Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:23

WillemYntJee schreef:
Je kunt beter naar t aantal werkbare dagen kijken. Hier zijn ze half december begonnen met heien en we hopen er april 2021 in te kunnen. Wel een groot project en bijv geen prefab muren maar echt gebouwde kalkzandsteen, dus dat kost gewoon ook meer tijd.

7 maanden is echt snel susem!


De werkbare dagen zijn een wassen neus. Als ze personeels tekort hebben zullen ze het erop gooien, dat het woei, regende, of welk excuus je dan ook kan gebruiken.

Bij ons lag de vloerverwarming er 3dec in. 4 maanden later is her opgeleverd.


Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:20

[ img ]
Bij ons is de bouw begin januari gestart en zijn ze nu zover. Hopelijk voor de bouwvak wind- en waterdicht.

❤️

upendo
Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:27

Wij kwamen gisteren omgewaaide hekken tegen op de bouwplaats, dus als volleerde hangjeugd stonden we binnen no time met onze neus tegen de ramen van ons huis aan. :D

[ img ]
Woonkamer met bad links.

[ img ]
Keuken.

En <3
[ img ]
Onze getegelde wc, de blauwe tegels waren we meteen weg van en het wandje is echt gaaf geworden!

Nuts voorzieningen zijn ook aangesloten, de schuurtjes staan klaar om te plaatsen en in ieder geval beneden is het plafond spuitwerk al gedaan.

Woensdag mogen we een half uurtje binnen kijken. Dan maar eens vragen of de oplevering op september blijft staan.. Enige wat voor ons gevoel nog moet gebeuren is warmtepomp en WTW-systeem aansluiten en de keuken en badkamer verder installeren. En het detailwerk zoals wandcontactdozen enzo.

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:54

Ik begrijp echt niet dat je zomaar een bouwplaats oploopt.
Ik vind dat je het fatsoen moet hebben om even te vragen of je naar binnen mag, je bent nu in overtreding en je mag van geluk spreken dat er niks gebeurt is.

upendo
Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:59

We zijn niet naar binnen geweest. ;) Hebben alleen door het raam gekeken. En gevaar valt ook wel mee hoor. Al het werk aan de buitenkant is klaar, dus er liggen geen bouwmaterialen meer.

Gezien we woensdag zelfstandig binnen mogen kijken verwacht ik niet dat het binnen levensgevaarlijk is.

Dus ja, willens en wetens risico genomen door buiten door het raam en de brievenbus te spieken. :Y)

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:41

upendo schreef:
We zijn niet naar binnen geweest. ;) Hebben alleen door het raam gekeken. En gevaar valt ook wel mee hoor. Al het werk aan de buitenkant is klaar, dus er liggen geen bouwmaterialen meer.

Gezien we woensdag zelfstandig binnen mogen kijken verwacht ik niet dat het binnen levensgevaarlijk is.

Dus ja, willens en wetens risico genomen door buiten door het raam en de brievenbus te spieken. :Y)


Je mag een bouwterrein niet betreden zonder toestemming, of je nou wel of niet naar binnen gaat. Je gaat toch ook niemand zijn privegrond op? Je moet het idd zelf weten en de risico's zijn voor jou als er wel iets gebeurd of betrapt wordt.

upendo
Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:10

Het is mijn grond. :7 Belasting betaald en al.

Einde discussie. Bedankt voor de herinnering dat je op bokt vooral niks moet posten als er iets over gezegd kan worden door de rechtschapen mensen. Zal nog eens foto's delen. :Y)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:51

Mooie ruimte Upendo, en gave tegels!!

Enne, ik ben ook wel eens op het bouwterrein geweest. Incl kind zelfs. Loedermoeder he :roll:

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:06

upendo schreef:
Het is mijn grond. :7 Belasting betaald en al.

