Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:23

Ik heb de Lidl app nog niet gebruikt, de jumbo heeft nu wel een nieuwe app. Die heb ik gedownload. Je kunt punten sparen en daarmee gratis producten krijgen en korting.

Gisteren ook bij 2 jumbo’s geweest om even in die anti verspilling bakken te kijken. Aardbeiensoesjes van €3,09 voor €1,00, en gepaneerde kipfilet 4 lappen (echt flinke) van €6,97 voor €2,50. Ik kan daar 2 keer mee doen hier dus scheelt een hoop voor ons.

2 dagen eten voor €4 vind ik netjes, met afgeprijsde aardappeltjes en komkommer :)

Morgen de bakken maar weer eens afgaan in de hoop dat er wat bij zit, ik heb ook wel eens pech gehad :=

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:36

De jumbo app ken ik niet, ga ik eens naar kijken.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:41

Die is ook echt heel nieuw, paar dagen oud volgens mij? De app heet ‘Jumbo extra’s’.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:48

Net geïnstalleerd, de jumbo’s hier in de stad doen (nog) niet mee.

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:29

Leuk topic! Gebruik al.die tijdnook.al.de Scoupy app! Ik ga mee volgen, doel is ook weer vaker naar de Lidl ipv AH. Maar dat is na de verhuizing wat verder weg gekomen..

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:28

Hebben alle jumbo's die bakken? Dan rij ik namelijk ook eens langs de jumbo

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:38

Twee jumbo filialen hier hebben dat niet, wisselt dus per filiaal.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:51

Die bij ons heeft het wel, maar geen aparte bak ervoor. Het is dus zoeken in het schap.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:48

Bij ons hebben de jumbo’s die niet meer meedoen met TooGoodToGo deze bakken ter vervanging.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:15

F_inley schreef:
Hebben alle jumbo's die bakken? Dan rij ik namelijk ook eens langs de jumbo


Weet je toevallig of jouw filiaal een jumbo Nederland of een franchiser is? Je kan dit meestal zien aan de naam van het filiaal of die verwijst naar een achternaam of naar een locatie. Alle Jumbo Nederland filialen doen mee en een deel van de franchisers.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:58

Ik ben vandaag beetje "creatief" geweest; ik had nog iets minder dan een kg. vastkokende aardappels over, die werden al beetje zacht en wat kleine uitlopers.
Daarvan een lekkere romige aardappelpuree gemaakt.
Had nog een zak wijnzuurkool liggen, en in de vriezer nog een stukje zuurkoolspek. Daarbij had ik nog wat in kerrie gemarineerde speklapjes over.
Alles gekookt/klaargemaakt, ovenschaal gepakt. Zuurkool er in, blokjes zuurkoolspek en speklapjes er over, afgetopt met flinke laag aardappelpuree, paneermeel voor krokant korstje, en dan in de oven.

Ben benieuwd hoe 't wordt; iets voor vandaag en iets voor morgen/overmorgen.

p.s. een vraagje: ik weet dat je eenmaal ingevroren producten niet meer opnieuw mag invriezen na ontdooien, maar bijvoorbeeld dat stukje zuurkoolspek; heb ik ontdooit, gekookt, in de schotel verwerkt.
Stel dat ik een gedeelte v/d schotel wil invriezen; geldt het dan ook dit beter niet te doen?
Met andere producten vraag ik mij dit ook vaak wel af.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:01

Als je iets na ontdooien gekookt / gebakken hebt kun je het veilig weer invriezen.
Uiteraard als je dan daarna ontdooid dan niet weer invriezen.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:02

JoyCiej007 schreef:
Ik ben vandaag beetje "creatief" geweest; ik had nog iets minder dan een kg. vastkokende aardappels over, die werden al beetje zacht en wat kleine uitlopers.
Daarvan een lekkere romige aardappelpuree gemaakt.
Had nog een zak wijnzuurkool liggen, en in de vriezer nog een stukje zuurkoolspek. Daarbij had ik nog wat in kerrie gemarineerde speklapjes over.
Alles gekookt/klaargemaakt, ovenschaal gepakt. Zuurkool er in, blokjes zuurkoolspek en speklapjes er over, afgetopt met flinke laag aardappelpuree, paneermeel voor krokant korstje, en dan in de oven.

