[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:54

[***] schreef:
Spannend! 1 oktober is al snel :D


Vraag aan degene die hun huis verkopen/verkocht hebben, overlegd jullie makelaar wanneer het jullie uitkomt qua bezichtigingen? Of krijg je gewoon te horen dat er iemand om x tijd komt?


Ons huis kwam woensdag middag op Funda en meteen werd ik gebeld dat ze 3 bezichtiging aanvragen hadden en of dat vrijdag kon? Tijd afgesproken en was prima.
Belde ze donderdag of daar nog 2 afspraken bij konden en later nog eentje. Dus we moesten 3 uur niet thuiskomen.
Dat was prima.

Toen belde ze nog of mensen maandag konden komen kijken en moesten we weer aantal uren afwezig blijven.

Het is natuurlijk als het zo snel gaat niet alleen of wij kunnen, amar de makelaar heeft ook een agenda. Het is alleen heel verstandig om er rekening mee te houden dat als het te koop gaat, je bezichtigingen gaat krijgen.
Wij hadden het wel vrij netjes of iig goed genoeg om te laten zien als normaal woonhuis.

De week erop werd ik geopereerd en woensdag kwam ik vrij rot thuis. Vrijdag werd er door bieders een bouwkundige keuring gedaan. Toen was niet alles 100% aan kant en ook al 3 dagen niet gezogen. Maar niemand zei wat. Ik was thuis, ML was thuis gekomen om ze te ontvangen, kopers waren er, technische man en de makelaar.
ML was thuis omdat ik niks kon en die mensen allemaal kwamen. Maarw e hebben ons er niet mee bemoeite toen verder.

Anoniem

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:18

Ah oke, gaat dus een stukje anders dan bij ons.
Ik krijg een halve dag van te voren een belletje dat er kijkers zijn.
Ook op tijden waarop ik direct al aangegeven had absoluut geen kijkers te kunnen ontvangen.

Zal eens even duidelijk in gesprek gaan met ze :j

Bedankt voor jullie antwoorden!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:45

[***] schreef:
Ah oke, gaat dus een stukje anders dan bij ons.
Ik krijg een halve dag van te voren een belletje dat er kijkers zijn.
Ook op tijden waarop ik direct al aangegeven had absoluut geen kijkers te kunnen ontvangen.

Zal eens even duidelijk in gesprek gaan met ze :j

Bedankt voor jullie antwoorden!


Ze belden gewoon of het kon. Als ik nee had gezegd, waren ze niet gekomen gewoon. Ze zeiden wel dat ze het fijn vinden dat we zo flexibel waren, omdat ze steeds meer kijkers hadden

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:15

Hoi! Ik weet niet of dit topic hier echt geschikt voor is, maar ik doe toch maar een poging :D

Hebben jullie tips om een appartement of studio (om te huren) te vinden?

Ik woon nu in een studentenkamer maar ben eigenlijk op zoek naar mijn eigen plekje. Echter heb ik op Woningnet nog maar 8,5 punten waardoor ik in de ranglijst voor sociale huurwoningen op plaats 30, 40 etc kom te staan.. dus compleet kansloos :')

Ik heb ook al een oproepje op FB geplaatst of iemand iets voor me weet, maar nog geen reactie.

Weten jullie nog andere manieren om iets te vinden?

Ik heb wel een maximaal budget van rond de 600 euro en huurtoeslag moet mogelijk zijn. Een vrijesector woning of een grote kamer is echt te duur.

Alvast bedankt! :)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:22

IsaCalixa schreef:
Hoi! Ik weet niet of dit topic hier echt geschikt voor is, maar ik doe toch maar een poging :D

Hebben jullie tips om een appartement of studio (om te huren) te vinden?

Ik woon nu in een studentenkamer maar ben eigenlijk op zoek naar mijn eigen plekje. Echter heb ik op Woningnet nog maar 8,5 punten waardoor ik in de ranglijst voor sociale huurwoningen op plaats 30, 40 etc kom te staan.. dus compleet kansloos :')

Ik heb ook al een oproepje op FB geplaatst of iemand iets voor me weet, maar nog geen reactie.

