Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:43

Stal_Fiore schreef:
Gaaf topic!
Mijn vriend en ik hebben een Opel Manta A.
Mn vriend heeft m opgekocht vanuit een kippenschuur, zag er niet uit. Daarna heeft hij hem zelf helemaal uit elkaar gehaald en als nieuwe weer helemaal opgebouwd. Helemaal zelf, op het spuitwerk na.

Hij had hem als showauto gebouwd, nieuwer dan nieuw. Alle shows gewonnen.... en dan...

Nu gebruiken we hem, als Rally auto.

We rijden oldtimer rally’s, met als hoogtepunt elk jaar de Tulpenrallye.

Hierbij wat foto’s.

[ [url=m/jhRDBc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NWCkLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/339w20.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nAnLeq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dheeqE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yKMKWX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ieder jaar de Tulp?! :wow: waar vind ik die pot met goud? :o

Zonder gekheid, wat ontzettend gaaf dat je die mogelijkheid hebt! Mijn vriend en ik rijden ook rally's, maar de Tulp is helaas een beetje boven budget.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:01

Kwam weer een imo bijzondere klassieker kiek tegen; hebben alle vier een fervente fan-basis, zowel onder autofielen als in populaire cultuur; spelen zelfs een sleutelrol in de ´drift´ subcultuur.



[ img ]

www.homocaballus.net

jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:40

Leuk om al die oldtimers te zien. Hier staan er 3 allemaal van mijn vriend. We hebben 3 dafjes. Twee ervan worden als dagelijkse auto gebruikt en een staat als "karkas" in de garage om nog opgeknapt te worden. Heb alleen van de 66 combi een foto. Zal eens kijken of ik van de andere een foto kan maken, die in de garage staat is niet fotowaardig :+


[ img ]

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:41

jen schreef:
Leuk om al die oldtimers te zien. Hier staan er 3 allemaal van mijn vriend. We hebben 3 dafjes. Twee ervan worden als dagelijkse auto gebruikt en een staat als "karkas" in de garage om nog opgeknapt te worden. Heb alleen van de 66 combi een foto.


Háááá nóg een DAF fan *\o/*
Die combi is trouwens een heel zeldzame auto geworden. Daarbíj ook nog eens bijzonderder in zowat alle opzichten dan alle Amerikaanse (en het meeste Engelse) spul wat door de tv helaas ook in NL zwaar overgewaardeerd wordt.
_/-\o_ voor jullie waardering van de DAFs.

www.homocaballus.net

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:50

Nog nooit gezien zon combi, erg leuk!

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Stal_Fiore
Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:18

NadjaNadja schreef:
Ieder jaar de Tulp?! :wow: waar vind ik die pot met goud? :o

Zonder gekheid, wat ontzettend gaaf dat je die mogelijkheid hebt! Mijn vriend en ik rijden ook rally's, maar de Tulp is helaas een beetje boven budget.


Hahah, ik snap je wel hoor. Hele smak met geld. Wij doen mee met een zakelijke inschrijving, dus ik voel er niks van :o :')

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:16

Bij Tutatis wat een effing-r-klus.
Geen wonder dat profs een godsvermogen vragen voor een wrap!
Sticky business:


[ img ]


maar goed, heb de motorkap heel strak klaar.
Ook één zijstreep.


[ img ]


Werd toen té kkkoud voor het plastic.
Morgen of maandag verder.
Dan kijken hoe verder te gaan, want het ziet er op de auto anders uit dan in je hoofd of op papier.

www.homocaballus.net

vopo914
Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:50

[ img ]

@ Huertecilla...914's genoeg? 8-)

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:47

vopo914 schreef:
[ [url=m/FSB1GA.jpg]Afbeelding[/url] ]

@ Huertecilla...914's genoeg? 8-)


Gewéldig!
Net smarties.
De united colors of 914 :D


Bedankt voor het delen.

Indrukwekkend strak geparkeerd trouwens +:)+


Mijn MR2 lijkt ondertussen imo te veel op een 550.
Berglief vindt het er érg mooi en klassiek uit zien en vindt een Manga karakter afbreuk doen.



[ img ]



Welnu, ze verwoordt daarmee zonder het te beseffen exact waarom ik die Manga sticker er wél op ga zetten; het moet niet te serieus en al helemaal niet 550 ogen. Hopelijk kom ik er vanavond aan toe: Zijn 140 x 55 cm. en moeten op de behoorlijk diep vormgegeven zijkanten :roll:

p.s. niet één wat opgevrolijkte/opgeleukte 914 onder ál die autos??? :?
Smaken verschillen toch? en de 914 heeft heerlijk vlakke panelen; ideaal voor vinyl plakken :j
Als was het maar simpel

[ img ]

www.homocaballus.net

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:28

Phew, weer 4 uur maar... nu is het KLAARRRRR *\%/*

Alleen nog het ´Toyota´ logo rechtsachter eraf om het symetrischer te houden.

