers