Pakketje bij de 'buren'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:20

Ik heb ook een hekel aan dat bezorgen bij buren. Laatst kreeg ik een pakket wat wel op mijn adres stond maar een andere naam.De bezorger wou het perse bij mij kwijt.Ik heb toen zelf uitgezocht waar het wel moest zijn,gebeld,en die is het toen bij mij komen ophalen. Pakketjes die wel voor mij waren zijn wel eens kwijtgeraakt.Niet iedereen heeft zin in moeite doen voor een ander denk ik.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:39


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:42

Het is wel duidelijk waarom je bij het vorige incident zoveel deurbellen zag met briefjes dat pakketjes niet bij buren mag worden bezorgd; kennelijk is het de gewoonte daar dat je dan gewoon je pakketje kwijt bent.
Voortaan gewoon kiezen voor aflevering bij een pick up point...zoveel winkels die dat als extra erbij nemen, er is er eigenlijk altijd wel een in de buurt.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 14:15

Daar was ik net te laat mee, met aangeven. Toen ik s'ochtends keek stond mijn pakketje nog niet in de tracker, tijdens mijn pauze wel en heb ik snel aangegeven dat ze niet langs hoefde te komen en morgen terug mogen komen, maar helaas was dat maar 5 minuten voor de bezorger langs kwam. Tijdens het bestellen had ik niet de mogelijkheid om aan te geven om het te leveren op een pick-up point

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:20

Voor 50 cent per gesprek kan je met dpd bellen, misschien handig voor in de toekomst?

Ik vraag me af of het bij post nl ook mogelijk is om vooraf al te bellen dat t bij de postkantoor moet afgeleverd worden. Die hebben niet zon mooi systeem als bij dpd maar inderdaad pas als de dpd bezorger bezig is met de route kan je aangeven dat t naar een pickuppoint moet.

Ik heb ook van die stomme buren. Had geluk dat er gister niemand thuis was de dpd bezorger zei ook dat ie t geprobeerd had haha. Gaat me niet meer overkomen, ook na jouw horrorverhalen :=

Heel veel webshops hebben ook geen mogelijkheid om naar een postkantoor te sturen, erg irritant! Ook qua milieubewustheid vind ik dat niet kunnen, langs het postkantoor/pickup point moeten de bezorgers sowieso :o

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:24

Nee Post.nl is dat niet altijd mogelijk. Meestal moet het eerst aangeboden worden voordat je het ergens anders heen kunt laten sturen. Ontzettend slecht.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:31

xxCYNNxx schreef:
Het is wel duidelijk waarom je bij het vorige incident zoveel deurbellen zag met briefjes dat pakketjes niet bij buren mag worden bezorgd; kennelijk is het de gewoonte daar dat je dan gewoon je pakketje kwijt bent.
Voortaan gewoon kiezen voor aflevering bij een pick up point...zoveel winkels die dat als extra erbij nemen, er is er eigenlijk altijd wel een in de buurt.


Ja, dat is handig, zo'n pick up point... behalve dan als de beheerder van de winkel waarbij dat pick up point hoort, met vakantie blijkt te zijn... heb dat dus meegemaakt en kon alsnog kilometers verderop bij een ander pick up point achter mijn pakketje aan. :')

Maar wel beter dan een hebberige buur, moet ik toegeven.

(Gelukkig heb ik lieve buren die nooit moeilijk doen, alleen zijn ze wel eens afwezig, vandaar dat ik voor een pick up point koos.)

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:32

Blue_Monday schreef:
Voor 50 cent per gesprek kan je met dpd bellen, misschien handig voor in de toekomst?

Ik vraag me af of het bij post nl ook mogelijk is om vooraf al te bellen dat t bij de postkantoor moet afgeleverd worden. Die hebben niet zon mooi systeem als bij dpd maar inderdaad pas als de dpd bezorger bezig is met de route kan je aangeven dat t naar een pickuppoint moet.

