[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:35

Bizar ik zou je rechtsbijstand ook inschakelen hoor, dan mag die de verzekeringsmaatschappij manen.... pfffff

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 18:21

Helaas helaas verzekeraar vergoed idd niet, nagevraagd maar de nuk zit hem op ander adres niet zijde een boedelopslag. -O-
Vanmiddag minimaal aangevuld. Samen met winkeleigenaar gekeken wat de goedkoopste optie was. Of losse opzet dingen van gardena bestellen, of losse stelen (veel te zwaar en stelen te dik) of wolf met losse insteek. Het laatste was goedkoopste en een kinder bladhark. Ik kan nu weer verder :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 16:45

Gelukkig verzekering vergoed toch. Met excuus belden ze op na mijn klacht. De vergoeding is net voldoende om het handgereedschap te vervangen.

Voor de smalle strook is klaar *\%/* alleen nog bollen planten een keer. Alles onkruid vrij, geharkt bepland met een mooie mix, bloei, blijvend groen en kaal wordende planten. Hoog en laag.

Voor de andere kant al duidelijk, die verklaar ik voor nu voorlopig ok kwa beplanting. Moet alleen worteldoek en iets daarop. Dat iets twijfel ik tussen schelp, achterhoeks padvast (yup zo heet het, :+ een mix tussen fijner grind en grof zand) of houtsnippers. Daar tussen ga ik wat rodige platte stenen die er liggen verwerken tot soort van random stapsteen zodat ze beter tot hun recht komen. En daar ook de bollen nog erin. :j

Achter de twijfel tussen achterhoeks padvast of snippers met honingraat eronder als worteldoek, stevigheid. Zodat scootmobiel grip houdt en spul niet gaat wegschieten. De beplanting aan de zijkant verklaar ik ook bijna klaar. Nog twee groenblijvende kruipstruikjes. En een rode fijne bamboe planten.

Maar eerst de overkapping afkrijgen en de achterpoort. :+ Voor ik de bodem kan aanpakken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 16:56

De bamboe en twee plantjes, die twee staan voor al een flink end ouder. :j de pot is voor de citroenplant die graag groter wil gaan wonen.

Afbeelding

Van voordeur naar de stoep.

Mijn hostas hebben te lijden gehad onder de verhuizing. Maar die trekken al blij. De rode roos is een vervanger van een die niet lekker wi aanslaan. Als de andere ook niet wil wordt die ook ervangen door deze lage heerlijk geurende roos. Tuincentrum had er nog twee staan hierna gelukkig. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-07-20 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:18

Oooh lekker bezig ziet er super mooi al uit zo <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 17:20

Dat het snel mag dichtgroeien zodat ik minder hoef te schoffelen hihi

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:37

Hihi ja dat is dan wel de bedoeling ;)

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:22

Fijn dat de verzekering toch wat vergoed en je bent weer lekker bezig geweest!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 22:00

Zo even weer een schopje omhoog. *\o/* :D Ondanks dat ik zelf echt niks kan doen door een verkreukeld linker been. Is het dit weekend een heel grote stap vooruit gemaakt. Ik heb zelf afgelopen weken kleine dingetjes gedaan en onkruid gewied onkruid getrokken geschoffeld gestrimd en o ja onkruid getrokken. :+ .

Maar het grootste struikelblok de overkapping bleef knagen. Afgelopen weekend was het idee ok ik heb hulp honden zijn er deels niet dus lekker aan de gang. Maar helaas vrijdag avond linker been door een vreemde hond in de kreukels waardoor pootje ingepakt zit in braces grondig. #)

Dus :evaw: klusweekend. Maar gv was hier mijn paps wilde helpen zaterdag. Die is eerst met mij naar het ziekenhuis gereden terwijl gv voorbereidingen trof voor het tweede deel overkapping. Die was uiteindelijk zaterdag klaar in basis.

Zondag is gv naar de winkel gereden voor het wandstuk. En verrassing een lamp met een zonnepaneel waardoor ik geen stroom hoef door te trekken aan verlichting. Gelukkig was die open. Daar was zaterdag door mijn pootje geen gelegenheid meer voor. -O- ik kreeg eerst nog bezoek van mijn zus, toen die wegwas is gv weer aan de slag gegaan met mij als aangeef hulp op een stoeltje erbij.