Ben benieuwd hoe 't wordt; iets voor vandaag en iets voor morgen/overmorgen.

p.s. een vraagje: ik weet dat je eenmaal ingevroren producten niet meer opnieuw mag invriezen na ontdooien, maar bijvoorbeeld dat stukje zuurkoolspek; heb ik ontdooit, gekookt, in de schotel verwerkt.
Stel dat ik een gedeelte v/d schotel wil invriezen; geldt het dan ook dit beter niet te doen?
Met andere producten vraag ik mij dit ook vaak wel af.

Als je een rauw product invriest, ontdooit dan verwerkt in een gerecht dan kan je dit gewoon weer invriezen. :)
Je kan iets niet ontdooien niks mee doen en dan weer invriezen.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:06

Oké, dank voor antwoord.
Ik had het hier laatst met een slager over, die was duidelijk van mening dat het niet kon/dat je dit niet moest doen (vers stoofvlees invriezen, later ontdooien, stoofpot maken en gedeelte stoofpot invriezen).
Onder mom van "het is al ingevroren geweest, maakt niet uit dat je het hebt bereid en verwerkt, je vriest opnieuw in".

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:12

Hhhmm mijn vader die slager is zeg dat het wel kan. En hij doet het ook gewoon.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:13

Ik doe dat al jaren en mijn moeder deed dat ook al jaren.
Als je een rauw product ontdooid, goed verhit / klaar maakt dan kun je het echt na afkoelen veilig nog een keer invriezen.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:13

Ik doe dat ook hoor, je bakt en stooft het dus het kan daarna gewoon weer ingevroren worden.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:21

Ah, nogmaals dankjewel.

Dat er soms kwaliteit/smaakverlies/verandering textuur optreed is wel bekend, ben ik me wel van bewust.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:46

Alwiene schreef:
F_inley schreef:
Hebben alle jumbo's die bakken? Dan rij ik namelijk ook eens langs de jumbo


Weet je toevallig of jouw filiaal een jumbo Nederland of een franchiser is? Je kan dit meestal zien aan de naam van het filiaal of die verwijst naar een achternaam of naar een locatie. Alle Jumbo Nederland filialen doen mee en een deel van de franchisers.


Geen idee ik kom erg weinig bij de jumbo maar zal er binnenkort en langs fietsen :j

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:53

Finley ik heb even gekeken en verwacht dat beide Jumbos in Hellevoetsluis jumbo nl filialen zijn en dus meedoen.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:57

Alwiene schreef:
Finley ik heb even gekeken en verwacht dat beide Jumbos in Hellevoetsluis jumbo nl filialen zijn en dus meedoen.



Wat lief bedankt ga er volgende week eens langs :j

Ik had heel veel aardappels die op moesten (gekregen via to good to go) en mijn voorraad in de vriezer was op dus even een ochtend in de keuken bezig geweest. Het soeppakket was 50% dus die ook mee genomen en gemaakt.


Afbeelding

Ik ben vaak laat thuis dus haal dan de avond ervoor een bakje uit de vriezer en eet dat na mijn werk. Daarbij is veel in 1x koken vaak vele malen goedkoper dan elke x voor 1 persoon.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:00

Jullie weten dat hier vast.

Kan ik zalmmoten van Jumbo invriezen? De datum is van overmorgen maar wil ze pas later eten.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:07

Ik vries vlees en vis gewoon in, kan prima :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:10

Finley je eten ziet er heeerlijk uit en je hebt groot gelijk om het zo te doen. Mocht jouw Jumbo een schap hebben met zulke producten zou je er dan een foto van willen maken? Vind het leuk om te zien hoe dat er bij andere filialen uitziet!

Tenzij uitdrukkelijk op die zalm staat dat het niet thuis ingevroren kan worden moet het gewoon kunnen hoor!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:41

F_inley schreef:
Wat lief bedankt ga er volgende week eens langs :j

Ik had heel veel aardappels die op moesten (gekregen via to good to go) en mijn voorraad in de vriezer was op dus even een ochtend in de keuken bezig geweest. Het soeppakket was 50% dus die ook mee genomen en gemaakt.


[ [url=m/kQeah3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben vaak laat thuis dus haal dan de avond ervoor een bakje uit de vriezer en eet dat na mijn werk. Daarbij is veel in 1x koken vaak vele malen goedkoper dan elke x voor 1 persoon.

Wat goed dit!

Ik wist ook niet dat je een bevroren product na bereiding terug in kan vriezen. Handig :D