Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije112

Berichten: 3395
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:26

enzino schreef:
BofA gaf aan dat indien de nasdaq onder de 14,000 zou sluiten dan "all hell breaks loose" (voor zover hun woord wat waard is). Dat gebeurde afgelopen vrijdag. Verder staat de eerste FOMC meeting in de planning voor dinsdag en woensdag en die kunnen wel eens een duidelijk signaal geven dat de huidige 7% inflatie in de USA onhoudbaar is en ze er wat aan gaan doen. Het gevolg zou een flinke correctie kunnen zijn.

Zelf heb ik een deel op het droge gelegd om tenminste tot woensdag te wachten. Het overgrote deel van mijn portefeuille is momenteel ingericht op inflatie en neergang, dus een klein deel in ETH/BTC dient als hedge mocht dat nu nog niet gebeuren.


Ik begrijp zo'n twintig procent van je berichtje :') :') :')

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:28

Ah, ik was dus niet de enige :')

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:31

Ik denk dat ik nog geen 5% begrijp :o?
_O-

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:33

Het deel over de hoge inflatie en in moeten grijpen begrijp ik :))

Maar verder abracadabra..

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:36

Ik heb thuis iemand die het voor me kan vertalen gelukkig :+

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:54

Heeft te maken met de Amerikaanse economie, de aandelenkoersen, de inflatie en of er wordt ingegrepen met een correctie. En dat kan invloed hebben op de crypto koersen.
Zoiets is het.

Marije112

Berichten: 3395
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 14:14

Suzanne F. schreef:
Heeft te maken met de Amerikaanse economie, de aandelenkoersen, de inflatie en of er wordt ingegrepen met een correctie. En dat kan invloed hebben op de crypto koersen.
Zoiets is het.


Zo ver was ik inderdaad ook met Google gekomen hahahha.


enzino schreef:
BofA gaf aan dat indien de nasdaq onder de 14,000 zou sluiten dan "all hell breaks loose" (voor zover hun woord wat waard is). Dat gebeurde afgelopen vrijdag. Verder staat de eerste FOMC meeting in de planning voor dinsdag en woensdag en die kunnen wel eens een duidelijk signaal geven dat de huidige 7% inflatie in de USA onhoudbaar is en ze er wat aan gaan doen. Het gevolg zou een flinke correctie kunnen zijn.

Zelf heb ik een deel op het droge gelegd om tenminste tot woensdag te wachten. Het overgrote deel van mijn portefeuille is momenteel ingericht op inflatie en neergang, dus een klein deel in ETH/BTC dient als hedge mocht dat nu nog niet gebeuren.


Enzino, zou je wat dieper in kunnen gaan op je laatste alinea :)?

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:03

enzino schreef:
BofA gaf aan dat indien de nasdaq onder de 14,000 zou sluiten dan "all hell breaks loose" (voor zover hun woord wat waard is). Dat gebeurde afgelopen vrijdag. Verder staat de eerste FOMC meeting in de planning voor dinsdag en woensdag en die kunnen wel eens een duidelijk signaal geven dat de huidige 7% inflatie in de USA onhoudbaar is en ze er wat aan gaan doen. Het gevolg zou een flinke correctie kunnen zijn.

Zelf heb ik een deel op het droge gelegd om tenminste tot woensdag te wachten. Het overgrote deel van mijn portefeuille is momenteel ingericht op inflatie en neergang, dus een klein deel in ETH/BTC dient als hedge mocht dat nu nog niet gebeuren.

Wat bedoel jij met op het droge gelegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:21

Deel verkocht en het geld daar laten staan om mogelijk over een paar dagen meteen weer aan te kopen. Mogelijk dat je een herstel mist, maar mogelijk voorkom je ook een grote dip. Gezien de onzekerheid is mij dat wel waard. Na de reactie van de markt op de FOMC meeting is er waarschijnlijk meer duidelijk welke kant het komende weken/maanden op gaat.