Was weer zó :wow: om met een plakbandje en daarin een soort flostouwtje de afgemeten/afgeplakte lijn perféct recht af the ´snijden´.
Zó gaaf!

De Manga figuur was weer een drama uiteraard. Dat plastic heeft een contactlijm dus een dergelijk groot oppervlak moet je met water (en een piezel zeep) proberen te ´plakken´. Jaja.
Maar goed, heb een uitgebreide reeks aan ´magische woorden´ in zes talen en het zit er op.


[ img ]

De reacties tot dusver zijn hilarisch. Eerst aardig was skepsis maar toed de stripfiguur erop zat ja, dat werd begrepen. Helemaal omdat ik al 8 jaar met die figuur op de voorgaande cabrio rond heb gereden.
Had 4 koters, 6 -11, Japanse vechtkreten gillend om de auto springend _O-

www.homocaballus.net

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:53

oh wat een leuk topic, mag ik ook mee lezen/praten? Wij zijn vooral liefhebbers van amerikaanse auto's. Mijn vriend heeft een Cadillac uit 1956, een airstream argossy camper en een Chevy van uit begin 90 ergens. Ik heb zelf 2 chevrolet suburbans, uit 1979 en 1986. Daarnaast nog een oude Volvo station voor de boodschappen :) ...beetje uit de hand gelopen.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:17

Mijn vriend is ook weer blij. Hij heeft laatst een 230E van '96 gekocht, youngtimer dus. Van t weekend mee naar DL geweest, heerlijk. Deze is ingevoerd uit DL met weinig km, staat nu 138.000 op de teller.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:53

Ha Siersma en Barbaras +:)+

We wachten op een > half dozijn fotos dus??

Pliespliesprittyplies ;)


Ondertussen hier in de bergen



[ img ]

www.homocaballus.net

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:22

Vind m wel heel gaaf geworden HC!

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:32

Siersma schreef:
Vind m wel heel gaaf geworden HC!


Dank je :o

Onderhuids is het nog een werk in uitvoering. Alles gecamoufleerd zodat er bij de periodieke inspectie niets opgemerkt wordt; bijvoorbeeld RVS buizen-uitlaatspruitstuk zonder pre-cat mét het orginele, afdekkende hitteschild; harde rvs remleidingen met en zwart rubber hoes :D

Maar goed jullie ook fotos???

www.homocaballus.net

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:53


BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:17

Mooie foto HC, weet niet waar je woont maar hier kon ik krabben vanmorgen.

Hoe zijn jullie aan je liefde voor een bepaald merk gekomen?

Ik rij sinds mijn 21ste Chevy, daarvoor voornamelijk aangestoken door mijn oom met Amerikanen liefde. Daarna nog een wrangler gehad maar dat was niets voor mij dus weer terug bij de chevy's.

Mijn Suburbans moeten beide nog helemaal qua uiterlijk opgeknapt worden. Maar ze rijden nu allebei erg goed en dat vindt ik belangrijker aangezien het mijn dagelijks vervoer is en dus ook met de paarden hier mee op pad ga. De grijze staat nu in de winterstop dus ik rij nu alleen met de witte. Alleen deze is zo verhoogd dat het best pittig rijden is aangezien hij vaak nogal zwalkt. Ik heb deze auto nog niet zo lang en het was eigenlijk ook niet de bedoeling. We gingen alleen even kijken bij een garage bedrijf omdat mijn buitenspiegel een botsinkje had gehad op een smalle dijk bij ons, dus het glas was er uit geklapt. Ik kwam alleen met een hele suburban terug haha...

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:30

barbaras schreef:
Mooie foto HC, weet niet waar je woont maar hier kon ik krabben vanmorgen.


Hoewel héél zuidelijk; Andalucia, op 750 meter hoogte (vandaar de 1600 meter hoge berg in het uitzicht) dus inmiddels elke nacht de voorruiten afgedekt om krabben en gelijk beslaan aan binnenzijde te voorkomen.
Verschil dag- en nacht temp is fluks 20 graden als het niet bewolkt is.


Vroegah, rond mijn 20ste dus hééél lang geleden, een paar Mustangs gehad. Veel later nog eens verleid door het middenmotor concept van de Pontiac Fiero.
Het is voor mijn gebruik letterlijk teveel auto* en verder naar mijn smaak teveel gericht op massaproductie onder leiding van de boekhouders.

Wat die hoge suburbans betreft, lijkt me dat onleuk parkeren in NL! Zelfs híer zou dat enige planning vereisen.