Ik heb ook van die stomme buren. Had geluk dat er gister niemand thuis was de dpd bezorger zei ook dat ie t geprobeerd had haha. Gaat me niet meer overkomen, ook na jouw horrorverhalen :=

Heel veel webshops hebben ook geen mogelijkheid om naar een postkantoor te sturen, erg irritant! Ook qua milieubewustheid vind ik dat niet kunnen, langs het postkantoor/pickup point moeten de bezorgers sowieso :o

Je kunt ook je spullen zelf in de winkel kopen he, is nog milieubewuster en je gunt de ondernemers ook eens wat.
Ik probeer daar zelf wel op te letten, maar als je in een gat woont is dat soms toch lastig en bestel je toch bepaalde zaken online.
DPD, DHL, postnl... hier werkt het op zich allemaal wel goed, alsin: we hebben afgesproken dat ze het pakketje in de carport zetten als wij er niet zijn. Doen ze keurig.
Is maar goed ook, want die pickup punten zijn altijd maar tot 5 uur open ofzo, dan zijn wij nog niet terug van het werk.

@TS: wat irritant, zulke buren!

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 14:38

DPD heb ik gebeld inderdaad, na 20 minuten in de wacht, nam er iemand op. Maar ze konden niks voor me doen. Nogmaals, het gaat bijna altijd goed en laat pakketjes altijd afleveren op ht postkantoor, maar daar was ik hier te laat mee. Halen in de fysieke winkel was geen optie, want die hebben niet wat ik wil

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:05

TS: hier ook nooit geen DPD meer. De bezorger had bij ons zelf zijn handtekening voor ontvangst geknutseld en het doodleuk bij buren afgegeven. Helaas was die buurman zwaar dement, ons pakje kwam pas na zijn overlijden uit een hele stapel andere post tevoorschijn. DPD bezorgers.... praat me er niet van _-:(

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:21

Dpd heeft hij mij ook al eens een pakket zogenaamd afgeleverd bij de buren met handtekening en al, bleek daar ook niet te liggen. Na een week zoeken kwak een buurman 4 blokken verderop er mee aanzetten. Hadden ze hem daar afgegeven. Waarom weet ik nog steeds niet. Stond vier keer een ander adres steeds op momenten dat ik wel thuis was om aan te nemen. Dus ik heb de dpd niet zo hoog zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:24

Oh jeetje, toch een beetje het verleden wat zich herhaalt dus met hij ligt hier niet.. Gelukkig heeft deze tenminste nog wel gereageerd op je briefje..
Tja ik heb dan wel eens gehad dat mijn buurvrouw een pakketje aan nam en zei ik zie haar straks nog wel dus dan geef ik het haar wel waardoor de bezorger geen briefje meer in de bus deed.
Mijn buurvrouw is een vriendin dus dat kwam goed, maar iedereen kan dat zeggen natuurlijk en dan denken haha ik hou het lekker, zelf heb ik dan geen briefje niks in de bus.
Dan zou ik uiteindelijk wel kunnen bellen en het horen dat hij bij de buurvrouw ligt maar dat is ook zoiets..
Hopelijk word het nu straks gewoon opgelost! :D

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:26

anjali schreef:
Ik heb ook een hekel aan dat bezorgen bij buren. Laatst kreeg ik een pakket wat wel op mijn adres stond maar een andere naam.De bezorger wou het perse bij mij kwijt.Ik heb toen zelf uitgezocht waar het wel moest zijn,gebeld,en die is het toen bij mij komen ophalen. Pakketjes die wel voor mij waren zijn wel eens kwijtgeraakt.Niet iedereen heeft zin in moeite doen voor een ander denk ik.

Maar dat is toch niet zo slim, iets wat op jouw adres staat, maar andere naam. Als het iets is wat nog niet is betaald, komt de factuur ook op jouw adres en er is nu bewijs dat het ook bij jou is geleverd. Zoiets zou de postbode mooi weer kunnen meenemen, sturen ze het maar terug.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:28

Ianthe schreef:
anjali schreef:
Ik heb ook een hekel aan dat bezorgen bij buren. Laatst kreeg ik een pakket wat wel op mijn adres stond maar een andere naam.De bezorger wou het perse bij mij kwijt.Ik heb toen zelf uitgezocht waar het wel moest zijn,gebeld,en die is het toen bij mij komen ophalen. Pakketjes die wel voor mij waren zijn wel eens kwijtgeraakt.Niet iedereen heeft zin in moeite doen voor een ander denk ik.

