Kamerplanten asiel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:34

Leuk zo <3

Ik ben ook druk aan het herinrichten. Zojuist mn monstera's op water gezet, de grond bleef maar schimmelen :=

Korter.


Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:05

Even bijlezen :')

Ailill mooie planten heb je staan, ook een leuke croton zie ik!

Hanafubuki omg, ik heb dat de laatste tijd ook met mijn thea :') Er hangt steeds één blaadje slap naar beneden en ik heb geen idee waarom

ElineS oh die palm heb ik gezien bij de Albert Heijn voor maar 10 euro! Of iig soortgelijk iets. Maar die is wel mooi voor buiten denk ik? Of als je een grote woonkamer hebt, binnen.

Chanen die bananenplanten vind ik altijd zo mooi! leuke stekjes verder <3

Lisitano wat een leuk idee zeg met die kratten zo, ben je alleen niet bang dat het snel omvalt? mooie planten zitten erbij zeg <3

Ik heb uit de supermarkt een nieuw plantje gehaald, een pilea depressa:
[ img ]

Bij de peperomia raindrop worden de bladeren steeds geel en laten los, iemand een idee waar dat door komt? Ik heb al eens geminderd met water of juist meer water gegeven, maar het blijft gebeuren.. Heb hem nu bij het raam weggehaald, misschien is het door teveel zonlicht?
[ img ]

Verder nog een foto van dit leuke (stekjes)potje <3
[ img ]

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:50

Stiekem volgde ik dit topic al om van jullie mooie plantjes te genieten.

Ik heb een maand geleden een kneusjes box gekregen en ik moet nu toegeven dat ik ben verslaafd.
Vandaag weer 3 planten gekocht. Ze zijn wel echt heel leuk <3
[ img ]

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:03

Die kneusjesbox is ook echt ongezond, die was hier ook de start van de obsessie :')

[ img ]
Hier een deel van de originele kneusjes: de epipremnum, calathea, peperomia, graslelie (met gigantische hoeveelheid baby's :') ) en monstera. Ze doen het super, groeien goed. Zelfs de varen is nog in leven, maar die staat ergens anders in huis.
Verder de nieuwe obsessie, jonge plantjes kopen. Ik vind het groeiproces zo interessant. Op de foto een hoya carnosa tricolor, alocasia black velvet en ctenanthe burle marxii.


Kana
Berichten: 9043
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:23

Wie weet hier waar je aaltjes kunt bestellen? Waar moet je opletten en hoeveel heb je nodig per plant?

Ik zie prijzen van +€20,- is dat normaal? := Is dat dan per plant? Want dan is het haast goedkoper om alles weg te gooien en nieuwe planten aan te schaffen.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:31

Kana schreef:
Wie weet hier waar je aaltjes kunt bestellen? Waar moet je opletten en hoeveel heb je nodig per plant?

Ik zie prijzen van +€20,- is dat normaal? := Is dat dan per plant? Want dan is het haast goedkoper om alles weg te gooien en nieuwe planten aan te schaffen.

Ja, dat is normaal qua prijs. Maar met de hoeveelheid aaltjes die je daarvoor krijgt kun je al je planten behandelen.

Kana
Berichten: 9043
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:37

Ahhh ok, dat werd mij niet duidelijk van de teksten op de webshops. Dan bestel ik het. Thanks!
Zo vies, die rouwvliegjes.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:06

Houd er wel rekening mee dat je de aaltjes in één keer moet gebruiken.
Ik wist dat niet toen ik ze bestelde dus ik kocht meteen een jaarvoorraad aan aaltjes. :=
Op zich kan je geen overdosis geven dus meer dan nodig is niet erg maar wel zonde van het geld. O:)

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:15

Ik heb van Intratuin capsules gekregen en uitgeprobeerd een tijd terug, dat werkte top met rouwvliegjes.
Waren toen net nieuw. Gemaakt door de leverancier van potgrond tegen rouwvliegjes.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:22


Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:24

Ik ben mijn planten gaan uitdrogen, en zo'n vliegenlampje neergezet.

Nu al hele poos rouwvliegjes vrij

Kana
Berichten: 9043
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:25

Jolien87 schreef:

Zoiets heb ik een paar weken geleden gebruikt, hielp niks.
Heb het ook per ongeluk gedronken, geen aanrader. :+

Uitdrogen lukt mij niet, zodra ze gaan hangen ga ik paniek-gieten.
Verbaasd mij hoeveel mensen er last van hebben, ik had er nog nooit van gehoord!

