Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:00

Niiiice!
Ons appartement komt met een beetje geluk vanavond dan écht op funda, hopelijk verkoopt het snel!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


paars
Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:03

Oh spannend Imandra!

Ik heb de mijne op huispedia gezet “op termijn te koop”. Ben benieuwd of er speurneuzen zijn daar die mss denken hmmmm dat kan wat voor ons zijn!

@Laura, de warmtepomp onderdelen zijn er dus! Hoeveel vertraging heb je nu, nog wel binnen de afgesproken werkbare dagen?

IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:48

Ja zeker! Hopelijk is er wel wat animo haha. Staat inmiddels op funda :D

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:09

Prognose voor oplevering heeft altijd op februari/maart gestaan, dus in principe nog geen vertraging, maar ik had zelf vooral op februari gehoopt. Over de onderdelen vd warmtepomp wist ze zelf niks en heb ik de uitvoerder ook niks over gehoord!

Voordeel dat ik wat verderop in het straatje zit, waardoor de oplevering voor mij minder in gevaar komt. Ze willen waarschijnlijk wat sneller achter elkaar gaan opleveren tzt

Laura123
Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:42

IMANDRA schreef:
Oef dat is vervelend inderdaad!
Bij ons is volgens mij alleen de veranda vertraagd, maar ze willen het wel bij de oplevering hebben staan. Ben benieuwd, maar op zich niet essentiëel.

Nog 11 dagen tot de voorschouw *\o/*

@Laura: oeh bijna! Veel plezier! Is het normaal dat je zo laat bericht krijgt wel?



Vraag je het aan mij?

Ja wij vinden ook wel erg slordig en laat doorgegeven. 1 week van te voren de voorschouw en de week erna al de sleutel.

Slechte communicatie

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:03

Bij ons moeten ze minimaal 4 weken voor de oplevering het doorgeven. Maar weet niet of het verplicht is.

IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:45

Laura_ schreef:
Bij ons moeten ze minimaal 4 weken voor de oplevering het doorgeven. Maar weet niet of het verplicht is.


Ja inderdaad. Bij ons hebben ze het in eerste instantie over 6 weken gehad, maar uiteindelijk werd het (oa op mijn aandringen ivm inplannen van alles) wel eerder gecommuniceerd gelukkig.

Wel alles qua planning nog goedgekomen dan, Laura123?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:22

Loopt het een beetje met de aanvragen voor bezichtingen van je appartement Imandra?

Lukka63 heb je alles al schoon kunnen maken? :D

Is het al opgelost met dat gat Manadis?

Pfoe, zijn nu bezig met al het regelwerk. Ons huis gaat pas volgend jaar in de verkoop, eerst moet het bouwen nog starten... Maar wat een geregel zeg. Ik zie wel op tegen 1,5 jaar dubbele lasten, hoe hebben jullie dat gedaan? Tijdelijk krom liggen? Ik merk dat met een paard mijn vaste lasten gewoon nou ja... niet zo laag zijn zeg maar. Kreeg al commentaar van familie dat ik dan mijn paard maar moet verkopen, maar als ik 1 huis heb ipv 2 kan ik het weer prima betalen. Zucht.

IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:31

Geen idee eigenlijk! Wel al bezichtingen gepland maar die wilden we sowieso op 2 vaste dagen doen dus weet niet of dat vanuit animo is of gewoon alvast geblokt.

Wij hebben gezorgd dat we het konden financieren met dubbele lasten, maar uiteindelijk moet ik toegeven dat we er weinig omkijken naar hadden omdat ons salaris toevallig een leuke sprong maakte destijds.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:35

Wij hebben nu een 'niet zo goedkoop' huis en ons nieuwe huis is nog ietsje duurder. Kunnen het prima betalen hoor maar 2 tegelijk, pfff. Maar goed, we gaan het wel zien, wsl komt het wel goed!

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:14

Wij hebben afgelopen woensdag onze eerste kijkdag gehad! En wat wordt het mooi! En wat is het eigenlijk groot :wow:


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Yipee
Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:10

Ziet er al gaaf uit Cindy! Heb je al een opleverdatum?

Bij ons zijn ze gestaag bezig. Geloof dat de heipalen erin zitten van alle huizen in het project. :)

@Ryder: wij hebben gewoon dubbele lasten. Is best pittig maar het gaat wel. Nu hebben wij de mazzel nog in een redelijk goedkoop (sociale) huurappartementje te zitten, dus het gaat wel. Wij hebben het dus niet meegefinancierd. Hoefde ook niet van de bank omdat het huur is. Maar ik merk echt wel dat sparen veel moeilijker gaat.

Wij zijn afgelopen weekend wezen kijken naar vloeren en hebben een mooie PVC vloer gezien. Van Ambiant de spigato light Grey (beneden verdieping) en robusto light Grey (rechte plank voor boven). Wat is jullie ervaring, eerst keuken en dan de vloer plaatsen of eerst de vloer en dan de keuken?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:22

Prachtig Cindy! En zoveel ramen achter, heerlijk zeg.

Yipee, mijn ervaring bij een verbouwing was dat aangeraden werd eerst de vloer te leggen en dan de keuken. Maar dat hangt wel af van het soort vloer en de soort plinten in je keuken dacht ik.

IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:41

Ryder schreef:
Prachtig Cindy! En zoveel ramen achter, heerlijk zeg.

Yipee, mijn ervaring bij een verbouwing was dat aangeraden werd eerst de vloer te leggen en dan de keuken. Maar dat hangt wel af van het soort vloer en de soort plinten in je keuken dacht ik.


