Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:18

Ja flink bloedbad. Heb ook wat dingetjes bijgekocht net. Daarnaast gestopt met die hefboom trades. Levert net zoveel op als dat ik er kwijt aan ben + een hoop stress. Niet voor mij bestemd dus.. :')

Suzanne F.

Berichten: 49204
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:42

Hier ook wat bijgekocht. Had deze week weer wat verkocht dus van de winst nu bijgekocht. Ben benieuwd.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:40

ik had ook wat met winst verkocht en dacht als de BTC onder de 48k is, koop ik wat daarvan.. die had ik nog niet in mijn portfolio.. Had ik maar even gewacht... :') ach ja.. risico van het spel.. gelukkig geld wat ik op bitvavo had staan, dus voel het niet in mijn portemonnee..

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:31

Wat een daling.. :=

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:09

Het gaat wel aardig terug nu ja.
Zou eea kunnen bijkopen om dca naar beneden te halen als het nog verder zakt.
Maar dan moet er wel geld vrij zijn. En dat betwijfel ik. :')

Marigold

Berichten: 12562
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:43

Hoe zou het zo komen, door de berichten over Omikron, door het missch alsnog omvallen van Evergrande of misschien door de inflatie, bijv in Turkije?
Als bitcoin lager staat, hebben mensen of inversteerders dan veel bitcoin verkocht?

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:01

Of gewoon omdat btc adempauze nodig heeft... Er gebeurd vaker zo'n 'grote' daling voor een (veel grotere) grote stijging. Als je kijkt op de grafiek van 2019 tot nu valt het allemaal nog wel mee. Wilt niet zeggen dat hij nu gaat stijgen overigens.
Afbeelding

Vet demotiverend filmpje, maar deze gast beweert dat btc 80% gaat dalen.. Ik vraag me alleen af hoe hij aan die mooie rondjes komt, dat zegt hij er helaas niet bij..
https://www.youtube.com/watch?v=M-R4wsQoXQc&t=725s

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:30

Ik heb wat BTC bijgekocht en verder hodl hodl hodl :€ Tnt betaald dat het beste uit en ik heb toch steeds wel wat leuke dingen kunnen kopen van mijn winst.

c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:13

Marigold schreef:
Hoe zou het zo komen, door de berichten over Omikron, door het missch alsnog omvallen van Evergrande of misschien door de inflatie, bijv in Turkije?
Als bitcoin lager staat, hebben mensen of inversteerders dan veel bitcoin verkocht?


Zo werken koersen nou eenmaal...
Deel is herleidbaar naar bepaald nieuws of bepaalde interventies vanuit regeringen e.d.

En het grootste deel is emotie van de bezitters.

DoopieCash heeft er gister een filmpje over op YouTube gezet trouwens, met een makkelijke uitleg wat er gebeurde.

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:48

Ik heb weer wat bijgekocht!
Zijn er nog meer, of wachten jullie nog?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:51

xSCWx schreef:
Leuk topic, ik zat toevallig van de week ook te denken om er een topic over te maken :D
Ik heb geïnvesteerd in Gulden, LiteCoin en Ripple. Zeker de gulden stijgt goed, sinds vorige week al 90% gestegen dus dat is een lekkere meepakker. Ik heb in de loop van de week meer Guldens bij gekocht maar tegen een slechter tarief dus dat is uiteraard nog wat minder gestegen. LiteCoin is heel grillig, de ene keer heb ik 30% winst en de andere keer 10% verlies. Bij Ripple heb ik momenteel 50% winst.
Ik denk dat het helemaal geen bubbel is. Ja, de Bitcoin wel omdat die uit zijn jasje is gegroeid. Bovendien is de Bitcoin naar mijn inzien niet meer interessant om in te investeren vanwege de hoge onkosten die erbij komen kijken als je (ver)koopt.
De Gulden vind ik een hele prettige valuta met gebruiksvriendelijke Wallet. LiteCoin vind ik wel interessant juist omdat hij zo grillig is (ze verwachten dat LiteCoin ongeveer hetzelfde gaat doen als BitCoin) en Ripple is erg onvriendelijk in gebruik. De koers zie je alleen in dollars, niet in euro's en er moet altijd 20 Ripple in de portemonnee blijven staan als "onderhouds fee".
Ik vind het heel leuk en ben op het juiste moment ingestapt. Naar mijn idee is het niet te laat om in te stappen en ik denk dat het nog veel groter gaat worden en een interessant betaalmiddel gaat worden in de toekomst.



Ik vind het mega interessant. Maar ik heb echt iemand nodig die me in jip en janneke vorm gaat uitleggen naast me op een stoel hoe het werkt met die wallets enzo :').

Ik heb een paar keer gekeken naar die programma's en wallets en ik had het idee dat ik chinees aan het lezen was.

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:58

_bloempje01_ schreef:
Ik heb weer wat bijgekocht!
Zijn er nog meer, of wachten jullie nog?

Ik heb ook bijgekocht en nu maar weer wachten.

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:08

Ik ook, heb Bitcoin bij gekocht.

Suzanne F.

Berichten: 49204
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:36

Ik ook nog een beetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:46

De situatie is flink gedraaid: 22% daling in de eerste 3 weken van het jaar.

Voorheen volgde BTC de algehele financiële markten, en dan vooral de IT sector en speculatieve bedrijven die maar bleven stijgen, nu begint alles te dalen en is er geen duidelijke bodem in zicht voor BTC. Als de aandelenmarkten crashen dan is het logisch dat mensen ook hun geld uit crypto's terughalen. En zonder nieuwe kopers in zicht, want wie gaat er nou kopen na weken lange dalingen, is het maar de vraag hoe lang herstel op zich zal laten wachten. Dit is niet vergelijkbaar met vorige dalingen toen er eigenlijk altijd wel kopers langs de zijlijn staan.

Wat is iedereens plan?
Vasthouden, nu bijkopen, wachten met bijkopen, alles verkopen, huilen?

Suzanne F.

Berichten: 49204
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:03

Ik wacht gewoon en misschien koop ik wat bij. Maar voor nu wacht ik eerst even.

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:22

Ik wacht af, verkopen doe ik niet.
Misschien koop ik nog bij, maar nu nog niet.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:25

*knip* verkeerde topic
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 22-01-22 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:29

Huh verkeerde topic denk ik.

Suzanne F.

Berichten: 49204
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:30

:') _O-

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:32

Oeps :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:51

Was het geen beeldspraak, met een kleine "koelkast" (bitcoin in passieve storage) die optisch steeds groter leek (toenemende koersen) maar uiteindelijk toch kleiner dan verwacht is?

Ik vond het wel diep.

Marije112

Berichten: 3388
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:19

Mijn crypto is op dit moment precies 40% minder waard dan de aankoopwaarde :') .

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:23

Ja mijn balans is ook diep triest op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:23

BofA gaf aan dat indien de nasdaq onder de 14,000 zou sluiten dan "all hell breaks loose" (voor zover hun woord wat waard is). Dat gebeurde afgelopen vrijdag. Verder staat de eerste FOMC meeting in de planning voor dinsdag en woensdag en die kunnen wel eens een duidelijk signaal geven dat de huidige 7% inflatie in de USA onhoudbaar is en ze er wat aan gaan doen. Het gevolg zou een flinke correctie kunnen zijn.

Zelf heb ik een deel op het droge gelegd om tenminste tot woensdag te wachten. Het overgrote deel van mijn portefeuille is momenteel ingericht op inflatie en neergang, dus een klein deel in ETH/BTC dient als hedge mocht dat nu nog niet gebeuren.