Pakketje bij de 'buren'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:01

Jackie82 schreef:
simodi schreef:
Als je niet elf op de website bij je bestelling hebt aangegeven dat afleveren bij buren was toegestaan, kun je gewoon de afzender vragen om net opnieuw te sturen. Hij moet aan jou leveren en dat is niet gebeurd.



Je kan niet bij elke site aangeven dat je geen burenlevering wil

Dam mogen ze het dus ook niet bij buren afgeven. Mag alleen met toestemming en anders is het hun eigen risico.

Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:30

Citaat:
[
Als je niet elf op de website bij je bestelling hebt aangegeven dat afleveren bij buren was toegestaan, kun je gewoon de afzender vragen om net opnieuw te sturen. Hij moet aan jou leveren en dat is niet gebeurd.



Citaat:
Je kan niet bij elke site aangeven dat je geen burenlevering wil

Citaat:
Dam mogen ze het dus ook niet bij buren afgeven. Mag alleen met toestemming en anders is het hun eigen risico.


Postnl bijvoorbeeld komt vandaag een pakketje leveren, ik ben thuis dus geen probleem, maar ik heb niet aan kunnen geven om niet bij de buren af te geven, omdat deze bestelling via de verzender is geregeld:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Danjel op 22-06-18 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:31

Amyyy schreef:
Ik woon hier nog maar een paar weken en laat in principe altijd mijn pakketjes afgeven op het postkantoor. Maar dit is een behoorlijk zwaar pakket en ik zou die dag gewoon thuis zijn, maar het pakket kwam een dag later dan gepland...

Ik had een telefoonnummer gevonden, die is niet meer in gebruik.

Ik weet niet of deze mensen onder toezicht staan. Ze zijn hier geplaatst in het kader van re-integratie in de samenleving, praktijk pakt iets anders uit.
Waar kan ik dat navragen wie hier iets mee kan? Kan dat bij de wooncorporatie? Ik ga het sws even bij postNL peilen, want ik vind het wel knap dat hun mijn pakket daar kunnen afleveren, en ik maar geen gehoor krijg


Deze mensen staan meestal wel onder toezicht/begeleiding. Zeker bij reintegratie.

Ik zou het toch via de woningbouw proberen. Wellicht dat jezelf geen contact adres krijgt maar zij kunnen het eventueel wel doorspelen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:04

Bizar. Ze doet voor de postbode blijkbaar wel open.

Kun je niet aanbellen alsof je een verzorger bent die pakketjes aflevert en als ze dan open doen zeggen dat je je pakketje wilt?

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 10:13

De woningbouw ga ik nog even vragen, maar daar verwacht ik niet te veel van.

De webshop zegt dat ik een aangetekende brief moet versturen. Weet iemand hoe het zit als ze daar de deur ook niet voor open doen?

Ik vind het inderdaad ook erg vreemd hoe de pakketjesman het pakketje daar binnen heeft gekregen, wij kunnen niet zien wie er aan de deur staat namelijk. Ik kan ook niet direct bij de voordeur komen omdat de etages dus afgesloten zijn. En ik heb dus geen idee of ze thuis zijn.

Misschien spreken ze geen Nederlands, dus ik zal een Engels briefje in de bus stoppen

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:23

Volgens mij moet de webshop een aangetekende brief sturen en niet jij hoor. Want als jij nergens hebt aangegeven dat het bij de buren mag worden afgegeven, mag dit niet (post.nl doet dit zelf wel). Maar de webshop heeft post.nl opdracht gegeven om het pakket bij jouw te leveren, niet jij.
Het is zelfs zo dat ze vaak de ontvanger niet willen helpen bij post.nl omdat diegene niet de opdrachtgever is.

De webwinkel hoort dit op te lossen, die heeft namelijk er niet voor gezorgd dat de levering naar behoren is verlopen.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 10:42

Ik heb nergens aangegeven dat het bij de buren bezorgd mocht worden, maar ik heb ook nergens aangegeven dat het niet bij de buren bezorgd mocht worden. Maar als ik het goed begrijp maakt dit dus niet uit? Ik ga de webshop nog een keer mailen

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:14

Heb je hem inmiddels al

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:31

Burgerlijk wetboek zegt:
Artikel 7:11 bw
Citaat:
Boek 7. Bijzondere overeenkomsten
Titel 1. Koop en ruil
Afdeling 2. Verplichtingen van de verkoper Artikel 11 1. Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen. 2. In geval de koper een vervoerder aanwijst en de keuze voor deze vervoerder niet door de verkoper wordt aangeboden, gaat het risico over op de koper op het moment van ontvangst van de zaak door de vervoerder. 3. Indien de consumentenkoop tot stand is gekomen via een andere persoon, handelend in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, die daarbij optreedt namens of voor rekening van de verkoper, kan de consument zich ook jegens die andere persoon beroepen op het in de leden 1–2 bepaalde.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 21:46

Nee, ik heb hem nog steeds niet.

@kiki1976, nondeju wat een moeilijk Nederlands. Er staat consumentenkoop, ik heb het bij een webshop gekocht, geldt het dan nog steeds? En het is dus niet bij mij bezorgd, maar bij mijn buren

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:06

Hebben jullie in de flat een huismeester? Zo ja, dan zou je die eens kunnen vragen of die bij deze persoon langs gaat. En anders inderdaad via de verhuurder (woningcorporatie?).

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:07

Amyyy ja dan zeer zeker

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:14

Inderdaad overal waar mogelijk Pakjegemak laten doen, direct naar het postkantoor, en anders even een briefje bij je brievenbus/bel ophangen dat bij niet thuis, direct naar postkantoor laten gaan. :j Wel heel vervelend zeg, dat je je pakket nog steeds niet hebt! Als er niet op staat "Alleen huisadres", mag het gewoon bij buren afgegeven worden.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:17

Amyyy schreef:
Nee, ik heb hem nog steeds niet.

@kiki1976, nondeju wat een moeilijk Nederlands. Er staat consumentenkoop, ik heb het bij een webshop gekocht, geldt het dan nog steeds? En het is dus niet bij mij bezorgd, maar bij mijn buren

Jij bent een consument, dus ja. Heel simpel gezegd: als je als consument bij een bedrijf (webshop is ook een bedrijf) een pakketje bestelt en die ergens afgeleverd wordt wat niet met jou besproken is, is dat voor risico van het bedrijf. Aflevering bij de buren zonder dat dat overlegd is, is dus niet jouw probleem. Je retourtermijn (wet 'koop op afstand') loopt dan ook nog niet. Ik zou dit dan ook zeker het probleem van de webwinkel maken als je al anderhalve week bezig bent.

Wanneer dat niet geldt, is als er wel afspraken zijn dat het ergens anders afgeleverd mag worden. Ik werk bijvoorbeeld fulltime en m'n moeder is overdag deels thuis, dus ik laat pakketjes nog wel eens bij haar afleveren. Als ze daar afgeleverd zijn, is de webwinkel gevrijwaard en begint ook de retourtermijn te lopen.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:40

De mevrouw van het huisnummer waar mijn pakketje ligt is inderdaad een gestoord wijf. Ik kon nu door de tussen deur want de monteur is aan het werk. 20 minuten aangebeld en op de deur geklopt want ik hoorde dat ze thuis was. Werd helemaal verrot gescholden en ze heeft de deur niet open gedaan, kan me niet voorstellen dat mijn pakketje daar ligt, ze zegt hem niet te hebben. De huismeester komt over een half uur hier. Ik ga nu meteen contact ook opnemen met de webshop om te zeggen dat mijn pakketje er niet is. Ik ben echt helemaal overstuur, wat een vreselijk mens

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:46

Jeetje wat vervelend! Hopenlijk krijg je je pakketje nog ergens terug.