Weten jullie nog andere manieren om iets te vinden?

Ik heb wel een maximaal budget van rond de 600 euro en huurtoeslag moet mogelijk zijn. Een vrijesector woning of een grote kamer is echt te duur.

Alvast bedankt! :)

In Groningen stad? Dat maakt het wel lastiger denk ik.

Maar marktplaats, funda, ikwilhuren.nu (Mvgm vaak wel duurder en strenge inkomens eisen) en misschien via fb, via woning gezocht groepen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:26

Moet het echt in de stad zelf zijn? Een vriendin van me heeft via... Groninger panden (?) een woning in Eelde gevonden voor een prijs onder de huurtoeslag waar ze met heel veel plezier woont. Pas om met alle malafide makelaars en pandjesbazen in de stad, daar betaal je veel voor weinig en heb je uiteindelijk nog geen woning.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:38

Ja, wel in de stad! Ik zou evt. later als ik ga werken wel buiten de stad willen wonen hoor, maar voor nu is in de stad echt het handigst. Mijn studie is hier, sport, vrienden etc.. en ik heb geen auto.. :)

Thnx voor de tips alvast!

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:57

Ik meld me hier even met een kleine vraag... ik weet even niet waar ik t anders moet vragen en kon er geen topic over vinden maarrrrr.....

Stel.... je hebt een huis gekocht via een makelaar en je verkoopt daarna je huis via dezelfde makelaar. En als alles goed verlopen is wil je makelaar(skantoor) bedanken met bv een taart/vlaai/bonbons oid.
Wanneer geef je dat af? Als je het (ver)koopcontract tekent? Of na de 3 dagen bedenktijd van de koper ??

Ik vroeg me dat af.... wie weet wat “gebruikelijk” is?

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:02

Ik heb nog nooit een cadeau gekregen van een verkoper :') Wij gaven als makelaar meestal iets bij de overdracht.

Dan zou je het bijvoorbeeld kunnen doen.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:11

Ik denk bij de sleutel overdracht?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:42

Wij hebben een huis gekocht via een makelaar, en ons eigen huis verkocht via dezelfde makelaar, bij de notaris hebben we een kleinigheidje gekregen van de makelaar (fles wijn).

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:24

Neonlight schreef:
Wij hebben een huis gekocht via een makelaar, en ons eigen huis verkocht via dezelfde makelaar, bij de notaris hebben we een kleinigheidje gekregen van de makelaar (fles wijn).



Ja dit heb ik dus ook! Maar omdat t zo snel en vlekkeloos is gegaan en we goed contact hebben gehad de hele tijd wilde ik wat doen.
Maar de sleutel opdracht is toch bij de notaris? Zie ik de makelaar dan nog?
Kan natuurlijk ook na de overdracht van m’n oude huis even langs t kantoor gaan alsnog...?

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:31

kobuss1 schreef:
Neonlight schreef:
Wij hebben een huis gekocht via een makelaar, en ons eigen huis verkocht via dezelfde makelaar, bij de notaris hebben we een kleinigheidje gekregen van de makelaar (fles wijn).



Ja dit heb ik dus ook! Maar omdat t zo snel en vlekkeloos is gegaan en we goed contact hebben gehad de hele tijd wilde ik wat doen.
Maar de sleutel opdracht is toch bij de notaris? Zie ik de makelaar dan nog?
Kan natuurlijk ook na de overdracht van m’n oude huis even langs t kantoor gaan alsnog...?

Hij krijgt er toch voor betaald? Ik snap dat nooit zo eigenlijk...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:00

Bij ons was bij beide overdrachten de makelaar ook aanwezig. Was ook snel gegaan bij ons, maar inderdaad, hij krijgt er ook riant voor betaald (en in ons geval nog geen bezichtiging hoeven doen bij onze verkoop, is te koop gekomen voor een open huizen dag en daarna direct verkocht).