Vanmiddag is hij weer geweest. Ik heb voor de warme hap gezorgd en erbij gezeten weer. Maar wanden zitten, en deels al weggewerkt, helaas iets te korte mat een maat hoger was weer te hoog. Maar klimplanten mogen dat wegwerken. Die heb ik besloten in speciekuip te zetten ipv in de gortdroge arme stofgrond.

Een passebloem en een blauwe druif.

De rest van de overkapping (halve deel) ligt tijdelijk in de overkapping. En er staat nog wat klusgereedschap. Maar verder kan scootmobiel er terecht. De eettafel is verplaatst naar zijn definitieve plekje en de vrijgekomen plek staat mijn eetplanten en een sier plant nog.

De bedoeling is de speciekuipen weg te werken door de hopelijk vrijkomende granietblokken. De gaten ertussen opgevuld met aarde en verplanten oid als rotstuintje of waterornament. Zoiets. Mijn leuke bistrosetje krijgt een plekje op een tweede zitje dat ik ga maken/er al is. Daar zat nog een stukje bestrating en ik heb nog tegels over. Een knus hoekje moet het worden.

De rest is nu zover dat ik als been weer meewerkt de onderlegger met houtsnippers besteld kunnen worden. Dan ben ik van onkruid strimmen en onkruid plukken af. Waarschijnlijk gaat mijn pad ook bedekt worden ermee. Daar blijft hardnekkig onkruid groeien wat ik niet lekker wegkrijg.

Eerst zal wel achteringang aangepast moeten worden. Zodat de draai goed te maken is. Daarna de snippers.

Het is nog niet klaar maar weer een stukje verder. De indeling van een aantal dingen zal nog wel wijzigen. Een plek willen planten echt niet, te warm en ze verbranden -O- .

Even wat snelle fotos in de schemering gemaakt. De verlichting is afkomstig van twee zonnepaneel lampen een kleine buiten en die nieuwe binnen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:46

Oh hemeltje wat is er gebeurd met die vreemde hond dat je er nu zo bij zit? Damn... niet best.

Verder zijn jullie weer lekker opgeschoten. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Beterschap!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:24

Beterschap.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 13:19

Hond was op bezoek ergens en ontsnapte uit de tuin terwijl wij er net langs waren gelopen. Die stoof op mijn oude witte herder af die gelukkig zag aankomen en wegdraaide. Hond miste hem en mij gelukkig anders was ik echt onderuit gehaald. Alleen de draai van hem ging precies over mijn slechte been. Die kan draaien linksom wel aan, rechtsom absoluut niet. -O-

Knieschijf stond weer gezellig verkeerd (heb ik geleerd weer goed te krijgen :j ) en enkelbanden weer een ruk gehad, beiden zijn bekende problemen helaas al jaren maar houden zich gemiddeld redelijk als ik uitkijk. Niet te ver of te hard ga enz. De braces en tape heb ik standaard in huis. En normaal alleen nodig bij gekke inspanning. Die heb ik thuis meteen omgedaan. Zaterdag na overleg me gemeld bij het ziekenhuis en het lijkt gelukkig fikse overrekking en geen scheuren.

Nu afwachten of het met rust pootje hoog en braces opknapt. Daar lijkt het wel op, maar echt fijn is het niet.

Wat ik gister nog niet op de foto had gezet. <3 ik had hem al ingekort (jaren niet gebruikt want de peer en beuk waren fijner) maar er was nog geen plaats voor. Nu wel parasol 180 graden draaien. Gordijnen in de keuken dicht dan tegen de zon en liggen maar.

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:31

Och jeetje wat naar dat je dan meteen helemaal uitgeschakeld bent :=

Maar je hangmat ziet er zeer comfortabel uit <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 20:25

Beetje niet zo slim gedaan erna :o maar al zittend en schuifelend kom je een eind. Pootje doet wel flink au nu maar wat een geestelijke rust zo. Ik lag me te ergeren aan het laatste stukje verzameld materiaal. -O- en nog meer te ergeren.