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:49

Jammee dat je door zoveel gedoe moet om aan je pakketje te komen :(

Anoniem

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:40

Wat naar! Hopelijk werkt de webshop een beetje mee.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:44

Ik heb er geen woorden voor

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:54

Ze gaan iig een onderzoek bij post nl aanvragen. De huismeester gaat contact opnemen met de begeleider, hopelijk kan hij bij haar binnen komen. Dan gaat hij ook meteen kijken of het pakket er staat, het is nogal groot. Maar eerst is de vraag of zij uberhaupt de deur voor hem open doet. Hij vertelde dat er een gerechtelijk bevel is aangevraagd zodat ze gedwongen opgenomen kan worden. Aangifte bij de politie wil ik ook gaan doen, maar wil wel eerst de webshop en post nl de kans geven het te onderzoeken. Wordt vervolgd

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:56

Amyyy schreef:
De mevrouw van het huisnummer waar mijn pakketje ligt is inderdaad een gestoord wijf. Ik kon nu door de tussen deur want de monteur is aan het werk. 20 minuten aangebeld en op de deur geklopt want ik hoorde dat ze thuis was. Werd helemaal verrot gescholden en ze heeft de deur niet open gedaan, kan me niet voorstellen dat mijn pakketje daar ligt, ze zegt hem niet te hebben. De huismeester komt over een half uur hier. Ik ga nu meteen contact ook opnemen met de webshop om te zeggen dat mijn pakketje er niet is. Ik ben echt helemaal overstuur, wat een vreselijk mens

Als iemand 20 minuten lang stennis zou staan maken en aan stond te bellen zou ik denk ik ook niet meer open doen :o

Wel vreselijk banketstaaf dit, maar zou te regelen moeten zijn met de webwinkel.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:04

Waarom gebruikt niemand de PostNL app? Deze gebruik ik om het pakket wat onderweg is te onderscheppen en naar een afhaalpunt te laten bezorgen als dit via de website niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:09

Sakura789 schreef:
Waarom gebruikt niemand de PostNL app? Deze gebruik ik om het pakket wat onderweg is te onderscheppen en naar een afhaalpunt te laten bezorgen als dit via de website niet kan.


Kan bij mij altijd pas na de eerste bezorgpoging. Als die dus dan al bij de buren ligt is heb je daar niet zo veel meer aan.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 11:11

Ik bel alleen maar aan, ik hoor dat ze thuis is, doe al 3 weken mijn best om haar te bereiken. Beetje een ongepaste sneer om te zeggen dat je haar groot gelijk geeft niet de deur open te maken. Ze had ook gewoon bij de eerst keer de deur open kunnen doen. Post zegt dat mijn pakketje daar ligt. Maar ik kan geen contact met haar krijgen, misschien hebben ze zich wel vergist in het huisnummer?

Iig, ik heb contact gehad met de webshop en die lossen het keurig op. Ik krijg een nieuw pakket van Drd knaagdierwinkel en ze waren super begripvol en meelevend, echt heel fijn.

Post nl zegt nog steeds dat mijn pakket echt daar staat en dat ze verder niks kunnen doen.

Normaal laat ik ook afleveren op een pakketpunt, maar het was een pakket van 8 kg. Niet heel handig om er een stuk mee te sjouwen vanaf het postkantoor naar huis.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:14

Sakura789 schreef:
Waarom gebruikt niemand de PostNL app? Deze gebruik ik om het pakket wat onderweg is te onderscheppen en naar een afhaalpunt te laten bezorgen als dit via de website niet kan.


Omdat niet elke site dit hanteert.

Ik heb de app ook. Maar de h&m hanteert m niet.
Mijn pakket was bijna verkeerd bezorgd. Gelukkig was er n slimme postbode die mij kende en ook wist waar hij wel heen moest.

Daar heb ik n warme douche bericht achteraan gestuurd.

Ts hoop dat je m snel krijgt of dat t opgelost word.