Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Phonix
Berichten: 1076
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:17

Noeps schreef:
Heel gaaf! Ook greeploos? Kookplaat ook op het eiland?

Wij gaan voor een zwarte keuken met dito blad en spoelbak, alleen dan wel met een rvs Quooker en grepen op de ovens.


Ja, helemaal greeploos met de kookplaat op de eiland met de inductie in de plaat. Aan één kant komt er een bar. Heb een 3D tekening toegevoegd. Wordt dus zonder de streepjes een de witte frame rondt de kasten.

De rare muur aan de zijkant wordt een rechte muur trouwens en niet zoals op de foto.

[ img ]


lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:43

Heel mooi <3 bij ons paste helaas geen eiland maar ik ben nog steeds heel blij met wat we uitgezocht hebben.

SuSem
Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:16

Gaaf hoor!

Omdat ons huis écht vlak voor de bouwvak wordt opgeleverd hebben we het plaatsen van de keuken ook alvast ingepland. Hopelijk zit er verder niks tegen..

Phonix
Berichten: 1076
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:25

Dankje:) Hoe ziet het bij jullie eruit?

SuSem
Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:27


upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:11

Grappig, veel eilanden! Wij hebben het wit gehouden met granieten blad. :)

Bij ons zitten de keuken en badkamer er al in bij oplevering, werkend. Dus echt een kwestie van renovlies, vloeren en verhuizen.

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:23

Als klein meisje droomde ik al van een eiland keuken :D

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

joliene
Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:07

Veel zwarte keukens zie ik. Wij hebben een ecru keuken, met een houtenblad. Heel anders dus. Haha. Vind het wel erg gaaf, maar ik zou me daar nooit in thuis voelen denk ik.
Wij hebben geen eiland, maar een schiereilandje, zonder water en of gas. Eigenlijk meer een barretje dus.

Zijn verder nog heel hard aan het klussen. Volgend weekend verhuizen.

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:14

Ik krijg ook een schiereiland, anders had je net zo'n stuk waar je toch net niet langs loopt. Liever een kastje extra dan :)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

CRos95
Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:47

Gaaf om te zien zo al die keukens! Ook grappig hoe je verschillende trends langs ziet komen, als ik dat zo mag zeggen (in positieve zin overigens).
Ik zag n vraag langskomen over hoe lang de bouw geduurd had. Bij ons zijn ze eind jan begonnen met bouwen en wij hebben 8 november de sleutel gekregen <3. Komende week worden de laatste 3 à 4 huizen opgeleverd. Wij behangen alles zelf met renovlies. Het is goed te doen, maar wel een bult werk. En behangklaar is niet echt behangklaar :') :+
Nu na een week zit de hele bovenverdieping erin, vloer op zolder ligt en de badkamer begint op te schieten _/-\o_


Phonix
Berichten: 1076
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:47

Heel mooi SuSem.

Ja, ik zat ook last minute te denken dat ik een lichte keuken wilde. Maar je moet keuzes maken haha.

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:35

Voor wat voor vloer ben je gegaan Upendo?

Wij zijn ook voor vloeren aan het kijken, voorkeur gaat nu uit naar keramisch parket, alleen schrik wel van de prijzen. Is nog duurder dan echt hout.

Wij hebben overigens een hele duidelijke planning met tijdlijn en betalen pas bij de oplevering de hele som. Nu hebben wij geen projectmatig huis maar zelf een stuk grond gekocht en een aannemer uitgezocht. Bij ons gaan 1e week dec de heipalen de grond in, half dec de fundering en dan in januari gaan ze verder met de echte opbouw.

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:00

Wij zijn vorig jaar eind juni begonnen met uitgraven voor de fundering. We slapen al wel boven, maar verder moet er nog een hele hoop gebeuren.
Maar als je alleen bouwt gaat het gewoon wat minder snel :+

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:10

_Nelleke_ schreef:
Voor wat voor vloer ben je gegaan Upendo?

Wij zijn ook voor vloeren aan het kijken, voorkeur gaat nu uit naar keramisch parket, alleen schrik wel van de prijzen. Is nog duurder dan echt hout.


Keramisch parket is echt heel erg duur. We hebben dat voor dit huis wel gekozen maar voor het nieuwe huis wordt het te duur.

Ik ben ook wel benieuwd upendo wat het geworden is.

