Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:22

Stoer ding inderdaad +:)+

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:13

Meliaforever schreef:
knabbelgirl schreef:
Ik heb een Gazelle met middenmotor en amper kracht in een van mijn benen, ik hoef hier nooit hard op te trappen, hij ondersteund mij echt op precies de goede manier. Heel blij mee!

Swah: Alleen ervaring met Gazelle in het hebben, en zeer slechte ervaringen met Sparta kwa levering waardoor ik hem na 6 maanden geannuleerd heb (Fun fact, werd in februari gebeld door de winkel dat de boel eindelijk binnen was of ik hem echt niet meer wilde hebben? Wat denk je zelf hihi)


Welke gazelle heb jij?
Je moet echt goed doortrappen wil je boven de 20 komen.

Deze:
Afbeelding
Het is een Gazelle Orange C7+ HMB
Hier echt geen problemen dat ik door moet trappen, hij ondersteund echt stevig terwijl ik op de een na laagste ondersteuning fiets en 6e (van de 7) versnelling, zonder moeite stabiel boven de 20 altijd. Bij voorwiel moest ik op de hoogste ondersteuning fietsen
*Edit: Houdt er rekening mee dat de meeste merken niet maar 1 type motor hebben per locatie. Ik heb echt geïnvesteerd in een hele goede, en goed ondersteunende motor. Merk zegt minder dan weten welk type motor het is

Mooie fiets heb jij ook!

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:40

Ik heb als moederfiets een elektrische Gazelle Miss Grace. Maar nu met de tweede op komst heb ik een 2ehands johnny loco bakfiets gekocht, niet elektrisch. Ik voelde me met mijn kindje op de fiets zo vreselijk kwetsbaar in het verkeer! Nu met de bakfiets voel ik me een stuk zekerder.

Ook vind ik de ruimte tussen voorstoeltje en zadel heel beperkt bij de miss grace, en ik ben geen enorm stevige tante ofzo (als ik niet zwanger ben). Het gaat wel hoor, maar het is wel heel fijn als je goed bij de grond kunt zonder dat je kont het zadel verlaat zegmaar, anders kan dat gevaarlijke situaties opleveren.

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:55

Ik heb vandaag de Cortina E-Common FMH400 7v 2020 Dames gekocht. In het muisgrijs. Ik ga na de zomer in een andere woonplaats wonen en fiets dan door polder naar werk... altijd tegenwind. Ik heb heel veel fietsen uitgeprobeerd en deze kwam als fijnste uit de bus voor mij. Krijg hem over 2 weekjes. Kanniewachten...

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:04


Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:44

Zil schreef:
Ik heb vandaag de Cortina E-Common FMH400 7v 2020 Dames gekocht. In het muisgrijs. Ik ga na de zomer in een andere woonplaats wonen en fiets dan door polder naar werk... altijd tegenwind. Ik heb heel veel fietsen uitgeprobeerd en deze kwam als fijnste uit de bus voor mij. Krijg hem over 2 weekjes. Kanniewachten...

Even op google gespiekt, mooie fiets joh! Hopelijk mag je er veel plezier van hebben!

Liesje89: Veel fietsplezier met je nieuwe fiets :)

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:08

pmarena schreef:
Liesje, mocht je de JL bakfiets toch willen ombouwen naar een elektrische versie dan is dat heel goed te doen hoor, dan ga je echt als de brandweer!! Zie: http://rijwielw-2.rijwielwebshop.nl/pro ... ts-ombouw/

Mijn vriendin heeft dat idd gedaan, kwam op 1450,- hier op het dorp :$ :oo

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:47

Tjeempie, dat is kittig aan de prijs! Als je dan kijkt dat ze het van de link voor de helft van de prijs doen bij aankoop van de bakfiets bij hun....

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:20

pmarena schreef:
Tjeempie, dat is kittig aan de prijs! Als je dan kijkt dat ze het van de link voor de helft van de prijs doen bij aankoop van de bakfiets bij hun....

Ja bizar he! Maar mijn bakkie is een marktplaatsje, dus als ik hem voor die 1450 om zou laten bouwen ben ik nog steeds goedkoper uit :') Voorlopig vind ik het wel prima hoor, het is alleen weer even wennen bij tegenwind en hellingen, verder fietst hij net zo licht als een normale fiets, het is een heerlijk ding. En in bochten, bol/schuin lopende wegen en straten etc wil je toch niet hard met een bakfiets := Dat is doodeng :')

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 07:18

Nou bij deze vind ik dat best nog meevallen omdat die zadelpen mee kantelt natuurlijk. Ik had hiervoor héél kort een andere en daarbij had je echt constant het gevoel dat je ompleurde :') Hoefde het maar een heel klein beetje schuin voor te zijn....

Ik vond hem zonder ondersteuning inderdaad ook heel erg meevallen! Heb dat tijdens proefrit bij Juizz ook even geprobeerd want ik wil wel nog enigszins acceptabel thuis kunnen komen als er ineens onderweg iets is := Maar nu ik die ondersteuning gewend ben zou ik niet anders meer willen hoor.

Van de week naar school gefietst, dat is minimaal 10km enkele rit. Hele weg tegenwind joh. En terug ook op 1 of andere manier -O- Lekker is dat op die dijken en door de polder, van die lange einden waar je overheen moet worstelen...