Mijn verwachting is dat er grote problemen aan zitten te komen: de inflatie is te hoog wat de Fed met een renteverhoging zal moeten bestrijden, maar een renteverhoging zal resulteren in vallende aandelenkoersen, een recessie en problemen om de begroting te dichten (de Amerikaanse staatsleningen zijn momenteel allemaal kortlopend en betalen nauwelijks rente, als de rente omhoog gaat zullen ze daar toch echt een hogere rente op moeten betalen en dat is een financiële strop voor de overheid: meer geld bijdrukken kan nu niet want dat wakkert juist weer inflatie aan). Er zal dan een "aankondiging" voor een kleine renteverhoging komen maar de marktreactie zal er mogelijk voor zorgen dat ze dat later weer terugdraaien. Inflatie zal nog een tijdje blijven en mogelijk zelfs verder toenemen, dus mijn geld zit in bedrijven die meer winst maken onder die omstandigheden. Loopt dat mis en komt er geen aankondiging, dan schieten de koersen misschien weer omhoog en is er uitstel van executie.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 16:46

Ik heb zojuist voor 100 euro aan xrp gekocht, mooie inkoopprijs momenteel.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:28

Ik wil me hier ook eens melden. Ik heb hier echt totaal geen verstand van, maar ik heb binnenkort een financiële meevaller. Ik heb serieuze interesse om dan toch eens in crypto te gaan investeren. Dus ik hoop hier wat nuttige info op te doen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:30

Het is wel een best goed moment om in te stappen, want alles is flink gekelderd.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:32

Zijn er nog tips wat wel en niet te kopen? Of is sowieso alles wat laag staat goed?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:43

Ik zou nog even wachten, volgens mij is er best een kans dat het nog meer gaat zakken. En als het stijgt, dan waarschijnlijk toch niet opeens heel hard.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:33

Devic schreef:
Ik wil me hier ook eens melden. Ik heb hier echt totaal geen verstand van, maar ik heb binnenkort een financiële meevaller. Ik heb serieuze interesse om dan toch eens in crypto te gaan investeren. Dus ik hoop hier wat nuttige info op te doen


Het is geen investering, he.
Het is gewoon een soort van gok.
Tenminste, financieel.

Wat je eigen moeite betreft is het wel een investering.
Die zich soms uitbetaalt in harde pegels, maar verder niet.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:49

Ik val even binnen met de vraag, wie doet er al iets met NFT's? Heb je een info site of YouTube die je aan raadt om er meer over te leren?

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:03

Prairy schreef:
Ik val even binnen met de vraag, wie doet er al iets met NFT's? Heb je een info site of YouTube die je aan raadt om er meer over te leren?



Broertje van m'n vriend heeft in een paar maanden tijd 70K met NFT's verdiend. Hij doet het dan ook wel de hele dag, maar is op discord "geabboneerd" op projecten en wordt dan gewhitelist waardoor hij voor vrij weinig mag kopen en ze dan voor het 15-dubbele weer verkoopt. Dat is kennelijk een beetje de truc.

J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:30

Ik vind nft's maar een raar iets. Inderdaad kun je er veel geld mee maken als je er vroeg bij bent, maar je komt niet zomaar op een whitelist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:25

Naar aanleiding van de protesten tegen het vaccinatiemandaat in Canada heeft PM Trudeau nu de noodtoestand daar uitgeroepen. Onderstaande tweet geeft mooi een van de gevolgen hiervan weer:

Afbeelding

Waarom ik dat in het cryptocurrency topic plaats?

De enige vreedzame oplossing hier is cryptocurrency!

Een monetair systeem dat volledig buiten de macht van de overheid om gaat. Mocht je overheid opeens autoritair worden, zoals nu in Canada het geval is, dan kan zij simpelweg beslag leggen op al je spaargeld en je toegang tot het bancaire systeem. Zonder tussenkomst van een rechter, zonder bewijslast.

De reactie van Bukele, een van de weinige regeringsleiders die het juist opneemt voor de financiële vrijheid van de bevolking:

Afbeelding


Investeren in BTC is niet alleen een manier op mogelijk financieel te profiteren, het is ook een manier om het huidige financiële systeem te ondermijnen dat grote delen van de wereldbevolking uitsluit, het overgrote deel van de macht toewijst aan de 1%, en de onderklasse uitmelkt door middel van inflatie.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:22

Het stijgt weer iets momenteel :)

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:41

Nou mooi, werd tijd. Ik durf al tijden niet meer te kijken.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:47

Gewoon doorhodlen… het moetnu toch wel 50% boben mijn inleg komen wil ikiets verkopen..

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:45

Zo. Eindelijk uit d erode cijfers. :D
Zelfs een heel klein plukje al weer verkocht.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:14

Wat stijgt Zilliqa ineens joh.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:32

Die ken ik niet. Hopelijk stijgen mijn muntjes ook flink door. Sta nog niet in het groen.