Ik baal als een stekker. Het bouwbedrijf wat ons huis bouwt geeft gewoon geen specifiekere opleverdatum. Het staat nu nog steeds op Q1 2020. Het is zo lastig plannen wanneer wat dan gedaan kan worden. Ik ben ook 'bang' dat ons huis pas ergens in maart 2020 opgeleverd wordt. Dan wordt het een paar weken camperen in onze garage :+

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:27

Wij hebben gekozen voor een lichte PVC vloer en perfect bijpassend laminaat voor zolder!

[ img ]
Links het PVC en rechts het laminaat. :D

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:40

Heel mooi!

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:59

Mooi inderdaad!

Ja ik ben bang dat het keramisch parket voor hier ook te duur gaat worden maar wil sowieso geen pvc meer en hout of laminaat valt af ivm vloerverwarming.

joliene
Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:58

Wij hebben gekozen voor laminaat. Net gelegd beneden op vloerverwarming. Bij ons trekt het er gewoon goed doorheen. Konden net goed voelen, want hij stond aan terwijl we aan het leggen waren. We hebben wel echt laminaat en ondervloer ervoor uitgekozen.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:10

_Nelleke_ schreef:
Mooi inderdaad!

Ja ik ben bang dat het keramisch parket voor hier ook te duur gaat worden maar wil sowieso geen pvc meer en hout of laminaat valt af ivm vloerverwarming.


Waarom wil je geen pvc meer?

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:42

Ik was niet tevreden over pvc in mijn vorige (nieuwbouw) huis. Had een A-merk door een goed bedrijf laten plaatsen, verlijmde stroken. Vond het resultaat net gelegd heel mooi, maar al snel krassen en doffe plekken rondom de stoelen en later ook rondom de veel belopen stukken. Daarbij vond ik de ‘feel’ van het plastic niet fijn en vind ik de weekmakers in pvc en plastic geen prettig idee voor je gezondheid.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:04

Hmmz, dat valt dan dus ook wel tegen. Wij hebben voor nu PVC in gedachten maar als we ons tzt in vloeren gaan verdiepen moeten we maar zien wat het wordt.

Ons huidige huis is gewoon al verkocht *\%/*. Onlangs kwam een makelaar langs ivm waardebepaling voor de nieuwe hypotheek en overbruggingshypotheek. Toen hebben we laten vallen dat we er ook wel voor openstonden om het appartement nu al te verkopen en dan voor een dik jaar nog terug te huren.

Ruime week later was er een bezichtiging en gistermiddag was de deal rond :D. Win-win situatie, wij hebben straks lagere dubbele lasten omdat de overbruggingshypotheek niet meer hoeft en we netto niet veel meer aan huur gaan betalen dan we nu aan hypotheek+VVE kwijt zijn; verkocht zonder voorbehouden; geen gedoe met een fotograaf en bezichtigingen en wéér je huis netjes maken voor een kijker, én geen courtagekosten omdat de makelaar vanuit de functie van aankoopmakelaar heeft gehandeld.

❤️

lucifertje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:04

Ik zit vreselijk in de stress.. Wie heeft er tips voor mij. De verwachte oplevering zou begin Q1 2020 zijn. Nu heeft van Wanroij door laten schemeren dat het maart gaat worden. Wij moeten 31 maart ons huidige huis uit zijn. Onze garage is 3x6m en zou bewoonbaar zijn, is geïsoleerd en voorzien van verwarming.
Keuken is niet beschikbaar, badkamer en toilet wel. Het zou betekenen in het aller ergste geval dat we voor een aantal weken in de garage moeten wonen. Zou dat voor een paar weken passen met 3 katten?
Heeft iemand anders een idee? Ik heb al gekeken naar vakantieparken maar nog niets iets kunnen vinden waar 3 katten mogen komen en wat op redelijke afstand van het werk is. Woonunit heb ik ook naar gekeken maar me nog niet voldoende in verdiept. Mijn ouders wonen te ver weg, mijn schoonmoeder in een appartement. Schoonbroer zou mogelijk een optie zijn.

Maar stel, dat de oplevering niet in maart plaatsvindt maar in april... Wat dan? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:12

Heb je een optie om de katten een paar weken naar een pension te doen? Niet ideaal, maar beter dan niets..

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:13

Kunnen de katten niet tijdelijk naar pension of familie, en jullie in vakantiepark? Lastige situatie!

Lietje_1991
Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:15

Ik zou vragen of de oplevering van je huidige huis verschoven zou kunnen worden. Niet geschoten is altijd mis


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Knuffeldier, Miriam91, Prrrr, Selina en 31 bezoekers