Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:01

Faktum

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:23

Dat is toch de naam van het kastje en niet van het deurtje ??

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 06:51

Oh ja de naam van het deurtje is abstrakt. Maar er is maar één type hoogglans deurtje bij de oude keukens. En die was er in rood, grijs en wit.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:31


DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:35


Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:17

Ik heb alleen de deur nodig. Het kastje is er wel

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:58

Maar als er niet alleen een deur wordt aangeboden kan het handig zijn om toch een kastje er bij te kopen :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:20

Dan wordt verzenden weer een probleem. En voor een deurtje en een kastje wat ik niet nodig heb het halve land door te rijden is ook weer zoiets

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:59

Jennyj01 schreef:
Dan wordt verzenden weer een probleem. En voor een deurtje en een kastje wat ik niet nodig heb het halve land door te rijden is ook weer zoiets


Dan vraag je of die mensen enkel het deurtje willen verkopen / opsturen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:25

Jennyj01 schreef:
Dan wordt verzenden weer een probleem. En voor een deurtje en een kastje wat ik niet nodig heb het halve land door te rijden is ook weer zoiets


Alles kan verzonden worden. Ik zou het toch wel doen. De kans dat je zoiet nog vindt is best klein anders.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:58

Tuurlijk kan het verzonden worden. Maar daar moet de verkopende partij dan ook maar net zin in hebben. Aan mij ligt dat niet . Normaal combineer ik die gekke marktplaats aankopen als bv zo’n deurtje met een leuk uitstapje. Maar ja door die Corona is dat ook even niet aan de orde.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:05

Ik haal dit topic weer even naar boven.

Waar ik heel benieuwd naar ben, is naar mensen die gebruik hebben gemaakt van de montageservice van Ikea. Hoe is dat bevallen? Werd er netjes gewerkt en doen ze bv ook leidingen verleggen of tegels zetten?
En de oude keuken moet je waarschijnlijk zelf slopen?

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:23


Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:04

Fitzroy schreef:
Ik haal dit topic weer even naar boven.

Waar ik heel benieuwd naar ben, is naar mensen die gebruik hebben gemaakt van de montageservice van Ikea. Hoe is dat bevallen? Werd er netjes gewerkt en doen ze bv ook leidingen verleggen of tegels zetten?
En de oude keuken moet je waarschijnlijk zelf slopen?



Mijn eigen aannemer heeft mijn keuken geplaatst.
Ik kan je daar niet mee helpen.

Ik weet niet of ik nogmaals een IKEA-keuken zou nemen.
In ieder geval niet de oven en ook niet de combi-magnetron.
Ik vind deze niet gebruiksvriendelijk.
Ik vind ze af en toe lastig om in te stellen.
Ook de vaatwasser vind ik van mindere kwaliteit.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:12

Oké, bedankt voor je opmerkingen.
Ik ben nu ook niet tevreden over de apparatuur in deze keuken dus dat is wel belangrijk. Ik begreep vanochtend bij Ikea dat ze in september met een nieuwere lijn apparaten komen en mogelijk zit daar Bosch bij. Van Electrolux en Whirlpool word ik inderdaad niet echt wild.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:15

Fitzroy schreef:
Oké, bedankt voor je opmerkingen.
Ik ben nu ook niet tevreden over de apparatuur in deze keuken dus dat is wel belangrijk. Ik begreep vanochtend bij Ikea dat ze in september met een nieuwere lijn apparaten komen en mogelijk zit daar Bosch bij. Van Electrolux en Whirlpool word ik inderdaad niet echt wild.


Volgens verkoper was mijn vaatwasser de Zweedse Bosch. ;)
Deze is wel gebruiksvriendelijk, maar ik vind hem niet heel goed drogen.
Nu heb ik wel heel hard water hier.
Dus ik heb vandaag toevallig zout gekocht, om te kijken of dat helpt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:16

Fitzroy schreef:
Oké, bedankt voor je opmerkingen.
Ik ben nu ook niet tevreden over de apparatuur in deze keuken dus dat is wel belangrijk. Ik begreep vanochtend bij Ikea dat ze in september met een nieuwere lijn apparaten komen en mogelijk zit daar Bosch bij. Van Electrolux en Whirlpool word ik inderdaad niet echt wild.


Wij hebben maanden terug een vaatwasser gekocht, de duurste en dat is al een Bosch.

Apparatuur in onze vorige keuken waren we ook niet 100% tevreden mee en de kranen gewoon helemaal niet. Maar.......ik wilde nu wel garantie dat deze vaatwasser zou passen. De keuken is er nog niet en wilde de vaatwasser al gebruiken.

Winkels weten soms niet goed wat wel of niet past, dus geen risico genomen.

Onze afzuigkap en gasfornuis waren echt niet geweldig, maar deden wel wat ze moesten doen. Twijfel wel nu over de inductie plaat en een oven.