Ik heb wel spijt van de hoes die ik er bij heb gekocht. Die gebruiken we eigenlijk nooit en vind hem ook niet praktisch want kind kan dan niet meer zelf instappen en vriendje kan ook niet comfortabel zitten.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:09

Ik fiets naar mijn werk bij mooi weer (36km) en heb sinds een half jaar een elektrische fiets. Een Gazelle Orange C7 met extra krachtige middenmotor.

Kan deze fiets echt aanbevelen. Het is een duur ding in de aanschaf. Maar echt wat een plezier heb ik eraan. De vering is goed, de motor en accu doen het goed en je fietst er prima lange afstanden mee.

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:38

Swah schreef:
Ja de U4 is er in verschillende uitgaven. Ach, op de gewone versie kun je ook vast een kinderstoel zetten dus wat dan het verschil is? Misschien iets meer ruimte?

Hoe bevalt hij? Vind de Cortina's er wel mooi uitzien. :j



Wil je de kinderstoel dan voorop of achterop?

Hij bevalt mij echt heel goed. Heb het afgelopen jaar veel op de fiets van mijn moeder gefietst, een Delfi.
Vond ik erg fijn fietsen, maar nu ik mijn Cortina heb en laatst even op die van mijn moeder stapte, kwam ik tot de conclusie dat ik de Cortina vele malen fijner vindt.
De Cortina heeft een voorwielmotor en die Defli een middenmotor.
Wel vind ik dat de Delfi een betere accu heeft, gaat meer kilometers mee.
Maar kan natuurlijk ook komen omdat de Delfi pas 1 jaar oud is en de Cortina 2,5 jaar.


Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:12

Ik heb een 'gewone' Cortina fiets.
Is een zeer degelijke fiets, alleen heb ik er vanaf het begin pech mee gehad.
Veel onderdelen die er zomaar afvielen en die niet naar behoren werkten.
Toch ben ik wel tevreden over de fiets. Hij fietst lekker en roest nauwelijks.

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:21

knabbelgirl schreef:
Zil schreef:
Ik heb vandaag de Cortina E-Common FMH400 7v 2020 Dames gekocht. In het muisgrijs. Ik ga na de zomer in een andere woonplaats wonen en fiets dan door polder naar werk... altijd tegenwind. Ik heb heel veel fietsen uitgeprobeerd en deze kwam als fijnste uit de bus voor mij. Krijg hem over 2 weekjes. Kanniewachten...

Even op google gespiekt, mooie fiets joh! Hopelijk mag je er veel plezier van hebben!

Liesje89: Veel fietsplezier met je nieuwe fiets :)


Ik heb de fiets nu een week of 3 en ben er erg tevrden over. Fietst heerlijk..

Anoniem

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:26

Ik fiets ook sinds een week op mijn Stella en ben echt helemaal into het fietsen nu :D

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:04

Ik ga voor de Cortina U4 Family. Zo mooi! <3

Getup

Berichten: 8271
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:35

Die Cortina vind ik ook wel mooi!

Zijn er hier mensen met n E Mountainbike? T liefst maak ik ritjes met de gewone natuurlijk, maar mn ene knie is nogal stuk, dus hele lange rondjes gaat niet meer lekker.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:17

Ik ben aan het kijken naar een gazelle ultimate c8 heeft iemand er ervaring mee?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:31

Ik heb geen e mountainbike maar er wel eentje gehuurd in Griekenland. Je rijdt fluitend de berg op met een gefrustreerde wielrenner naast je :))

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:48

Wij hebben ook net twee e bikes gekocht van Amslod. Diverse uitgetest oa Stella en een fietsenzaak met diverse merken maar deze waren toch het fijnste. Maar goed, ik heb dus helemaal geen fiets. Voor de inruilactie mocht ik de oude fiets van mijn schoonzus halen anders ging hij naar de stort. Nu zijn we twee keer samen wezen fietsen. Helemaal leuk. En wat wordt dat straks genieten met goede afgestelde fietsen met motor.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:50

O ja. Zadelpijn is echt een probleem bij mij. We hebben extra brede zadels besteld. Ben benieuwd. Hennepkwekerij nog een gel hoes. Nu na 2 keer 25 km fietsen lijkt het echt alsof ik twee trappen onder de kont heb gehad. Hopelijk wordt dat straks wel beter anders is het fietsen minder leuk.

Getup

Berichten: 8271
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:21

Fitzroy schreef:
Ik heb geen e mountainbike maar er wel eentje gehuurd in Griekenland. Je rijdt fluitend de berg op met een gefrustreerde wielrenner naast je :))


:') _/-\o_ dat wil ik ook

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:22

En eigenlijk zeg ik het nog niet goed, want het is achter je }>

Getup

Berichten: 8271
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:50

Nog beter!

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:52

Zadelpijn is hier ook wel een dingetje. Ik kan gewoon niet fijn zitten op het standaard zadel van de miss grace :n vandaag in de fietsenwinkel een ander zadel gehaald maar dat bleek bij thuiskomst precies hetzelfde model en ook net zo zacht dus die kan retour, ik ga hem er geen eens opzetten.. Wel vervelend hoor want ik wil gewoon lekker kunnen fietsen met dit mooie weer := Baal er alleen wel van dat er zo weinig bruine zadels zijn.. ik moet wrs echt een zwarte aan gaan schaffen om mijn probleem te verhelpen en dat vind ik wel zonde voor het uiterlijk van mijn fiets (bruin zadel, handvatten en banden). Maargoed, jammer dan, laten staan omdat mn reet zo’n zeer doet van het bruine zadel is erger :')