Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
upendo
Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:13

Kirstenn schreef:
Susem dat begint al vorm te krijgen! Groot huis zo te zien :D

Lucifertje wanneer verwachten jullie de sleutel?

Upendo wij krijgen ook alles prefab! Ze zijn nu bezig met de grondwarmtepompen en verwachten ze in maart met de fundering te beginnen. Ik ben heel benieuwd wanneer ze klaar zijn! Wat doen jullie met de muren, verven, Stucen of renovlies?

Ja heerlijk, dan kun je ook echt al heel snel je huis zien!
Hier zit de blein voor de warmtepomp al in de grond, ik ben benieuwd of ze in februari ook al gaan starten met de fundering!

Wij hebben al een deal gesloten met een goede schilder die voor ons renovlies gaat doen. Die doet ook al jaren het schilderwerk bij mijn ouders, dus daar hebben we het volste vertrouwen in. :D
Vloer is ook al uitgezocht en offerte akkoord...

En voor de rest kan ik niks meer uitzoeken. :')
Meubels moeten we eerst opmeten, zelfde geldt voor gordijnen enzo..


Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:11

Dag dames! Ik wil mij hier ook stiekem alvast melden, want als het goed s, als alles doorgaat zoals nu afgesproken, gaan we na 4 jaar ook eindelijk ons huis bouwen dit jaar!
Ben beetje bij beetje alles weer aan het checken of ik het nog steeds leuk vind, etc. Je smaak verandert dan toch wel een beetje en, in mijn geval, wil ik een aantal meubels toch anders omdat bekenden soortgelijk iets hebben staan nu. Daar houd ik niet van :o

We hebben (al 5 jaar -O- ) tekeningen liggen voor een soortgelijk huis als deze:
[ img ]
Maar dan alleen dakkapel in het midden, ernaast dakramen. En ik wil graag een net iets andere steen. Maar deze stijl iig.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

SuSem
Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:27

Gaaf! Net zoiets als wij bouwen, maar dan laagbouw!

Wij bouwen zoiets, maar dan een rood bonte steen en 1 dakkapel


[ img ]

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:05

Klopt ja. Ook erg mooi zeg, dat van jullie.
Onze versie is eigenlijk een heel typisch-zeeuws huis. Zie je daar/hier ontzettend veel. En aangezien ik een zeeuwsche ben, vind ik dat extra leuk ;)
Had ook heel graag een typisch-Goerees huis gehad, maar dat past hier absoluut niet bij het bedrijf. (melkveehouderij)

Hoe hebben jullie of beslissen jullie hoe je gaat verwarmen, koken, etc? Dus gas of elektrisch, waterpomp ja dan nee, pelletkachel of pellet-cv, etc etc etc

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

SuSem
Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:16

Sinds 1-7-18 mag er alleen nog maar gasloos gebouwd worden, dus daar hoeven we niet over na te denken.

De installateur adviseerde ons een warmtepomp

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:23

Welkom Jaan! Mooi huis, heel stijlvol.

Wij krijgen een nul op de meter woning, met zonnepanelen en een warmtepomp. Warmtepomp is standaard binnen dit project ivm verplicht gasloos. Qua koken hebben we een inductieplaat met downdraft.

Hier een kleine tegenslag. Vermoedelijk is bij de notaris een fout gemaakt en zijn stukken zoekgeraakt danwel domweg niet verwerkt. Zowel de makelaar als hypotheekadviseur zeggen alles tijdig te hebben verstuurd. Kwam vorige week aan het licht toen onze adviseur de notaris had gebeld of er eindelijk eens een leverdatum vastgesteld kon worden.. toen bleek dat iedereen in het project voor 31/12 al had getekend. Wij hebben nooit een uitnodiging ontvangen. Maar per 1/1 gaat er bouwrente worden gerekend en wij zijn niet voornemens die te gaan betalen gezien wij in november alles verder rond hadden en aangeleverd, en de fout niet bij ons ligt. Hopelijk valt de afhandeling hiervan mee.

Verder hebben we vanochtend ons ‘oude’ huis juridisch en economisch geleverd aan de koper, alleen de feitelijke levering hoeft pas als ons nieuwe huis klaar is :D. Alsnog natuurlijk een flinke poos dat we met dubbele lasten zitten maar dat het nu is verkocht (stille verkoop, 1 bezichtiging) en afgehandeld scheelt later dit jaar een hoop gedoe en tijd!

❤️

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:33

Wauw mooi huis Jaan (en Susem)

Wij hebben projectbouw dus qua verwarming geen keuze : grondwarmtepomp met zonnepanelen (bijna 0 op de meter) en vloerverwarming en koeling. Dus ook geen gas, wij gaan qua koken voor een Bora :)

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:54

Wauw wat een mooie tekeningen hier boven!

