Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:42

Ik mag ook een elektrische fiets gaan uitzoeken via fietsplan. Dus ik ben mij vast aan het inlezen. Dinsdag ga ik langs een winkel om te kijken en proef te fietsen.

Zelf een beetje op internet gekeken en zag de Sparta R5e 2020. Heeft iemand hier ervaringen mee?

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:37

Mooie fiets maar eerlijk gezegd, als ik nu de keuze zou hebben zou ik gaan voor een fiets met de accu (en aandrijving) midden in het frame verwerkt. Het scheelt echt in balans. Geen fiets nemen waar de accu op het frame ligt, ik ken iemand die dat heeft (geloof van Batavus) en die stoot telkens haar knie met opstappen.

rien10
Berichten: 14663
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:46

Ik ga binnenkort een nieuwe e bike aanschaffen . Deze heeft alweer 13.000 km op de teller. De accu wordt minder. Er is iets met mijn achterwiel.
Heerlijk M, ik gebruik mijn auto bijna nooit meer. En daar is mijn dochter dan weer blij mee. Ha ha.

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:21

Heeft er ook iemand ervaring met Stella Fietsen?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:37

Ik heb een Stella sinds kort

rien10
Berichten: 14663
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:48

LisaD schreef:
Heeft er ook iemand ervaring met Stella Fietsen?

Ja. Nr 1 14.000 op de teller. Nr 2 13.000 op de teller. Fijne fietsen. Niet duur.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:02

Mijn zwager heeft een stella en is er heel blij mee :D


Ik heb mn qwic :D
Afbeelding

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:45

Ik heb een Stella moederfiets, erg blij mee :j

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:16

Bedankt voor de reacties! Dan ga ik morgen naar Stella toe. Zag toevallig dat er 1 heel dichtbij zit! Bedankt allemaal.

@x_Jeanine_x mooie fiets!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:49

Mijn tantes en buurvrouw hebben allemaal stella. Maar ze hebben elke keer wat. Elke keer gedoe met de accu. Misschien puur toeval maar dat is wel de reden dat ik een gazelle heb gekocht ergens anders!

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:00

Ik hoor ook alleen maar gedonder met Stella bij bekenden. Zelf ook problemen met Sparta gehad (wel te vinden in mijn berichten in dit topic). Heb nu een Gazelle, onwijs tevreden mee, verder zie ik veel Giant om me heen waar men ook erg gelukkig mee is en zonder problemen mee fietst :)

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 23:06

Er worden 1000en Stella fietsen verkocht dus dat er ergens iets fout gaat dat kan. Ik heb ook naar de reviews zitten kijken dat ik dacht okeeej maar mijn buurman die in de import van gazelle elektrische fietsen zat zei er zijn maar weinig mensen die goede reviews plaatsten want vaak schrijven ze iets als ze ontevreden zijn daar had hij wel een punt. Ik denk ook dat je het beste persoonlijk op kan halen dan zit je niet zo met het probleem met levering enz ik had hem met een week.
Een klant van mij heeft een vrij dure koga gekocht en die kon wel huilen die wilde liever haar goedkope inruil fiets terug. De grootste accu gaat maar 30 km mee in de hoogste stand terwijl mijn accu makkelijk de 110 haalt incl hondenkar erachter dus zie je maar overal is wel wat.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:23

Ik lees ook veel klachten bij Stella wanneer er reparaties nodig zijn. Het duurt soms vrij lang, wel 3 weken voordat je geholpen wordt.

rien10
Berichten: 14663
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:25

Gek he, ik herken dat helemaal niet. Ik word altijd vlot geholpen.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:34

Stella willen sommige plaatselijke fietsemakers niet eens onder handen hebben. Wel een dingetje. Hier is geen stella winkel in de buurt.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:49

Ja maar een plaatselijke fietsenhandel wilt helemaal geen andere merken hebben dus geen cranenbroek, Lidl Stella enz ivm onderdelen die ze apart moeten bestellen dus ik zou ook niet aanraden om een fiets te kopen waar je ver voor op en neer moet.
Kwa reparatie kan ik zo langs fietsen en ik wordt geholpen en ook andere mensen zie ik dan aanwaaien met de vraag of er een band verwisseld kan worden en dat doen ze meteen.
Kwa reparaties

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:37

Ik zou gaan voor een fiets die ze in je buurt bij de fietsendealer gewoon verkopen. Vaak zijn ze net iets duurder. Maar als er wat met je fiets is breng je hem daarheen. Krijg je vaak een leenfiets en is de fiets ook snel klaar, als ze zelf ook repareren tenminste. Vaak hebben die winkels goede service. Ik vind dat echt wel wat waard.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:14

candalisa schreef:
Ja maar een plaatselijke fietsenhandel wilt helemaal geen andere merken hebben dus geen cranenbroek, Lidl Stella enz ivm onderdelen die ze apart moeten bestellen dus ik zou ook niet aanraden om een fiets te kopen waar je ver voor op en neer moet.
Kwa reparatie kan ik zo langs fietsen en ik wordt geholpen en ook andere mensen zie ik dan aanwaaien met de vraag of er een band verwisseld kan worden en dat doen ze meteen.
Kwa reparaties

Dat geldt voor de grote merken net zo goed. Gazelle is bijvoorbeeld enorm ingewikkeld met het uitlezen van computers (in het geval van elektrische fietsen), alleen dealers beschikken over die software en niet elke fietsenhandel is een dealer van Gazelle. Ik snap je opmerking hoor, maar dat probleem kun je dus ook treffen met grote merken.

Ik heb overigens geen problemen gehad om snel een afspraak te krijgen bij Stella. Vergeet ook niet dat mensen vaak alleen de negatieve reviews plaatsen en meestal geen positieve..

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:59

Het wordt een Stella Livorno Superior. Ze hadden een actie van 3150 naar 1999. Dus ik ben benieuwd. Hij fietst goed.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:15

Ik heb een Stella vienna nu iets meer dan een jaar en superblij mee. Voorheen een Batavus en die accu trok altijd snel leeg...

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:33

Zo dat is een mooie actie LisaD! Wanneer krijg je hem?

Heeft iemand ervaring met de Gazelle Grenoble C8 HMB?

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:27

Leuk Lisa! Wanneer verwachten ze hem?

@xSCWx Nee sorry alleen met de Orange c7+. Hopelijk zit hier iemand die je kan helpen

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:39

Als alles goed gaat wordt hij de 30ste bezorgd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:59

x_Jeanine_x schreef:
Mijn zwager heeft een stella en is er heel blij mee :D


Ik heb mn qwic :D
[ [url=m/gY95aI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was even afgeleid door de inhoud van je mandje. Maar mooie fiets!

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 23:49

Gisteren een Cortina u4 familie fiets gekocht met midden moter.
Na 5 jaar ga ik nu m'n trouwe sparta country e bike verkopen. Maar nu zwanger van tweede kindje en hond zit ook altijd in mand voorop. Dus voor de instap nu voor een familie fiets gegaan.
Als de instap van de sparta country nu ruimer was had ik hem nog gehouden maar stond met 1 kind voorop al te klungelen met op en af stappen. Laat staan straks met 2 1 voor en 1 achter.
Eind deze maand komt de fiets binnen. Dus deze week even foto's van mijn sparta maken en kan die op marktplaats.