Kamerplanten asiel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 16:20

Sinds kort begint mijn huis op een kamerplanten asiel te lijken :')
Heb een bonsai van mijn moeder in huis gehaald, ze was hem beu
Vandaag weer een monstera en een ??hangplant meegenomen omdat die hard open weg waren het af te leggen tegen haar nieuwe huisgenoot(een planten terrorist van een main coon kitten :+)
De orchideeen in de vensterbank zijn ook al adoptanten en de bonsai die ik zelf al had staan een afprijs gevalletje van de AH

Nu maar wachten op het moment dat ze de ficus beu is
Die wil ik er ook nog wel bij hebben :Y)

Maar nu eerst die Monstera maar eens oplappen :(:)

Meer mensen met een kamerplanten opvang op bokt?

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Morganlefay
Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:26

Ja, meestal cactussen en verder is mijn huis in de winter een niet winterharde terrasplanten asielcentrum :+

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Rena100
Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:30

Oh mag ik mijn planten niet bij jou kwijt....ik ben daar zo slecht in, vergeet vaak water te geven en doe dat dus vaak te laat, waardoor de helft dood is, de andere helft er slapjes bij hangt, en veel planten nog maar uit een paar blaadjes bestaat.

Ik heb gewoon echt geen groene vingers, ben daar zo slecht in :(

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 16:35

Ik ben ook echt geen held met planten hoor, ikj houd het spul pas sinds een paar jaar levend(voorheen was het in huis halen van een plant de doodstraf voor het Arme ding :p )
Ze moeten ook niet te veel eisen gaan stellen want dan gaat het vlot bergafwaarts met ze :=

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:44

Hahaha, ik vergeet mijn planten altijd water te geven :') . Met dieren gaat het wel, maar die planten vergeet ik altijd, hopeloos :+ .

koeien op de weg...

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:14

Mijn kamer thuis is ook echt een plantenasiel <3 Vind het zo fijn om planten in huis te hebben, het geeft me echt een prettig gevoel om een soort urban jungle in huis te hebben.

Maanlicht
Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:18

Ik heb ook super veel planten! ik zal morgen even een foto maken :)

Kaka
Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:24

Afgelopen najaar heb ik alle babies van mijn vetplanten (o.a. verschillende soorten Aloë, zamioculcas en monstera) geoogst, 32 stuks. Ik heb er 20 bij vrienden en familie onder weten te brengen en de rest mag hier verder groeien. Het begint hier wel een beetje op een hortus te lijken :=

Wit beyond measure is man's greatest treasure

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:08

Rena100 schreef:
Oh mag ik mijn planten niet bij jou kwijt....ik ben daar zo slecht in, vergeet vaak water te geven en doe dat dus vaak te laat, waardoor de helft dood is, de andere helft er slapjes bij hangt, en veel planten nog maar uit een paar blaadjes bestaat.

Ik heb gewoon echt geen groene vingers, ben daar zo slecht in :(

Breng maar hier hoor, is dichterbij ook nog gok ik zo. :P

Ik was vroeger ook echt een ramp maar sinds een tijdje gaat het prima.
Ik geef 1-2x per week water, eens in de zoveel tijd doe ik een dopje pokon in de gieter en bemest de planten zo.
Verder alleen af en toe de dode bladeren eruit plukken/knippen en klaar is Klara.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:14

Ik nam de uitgebloeide orchideeën van mijn moeder altijd mee, alleen nu is mijn moeder er beter in geworden dan ik en houdt ze,ze zelf haha. Ik nam ook altijd de uitgebloeide orchideeën van de intratuin mee haha.

Macs
Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:19

Ja ik ook haha :') Vooral de planten met 35% korting van de Ap krijgen hier een warm welkom :')
Enige is dat hier ontzettend veel dood gaat. En dan gewoon ineens. Ik heb al boeken over planten en doe wat ik moet doen..
Ik denk dat het te droog in huis is. Dus ben al begonnen met sprayen, maar heel eerlijk: hoewel ik elke dag figuurlijk tegen mijn planten praat vergeet ik ze gewoon regelmatig te sprayen/water te geven.
Alles wat ik voor mijn moestuintje op het balkon doe gaat wel fantastisch gelukkig :')

Heb bijvoorbeeld al een half jaar 2 kleine vetplantjes in huis. Ineens begeven ze het, terwijl ze niet in 1 pot staan. De onderste bladeren worden droog, krimpen en ondanks water geven verlept alles (niet verzopen). Heel frustrerend :+

In het jongerencentrum was een paar maanden terug een plantenruildag. Ik had mega veel meegenomen (20 planten/stekken ongeveer) en heb er nog maar 6 over. ;(

Maks :+:

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:28

:oo hoe laat je een vetplant dood gaan dan haha, mijn moeder heeft er 1 die is nog ouder dan ik ben en krijgt echt maar weinig water, en bloeit elk jaar

Macs
Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:32

Ja geen idee ;(
Mijn cactus van 12 heb ik laatst ook verzopen per ongeluk, terwijl hij amper wat kreeg. Die was helemaal verrot van binnen. Toen heb ik wel even een traantje gelaten :')

Maks :+:

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:35

Bizar haha..