In ons huis komt ook standaard een warmtepomp. Misschien nog een aantal zonnepanelen, maar dat hing af van een bepaald onderzoek wat nog bezig was. Vraag me niet precies naar de inhoud haha. Wij willen sowieso zonnepanelen op het dak :)

Ik reed gisteren even door het dorpje heen, en ze zijn bezig met graven! *\o/* *\o/*
Volgende week donderdag gaan we een keukenopstelling uitzoeken/bedenken bij de keukenzaak, super veel zin in :D dat is echt mijn afdeling haha

♥♥♥♥♥

upendo
Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:38

Mooi hoor, die stijl huizen vind ik geweldig! :)) Werd hier in de omgeving alleen nergens gebouwd. :D

Wij krijgen inderdaad ook een warmtepomp. En gaan als het allemaal past 20 panelen op het dak en op het dak van de uitbouw laten plaatsen. Niet door de aannemer zelf maar door een vriend van mijn ouders. Aannemer gebruikte panelen van 275 wattpiek, via die vriend kunnen we 375 wattpiek panelen krijgen voor minder geld per paneel en wordt de BTW teruggave door hen geregeld. Die keuze was snel gemaakt.

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:57

SuSem schreef:
Sinds 1-7-18 mag er alleen nog maar gasloos gebouwd worden, dus daar hoeven we niet over na te denken.

Wij hebben 4 jaar geleden al de vergunningen gekregen en ik begreep dat je dsn nog wel met gas mag bouwen als je dat wilt.

Nu hebben wij op de schuur zonnepanelen liggen, behoorlijk aantal, maar we verbruiken ook veel met het bedrijf. Maar wat dat betreft zou t al 'raar' of iig niet verstabdig zijn om bv op gas te gaan koken. Hoewel ik op gas koken wel echt t allerfijnst vind.... (heb in eerdere huizen zowel op gas als op inductie als electrisch gekookt) Moet dus even een knopje om en op zoek naar een fornuis met inductie die verder wel die sfeer heeft. Wil niets strak en modern, landelijk, grof en tikje industrieel is meer mijn stijl. ;)

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:16

Hier ook eindelijk weer wat vooruitgang! Stuk is uitgegraven en wordt morgen nog geheid. Ook een afspraak staan bij de elektricien, maar dat is pas eind feb.
Wij krijgen ook een warmtepomp en zo veel mogelijk zonnepanelen. Willen proberen om op de uitbouw samen met de buren een sedumdak te nemen.

Mooie huizen komen hier voorbij zeg!

bobomelo
Berichten: 1712
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:22

Wij worden hopelijk komende week gebeld dat ze gaan heien....

Dat zijn zekers mooie woningen die voorbijkomen. Dat heten toch notaris woningen?

Wij krijgen ook warmtepomp. Helaas geen aarde warmtepomp. En wij doen in totaal 24 zonnepanelen op het dak 300 wpu

Dressuur M1 + 11 Springen B+9
Endurance klasse 0-->25km
Endurance klasse 1-->29+20+23+22+32+32+34+35+36km=22wp
Endurance klasse 2-->49+46km+41.5=3wp
.....424.5 ggk wedstrijdkilometers
[RT-HAW] les met bonita

Nanna
Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:48

Wij hebben een datum voor de oplevering! *\o/* Op 18 februari krijgen wij de sleutel.
We hebben geen datum voor een schouw gehad, dat verbaasde me een beetje. Komt het vaker voor dat er geen schouw is?

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:26

Nanna schreef:
Wij hebben een datum voor de oplevering! *\o/* Op 18 februari krijgen wij de sleutel.
We hebben geen datum voor een schouw gehad, dat verbaasde me een beetje. Komt het vaker voor dat er geen schouw is?


Bofkont! Wij zijn tegelijk begonnen.. ik wil ook de sleutel |(
Vandaag bij de buren geweest voor de schuttingen. Ik schrik toch altijd weer voor de prijzen voor een tuin. Ook samen nog even lekker zitten klagen over van Wanrooij. Ik heb zelden zo'n stug bedrijf meegemaakt.

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:32

Ik kom ook even (weer) binnenvallen hier! Wij zijn afgelopen week wezen kijken, er was 'kijkdag' dus we mochten de hele wijk even bekijken. Leuk om te zien hoe ze vorderen. Verwachting van ons blok is dat het rond september 2020 opgeleverd wordt. Overigens gewoon een heel simpel rijtjeshuis, niks bijzonders. Geen dure luxe villa helaas :+ In de woonkamer wel 1m20 uitbouw gekozen met een schuifpui. Boven komen 3 slaapkamers (2 kleine, 1 grotere) en grote badkamer en de zolder is een grote ruimte waar nog een slaapkamer te maken is, hier komen ook wasmachine/droger te staan.

[ img ]

[ img ]

@Lucifertje: Hier ook van Wanrooij!

