Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:00

Net ontdekt dat Ikea bij onze bestelling een pakket vijzen die erin moesten zitten vergeten waren, de kasten konden dus niet in elkaar gezet worden, dus even een tripje naar de Ikea gent gemaak om allen vijzen te halen. Wel nog compensatie gekregen, maar t is wel rot als je er zo staat om alles in elkaar te zetten zonder vijzen..


Anoniem

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:07

Wat zijn vijzen?

DemDeempel
Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:47

Ik denk dat vijzen schroeven zijn

Anoniem

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:57

Ah ja, dat zegt Google idd ook :D

DemDeempel
Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:08

Ik heb het ook gegoogled :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:08

DemDeempel schreef:
Ik heb het ook gegoogled :=



:')

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:23

Ow, jah, Belgje hierzo die tegen de nederlandse grens woont :D :')
In Karwei kijken ze me ook altijd raar aan als ik om werkmateriaal ga, gyprocvijzen is ook zoiets wat ze niet verstonden :=

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:00

PSvanLot schreef:
Ze hebben best regelmatig kortingsacties en inderdaad jaarlijks terugkerend.

Heeft hier iemand een Quooker in de ikea keuken?

Ja, ik.

pmarena
Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:12

Sonja_vR schreef:
Maar onderdelen zoals lades Nemen in de verpakking niet heel veel ruimte in beslag
Zolang je ze Maar niet in elkaar zet :)


Het zal al snel een kwestie zijn van tientallen dozen alles bij elkaar, dan heb ik liever niet allerlei dozen in de weg staan die ik nog niet nodig heb....we hebben al genoeg dingen verzet en weer verzet en nog eens verzet in de afgelopen jaren :')

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:17

PSvanLot schreef:
Ze hebben best regelmatig kortingsacties en inderdaad jaarlijks terugkerend.

Heeft hier iemand een Quooker in de ikea keuken?

Ja! Wij.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:02

BiBiQ schreef:
Jes schreef:
Vera mooi inderdaad :j

Ik heb eindelijk mijn houten blad behandeld, heb er kleurloze extra matte vernis op gedaan en ben heel blij met het resultaat, kleur is inderdaad niet veranderd en water blijft er nu echt op liggen :)
Ook eindelijk gekit dus mijn keuken is veilig als mijn schoonouders hier zijn :')


Ik zit dit dus ook te overwegen. Meer omdat het blad nog best kras-gevoelig blijkt en ik dat heel naar vind. Wat heb jij hier precies voor gebruikt?


En voor Joliene ook, beetje late reactie, maar ik heb dit gebruikt:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Met erop smeren is het wat wittig maar het droogt heel mooi op :)
En water blijft er mooi opliggen.
www.id-paris.com

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:17

Zijn er hier nog mensen die al problemen hebben gehad met hun keuken voor de panelen? Wij hadden bij de ikea ontwerpers een keuken met eiland laten tekenen met een paneel aan de zijkant, nu komt dat toe en blijken het twee aparte panelen te zijn die we tegen elkaar moeten zetten, terwijl het op plan en tekening wel 1 vol panneel was:

[ img ]

Anoniem

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:19

Abletodream, dat zijn inderdaad 2 panelen, mijn zusje heeft dit ook zo.. Volgens mij kan dit niet anders?

joliene
Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:58

Ze hebben niet bredere panelen, dus daar kom je niet onderuit. Of je moet zelf een paneel maken en in de gewenste kleur verven, maar of dat ook echt mooier wordt?

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:55

Aha, dat wisten we dus niet, misschien handig als ze dat zouden aanduiden op hun plan dat het dan uit 2 delen bestaat, we waren hier allemaal nogal in de war daardoor :')

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:27

*\o/* korting op de apparatuur !

joliene
Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:44

Onze keuken zit er voor het grootste deel in. We hebben toch gekozen voor bodbyn in ecru. We vonden de axstad deurtjes toch wel erg wit en de kwaliteit is ook niet goed. Ook hebben we weer een eikenwerkblad. Ben er al erg blij mee.

PSvanLot
Berichten: 10136
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:53

Spannend!! Een foto als hij staat!

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:30

joliene schreef:
Onze keuken zit er voor het grootste deel in. We hebben toch gekozen voor bodbyn in ecru. We vonden de axstad deurtjes toch wel erg wit en de kwaliteit is ook niet goed. Ook hebben we weer een eikenwerkblad. Ben er al erg blij mee.


Hoe weet je dat er kwaliteitsverschil zit tussen Axstad en bodbyn ?

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 15:11

Doen jullie ook nog stiekem tussendoor wat aanpassingen aan julkie keuken? Ik ben al 'n keer van een grote xl lade, naar een normale grote en een middenmaat gegaan en heb nu weer een binnen lade besteld. Zo ideaal, als je toch niet helemaal tevreden bent, kan je het gewoon aanpassen :D

PSvanLot
Berichten: 10136
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:17

En voor niet al te gek geld! Dat is helemaal mooi!

joliene
Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:11

Blue_flower schreef:
joliene schreef:
Onze keuken zit er voor het grootste deel in. We hebben toch gekozen voor bodbyn in ecru. We vonden de axstad deurtjes toch wel erg wit en de kwaliteit is ook niet goed. Ook hebben we weer een eikenwerkblad. Ben er al erg blij mee.


Hoe weet je dat er kwaliteitsverschil zit tussen Axstad en bodbyn ?


We begonnen eerst met een axstad keuken, maar elk frontje dat uit de verpakking kwam was al kapot. Op de hoekjes vooral. Ze zijn gewoon erg slecht geproduceerd. Na het zoveelse kapotte frontje, hebben we alles terug gedaan. Als je wel een heel frontje zou hebben, dan blijven ze misschien wel lang goed hoor. Maar het is folie, dus als de hoekjes meteen in het begin al kapot zijn. Dan trekt er wel heel makkelijk vocht onder. De bodbyn deurtjes zijn geverfd.


Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:46

Letizia schreef:
Doen jullie ook nog stiekem tussendoor wat aanpassingen aan julkie keuken? Ik ben al 'n keer van een grote xl lade, naar een normale grote en een middenmaat gegaan en heb nu weer een binnen lade besteld. Zo ideaal, als je toch niet helemaal tevreden bent, kan je het gewoon aanpassen :D

Ja, dat vind ik zo prachtig van dit systeem: al een extra binnenlades gehaald en zelf het uittrekrek voor stofzuiger aangepast voor de dyson.

_Roxanne
Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:59

Over vier weken wordt er hier een bijkeuken geleverd, de Bodarp (grijsgroen). Ik heb wel vaker iets van IKEA in elkaar gezet maar dit is toch een level hoger gok ik zo.

Ben benieuwd hoe lang ik er over doe. Tips voor wat betreft zelf monteren ik natuurlijk graag

Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24
Ninevanck (elite v. For Romace x Münchhausen) drachtig van Nashville Star voor juni '24
Elbria (elite v. Uphill x Ferro)

DubbelFun
Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:06

Als je kasten met deuren hebt dan de scharnierdelen aan de kast al monteren voor je de hele kast in elkaar zet, dat geldt ook voor de plankdragers. Overigens geldt dat ook voor de laderails, zeker als de lades niet zo breed zijn. Als de kast helemaal in elkaar zit kom je er vaak moeilijker bij en kun je minder kracht zetten dan wanneer het losse deel nog plat op de grond ligt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amberr09, Fangio, GoogleAdsense, Ipsiedipsie en 87 bezoekers