Einde discussie. Bedankt voor de herinnering dat je op bokt vooral niks moet posten als er iets over gezegd kan worden door de rechtschapen mensen. Zal nog eens foto's delen. :Y)


Ik deel mijn mening en die is anders dan die van jou. Dat is prima, alleen hoef je daar er geen sneer aan toe te voegen.

upendo
Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:37

Dit is geen mening, dit is alsof jij een feit brengt. Daar ben ik niet van gediend. Verpest ook de sfeer. Ik ben gewoon blij met de voortgang en dan krijg ik een belerend vingertje.

Volgens mij zal het gros even naar binnen gluren als ze de kans krijgen omdat er een hek open staat. Live and let live.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:59

Ach zo ben ik ook de bouw op geweest nadat we hoorde over de vloerverwarmings verdeler en dat is nu naar onze wens opgelost.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:14

Ik voeg me ook bij de club van stiekeme betreders van de bouwplaats *pomtiedom*

Denk dat iedereen met z’n gezonde boerenverstand ook wel weet dat het niet mag en vanuit het perspectief van de aannemer niet gewenst is.

❤️

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:00

Ik vind het ergens enorm belachelijk dat je maar zo weinig in je huis mag komen tijdens de bouw. Nu hebben wij zelf grond gekocht, het oude huis gesloopt en een aannemer opdracht gegeven onze woning te bouwen. Wij woonden er in een woonunit naast. Ivm verzekeringswerk stonden er deels hekken omheen. Maar zowel wij als de aannemer hadden de sleutel. Ze kwamen ons tijdens de bouw regelmatig erbij halen voor vragen. Wij mochten altijd binnen lopen als ze bezig waren. Ze vonden dit juist fijn. Vroegen ons zelfs dagelijks door de bouw te lopen en dingen tijdig aan te geven zodat eventuele aanpassingen snel gemaakt konden worden en eventuele fouten snel opgelost konden worden.

Ik snap niet dat er niet meer mogelijkheden zijn om met de aannemer een rondje op de bouw te doen? Dit is voor alle partijen toch fijn!? Ik hoor zo vaak dat er dingen niet kloppen. Hier is echt alles helemaal goed gegaan en ik denk dat dat voor een groot deel komt omdat we dagelijks meekeken. En het lijkt me dat dit ook wat meer stiekeme betreders voorkomt. Want ondanks dat het niet mag, snap ik het wel.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:08

Ons project telt 43 bouwnummers, die aannemer zou wel gek zijn als ie met al die kopers dat deed. Dat is gewoon niet te doen, dus ik snap wel dat je niet zo vaak kunt komen kijken.
Mooi hoor upendo! En groot gelijk dat je even bent gaan kijken.

Er blijkt een facebookgroep te zijn van alle toekomstige bewoners van onze wijk, super leuk!

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:11

upendo schreef:
Dit is geen mening, dit is alsof jij een feit brengt. Daar ben ik niet van gediend. Verpest ook de sfeer. Ik ben gewoon blij met de voortgang en dan krijg ik een belerend vingertje.

Volgens mij zal het gros even naar binnen gluren als ze de kans krijgen omdat er een hek open staat. Live and let live.


Ik vind, is nog altijd een mening ook al is deze gebaseerd op een feit. Als dit de sfeer verpest hebben personen wel erg korte tenen. Ik heb gewoon een andere mening, ik snap niet wat daar sfeerverpestend aan is.

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:42

Wij konden vorig jaar tot en met begin maart dit jaar elke donderdag een afspraak maken om te kijken. Opzichter ging niet standaard mee alleen als je vragen had oid. Wij woonde erg dichtbij en gingen regelmatig kijken. Zo hadden ze de slaapkamer muur op de standaard plek gezet en die kon er mooi op tijd weer uit. Zonde als dat pas later was opgevallen.

Snap op zich wel dat ze je er niet in willen hebben. Neem aan dat zij de verantwoording hebben voor als er iets gebeurd. Bij ons was het beveiligd en konden we er niet op.