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:22

Nanna schreef:
Wij hebben een datum voor de oplevering! *\o/* Op 18 februari krijgen wij de sleutel.
We hebben geen datum voor een schouw gehad, dat verbaasde me een beetje. Komt het vaker voor dat er geen schouw is?

Wij hadden ook geen vooroplevering van de woning. Gewoon direct de oplevering. Kon bij ons ook prima, gezien de woning goed was en er dus geen opleverpunten waren. :-)

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Phonix
Berichten: 1091
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 02:08

Aij ghostattack. Onze moet ook klaar zijn in september, maar wij hebben nog alleen een verdieping, moet er nog twee komen :/

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 06:34

Tof ghostattack, je zou toch verwachten dat ze eerder dan september klaar zijn als je ziet hoe ver de nu zijn.

Hier Koopmans, ook al zo'n stug bedrijf. Vrienden van ons hebben in hetzelfde project gekocht en wij zitten er ook altijd lekker over te klagen :')

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:07

Wat een supergoed nieuws Nanna! :):)

Ghostattack, wat mooi ruim zeg! Lijkt me geweldig om je huis zo beetje bij beetje tot stand te zien komen.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:45

Ghostattack schreef:
Ik kom ook even (weer) binnenvallen hier! Wij zijn afgelopen week wezen kijken, er was 'kijkdag' dus we mochten de hele wijk even bekijken. Leuk om te zien hoe ze vorderen. Verwachting van ons blok is dat het rond september 2020 opgeleverd wordt. Overigens gewoon een heel simpel rijtjeshuis, niks bijzonders. Geen dure luxe villa helaas :+ In de woonkamer wel 1m20 uitbouw gekozen met een schuifpui. Boven komen 3 slaapkamers (2 kleine, 1 grotere) en grote badkamer en de zolder is een grote ruimte waar nog een slaapkamer te maken is, hier komen ook wasmachine/droger te staan.

[ [url=m/6n3u2C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yqqWND.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Lucifertje: Hier ook van Wanrooij!


Krijgen jullie je sleutel echt pas in september?

Wij hebben alleen de fundering liggen bij ons huis en die willen ze proberen voor de bouwvak af te leveren.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:04

BETUWE schreef:
Ghostattack schreef:
Ik kom ook even (weer) binnenvallen hier! Wij zijn afgelopen week wezen kijken, er was 'kijkdag' dus we mochten de hele wijk even bekijken. Leuk om te zien hoe ze vorderen. Verwachting van ons blok is dat het rond september 2020 opgeleverd wordt. Overigens gewoon een heel simpel rijtjeshuis, niks bijzonders. Geen dure luxe villa helaas :+ In de woonkamer wel 1m20 uitbouw gekozen met een schuifpui. Boven komen 3 slaapkamers (2 kleine, 1 grotere) en grote badkamer en de zolder is een grote ruimte waar nog een slaapkamer te maken is, hier komen ook wasmachine/droger te staan.

[ [url=m/6n3u2C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yqqWND.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Lucifertje: Hier ook van Wanrooij!


Krijgen jullie je sleutel echt pas in september?

Wij hebben alleen de fundering liggen bij ons huis en die willen ze proberen voor de bouwvak af te leveren.


Fundering lag bij ons begin januari 2019 en tis nog niet klaar... tis gewoon slechte planning van het bedrijf.

Dit was 10 januari 2019
[ img ]

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:20

Bij ons lag dit op 13-01-2020.

Wij hebben de Vree en sliepen als aannemer. En komen in dit rijtje te wonen.
[ img ]

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

Nanna
Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:02

lucifertje schreef:
Nanna schreef:
Wij hebben een datum voor de oplevering! *\o/* Op 18 februari krijgen wij de sleutel.
We hebben geen datum voor een schouw gehad, dat verbaasde me een beetje. Komt het vaker voor dat er geen schouw is?


Bofkont! Wij zijn tegelijk begonnen.. ik wil ook de sleutel |(
Vandaag bij de buren geweest voor de schuttingen. Ik schrik toch altijd weer voor de prijzen voor een tuin. Ook samen nog even lekker zitten klagen over van Wanrooij. Ik heb zelden zo'n stug bedrijf meegemaakt.


Spannend nog even voor jullie dan! Hopelijk weten jullie ook snel een datum voor de oplevering.

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:06

Ja echt, verwachte oplevering is augustus/september! Eigenlijk vind ik dat niet zo erg, net na de zomer. We zitten nu in een huurhuis met een prima tuin en ik ben graag buiten in de zomer :o Nu kunnen we in het nieuwe huis de tuin nog even uitstellen waarschijnlijk.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:34

Dat is ook wel prima, heb je nog bijna een jaar om je tuin aan te pakken ipv een volle zomer in de modder :)).

❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, alweerkwijt, Plonspony, Relserk, Snippergroen en 104 bezoekers