Aah rip cactus :(:)

senna21
Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:37

Ik heb een Yucca die maar niet dood wil. Ruim twintig jaar en helemaal krom gegroeid, bovengrondse wortels. Maar zomaar weggooien kan ik niet over mijn hart verkrijgen. :+

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Maanlicht
Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:31

Ik heb een hekel aan mijn Yucca. Heb hem ooit van een tante gekregen maar ik vind het zo'n vreselijk ding. Hij ligt al ruim een half jaar in de voortuin. Ja ligt, want hij valt steeds om. Het vriest steeds als een gek, maar het begeven, ho maar. Als iemand hem wil hebben? :o

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:33

Rena100 schreef:
Oh mag ik mijn planten niet bij jou kwijt....ik ben daar zo slecht in, vergeet vaak water te geven en doe dat dus vaak te laat, waardoor de helft dood is, de andere helft er slapjes bij hangt, en veel planten nog maar uit een paar blaadjes bestaat.

Ik heb gewoon echt geen groene vingers, ben daar zo slecht in :(
Tip: Laat ze af en toe logeren bij opa en oma :j

Die van mij gaan een paar keer per jaar, toevallig als ik net zelf ook op vakantie ben, 1/2 weken of langer uit logeren bij moeders. Ze komen herboren en soms 2 keer zo groot terug :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:34

Maanlicht schreef:
Ik heb een hekel aan mijn Yucca. Heb hem ooit van een tante gekregen maar ik vind het zo'n vreselijk ding. Hij ligt al ruim een half jaar in de voortuin. Ja ligt, want hij valt steeds om. Het vriest steeds als een gek, maar het begeven, ho maar. Als iemand hem wil hebben? :o

Ik zou hem op een weggeefhoek op fb zetten, ben je hem wsl vandaag nog kwijt
:)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Macs
Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:35

Omg mijn hart huilt :') Ik heb ooit met mijn vriend in dronken toestand een yucca op straat gevonden bij mijn moeder om de hoek. (Dronken ik = alles zielig vinden)
Helaas kreeg ik de deur niet open door het binnenslot, dus heb hem voor de voordeur gezet _O- Ze was er heel blij mee, hij staat 2 jaar later nog steeds bij haar in huis :D

Dus eeh ja zielige yucca's zijn altijd welkom bij mij, zeker als ik een paar biertjes op heb :')

Maks :+:

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:38

Ik heb wel een zielige orchidee in de aanbieding trouwens.
Hij was uitgebloeid en de hulp heeft de stelen net boven een 'oog'? afgeknipt want 'dat hoort zo' en sindsdien doet 'ie het niet meer.
Blad is groen, 1 steel is groen en de andere wordt steeds bruiner. -O-

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:38

Onze planten (3) zijn gewend om 1 keer per week water te krijgen (op zondag, want dan eten we iets met rijst en daar heb je toch een glas voor nodig :+).
Nou kreeg ik twee weken geleden een plantje voor m'n verjaardag en dat ding was dus vorige week al bijna dood omdat ie vond dat ie te weinig water had gekregen. Dus maar even verzopen en hij doet het nog...

Oy with the poodles, already

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:39

Overigens krijgen de planten hier pas water als de bladeren beginnen te hangen, doen ze het al jaren goed op.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:40

Ik gebruik de spathiphyllum als graadmeter idd, die gaat zo zielig hangen als hij dorst heeft. :')
Overigens is dat een vondeling, was naast de ondergrondse container geparkeerd omdat hij was uitgebloeid.
Hier heeft hij al tig bloemen gegeven. :D

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:46

lor1_1984 schreef:
Ik heb wel een zielige orchidee in de aanbieding trouwens.
Hij was uitgebloeid en de hulp heeft de stelen net boven een 'oog'? afgeknipt want 'dat hoort zo' en sindsdien doet 'ie het niet meer.
Blad is groen, 1 steel is groen en de andere wordt steeds bruiner. -O-

Normaal hoor je hem indd boven het 2de oog af te knippen en donker weg te zetten met minimaal water, maar mijn ervaring is inderdaad ook dat ze daar niet blij van worden dus ik zet ze vaak weg zonder af te knippen

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:47

Mijn vriend wil graag een foto van de bonsai? Hier heb ik ook wat planten die ik wel zou zullen afstaan voor adoptie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: koenlover, OmgiliBot, Patriesje, SemrushBot, sunny16 en 56 bezoekers