Ons is aangeraden eerst de (tegel)vloer, dan de keuken en vervolgens de plinten :j

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

MissBambi
Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:42

wij hebben nu meer dan een jaar de spigato liggen in een andere kleur en deze is echt geweldig krasvast, makkelijk te reinigen en blijft tot nu toe super mooi.

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:26

De opleverprognose die ze in oktober hebben gegeven is tussen week 21 en week 27, aangezien wij het laatste rijtje van ons blok zijn, ga ik uit van week 26/27, dus eind juni/begin juli!
En met de grote raampartij aan de achterkant zijn wij ook onwijs blij!

Lijkt me wel pittig zeg, met dubbele lasten :oo Mijn vriend en ik hebben allebei de mazzel dat we nog steeds thuis wonen en dus nog deels kunnen sparen, anders had ik niet meer rond kunnen komen denk ik..

Bij ons is inderdaad ook aangeraden om eerst de vloer te leggen en daarna de keuken! Bij ons was dat ook het meest logische aangezien we in de keuken een bar krijgen.. Dan is het wel zo handig als deze op de vloer staat :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:05

Bij ons is eerst de keuken geplaatst en toen de vloer. Ideaal? Nee, vooral omdat we een kookeiland hebben. Maar het kon gewoon niet anders vanwege forse leveringsproblemen van de vloer.
Het eiland is op houten blokjes van ongeveer 3 à 4 mm gezet en nadat de vloer is gelegd afgekit. Daardoor zit het eiland niet vast in de egaline.

[ img ]

Kortom, heb je de keuze dan zou ik eerst de vloer en dan de keuken doen, maar andersom is er ook altijd wel een mouw aan te passen.

❤️

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:59

Bij ons zijn eerst de vloeren gedaan hele begane grond plavuizen, toen stucwerk en renovlies, van de week is de keuken geplaatst ,muren worden nu op kleur gebracht.
Woensdag verhuizen helaas geen gordijnen nog ,maar de nieuwe bank en eetkamerstoelen komen donderdag .
En schoonmaken heb ik al tig keer gedaan, wat een stof iedere keer,is dat bij jullie ook zo?

_xManadisx_
Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:03

lukka63 schreef:
Bij ons zijn eerst de vloeren gedaan hele begane grond plavuizen, toen stucwerk en renovlies, van de week is de keuken geplaatst ,muren worden nu op kleur gebracht.
Woensdag verhuizen helaas geen gordijnen nog ,maar de nieuwe bank en eetkamerstoelen komen donderdag .
En schoonmaken heb ik al tig keer gedaan, wat een stof iedere keer,is dat bij jullie ook zo?


Ik heb nog niet schoongemaakt, dat doe ik pas als de keuken er in zit. Die komen ze donderdag plaatsen :)
Vandaag aan de schilder geweest.


[ img ]

[ img ]

schoentje ?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:23

Mooi Manadis! Hoe is het gegaan met het plaatsen van je keuken? Heb je een foto?

Mooie keuken Noeps!! Lekker ruime woning ook denk ik?

Lukka63 hoe is het bij jou? Heb je ook al foto’s? :D

_xManadisx_
Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:40


schoentje ?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:51

Zo, die is super geplaatst dus! Mooie vloer ook. Wanneer ga je verhuizen?

_xManadisx_
Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:58

Ik hoop aankomende week. Heb nu 2 verhuisweken maar moet nog mijn bed en pax kasten kopen. Hangt er even vanaf wanneer ze beiden weer op voorraad zijn in de winkels.
Moet ook nog een spatscherm voor achter de kookplaat hebben

schoentje ?

IMANDRA
Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:30

_xManadisx_ schreef:
Ik hoop aankomende week. Heb nu 2 verhuisweken maar moet nog mijn bed en pax kasten kopen. Hangt er even vanaf wanneer ze beiden weer op voorraad zijn in de winkels.
Moet ook nog een spatscherm voor achter de kookplaat hebben


Spannend! Veel plezier!

Speaking of, heeft iemand toevallig ervaring met een verhuisbedrijf? Ben nogal aan het twijfelen. Het is best aan de prijs (1000-1200€) maar zou het zo’n zonde vinden als wij met het tillen van het meubilair de muur kapot stoten. Maar de reviews lopen zo uiteen dus weet niet of ik er goed aan doe… en de enige die wel meer positieve reviews heeft is gelijk 1600€ :')

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:13

IMANDRA schreef:
_xManadisx_ schreef:
Ik hoop aankomende week. Heb nu 2 verhuisweken maar moet nog mijn bed en pax kasten kopen. Hangt er even vanaf wanneer ze beiden weer op voorraad zijn in de winkels.
Moet ook nog een spatscherm voor achter de kookplaat hebben


Spannend! Veel plezier!

Speaking of, heeft iemand toevallig ervaring met een verhuisbedrijf? Ben nogal aan het twijfelen. Het is best aan de prijs (1000-1200€) maar zou het zo’n zonde vinden als wij met het tillen van het meubilair de muur kapot stoten. Maar de reviews lopen zo uiteen dus weet niet of ik er goed aan doe… en de enige die wel meer positieve reviews heeft is gelijk 1600€ :')


Onze verhuizing met Vlugo was rondom de 1750€. Wel alweer 2 jaar geleden en ze hoefden maar 500m verderop te zijn. Hebben alles gedaan behalve uitpakken. Dit deden we zelf. Zou nooit meer iets anders willen. Huis was binnen 1 dag ingepakt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carineken, Cassia, katha, sinnekinne, Temeraire, XxLMMxX en 77 bezoekers