Onze vorige vaatwasser van Ikea was echt niet heel slecht. Staat ook nog in ons vorige huis.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:19

Vreemd dat die dame bij Ikea zei dat nu alles Electrolux en Whirlpool was.
Ik heb zelf voorheen 2 Miele vaatwassers gehad en die wil ik het liefste weer. Maar dat kan waarschijnlijk niet als je gebruik maakt vd montageservice.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:19

Electra63 schreef:
Fitzroy schreef:
Oké, bedankt voor je opmerkingen.
Ik ben nu ook niet tevreden over de apparatuur in deze keuken dus dat is wel belangrijk. Ik begreep vanochtend bij Ikea dat ze in september met een nieuwere lijn apparaten komen en mogelijk zit daar Bosch bij. Van Electrolux en Whirlpool word ik inderdaad niet echt wild.


Volgens verkoper was mijn vaatwasser de Zweedse Bosch. ;)
Deze is wel gebruiksvriendelijk, maar ik vind hem niet heel goed drogen.
Nu heb ik wel heel hard water hier.
Dus ik heb vandaag toevallig zout gekocht, om te kijken of dat helpt.


Dan heb je denk ik dezelfde als wij. Ook water getest en was aan de max van hard. Dacht ik ook wel dat het hier echt hard water is.

Had hem goed ingesteld en zout en glans middel gevuld. Toen de best geteste blokjes van Lidl en hij bleef vrij nat.
Deze juist gekozen omdat die niet open gaat na het programma en een uniek droog systeem zou hebben.

Op aanraden van een winkel die Bosch verkoopt een alleen vaatwas middel blokje gekocht, dus geen 3 in 1. Dat scheelt soms iets. Anders zei hij ons het zou en glans spoelmiddel uit te zetten bij die 3 in 1 blokjes.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:22


Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:26

Ik had al een andere afzuigkap, kraan, kookplaat en blad gekocht. :D
Vaatwasser, oven en magnetrron leken me wel OK.
Inbouw koelkast vind ik niet heel groot en de planken in de deur niet handig in te delen.
Maar ik heb mijn losse, grote koelkast (Liebherr) meegenomen, die staat in de garage.
Dus dat vind ik prima.

Hiervoor heb ik 2 x een Brugman-keuken gehad en die vond ik kwalitatief wel beter.
Maar iedereen vind mijn keuken mooi.
Ik moet waarschijnlijk nog steeds wennen :D

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:29

Haha, ik heb een Brugman badkamer en ondanks dat het uiteindelijk een supermooie badkamer is geworden, voel ik me toch niet fijn bij hun handelswijze. Dus die vallen sowieso af.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:29

superpony schreef:
Deze is van Bosch en tevens het duurste model dat Ikea heeft staan;

https://www.coolblue.nl/product/861453/ ... -5-cm.html


Hij lijkt er wel op.
Maar mijn deur gaat wel automatisch open nadat hij klaar is.
Ik vind hem wel erg stil !

Ik zit te denken om zo'n apparaatje te kopen, dat het water onthardt.
Heb ik eens gezien.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:36

Fitzroy schreef:
Haha, ik heb een Brugman badkamer en ondanks dat het uiteindelijk een supermooie badkamer is geworden, voel ik me toch niet fijn bij hun handelswijze. Dus die vallen sowieso af.


Ik ben toen ook voor een badkamer geweest bij Brugman en was ik ook niet tevreden over hun ideeën enz. Die heb ik uiteindelijk bij Wooning toen gekocht.

Ik denk dat alles staat of valt met de verkoper en het filiaal.
Tussen mijn 1e keuken en de badkamer zat bijna 30 jaar. :D
Toen met de keuken hadden ze hele goede adviezen en is fantastisch geplaatst.

Ik had wel het gevoel dat ze bij Brugman en Wooning meer (praktisch) verstand ervan hadden.
Ze kwamen thuis nameten en naar de leidingen kijken.

bij IKEA is het meer de mogelijkheden tekenen en de apparatuur laten zien.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:38

Inbouw koelkasten zijn vaker ondiep. Mijn moeder had echt een dure keuken uit een luxe zaak en haar koelkast was echt niet groot. Zij had een diepvries apart gekozen.

Wij hadden een amerikaan los staan. Wilde die wel weer, maar in verhouding is diepvries klein en koeling groot. Maar ik mis mn gemalen ijs met roosvice wel :o

Wij hadden het houten blad en alles daar altijd zo op gezet. Echt nooit geen problemen.

Nu bij een bedrijf geweest die in alle steensoorten van alles maakt en dat is toch kwetsbaarder dan wat ik gewend ben. Waar zij wel eerlijk zeggen, dat erbij te vertellen om niet voor elk dingetje gezeur achteraf te hebben.

Onze vaatwasser gaat niet open. Hij zou juist zelf goed nadrogen. Hij is stiller dan die we 9jr geleden hadden gekocht, maar ken ze stiller. Wel staat die van ons nog niet ideaal en defintief op de juiste plek etc.

Ik zou het water ook willen ontharden, want is hier echt mega veel, maar ik las dat alles eruit ontharden ook niet zo goed is.

Wij gaan sws niet naar die winkels van de Brugman groep etc. Eventueel twijfelen we nog over de Ikea keuken zonder deurtjes en die elders van echt hout te laten maken.