Uiteindelijk de bleek lege speciekuipen onder de overkapping gezet met de potgrond en tuinaarde zakken erin. De paar stoeptegels kon ik zo plat leggen. Een kuip met pruimpje naar achter in de hoek verplaatst en het enige dat nog over is zijn de opsluitbanden. Die ga en kan ik nu niet verplaatsen. Daar wil ik bakken van maken. Vogelvoerding en waterbakje teruggezet. De twee bistrostoeltjes op hun plek. Tafeltje is nog elders. Links de speciekuipen met klimplanten. Die worden nog weggewerkt.

En meteen rust in het uitzicht links en rechts van de hangmat geeft in het hoofd. Die overkapping was echt wat nodig was om eea af te maken. Dan maar een zeer been zo even. Een rustig hoofd geneest ook beter. <3


Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:49

Goed bezig ;) en rust in het hoofd is zeker belangrijk ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 22:38

Nog tot een half uur geleden lekker buiten gezeten. Af en toe bijna aangevlogen door een vleermuis die aan het jagen was, die zijnhier groooot. Ander soort denk ik hihi.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:08

Hahahahaha maar wel lekker genieten zo ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 12:46

Inmiddels een pootje soort van een beetje weer werkbaar. Gisteravond met zijn tweeen aan de slag voor geweest. Voorbereiding op een bigbag van de week als het goed is. Lang zitten twijfelen. Het idee was schelp of boomschors. Maar het is een tuin op het noorden en ik wilde wat lichters van kleur maar wel vogelvriendelijk. Volledig grind vind ik lelijk en is ook niet fijn voor beestjes.

Nu kwam ik al zoekend op iets dat ik ken van vakanties. Gelig halfverharding dat ze oa in frankrijk op pleinen gebruiken, op jeux de boules banen en bij kastelen en zo. Goed betaalbaar een mix van fijne grindkorrel en zandachtig. Beestjes vriendelijk dus.

Ik had worteldoek gekregen van iemand maar dat is wegwerp kwaliteit. Meer papier dan iets anders en scheurde gister onder de vingers kapot. Dat wel neergelegd en goddank gekregen. Vandaag beter spul gekocht dat ik in vorige tuin ook gebruikt heb.

Alles wat bedekt wordt kort gestrimd en daarna harken harken harken. De randen lagen al in de voortuin verstopt onder het gras en mos. Hergebruik dus. :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Rechts voor is nu zo

Afbeelding

Dit komt er te liggen voor
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:19

Oh dat gaat vast heel erg mooi worden! Fijn dat pootje het min of meer weer doet ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 16:02

Inmiddels in de stromende regen alle worteldoek gelegd en hopelijk goed gefixeerd voor de storm die komt. Ik wilde het weer van morgen voor zijn. Foto volgt nog.

Maar goed ook :') mijn bigbag komt een beetje eerder :') _O- kreeg net mail, morgenvroeg vroeg :P ergens tussen 7 en 11.ik hoop op de laatste tijd. Ook ivm geparkeerde autos. 18 m vrachtwagen moet zich door de straat wurmen. :wow: hij zou donderdag middag of vrijdag komen. :+

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:00

Oeh spannend probeer het te filmen als dat ding de straat in komt :D alleen als je het morgen al op je worteldoek kan gooien voor de storm los barst zou ik het doen. ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 18:18

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:15

Nou ik hoop dat het nog ligt allemaal :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 12:19

Nee nog geen zak gezien. :+ Kan ik me met de wind wel voorstellen. Alleen mijn honden kijken me langzaam wel verwijtend aan. Vannacht nagenoeg niet geslapen door de storm en bleek een deel losgewaaide dakplaat die lag te klapperen. Dat heb ik rond 5 opgelost en daarna toch maar het bed ingegaan en geslaoen tot 10 uur. Niets gehoord ervoor of gezien daarna. Er staat ook geen bigbag op de stoep of zo. Kan ook niet omdat mijn bus er staat

Maar het is ook geen weer om buiten bezig te zijn. :n

Edit eeeh herstel er staat wel een zak. fiets midden op de stoep voor mijn bus, miet de meest fijne plek. Dat hebben ze heel sniekie gedaan dan. :oo

En niet gebeld zoals afgesproken was nee we kwakken de zak neer op de stoep bellen niet en succes ermee. Ik heb geen energie die zak met de kruiwagen leeg te krijgen vandaag maar zo laten staan kan ook niet. Bedrijf maar gebeld jongens dit was niet de afspraak -O-

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:23

en zo'n big bag heb je niet even zomaar verplaatst := damn...