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:26


Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:57

Kana schreef:
Jolien87 schreef:

Zoiets heb ik een paar weken geleden gebruikt, hielp niks.
Heb het ook per ongeluk gedronken, geen aanrader. :+

Uitdrogen lukt mij niet, zodra ze gaan hangen ga ik paniek-gieten.
Verbaasd mij hoeveel mensen er last van hebben, ik had er nog nooit van gehoord!


Hoe krijg je dat voor mekaar? :')

Ik denk dat aaltjes voor mij ook goedkoper zijn want ik heb zo'n 80 planten dus dan moet ik flink veel van die capsules inslaan.


NogSteedsGek
Berichten: 1124
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:06

Ik heb een tijd terug wat geprobeerd met de Pokon ongedierte bestrijding, de versie voor hardnekkige beestjes. Op de potgrond gespoten, 2 weken later herhaald. Planten die ik had overgeslagen waren de nieuwe beste plek voor ze dus daarna alle potgrond ermee ingespoten en ik ben er vanaf! Zo'n spray kost zo'n 10-15 euro en daar heb ik hier zo'n 50 planten mee behandeld. Zelfs de grote lepelpant met hardnekkige plaag is nu vrij van rouwvliegjes! De navullingverpakking is in verhouding goedkoper, alleen zelf even aanmaken met water en in een prayflacon doen.

Ik heb zowel de biologische versie als deze gebruikt: https://www.pokon.nl/producten/item/teg ... ten-spray/

Instagram: Iris.ppkm *-:)

Think outside, no box required!

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 06:51

Slechte nieuws: Wolluis op mijn drosera :7

Het andere nieuws: mijn stipje heeft besloten bloemen te gaan maken. Hij stond zo leuk in een hoekje, maar hij heeft echt een grotere pot nodig (oeps).

Iemand ideeën wat te doen met de takken?

De oudste (middelste takken hebben een stokje voor steun)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:47

Tijdens het varen dit weekend sprong er ineens een Monster op de boot.

[ img ]

Kon m moeilijk overboord kiepen. Ik heb m samen met mijn eerste monster in een mooie grote nieuwe pot gezet. Groene muur <3.

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:09

Nice! :D

Ik moet ruimte maken in huis, heb een heel gave dracaena gezien die minstens net zo breed is als dat hij hoog is.
Een beetje zoals de standaard lage dracaena maar dan minstens een meter groot. <3

En wat nieuwe aanwinsten:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Ik weet van die derde alleen niet wat het is. :+
Ja een vetplant en een best zware ook. _O-

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!
Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:40

Wat is die stip mooi!!!
Die van mijn moeder maakt ook plots bloemen aan. Moet ie dan in een grotere pot? De bloemist zegt dat we de bloemen er af moeten halen want die kosten de plant te veel energie (?)

Onderschrift

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:25

Ik haal de bloemen meestal ook weg.

Die van mij groeide echt uit zijn pot. Stond ook nog in het standaard potje van het tuincentrum. Hij werd nu toch topzwaar.

Helaas met verpotten een topje vernield. Kunnen we meteen kijken of stekken ook lukt. :D

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:33

In begonia's kan je de bloemen toch prima laten zitten? Netzoals bij Hoya's.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Puera
Berichten: 8074
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:00

Ik laat bij zowel mijn Begonia als mijn Hoya’s de bloemen zitten. Alleen die van de Thomsonii haal ik eruit want die stinken, net als de bloemen van mijn zaagcactus. :=

Misschien verschilt het per plantensoort, of ondersoort. De ene is kwetsbaarder dan de ander.

[o] Baard

black_kelpie
Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:52

Air schreef:
In begonia's kan je de bloemen toch prima laten zitten? Netzoals bij Hoya's.

Ja hoor, kan prima. De reden waarom sommige mensen het wel doen kan zijn dat de bloemen van de Begonia niet zo heel bijzonder zijn en ze wel mooi blad hebben. De bloemvorming kost de plant vrij veel energie, die dan niet in bladvorming gestopt wordt.

Bloemen uit Hoya's halen snap ik dan weer niet, daar heb ik ze voor <3

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:16


Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:50

Ok.

Mijn monstera zit tegen het plafond. Zal ik hem laten groeien en opzij leiden of gaat dit niet werken? (Plafond is 260 cm)

Pot is iig vol. Dus aan stekken heb ik zelf niks.

En hij heeft ook besloten een nieuwe zijtak te maken. Dat had ik nog niet eerder gehoord / gezien.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, Floortje88, Heez, Indy_Mouse_9, joyce83, Julimy, Kirsha, LV19952, sjaslique, SJP en 21 bezoekers