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:30

Is toch leuk om een kleinigheidje te geven als je tevreden bent over een dienst... Zou je zelf ook leuk vinden op je werk :)

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:26

Wij hebben zaterdag onze eerste oriëntatie gesprek bij een de Hypotheker. Ben echt heel benieuwd en geen idee wat ik kan verwachten :D

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:44

Lau_ schreef:
Wij hebben zaterdag onze eerste oriëntatie gesprek bij een de Hypotheker. Ben echt heel benieuwd en geen idee wat ik kan verwachten :D


Ga vooral ook verder kijken :+ De Hypotheker melde ons namelijk dat wij echt geen hypotheek konden krijgen in onze situatie. Bij een andere hypotheekadviseur was er geen enkel probleem.

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:11

En houd momenteel ook rekening met lange wachttijden bij hypotheekverstrekkers want het is ontzettend druk daar.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:30

kobuss1 schreef:
Neonlight schreef:
Wij hebben een huis gekocht via een makelaar, en ons eigen huis verkocht via dezelfde makelaar, bij de notaris hebben we een kleinigheidje gekregen van de makelaar (fles wijn).



Ja dit heb ik dus ook! Maar omdat t zo snel en vlekkeloos is gegaan en we goed contact hebben gehad de hele tijd wilde ik wat doen.
Maar de sleutel opdracht is toch bij de notaris? Zie ik de makelaar dan nog?
Kan natuurlijk ook na de overdracht van m’n oude huis even langs t kantoor gaan alsnog...?


Een beetje makelaar is er met het passeren gewoon bij.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:34

Urona447 schreef:
En houd momenteel ook rekening met lange wachttijden bij hypotheekverstrekkers want het is ontzettend druk daar.


Mwah... dat valt best wel mee hoor. Ik heb in mijn aanvragen niet te maken met extreme verwerkingstijden. Hoogstens 1-2 dagen langer, maar niet weken zoals we ook al eens gehad hebben.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:08

Booooo schreef:
Lau_ schreef:
Wij hebben zaterdag onze eerste oriëntatie gesprek bij een de Hypotheker. Ben echt heel benieuwd en geen idee wat ik kan verwachten :D


Ga vooral ook verder kijken :+ De Hypotheker melde ons namelijk dat wij echt geen hypotheek konden krijgen in onze situatie. Bij een andere hypotheekadviseur was er geen enkel probleem.


Ja ik ben inderdaad wel bang dat we in zo’n situatie gaan komen maar we gaan het zien. En we gaan zeker ook verder kijken :D

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:33

Urona447 schreef:
En houd momenteel ook rekening met lange wachttijden bij hypotheekverstrekkers want het is ontzettend druk daar.


Uh? Binnen 1,5 week met zelfs de Kerst ertussen was mijn hypotheekaanvraag goedgekeurd.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 07:43

Fitzroy schreef:
Uh? Binnen 1,5 week met zelfs de Kerst ertussen was mijn hypotheekaanvraag goedgekeurd.

Ik herken het ook niet. Die van ons was met twee dagen rond. We waren echt stomverbaasd. Zeker door de hoogte van onze hypotheek in combinatie met een flink bouwdepot had ik nog wel wat kritische vragen verwacht, maar het was zo rond.

J0anieke

Berichten: 4875
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:48

Stipje...
Wij zijn een huis aan het zoeken, maar man wat een drama! Tot nu toe 1 huis gemist omdat we één (!!) dag te laat waren met bieden... Nu staat er eentje sinds vorige week woensdag op, wat echt ons droomhuis lijkt (zover je van foto's kan beoordelen). Wij hebben echter 'pas' afgelopen maandag gebeld voor een bezichtiging. Er waren al 7 kijkers en kunnen pas een week later, dus aankomende maandag, kijken met de tekst 'het kan zijn dat hij tegen die tijd verkocht is en dan gaat de bezichtig niet door'. Nog twee dagen duimendraaien dus...

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:08

Die wachttijden zullen dan wel gelden voor het oversluiten van een hypotheek, wij moesten drie maand wachten op een bouwdepot en wachten nu al 2 maand op rentemiddeling.