Onze rij woning is in ongeveer een jaar gebouwd. En we wonen er nu alweer 1,5e maand. Gaat snel!

                live together die alone

upendo
Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:44

Woensdag in ons huis gekeken, ze schieten hard op. Toen stond er ook nog niks in de keuken, gisteren stonden opeens bijna alle keukenkasten opgebouwd. En het granieten aanrechtblad. Wordt mooi. :))

bobomelo
Berichten: 1712
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:07

Goedenavond....
Mag ik wat vragen?
Ons huisje wordt hopelijk in oktober opgeleverd en hebben wat offertes binnen over spacken en renovliesbehang.
Wat doen de meesten hier? Stucen of spacken of stucen of is er nog meer?

Alvast bedankt Groetjes Marian

Dressuur M1 + 11 Springen B+9
Endurance klasse 0-->25km
Endurance klasse 1-->29+20+23+22+32+32+34+35+36km=22wp
Endurance klasse 2-->49+46km+41.5=3wp
.....424.5 ggk wedstrijdkilometers
[RT-HAW] les met bonita

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 06:56

Volgens mij is dat de meest gestelde vraag over nieuwbouw Marian :D

Wij laten het glad stucen. Ken iemand die heeft renovlies gedaan 7 jaar geleden en dat is ook gaan scheuren, en moeilijker bij te werken. En anderen die stucwerk hebben wat ook is gaan scheuren maar wel makkelijk bij te werken. Daarom hebben wij ook stucwerk gekozen, omdat we het ook mooier vinden.

Maar het blijft voor iedereen persoonlijk, wat vind je 't mooist en waar heb je 't beste gevoel bij.

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

_Nelleke_
Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:20

Ik heb boven renovlies en beneden laten stucen

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:27

In ons vorige huis heb ik alles laten spachtelputzen en in het nieuwe huis heb ik voor renovlies gekozen. Ik ben heel erg blij met het eindresultaat van het renovlies. Ik heb hier voor gekozen omdat ik geen goed gevoel had bij gladstucen. Daar heb ik meer slechte ervaringen over gehoord dan glad stuc. Prijstechnisch vind ik renovlies ook gunstiger.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:49

Zowel boven als beneden hebben wij het glad laten stucen. Een gokje ivm krimpscheuren. Nu kan dat ook weer weggewerkt worden na een jaar of wat. Ik vind glad stucwerk net even iets meer uitstraling geven aan een nieuwbouw huis.

Wat ook mooi is en de moeite waard om naar te kijken is strikolith microdesign. Dit is zo'n fijne spachtelputz dat het van een kleine afstand op glad stucwerk lijkt. Ook veel minder kras- en stootgevoelig. Wij hebben het alleen niet gedaan , omdat het best een stuk duurder was.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:59

Eindelijk durf ook ik hier een berichtje plaatsen.

Afgelopen vrijdag is onze hypotheek goedgekeurd en daarom is het voor mij dan nu ook echt geworden.

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht in Zwolle. Op een unieke plek worden 25 nieuwbouw woningen gebouwd.

In de Aanlanden. Het project heet t Zwolse park. Wij hebben bouwnummer 14 gekocht , een hoekwoning.

Eind dit jaar begint de bouw en voor 1 oktober gaan we naar de notaris (hoop ik).

Ze zijn inmiddels al bezig met het terrein bouwklaar te maken en een geluidswal te plaatsen.


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Phonix
Berichten: 1092
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:28

Wij hebben de eerste kijkdag achter de rug. Mijn eerste gedachten was dat heet zo klein leek, maar viel gelukkig me na een paar rondjes lopen.

De prognose voor ons is nu november. Geen idee wat ze gaat doen omdat alle muren staat en bijna alle verzieningen zijn er al, maar we zullen het zien. Nu kan ik eindelijk beginnen te denken aan meubels :)

upendo
Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:48

Fijn is dat hé, dat het toch groter lijkt als je binnen staat!

Wij hebben na ons rondje binnen ook de bank besteld.. :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, BelgenGek, Blue_flower, Ipsiedipsie, karinmanon, SannevZ en 86 bezoekers