Maar dat is toch niet zo slim, iets wat op jouw adres staat, maar andere naam. Als het iets is wat nog niet is betaald, komt de factuur ook op jouw adres en er is nu bewijs dat het ook bij jou is geleverd. Zoiets zou de postbode mooi weer kunnen meenemen, sturen ze het maar terug.


Als jou adres er op staat kan je het inderdaad beter niet aannemen! Een paar jaar geleden was het een oplichtingstruc: https://www.google.com/amp/s/opgelicht. ... pakketjes/

TS, misschien kan je volgende keer wanneer je een pakket verwacht en je te laat bent met wijzigen een briefje ophangen dat je pakket absoluut niet bij de buren bezorgd mag worden en naar een pakketpunt mag? Simpel maar het werkt wellicht wel.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:35

Ik heb ong een jaar geleden een pakketje aangenomen wat helemaal niet voor mij bleek te zijn maar voor een vorige bewoner bij nadere inspectie.
Maar er stond een bedrijf op als afzender dus die heb ik gemaild en van hen kreeg ik een verzendlabel opgestuurd met het juiste adres zodat ik het pakket weer kon doorsturen.
Achteraf was enkel het juiste adres voldoende geweest want het was op ong 10 minuten lopen van mij af. :+
Hoeft dus niet een oplichtingstruc te zijn maar kan ook vergeten zijn om een adreswijziging door te geven of een cadeautje wat door de gever naar het verkeerde adres gestuurd wordt. :)

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 17:47

Briefje bij de deur heb ik inderdaad al -O- , zal eens kijken of het er nog op zit. Zit gewoon standaard bij de deurbel namelijk.

Het is echt zo fijn dat er zoiets bestaat als postbezorging, maar het moet wel goed gaan, ander is het gewoon verdwenen :+

Ik ben ondertussen bij de webshop geweest en heb nu mijn tarp om morgen mee naar lowlands te nemen *\%/*

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:11

IsabelleN schreef:
TS: hier ook nooit geen DPD meer. De bezorger had bij ons zelf zijn handtekening voor ontvangst geknutseld en het doodleuk bij buren afgegeven. Helaas was die buurman zwaar dement, ons pakje kwam pas na zijn overlijden uit een hele stapel andere post tevoorschijn. DPD bezorgers.... praat me er niet van _-:(

Hier kwam ik een keer thuis en stond m'n pakketje doodleuk voor de voordeur. Flat met een semi-openbaar toegankelijk trappenhuis, dus iedereen had het mee kunnen nemen. Toen maar een klacht ingediend bij DPD :x

hwn
Berichten: 4696
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:51

Hier hadden ze mijn solarium zomaar in het (niet afgesloten) berghok gezet, had het niet eens gemerkt, totdat buurman zei "Ik heb gezien dat ze het solarium geleverd hebben?".

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:00

@Kidde: Bedankt voor de mail over die oplichterstruc. Voortaan kan ik het inderdaad beter weigeren.Ik zag nu de verkeerde naam pas toen de bezorger al wegliep.Ik had net zelf op een pakje zitten te wachten wat er net zo uit zou zien,vandaar dat ik eerst dacht dat het voor mij zou zijn.De bezorger wou het niet terughebben,hij zei dat er niet voor getekend hoefde te worden. Ik moest het maar als een cadeautje beschouwen. Toen heb ik het opengemaakt en er zaten babyspullen in. En een brief\factuur van een bedrijf. die heb ik toen gebeld en die hebben het uitgezocht en de vader (?) kwam de doos toen bij mij halen.Maar de volgende keer neem ik het niet meer als de naam niet klopt.