Wat voorliefde voor merk betreft; die heb ik niet. Wel een antipathie tegen sommige imagos. Beetje stom :o maar met sommige merk-imagos wil ik gewoon niet geassocieerd worden. Lada, Skoda? helemaal +:)+ Ferrari... nope. Kadoo; GRAAG en gelijk in de verkoop :D

* is echt rijdersparadijs hier in de bergen, maar dan wel met een smalle/lichte/niet té krachtige auto met écht goede remmen :)*

Voorbeeldje van een mooi maar nog relatief breed stuk van Málaga stad de bergen in. Vanaf minuut 2:00 twee meer dan 360 graden bochten vlak na elkaar :wow:

https://www.youtube.com/watch?v=H1uZAumObkw

hier een erg representatief stukje van de locale wegen hier; zie je goed dat een lichter/smaller oldertimer helemaal *\o/* is

https://www.youtube.com/watch?v=1PUZwRuyMUU

deze om even hard te lachen; de oude Seats/Ladas gaan beter dan de Lambo en Porsche hyperautos :D

https://www.youtube.com/watch?v=xT4AiT0MplY

Serieus stuurparadijs hier: Viva oldertimers *\%/*

www.homocaballus.net

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:14

barbaras schreef:
[ [url=m/7EExXi.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/k1zpeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deel van ons wagenpark


Heel gaaf zeg, Amerikanen zijn ook echt mijn ding. <3

Niikiit
Berichten: 530
Geregistreerd: 19-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:48

Zie dat er een tijdje niks geplaatst is hier, maar toch wil ik mij ook melden!
Ik heb zelf een opel commodore van 1972. Binnenkort even een motorblok van een senator overhangen en gassen maar!

Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-19 17:26

Welkom

Heb je een foto?

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Niikiit
Berichten: 530
Geregistreerd: 19-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:04

Daks schreef:
Welkom

Heb je een foto?

Ja zeker
[ img ]

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:27

Ik zie dit topic voorbij komen, toevallig want mijn vader en broertje hebben een hoopje oud ijzer ( :+ ) gekocht wat een chevy pick up uit 1950 moet gaan voorstellen later.
Foto van hoe die gaat worden, kleur zijn ze nog niet over uit.
[ img ]

Huertecilla
Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:32

Niikiit schreef:
Daks schreef:
Welkom

Heb je een foto?

Ja zeker
[ [url=m/8XKLfB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een stijlvol europees muscle car alternatief voor de amerikaanse massaproductie bakken van de tv _/-\o_
Stuk steviger ook en voooral met betere wielophanging en remmen :)*

Inmiddels hier het e.e.a. gedaan aan de MR.
45 kilo lichtheid toegevoegd en de carosserie stijver gemaakt: Een beugel tussen de McPhearson poten en Delrin vulblokken in de deur. Dat laatst maakt van de deuren verstevigingen van de kuip. Even de deur wat steviger dicht drukken en dat is al voor een wereld beter stuurgedrag: Door minder flex in het chassis maskeert dit nu het gedrag van de banden niet meer. Héérlijk *\%/*

Nog een andere ´klassieker´ gekocht.
Op zich niet oud genoeg en een verkeerd merk doch het is de voorloper van een type auto; van de sportieve coupé SUV 4x4; ofwel Sports Activity Vehicle +:)+
BMW claimt in reclames/marketing graag dat ze met de X6 de eerste waren maar helaas, ze brachten drie jaar na het origineel een kopie uit _O-

Como ya hiciera con el X3, BMW se ha aventurado con una propuesta diferente. El X6 pretende aunar la imagen de un robusto 4x4 con la de un deportivo coupé, algo que hasta ahora no había hecho nadie... salvo SsangYong.
Afortunatemente el coreano llegó al mercado dos años antes de lo que lo ha hecho el alemán. Si el caso hubiera sido el contrario, las críticas habrían sido sonadas.

Samengevat: ´BMW heeft iets anders uitgebracht wat tot dan toe niemand gedaan had; behalve SsangYong. Gelukkig waren de Koreanen twee jaar eerder; als dat andersom was geweest zou de kritiek niet van de lucht zijn geweest´ :D

In de landen waar de patsfactor belangrijker is dan daadwerkelijk van het verhard af gaan zoals NL is de BMW zeer populair geworden en Mercedes heeft ook een paar ´sportieve´ offroaders uitgebracht.
Waar wél van de weg afgestuurd wordt zoals hier, is het origineel érg goed verkocht en, inmiddels alweer tien jaar uit produktie, nog steeds gewaardeerd/gezocht omdat er een écht 4x4 chassis met reductiebak/sperdif. en al onder zit:


https://www.youtube.com/watch?v=J6Hhf0Tp4VQ


We hebben de Pau Gasol versie ook nog :=

www.homocaballus.net

Daks
Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 11:03

Je bent er maar druk mee hc

Hoeveel auto's heb je nu staan?

A better world shall emerge based on faith and understanding.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers